Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα METAMORFWSH-SWTHROS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα METAMORFWSH-SWTHROS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για το φως της Μεταμορφώσεως; Εννοούμε μόνο το πρώτο φως, αυτό στο πρόσωπο και στα ρούχα του Χριστού, ή και αυτό της νεφέλης;

Διαβάζω:
Απόστολος Ανδρέας Χαράκη
8 ώρες πριν
Σήμερα, 6 Αυγούστου εορτάζουμε την ανάμνηση του πανίερου γεγονότος της Μεταμορφώσεως του Κυρίου μας. […]
 

ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
1. «Σήμερα, ο Χριστός μετά δόξης, αστράψας εν τω όρει, τον κόσμον κατεφώτισεν».
Σχολιάζω:
Όταν λοιπόν μιλάμε για μεταμόρφωση, εννοούμε αυτό το απροσδόκητο και εξαίσιο θέαμα που αντίκρισαν οι τρεις μαθητές. 

Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, και τα φορέματα Του ήταν λευκά σαν το φως. 
Σωστά;
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
2. «Εκεί μεταμορφώθηκε και έλαμψε το πρόσωπό Του και φανερώθηκε όλος ανέσπερο φως.»
Σχολιάζω:
Τι ορισμός είναι πάλι αυτός, το ανέσπερο φως; 

Πού το αναφέρει ο λόγος του θεού;
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
3. «Επίσης, κατά τη θαυμαστή Μεταμόρφωση, ακούστηκε η φωνή του Πατρός μέσα από τη Νεφέλη: Αὐτός εἶναι ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπητός, στόν ὁποῖον εὐδόκησα, Αὐτόν νά ἀκοῦτε!...»
Σχολιάζω:
Μιλάμε δηλαδή και για μια δεύτερη φωταψία, αυτήν της νεφέλης. Σωστά;
Ανέσπερο φως και αυτή;
Εγώ νομίζω ότι η νεφέλη ήταν η παρουσία του αγίου πνεύματος που συνοδεύεσαι τη φωνή του Πατρός, όπως στην βάπτιση του Χριστού η συνοδεία ήταν με την μορφή περιστεριού.

Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
4. «Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς γράφει: Ἐδῶ ὅμως ὄχι μόνο φωνή, ἀλλά καί φῶς ἀπεριόριστο συνάμα φάνηκε. Εὐλόγως, λοιπόν, κατάλαβαν οἱ θεοφόροι Πατέρες ὅτι γι᾽ αὐτόν τόν λόγο ἔπεσαν πρηνεῖς οἱ μαθητές, ὄχι γιά τήν φωνή, αλλά γιά τό παράξενο καί ὑπερφυές φῶς. Διότι καί πρίν φθάσει ἡ φωνή ἦσαν φοβισμένοι, ὅπως λέει ὁ Μᾶρκος, σαφῶς ἀπό τήν θεοφάνεια ἐκείνη!..»
Σχολιάζω:
«Παράξενο καί ὑπερφυές φῶς» λοιπόν, το φως της νεφέλης!
Δεν ήταν ανέσπερο και αυτό!
Ε;

Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
5. «Ας επικαλεστούμε τη χάρη του Σωτήρος Χριστού, προσευχόμενοι να λάμψει και στις δικές μας ψυχές το φως της Μεταμορφώσεως, το οποίο οι μαθητές βίωσαν, ως λεπτή πνευματική αύρα.»
Σχολιάζω:
Όταν μιλάμε για το φως της μεταμορφώσεως, θα εννοούμε μάλλον το πρώτο φως, αυτό στο πρόσωπο και στα ρούχα του Χριστού. Σωστά! Όχι αυτό της νεφέλης; Τι λέτε γι αυτό;
Εδώ όμως αυτό το ανέσπερο φως, το βαφτίζετε και πνευματική αύρα! Πώς γίνεται αυτό;

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=133257804265234&set=a.101844340739914.1073741828.100027430441653&type=3&theater


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Μαρία Γκιουρτζιάν
6 Αυγούστου: 

Η Εκκλησία μας γιορτάζει μία μεγάλη δεσποτική γιορτή:την Μεταμόρφωση τού Σωτήρος μας Κυρίου Ιησού Χριστού. 
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ, ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΜΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ :
" Ἕνα ἀπὸ τὰ θαύματα τοῦ Κυρίου, πού δείχνει τὴν θεότητά Του, τὴν μεγαλειότητα καὶ τὴν δύναμίν Του, εἶναι ἡ Μεταμόρφωσίς Του. Δι’ αὐτὴν ὁμιλοῦν οἱ τρεῖς πρῶτοι Εὐαγγελισταί, ὁ Ματθαῖος, ὁ Μάρκος καὶ ὁ Λουκᾶς, καθὼς καὶ ἕνας ἀπὸ τοὺς αὐτόπτες Μαθητές τοῦ Κυρίου, ὁ Πέτρος.
Τὰ ὅσα λέγουν, ἀκούονται κατὰ τὴν Θείαν Λειτουργίαν τῆς ἑορτῆς (6 Αὐγούστου) καὶ μᾶς μεταφέρουν εἰς τὸ ὅρος Θαβώρ, ἐπί τοῦ ὁποίου κατὰ τὴν παράδοσιν ἔλαβε χώραν τὸ γεγονὸς τῆς Μεταμορφώσεως. «Καί μεθ᾿ ἡμέρας ἓξ παραλαμβάνει ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν Πέτρον καὶ ᾿Ιάκωβον καὶ ᾿Ιωάννην τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ καὶ ἀναφέρει αὐτοὺς εἰς ὄρος ὑψηλὸν κατ᾿ ἰδίαν· καὶ μετεμορφώθη ἔμπροσθεν αὐτῶν, καὶ ἔλαμψε τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ὡς ὁ ἥλιος, τὰ δὲ ἱμάτια αὐτοῦ ἐγένετο λευκὰ ὡς τὸ φῶς. καὶ ἰδοὺ ὤφθησαν αὐτοῖς Μωσῆς καὶ ᾿Ηλίας μετ᾿ αὐτοῦ συλλαλοῦντες. ἀποκριθεὶς δὲ ὁ Πέτρος εἶπε τῷ ᾿Ιησοῦ· Κύριε, καλόν ἐστιν ἡμᾶς ὧδε εἶναι· εἰ θέλεις, ποιήσωμεν ὧδε τρεῖς σκηνάς, σοὶ μίαν καὶ Μωσεῖ μίαν καὶ μίαν ᾿Ηλίᾳ. ἔτι αὐτοῦ λαλοῦντος ἰδοὺ νεφέλη φωτεινὴ ἐπεσκίασεν αὐτούς, καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε»· (Μάτθ. 17,1-6).
Μὲ τρόπον ἁπλοῦν καὶ ἀνεπιτήδευτον, χωρὶς περιττές φράσεις, ὁ ἱερός Εὐαγγελιστὴς ἀναφέρεται εἰς ἕνα περιστατικὸν τῆς ζωῆς τοῦ Κυρίου, τὸ Ὁποῖον εἶδαν μὲ τὰ μάτια τους τρεῖς Ἀπόστολοι, ὁ Πέτρος, ὁ Ἰάκωβος καὶ ὁ Ἰωάννης, πού ὑπερεῖχαν τῶν ἄλλων εἰς τὴν πίστιν, τὴν ἀφοσίωσιν καὶ τὴν ἀγάπην πρὸς τὸν Κύριον. Ὅπως λέγει ἕνα τροπὰριο τῆς ἑορτῆς, «ὃ πρὸ αἰώνων ὑπάρχων Θεὸς Λόγος, ὁ φῶς ὡς ἱμάτιον περιβαλλόμενος, μεταμορφούμενος ἔμπροσθεν τῶν μαθητῶν Του, ὑπὲρ τὸν ἥλιον ἔλαμψε» (Στιχηρὸν Αἴνων).
Ἔλαμψε τὸ πρόσωπον τοῦ Κυρίου ἀπὸ τὴν λαμπρότητα τῆς ἀπροσίτου θεϊκῆς Του δόξης, τὰ δὲ ἐνδύματά Του ἔγιναν λευκὰ ὡς τὸ φῶς. Δύο ἐξέχοντα πρόσωπα τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὁ Μωϋσῆς καὶ ὁ Ἠλίας, ἐνεφανίσθησαν κατὰ τὴν στιγμὴν ἐκείνη τῆς θεϊκῆς λαμπρότητος. Συνομιλοῦσαν μὲ τὸν Κύριον διὰ τὰ μέλλοντα νὰ συμβοῦν εἰς Αὐτόν, δηλαδὴ διὰ τὸν λυτρωτικόν Του θάνατον, ὁ ὁποῖος ἔμελλε νὰ πραγματοποιηθῆ στὴν Ἱερουσαλήμ.
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἐξηγεῖ διατὶ ἐπελέγησαν αἱ δύο αὐτές προσωπικότητες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης νὰ πλαισιώσουν τὸν Κύριον κατὰ τὴν ὥραν τῆς Μεταμορφώσεως. Πρῶτον, ἀντιπροσώπευαν τὸ Νόμο καὶ τοὺς προφήτες. Δεύτερον, ἀμφότεροι εἶχαν ἀπολαύσει μίας μυστικῆς θέας τοῦ Θεοῦ, ὁ ἕνας εἰς τὸ ὅρος Σινᾶ καὶ ὁ ἄλλος εἰς τὸ ὅρος Καρμήλιον. Τρίτον, ὁ Μωϋσῆς ἀντιπροσώπευε τοὺς νεκρούς, ἐνῶ ὁ Ἠλίας, πού ἀνελήφθη εἰς τὸν οὐρανό ἐποχούμενος ἐπὶ πυρίνου ἅρματος, ἀντιπροσώπευε τοὺς ζῶντες. «Ἵνα μάθωσιν, ὅτι καὶ θανάτου καὶ ζωῆς ἐξουσίαν ἔχει, καὶ τῶν ἄνω καὶ τῶν κάτω κρατεῖ». (Βλέπε π.χ. τὸ Στιχηρὸν τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς ἑορτῆς: «Συλλαλοῦντες δὲ τῷ Χριστῷ, Μωϋσῆς καὶ Ἠλίας ἐδείκνυον, ὅτι ζώντων καὶ νεκρῶν κυριεύει…»).
Ἡ παρουσία τοῦ Μωϋσέως και τοῦ Ἠλία κατὰ τὴν Μεταμόρφωσιν ὑπεγράμμισεν ἐπί πλέον τὴν ἑνότητα Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης. Τὸν Χριστόν, πού μὲ τύπους, σύμβολα καὶ προφητεῖες προανήγγειλεν ἡ πρώτη, Τὸν παρουσίασε κηρύττοντα καὶ θαυματουργοῦντα ἡ δευτέρα.
Κατὰ τὴν Μεταμόρφωσιν ἔχουμε καὶ τὴν ἐμφάνισιν τῆς Ἁγίας Τριάδος. Ὁ Πατήρ, πού ὀνομάζει τὸν Κύριον υἱόν Του ἀγαπητόν, ὁ Θεάνθρωπος Κύριος, πού μεταμορφώνεται καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, πού λάμπει μαζὶ μὲ τὸν Κύριο διὰ τῆς φωτεινῆς νεφέλης.
Ἐρωτᾶται τώρα πῶς εἶδαν τὸ θαυμαστὸ γεγονὸς τῆς Μεταμορφώσεως οἱ συνοδεύσαντες τὸν Σωτήρα Μαθηταί. Περὶ αὐτοῦ μᾶς πληροφορεῖ τὸ Κοντάκιον τῆς ἑορτῆς: «Ἐπὶ τοῦ ὅρους μετεμορφώθης, καὶ ὡς ἐχώρουν οἱ Μαθηταί σου τὴν δόξαν σου, Χριστὲ ὁ Θεός, ἔθεασαντο· ἵΝΑ ὅΤΑΝ Σὲ ἴΔΩΣΙ ΣΤΑΥΡΟΥΜΕΝΟΝ, Τὸ ΜὲΝ ΠΑΘΟΣ ΝΟΗΣΩΣΙΝ ἑΚΟΥΣΙΟΝ, τῷ δὲ κόσμω κηρύξωσιν, ὅτι σὺ ὑπάρχεις ἀληθῶς τοῦ Πατρὸς τὸ ἀπαύγασμα».
Ὁ ὕμνος αὐτὸς τῆς Ἐκκλησίας μας συμπληρώνει μὲ σύντομο καὶ ἐπιγραμματικὸ τρόπο ὅσα οἱ ἱεροὶ Εὐαγγελισταὶ ἐξιστοροῦν διὰ τὴν Μεταμόρφωσιν τοῦ Σωτῆρος. Μᾶς λέγει πρῶτον, ὅτι οἱ Μαθηταὶ εἶδαν τὴν θεϊκὴν δόξαν τοῦ Κυρίου «ὡς ἐχώρουν», δηλαδὴ «καθὼς ἠδύναντο», διὰ νὰ μεταχειρισθοῦμε τὴν φράσιν τοῦ Ἀπολυτίκιου τῆς ἑορτῆς. Δὲν ἦτο δυνατὸν οἱ Ἀπόστολοι, ἐφ’ ὅσον ἤσαν ἄνθρωποι, νὰ δοῦν ὁλόκληρη τὴν θεϊκὴν λαμπρότητα τοῦ Κυρίου.
Δεύτερον, μανθάνομεν ἀπὸ τὸ Κοντάκιον, καθὼς καὶ ἀπὸ ἄλλους ὕμνους τῆς ἑορτῆς, τὸν σκοπὸ τῆς Μεταμορφώσεως. Ὁ Κύριος δηλαδὴ μετεμορφώθη, διὰ νὰ ἀντιληφθοῦν οἱ Μαθηταί Του, ὅταν θὰ Τὸν δοῦν ἐπὶ τοῦ σταυροῦ, ὅτι τὸ Πάθος Του ἦτο ἑκούσιον, μὲ τὴν θέλησίν Του. Ἔτσι γεμάτοι ἀπὸ πίστιν καὶ βεβαιότητα θὰ διεσάλπιζον στὸν κόσμο τὴ θεότητά Του. Ἔπρεπε, ὅπως λέγει ἕνας ὕμνος τοῦ Ἐσπερινοῦ τῆς ἑορτῆς, «νὰ δοῦν τὰ θαυμάσια τοῦ Κυρίου, διὰ νὰ μὴ δειλιάσουν ἐμπρὸς στὰ παθήματά Του», («…ἵνα θεωρήσαντες τὰ θαυμάσια σου, μὴ δειλιάσωσι τὰ παθήματά σου», α’ Στιχηρὸν Ἐσπερινοῦ).
Δὲν εἶναι ἄσκοπο νὰ ἐπαναλάβουμεν ἐδῶ, ὅτι οἱ ὕμνοι τῆς Ἐκκλησίας μας συνοψίζουν τίς ἀλήθειες τῆς πίστεως, ὅπως τίς ἀνέπτυξαν καὶ τίς διετύπωσαν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι συμπληρώνουν τὴν Ἁγία Γραφή, διότι διαφυλάσσουν μὲ τίς φράσεις τῶν, τίς ποιητικές βεβαίως, τὴν Ἱεράν μας Παράδοσιν.
Τὰ ὅσα ἀνωτέρω ἐλέχθησαν, ἤσαν ἀπαραίτητα διὰ νὰ ἐννοήσωμεν τὴν βυζαντινὴ εἰκόνα τῆς Μεταμορφώσεως, ἡ ὁποία εἶναι πιστὴ ἀπεικόνισις τῶν ὅσων οἱ ἱεροὶ Εὐαγγελισταὶ ἀναφέρουν.

 ΠΕΡΙΓΡΑΦH ΤHΣ ΕἰΚΟΝΟΣ:
«Τὸ ὅρος Θαβὼρ τρικόρυφον. Ἐπάνω στὴν ψηλότερη κορυφή του, εἰς τὸ μέσον τῆς εἰκόνος ἵσταται ὁ Κύριος ὄρθιος καὶ κατενώπιον, ἐντὸς φωτεινῆς δόξης ὅπου παριστάνεται μὲ φωτοειδὴ κύκλον, μέσο στὸ ὁποῖο εἶναι γραμμένο ροδόχρουν τετράγωνον. Τὰ ἱμάτια αὐτοῦ εἶναι λευκὰ μὲ ἐλαφρές ραβδώσεις. Διὰ τῆς δεξιᾶς εὐλογεῖ, καὶ στὴν ἀριστερὰν κρατεῖ εἰλητάριον…
Μὲ ὅλον ὅπου στὴ Μεταμόρφωσιν ἐφανερώθη ἡ Θεϊκὴ ἐξουσία Του, ἐν τούτοις καὶ στὴν εἰκόνα ταύτην παρίσταται, ὡς πάντοτε, μὲ ταπεινὸν σχῆμα.
Ἐκ δεξιῶν εἰκονίζεται ὁ προφήτης Ἠλίας καὶ ἐξ ἀριστερῶν ὁ προφήτης Μωϋσῆς ἡ καὶ τανάπαλιν, ἱστάμενοι ἐπάνω στὰς δύο χαμηλότερες κορυφές, καὶ προσκλίνοντες μὲ σεβασμόν, ὁ μὲν Ἠλίας συνομιλῶν μετὰ τοῦ Χρίστου, ὁ δὲ Μωϋσῆς κρατῶν τὰς πλάκας τοῦ Νόμου.
Ὑποκάτωθεν αὐτῶν, ἐν τῷ μέσω βράχων, κατάκεινται χαμαὶ οἱ τρεῖς μαθηταί, Πέτρος, Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης, εἰς βιαίας στάσεις, ὁ μὲν Πέτρος καλύπτων τὸ πρόσωπον ἐκ τοῦ θάμβους καὶ κράζων πρὸς τὸν Χριστόν, ὁ δὲ Ἰωάννης πρηνής, ὁ δὲ Ἰάκωβος ἀνεστραμμένος καὶ οἰονεί ἐκσφενδονισθείς ὑπὸ ὑπερφυοῦς δυνάμεως. Ἐπὶ τῶν προσώπων αὐτῶν εἶναι ἀποτυπωμένος ὁ τρόμος καὶ ἡ ἔκστασις. Ταῦτα δέ, κατὰ τὰ ἐν τῷ ἱερῷ Εὐαγγελίῳ ἱστορούμενα·«Καὶ ἀκούσαντες οἱ μαθηταὶ ἔπεσον ἐπὶ πρόσωπον αὐτῶν καὶ ἐφοβήθησαν σφόδρα» (Ματθ. ιζ’, 6), ὡς ἐπίσης καὶ κατὰ τὰ ψαλλόμενα κατὰ τὴν ἑορτήν τῆς Μεταμορφώσεως τροπάρια
ὅπου λέγουν «οἵτινες τὴν ἀκτίνα τοῦ προσώπου σου μὴ φέροντες καί τὴν λαμπρότητα τῶν χιτώνων σου ἐπὶ πρόσωπον εἰς γῆν κατεβαρύνοντο», καθὼς καὶ τὰ ἀκόλουθα· «οἱ μαθηταί σου, Λόγε, ἔρριψαν ἑαυτοὺς ἐν τῷ ἐδάφει τῆς γῆς, μὴ φέροντες ὁρᾶν τὴν ἀθέατον μορφήν».
«Σέ πολλές εἰκόνες τῆς Μεταμορφώσεως, ὅταν ὑπάρχη πολὺς τοῖχος διὰ νὰ σκεπασθῆ ἀπὸ τὴν τοιχογραφίαν, ζωγραφίζονται ὄπισθεν τοῦ βουνοῦ, ἀπὸ τὸ ἓν μὲν μέρος ὁ Χριστὸς ὅπου ἀναβαίνει εἷς τὸ ὄρος μαζὶ μὲ τοὺς τρεῖς μαθητές Του, καὶ πάλιν ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος τοῦ βουνοῦ παριστάνονται οἱ ἴδιοι ὅπου κατεβαίνουν, καὶ ὁ Χριστὸς τοὺς εὐλογεῖ, λέγοντας τους νὰ μὴ εἰποῦν σέ κανένα αὐτὰ ὅπου εἶδαν, ὅπως ἱστοροῦνται στὸ ἅγιον Εὐαγγέλιον…» (Φ. Κόντογλου).
Ἡ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤHΣ ΕIΚΟΝΑΣ ΔΙA ΤOΝ ΠΙΣΤΟΝ:
Ὅπως κάθε βυζαντινὴ εἰκόνα, ἔτσι καὶ ἡ εἰκόνα τῆς Μεταμορφώσεως γίνεται ἀφορμὴ ἱερῶν στοχασμῶν διὰ τὸν πιστόν, πού τὴν βλέπει καὶ τὴν ἀσπάζεται. Σ’ αὐτὸ βοηθοῦν τὰ τροπάρια τῆς ἑορτῆς τῆς Μεταμορφώσεως, διότι τονίζεται σ’ αὐτά, ἐκτὸς τοῦ κυρίου σκοποῦ τοῦ γεγονότος, πού εἶναι τὸ προάγγελμα τῆς ἐνδόξου καὶ σωτηρίου διὰ τοῦ Σταυροῦ ἀναστάσεως καὶ ὁ δευτερεύων σκοπός: ἡ δόξα τῶν πιστῶν στὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. Ἔτσι σ’ ἕνα τροπάριο ἀναφέρεται, ὅτι ὁ Κύριος μετεμορφώθη, «διὰ νὰ δηλώση ὅτι ὅσοι θὰ διαπρέψουν εἰς τὰς ἀρετάς, θὰ ἀξιωθοῦν τῆς ἐνθέου δόξης» (γ’ Στιχηρὸν Ἑσπερινοῦ). Σ’ ἄλλα δὲ τροπάρια παρακαλεῖται ὁ μεταμορφωθείς Κύριος νὰ φωτίση τίς ψυχές μας μὲ τὸ Θαβώριον φῶς, τοῦ ὁποίου οἱ ἀκτίνες κατηύγασαν τοὺς Ἀποστόλους. («Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς τὸ φῶς σου τὸ ἀϊδιον»).
Ὁ πιστός, καθὼς ἐνατενίζει τὴν ἅγια εἰκόνα τῆς Μεταμορφώσεως, φέρει εἰς τὸν νοῦν του τὴν γνωστὴν εὐχὴ τῆς Ἐκκλησίας μας:
«Χριστέ, τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, τὸ φωτίζον καὶ ἁγιάζον πάντα ἄνθρωπον ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον, σημειωθήτω ἐφ’ ἡμᾶς τὸ φῶς τοῦ προσώπου σου, ἵνα ἐν αὐτῷ ὀψόμεθα φῶς τὸ ἀπρόσιτον καὶ κατεύθυνον τὰ διαβήματα ἡμῶν πρὸς ἐργασίαν τῶν ἐντολῶν σου· πρεσβείαις τῆς παναχράντου σου μητρὸς καὶ πάντων σου τῶν ἁγίων. Ἀμήν».
Χρήστου Γκότση
http://www.imaik.gr/?p=3945 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=276435706422552&set=a.225182818214508.1073741827.100021683734078&type=3&theater

1. Ο χρήστης «Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς» (Ηγουμενίτσα) έχει για φωτογραφία εξωφύλλου στο προφίλ του, τη βλάσφημη εικόνα της αγίας τριάδας όπου το άγιο πνεύμα φαίνεται ενσαρκωμένο σε ένα πανταχού παρών κωλοπεριστέρι, ο δε πατέρας σαν ενσαρκωμένος κωλόγερος που ευλογεί με το κωλοδάχτυλο μαζί με τον σαρκωμένο γιο του. 2. Ο χρήστης αυτός λοιπόν, αποδεικνύεται με δυο σχόλια του –πριν λίγο, ένας πάρα πολύ μεγάλος μαλάκας! 3. Με ένα σχόλιο του σε δική μου ανάρτηση που μου λέει «σε λυπάμαι», και με ένα σε μια δική του, που μου λέει ότι μου απαντάει με τη «σιωπή» του!

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Τι εννοούμε όταν μιλάμε για το φως της Μεταμορφώσεως; Εννοούμε μόνο το πρώτο φως, αυτό στο πρόσωπο και στα ρούχα του Χριστού, ή και αυτό της νεφέλης;

ΣΧΕΤΙΚΑ:
 Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς
Διαβάζω:
Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς
4 ώρες πριν
Το φώς της Μεταμόρφωσης του Κυρίου Ιησού Χριστού και Θεού,

να μεταμορφώσει τις δικές μας ψυχές, 
χρόνια πολλά και Ευλογημένα 
καλη Εβδομάδα
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
ΤΙ ΦΩΣ ΗΤΑΝ;
ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ;
ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ;

Δήμητρα Γότση
Το Φως είναι ο Κύριος μας και Θεός μας
Panagiotis Michalopoulos
Δήμητρα Γότση,
ΔΙΑΒΑΖΩ: 

«Το φώς της Μεταμόρφωσης του Κυρίου Ιησού Χριστού»
Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς
Panagiotis Michalopoulos,
η σιωπή μου
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=143987419848837&id=100027127388323
ΣΧΕΤΙΚΟ:

Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς
Ηγουμενίτσα

https://www.facebook.com/profile.php?id=100027127388323
ΣΧΕΤΙΚΟ:
https://xairete.blogspot.com/2018/08/blog-post_43.html
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
1. Ο χρήστης «Ι.ν.Αγ.ΤΡιάδος Πέτρος Παππάς» (Ηγουμενίτσα) έχει για φωτογραφία εξωφύλλου στο προφίλ του, τη βλάσφημη εικόνα της αγίας τριάδας όπου το άγιο πνεύμα φαίνεται ενσαρκωμένο σε ένα πανταχού παρών κωλοπεριστέρι, ο δε πατέρας σαν ενσαρκωμένος κωλόγερος που ευλογεί με το κωλοδάχτυλο μαζί με τον σαρκωμένο γιο του.
2. Ο χρήστης αυτός λοιπόν, αποδεικνύεται με δυο σχόλια του –πριν λίγο, ένας πάρα πολύ μεγάλος μαλάκας! 
3. Με ένα σχόλιο του σε δική μου ανάρτηση που μου λέει «σε λυπάμαι», και με ένα σε μια δική του, που μου λέει ότι μου απαντάει με τη «σιωπή» του!
Ioannis Kyriakides
Αξιζει της δικης μας λυπησης!
https://www.facebook.com/groups/721265688083440/permalink/844455189097822/

ΜΑΛΑΚΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ:
Σε πολλούς τόπους πιστεύουν ότι την παραμονή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, το βράδυ… Κάποια ώρα, ανοίγουν ξαφνικά οι ουρανοί και φαίνεται το «άγιο φως»... Σε όσους είχαν την υπομονή και την πίστη να ξαγρυπνήσουν.
Διαβάζω τα νεο-ειδωλολατρικά:
Ανήμερα της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, οι πιστοί προσφέρουν στους ναούς τα πρώτα σταφύλια της χρονιάς, για να ευλογηθούν από τον ιερέα μετά την θεία λειτουργία, και να διανεμηθούν ως ευλογία στους πιστούς.
Σε ορισμένους μάλιστα τόπους προσφέρουν στον ναό το πρώτο λάδι της χρονιάς, για να ευλογηθεί, ώστε η ευλογία να επεκταθεί και στην υπόλοιπη παραγωγή.
Πρόκειται για το αρχαίο έθιμο των απαρχών, της προσφοράς δηλαδή των πρώτων καρπών στον Θεό, μια μορφή αναίμακτης τελετουργικής θυσιαστικής προσφοράς, που πέρασε και στον χριστιανισμό.


ΣΧΕΤΙΚΟ: 
Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013

Δεν έχουμε φως, άγιο φως, μόνο το Πάσχα, στα Ιεροσόλυμα… Έχουμε και τώρα τον Αύγουστο (ο δεκαπενταύγουστος λέγεται και «μικρό Πάσχα») στο Όρος Θαβώρ… Πρόκειται περί της εμφανίσεως της «Αγίας Νεφέλης»… Η οποία αν είναι νύχτα, φωτίζει, και αν είναι μέρα, κάνει και σκιά!


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

«Ξέρετε ότι»... Έχουμε ετικέτα με τίτλο «Μαλακισμένη Εκκλησία Ελλάδος»;

Σάββατο 4 Αυγούστου 2018

Α) Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την εορτή και τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου. Β) πηγή προέλευσης αυτού του χάπενινγκ, τα ορθόδοξα απόκρυφα κείμενα της Ανατολικής εκκλησίας μας, όπως 1. «το λυχνάρι του Αλαντίν», 2. «χίλιες και μια νύχτες», 3. «ο αλήτης της Βομβάης», 4. «ιστορίες του Νασταρδίν Χότζα», και «ο Αλή Μπαμπάς και 5. οι 40 κλέφτες».

Διαβάζω -σχολιάζω:
Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.
Η διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας είναι από την 01 Αυγούστου έως και τις 14 Αυγούστου.
Τα είδη που νηστεύουμε είναι:
1. Κρέας
2. Γαλακτοκομικά
3. Ψάρι (με εξαίρεση την γιορτή του Σωτήρος στις 06 Αυγούστου)
4. Λάδι (επιτρέπεται μόνο το Σάββατο και την Κυριακή)
5. Αλκοόλ (ισχύει ότι και για το λάδι)
Εάν η 15 Αυγούστου πέφτει Τετάρτη ή Παρασκευή επιτρέπεται το ψάρι αλλά όχι το κρέας. Την 6η Αυγούστου (Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού) τρώμε πάντοτε ψάρι. Τις ημέρες που τρώμε τουλάχιστον το λάδι, μπορούμε να φάμε και τα θαλασσινά τρόφιμα χωρίς αίμα.

Η Νηστεία αυτή γίνεται προς τιμήν της Θεοτόκου, η Οποία (σ.σ. σύμφωνα με μαλακισμένα κείμενα) και Εκείνη ενήστευσε πριν από την Κοίμησή Της.
Κατά την δήθεν παράδοση, μόλις η Παναγία πληροφορήθηκε τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο Όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ενημέρωσε και τους Αποστόλους.Κατά την ημέρα της Κοίμησης (σ.σ. σύμφωνα με μαλακισμένα κείμενα) επειδή δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στ Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. 
Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής και μετά από τρεις μέρες (σ.σ. σύμφωνα με μαλακισμένα κείμενα) ο τάφος ήταν άδειος, καθώς η Παναγία ανελήφθη στους ουρανούς.
 
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Α) Όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την εορτή, και τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.
Β) πηγή προέλευσης αυτού του χάπενινγκ, τα ορθόδοξα απόκρυφα κείμενα της Ανατολικής εκκλησίας μας, όπως
1. «το λυχνάρι του Αλαντίν»,
2. «χίλιες και μια νύχτες»,
3. «ο αλήτης της Βομβάης»,
4. «ιστορίες του Νασταρδίν Χότζα», και…
5. «ο Αλή Μπαμπάς και οι 40 κλέφτες». 

Ioannis Kyriakides
Ποσο μας αρεσουν τα παραμυθια!
https://www.facebook.com/groups/721265688083440/permalink/841944079348933/

Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Panagiotis Michalopoulos –σαν σήμερα -9 Ιουνίου 2016: «Στο facebook, όλες οι θεούσες και οι θεούσοι της συμφοράς, αλλά και παπάδες και αγιογράφοι, όταν παρουσιάζουν μια θρησκευτική εικόνα, κοτσάρουν συνήθως επάνω της και ένα διακοσμητικό περιστέρι!..»

Panagiotis Michalopoulos
9 Ιουνίου 2016
Στο facebook, όλες οι θεούσες και οι θεούσοι της συμφοράς, αλλά και παπάδες και αγιογράφοι, όταν παρουσιάζουν μια θρησκευτική εικόνα, κοτσάρουν συνήθως επάνω της και ένα διακοσμητικό περιστέρι!
Το κοτσάρουν παντού! Είτε τοπίο είναι, ή η Παναγία, ή ο Χριστός, ή η αγία τριάδα, ή η φάτνη, ή ο τάφος του Χριστού... Πάνω στον Σταυρό, στον Ευαγγελισμό μαζί με τον κρίνο, στην Μεγαλόχαρη της Τήνου, είτε σε μια οποιαδήποτε άλλη θρησκευτική σκηνή, ή ένα πόστερ… Συνηθίζουν οι άθλιοι, να έχουν παντού -σαν τσόντα εκεί, και ένα περιστέρι.
Το Άγιο πνεύμα τάχα! Άσχετο όμως και ξεχωριστό από την βάπτιση του Χριστού.
Το βάζουν δε ακόμα το περιστέρι και σκέτο, σαν την υπέρτατη αρχή, για να το προσκυνήσουμε, να το λατρέψουμε σαν θεό!

Το έχουν βέβαια και σαν εικόνα στις εκκλησίες, ζωγρφιά στα ιερατικά άμφια, σαν αναλόγιο για το ευαγγέλιο, σαν διακοσμητικό στο κάλυμμα του ευαγγελίου της αγίας τράπεζας, και σαν κορωνίδα στον Δεσποτικό θρόνο στο ναό!
Ένα «πανταχού παρών και τα πάντα πληρών», περιστέρι!
Πρόκειται δηλαδή για μια περιστερο-μανία, για μια περιστερο-λατρεία!

Τελικά, είναι πουλί το Άγιο Πνεύμα, τελικά είναι ένα περιστέρι;
Να δούμε λοιπόν, αν εμφανίστηκε μόνο σαν περιστέρι το Άγιο Πνεύμα, αν έγινε αισθητό μόνο σαν περιστέρι το Άγιο Πνεύμα, ώστε να δικαιολογείται μια τέτοια εμμονή.
1. Διαβάζω, για την Πεντηκοστή:
(Πράξεις 2:1 – 11)
Κατά την λήψη του Αγίου Πνεύματος «ἐγένετο ἄφνω ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἦχος ὥσπερ φερομένης πνοῆς βιαίας»
Κατά την λήψη του Αγίου Πνεύματος «ὤφθησαν αὐτοῖς διαμεριζόμεναι γλῶσσαι ὡσεὶ πυρός, ἐκάθισέ τε ἐφ᾿ ἕνα ἕκαστον αὐτῶν».
Βέβαια, όλοι αυτοί οι σκατάδες που προανέφερα, βάζουν και εδώ ένα περιστέρι να εικονίζεται!
Ωστόσο εδώ, το Πνεύμα έγινε ακουστικά αισθητό σαν ήχος δυνατού ανέμου, και ορατό σαν πύρινες γλώσσες!
Ας δούμε και άλλα εδάφια της Αγίας Γραφής.
2. « καὶ δεηθέντων αὐτῶν ἐσαλεύθη ὁ τόπος ἐν ᾧ ἦσαν συνηγμένοι, καὶ ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος ῾Αγίου, καὶ ἐλάλουν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ μετὰ παρρησίας» (Πράξεις 4:31.)
Εδώ, έγινε αισθητό σαν σεισμός! Πουθενά το περιστέρι!
3. «῎Ετι λαλοῦντος τοῦ Πέτρου τὰ ρήματα ταῦτα ἐπέπεσε τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἐπὶ πάντας τοὺς ἀκούοντας τὸν λόγον.» (Πράξεις 10: 44)
Εδώ το Πνεύμα, δεν το προσέλκυσε λίγο σουσάμι από το σακουλάκι κάποιου πλανόδιου πωλητή, όπως προσελκύονται από τα παιδιά τα περιστέρια στον άγνωστο στρατιώτη.
Δεν είναι περιστέρι το Άγιο Πνεύμα.
Το προσέλκυσε ο λόγος του θεού, η ακρόαση του λόγου του θεού.
Και έπεσε πάνω στους ακροατές το Άγιο Πνεύμα και τους γέμισε θεία χαρίσματα!
Δεν έκατσαν περιστέρια στα κεφάλια τους… να τους κουτσουλίσουν.
Και βέβαια, η αγία γραφή, μας αναφέρει και άλλους τρόπους παρουσίας του Αγίου Πνεύματος…
Γιατί λοιπόν να έχουμε κι εμείς οι ορθόδοξοι αυτήν την παπικής προέλευσης τρέλα με το περιστέρι;
ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΟ - ΣΗΜΕΡΑ:

ΣΧΕΤΙΚΟ:
http://xairete.blogspot.com/2016/06/blog-post_79.html
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ:
Ioannis Kyriakides 
Φαινεται οτι για αυτους δεν εχει καμια σημασια τι λεει ο λογος του Θεου!
Panagiotis Michalopoulos

Στο facebook, όλες οι θεούσες και οι θεούσοι της συμφοράς, αλλά και παπάδες και αγιογράφοι, όταν παρουσιάζουν μια θρησκευτική εικόνα, κοτσάρουν συνήθως επάνω της και ένα διακοσμητικό περιστέρι!..
κωνσταντινα διαμαντοπουλου 
Συμφωνω εν μερει με τα γραφομενα...
απλα ο ανθρωπος ο απλος χρειαζεται να κανει εικονα μεσα στο μυαλο του για να καταλαβει καποια πραγματα....
στην βαπτιση Του Κυριου νομιζω αναφερεται Το Αγιο Πνευμα σαν περιστερι....στην καθοδο Του απο τον ουρανο....
και αγαπητε μου φιλε θα επιθυμουσα να ηταν πιο γλυκος ο λογος σου σε καποια σημεια... που με ξενισαν κατα καποιο τροπο....
με εκτιμηση.
Panagiotis Michalopoulos 

Όταν ο γιατρός -αγαπητή Κωνσταντίνα διαπιστώσει σε μια περίπτωση ότι ο ασθενής χρειάζεται για φάρμακο το πικρό κινίνο για τη θεραπεία του, τότε αυτό θα του γράψει στη συνταγή, και όχι κάποιο... γλυκό ζαχαροπλαστείου! Διότι έχει δώσει σχετικό όρκο!
Και εμείς οι δάσκαλοι της ορθόδοξης Εκκλησίας -αγαπητή Κωνσταντίνα (εγώ είμαι κατηχητής και αναγνώστης) έχουμε αυτήν ακριβώς την υποχρέωση: να λέμε την αλήθεια όσο πικρή και αν είναι, διότι το ψέμα είναι του διαβόλου.
Και είναι ψέμα το περιστέρι στον Ευαγγελισμό, ενώ ήταν Σκιά!
Και είναι ψέμα το περιστέρι να κουτσουλά φλογίτσες στην Πεντηκοστή, διότι και αυτό είναι βλασφημία!
Σύμφωνα με απόφαση μεγάλης Συνόδου της Εκκλησίας μας, δεν ζωγραφούμε κάτι που δεν είδαμε!
Και το θεό Πατέρα, κανείς ποτέ δεν τον είδε, και είναι βλασφημία να τον παρουσιάζουμε σαν γέρο, ανάμεσα μάλιστα και σε ξεβράκωτα αγγελάκια!
Και βέβαια, δεν είναι ένα περιστέρι στην αγία τριάδα!
Κάτι σαν περιστέρι, ήταν μόνο στη βάπτιση του Χριστού. Δεν σαρκώθηκε σε περιστέρι, για να το δείχνουμε πάντα έτσι!
Και αλλού είχε άλλη μορφή το άγιο πνεύμα. Στην μεταμόρφωση ήταν νεφέλη, και όταν έδωσε ο θεός τις εντολές στον Μωυσή, ήταν φλεγόμενη βάτος, κλπ, κλπ!
Αγαπητή Κωνσταντίνα!
Συνηθίσατε δυστυχώς στο ψέμα του διαβόλου –στο ζαχαρωμένο δηλητήριο της ψυχής σας, και σας... ξινίζει η αλήθεια!
Ο θεός είναι και αλήθεια! Αυτόν να κάνετε φίλο!
Βάλτε στο σωτήριο κινίνο (του λόγου του) λίγη ζάχαρη, για να το καταπιείτε χωρίς να σας... ξενίζει! Χα!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1104683046261040&set=a.134489906613697.25213.100001580668005&type=3&theater

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Σχολιάζω: «Το Άγιο Πνεύμα δεν πρέπει να απεικονίζεται «πάντα» σαν περιστέρι, αλλά μόνο στην περίπτωση της Βάπτισης του Χριστού. Τότε μόνο εμφανίστηκε με τέτοια μορφή. Σε άλλες δε περιπτώσεις, εμφανίστηκε τελείως διαφορετικά. Το να το δείχνουμε λοιπόν «πάντα» έτσι, είναι βλασφημία, καταδικασμένη από μεγάλη Οικουμενική Σύνοδο. Είναι σαν να λέμε ότι το Άγιο πνεύμα σαρκώθηκε σε ζώο, συγκεκριμένα σε πουλί, και ειδικά σε περιστέρι, άσπρο δε κατά προτίμηση!»

ΣΧΟΛΙΑ
στη δημόσια ομάδα Ι.Ν.ΑΓ.ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ  ΑΪΔΙΝΙΟΥ
Panagiotis Michalopoulos 
ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΤΙ ΡΟΛΟ ΒΑΡΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΑΥΤΗΣ;
Maria-Klara SotaSylari 

Το περιστερι πάντα απεικονίζει το Αγίο Πνεύμα δίνοντας το μήνυμα ότι το Αγίο Πνεύμα είναι πάντα κοντά στα μικρά παιδάκια που έχουν τις πιο αγνες ψυχές.
Panagiotis Michalopoulos 
Το Άγιο Πνεύμα δεν πρέπει να απεικονίζεται «πάντα» σαν περιστέρι, αλλά μόνο στην περίπτωση της Βάπτισης του Χριστού. Τότε μόνο εμφανίστηκε με τέτοια μορφή. Σε άλλες δε περιπτώσεις, εμφανίστηκε τελείως διαφορετικά.
Το να το δείχνουμε λοιπόν «πάντα» έτσι, είναι βλασφημία, καταδικασμένη από μεγάλη Οικουμενική Σύνοδο.
Είναι σαν να λέμε ότι το Άγιο πνεύμα σαρκώθηκε σε ζώο, συγκεκριμένα σε πουλί, και ειδικά σε περιστέρι, άσπρο δε κατά προτίμηση!

Maria-Klara SotaSylari
Πώς εμφανίστηκε σε άλλες περιπτώσεις; 
Panagiotis Michalopoulos  
1. Σαν «σκιά» που σκέπασε την Παναγία στον Ευαγγελισμό. 
2. Σαν «νεφέλη» στην Μεταμόρφωση του Χριστού. 
3. Σαν «πύρινες γλώσσες», στην Πεντηκοστή, κλπ,κλπ.
https://www.facebook.com/groups/agiosxaralampos1/permalink/1068116919997560/

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Προσοχή: «Α΄ Χαιρετισμοί» αύριο (Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018). Ο «Ακάθιστος Ύμνος» – «Α΄ Στάσις» (από το γράμμα «Α», μέχρι το «Ζ») Φροντίστε να είστε εγκαίρως εκεί –στη «στάση»… Μη χάσετε το λεωφορείο! Είναι εξπρές!

1. Διαβάζω:
«Γνῶσιν ἄγνωστον γνῶναι,
ἡ Παρθένος ζητοῦσα,
ἐβόησε πρὸς τὸν λειτουργοῦντα•
ἐκ λαγόνων ἁγνῶν,
υἷον πῶς ἔσται τεχθῆναι δυνατόν;
λέξον μοι.»
Σχολιάζω:
Αν και κλεισμένη από μωρό 3 ετών στα άγια των αγίων για 12 ολόκληρα χρόνια η Μαρία, φαίνεται να έχει διδαχτεί τα πάντα για τα γυναικολογικά. Και ανοίγει τέτοια συζήτηση με τον αρχάγγελο Γαβριήλ. Πώς θα μείνει έγκυος χωρίς κανονική σχέση με άντρα; Ήταν απλά αρραβωνιασμένη με τον Ιωσήφ, και έμεναν ακόμα χωριστά! Φαίνεται ότι ο Άγγελος δεν της είχε εξηγήσει ακόμα τίποτε για τον «κρίνο». Τον κρατούσε κρυμμένο πίσω του –στην αρχή, και της τον κρατούσε για έκπληξη! Και μετά: «κούκου –τσα! Να μύρισε!» (παπική εικόνα παναγίας Τήνου)
2. Διαβάζω:
«Χαῖρε, σοφῶν ὑπερβαίνουσα γνῶσιν, Χαῖρε, Νύμφη Ἀνύμφευτε!»
Σχολιάζω:
Ο Άγγελος την επαινεί για τις γνώσεις της περί τα ερωτικά, και προφητεύει για αυτήν, ότι θα μείνει για πάντα αρραβωνιασμένη. Μια νύφη… ανύπαντρη! Ο γάμος δεν έγινε ποτέ, ούτε και όταν -έγκυος πια, έμενε με τον Ιωσήφ!

3. Διαβάζω:
Δύναμις τοῦ Ὑψίστου,
ἐπεσκίασε τότε,
πρὸς σύλληψιν τῇ Ἀπειρογάμω•
Σχολιάζω:
Μια ακόμα εμφάνιση του αγίου πνεύματος. Κάτι σαν ΣΚΙΑ! (Η πρώτη από όσες ξέρουμε.)
Η επομένη ήταν σαν περιστέρι στη Βάπτιση, η άλλη σαν νεφέλη στην Μεταμόρφωση, και τέλος σαν πύρινες γλώσσες στην Πεντηκοστή.
Αυτή όμως η μαλακισμένη εικόνα του Ευαγγελισμού της Τήνου, περιστέρι δείχνει!
4. Διαβάζω:
«Ἔχουσα θεοδόχον,
ἡ Παρθένος τὴν μήτραν,
ἀνέδραμε πρὸς τὴν Ἐλισάβετ.»
Σχολιάζω:
Δεν λέει τίποτε στον αρραβωνιαστικό της, το κρύβει διότι δεν είναι ακόμα εμφανής η εγκυμοσύνη της! Και το αποκαλύπτει σε μια συγγενή της, στην Ελισάβετ, με ένα ταξιδάκι που κάνει σε αυτήν, ερήμην προφανώς του Ιωσήφ! 

Γυναίκες!
5. Διαβάζω:
«Ζάλην ἔνδοθεν ἔχων,
λογισμῶν ἀμφιβόλων,
ὁ σώφρων Ἰωσὴφ ἐταράχθη•
πρὸς τὴν ἄγαμόν σὲ θεωρῶν,
καὶ κλεψίγαμον ὑπονοῶν Ἄμεμπτε•
μαθὼν δέ σου τὴν σύλληψιν,
ἐκ Πνεύματος Ἁγίου,
ἔφη•
Ἀλληλούια.»
Σχολιάζω:
Ζαλίστηκε ο Ιωσήφ, όταν είδε τη Μαρία με την κοιλία φουσκωμένη! Σκέφτηκε αρχικά να την χωρίσει από αρραβωνιαστικιά. Μετά έμαθε για το Άγιο πνεύμα (κανονικό, ούτε κρίνος, ούτε περιστέρι) στην υπόθεση, και είπε «Αλληλούια» που μεταφράζεται σε «Άντε, ρε! Χαλάλη, τότε!»
Βέβαια η εγκυμοσύνη προχωρούσε κανονικά, και στο παραπέντε να γεννήσει η Μαρία (έμπαινε Σεπτέμβρης πια –χωρίς χιόνια στον καμπαναριό), βγήκε εκείνη η διαταγή για απογραφή. Ο Ιωσήφ έπρεπε να πάει ταξίδι στην πατρίδα του τη Βηθλεέμ να απογραφεί, μαζί βέβαια με την οικογένεια του που δεν ήταν άλλη από την Μαρία. Δεν υπήρχαν αλλά παιδιά, που λένε ότι ο Ιωσήφ ήταν χήρος με παιδιά! Πάει λοιπόν εκεί, και η Μαρία μόλις προλαβαίνει και γεννάει σε ένα στάβλο. Κάποιοι αγιογράφοι μετά, βάφτισαν τον στάβλο σπηλιά, και έβαλαν από έξω τον Ιωσήφ (να μη φαίνεται ότι έχει τρυφερή σχέση με τη Μαρία) και τον μασκάρεψαν και σε 80 ετών γερό (για να μη σας μπει καμιά πονηρή σκέψη για μετέπειτα «αδελφούς του Ιησού»), και τον δείχνουν να είναι ακόμα και τότε σκεπτικός, για το πώς στο καλό έγινε πατέρας, αν και άγαμος, αν και… «νυμφίος ανύμφευτος»!

Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

Και μάλιστα, το πνεύμα εμφανίστηκε σαν πύρινες γλώσσες στην Πεντηκοστή, αλλά και εκεί καπελωμένο από αυτό το περιστέρι. Βλέπουμε στην εικόνα ένα περιστέρι να στέλνει τις φλογίτσες στα κεφάλια των μαθητών, φλογίτσες, να βγαίνουν σαν κοτσιλίτσες από τον ποπό του αγίου περιστεριού.

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης ΣΤΕΝΗ ΟΔΟΣ , κοινοποίησε…
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
ΤΟ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ; 
ΣΤΕΝΗ ΟΔΟΣ 
Χαίρε Παναγιώτη μου
Αδελφε μου έτσι το απεικονίζουν Δυστυχώς επειδή μια φορά φανερώθηκε με σωματική μορφή ως περιστέρι
Όμως είναι αλήθεια πως είναι πανταχού παρών κ τα πάντα πληρων
Καλό βράδυ κ Καλό τριήμερο με τη εν Κυριω αγάπη μου
 

Panagiotis Michalopoulos 
Με σωματική μορφή; Ψηλαφητό; Κάτι σαν ενσάρκωση; Σαν την σωματική –ανθρώπινη μορφή του Χριστού; Ακουγόταν και το φτερούγισμα του; Χα!
Όχι βέβαια, διότι δεν ήταν πραγματικό περιστέρι –και μάλιστα άσπρο αναγκαστικά, αλλά κάτι που έμοιαζε με περιστέρι.
Θα μπορούσε κάλλιστα, να είναι και κάτι σαν κουκουβάγια, για να έχει και τον συμβολισμό της σοφίας, για να φέρνει επίσης και πιο κοντά ελληνισμό με χριστιανισμό.
Σαν οποιοδήποτε δηλαδή ζώο, χωρίς να είναι ζώο το άγιο πνεύμα, ή γέρος ο πατέρας όπως τον δείχνουν δίπλα σε έναν νέο, στη γνωστή εικόνα της αγίας τριάδας.
Θα μπορούσε ακόμα να εμφανιστεί -το πνεύμα, στη βάφτιση του Χριστού, και σαν ένα γαϊδούρι που πετάει, αφού και ο γάιδαρος πετάει –λένε κάποιοι! Ένας γάιδαρος μάλιστα στην παλαιά διαθήκη, μίλησε με τη φωνή του θεού, και έλεγξε το αφεντικό του, έναν ψευδοπροφήτη, αν θυμάμαι καλά!
Και μάλιστα, το πνεύμα εμφανίστηκε σαν πύρινες γλώσσες στην Πεντηκοστή, αλλά και εκεί καπελωμένο από αυτό το περιστέρι. Βλέπουμε στην εικόνα ένα περιστέρι να στέλνει τις φλογίτσες στα κεφάλια των μαθητών, φλογίτσες, να βγαίνουν σαν κοτσιλίτσες από τον ποπό του αγίου περιστεριού.
Ένα περιστέρι επίσης πετά πάνω από τον Ευαγγελισμό της Μεγαλόχαρης, ενώ ο Άγγελος εκεί, κράτα εκείνον τον γνωστό, τον γονιμοποιό κρίνο!
Το έχουμε βέβαια και μόνο του -το περιστέρι, να κάθεται σε έναν θρόνο, και όλοι να το προσκυνούν, σαν ΑΥΤΟΝ, τον μόνον αληθινό θεό!
Σε άλλη δε μορφή (εκτός από περιστέρι και πύρινες γλώσσες) το έχουμε και σαν νεφέλη στη μεταμόρφωση του Κυρίου…
Αλλά εμείς επιμένουμε εκεί, στο βρωμερό και γεμάτο αρρώστιες περιστέρι και στις θείες κοτσουλιές του!
Ήταν λέει παρών, και εκεί, και στον τάφο του Χριστού, στην Ανάσταση, και κάθισε και κουτσούλησε το σεντόνι που άφησε πίσω του ο Χριστός, έτσι για να βάλει και εκεί τη θεία σφραγίδα του! Χα!

 https://www.facebook.com/453168728166087/photos/a.453212001495093.1073741828.453168728166087/462217327261227/?type=3&theater

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Αγιο-ζωγραφικές αυθαιρεσίες: Και στην Πεντηκοστή -περιστέρι, και στον Ευαγγελισμό -περιστέρι, και στην εικόνα της Αγίας Τριάδας, περιστέρι κι εκεί! Κάτι δηλαδή που μοιάζει με βλασφημία, ότι δηλαδή το άγιο πνεύμα ενσαρκώθηκε σε ένα πανταχού παρών περιστέρι. Όπως και ότι ο Πατέρας ενανθρωπίστηκε τάχα, σε έναν υπερήλικα, σε ένα γέρο!

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
http://xairete.blogspot.gr/2017/01/blog-post_89.html
ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:
Γιατί γιορτάζουμε τα Θεοφάνεια στις 6 Ιανουαρίου; 
Ιανουάριος 5, 2017 στις 9:54 πμ
Ένας επίκαιρος διάλογος:
Panagiotis Michalopoulos
(6 ώρες πριν)
Πώς αποφασίσαμε ότι το περιστέρι ήταν το Άγιο Πνεύμα;
 

skala4569 προς Panagiotis Michalopoulos
(3 ώρες πριν)
Το Πνεύμα το Άγιο φάνηκε σαν περιστέρι («καταβαίνον ωσεί περιστεράν»).
Ο Χριστός δεν φάνηκε σαν άνθρωπος• ήταν άνθρωπος- ήταν και άνθρωπος. Ο Χριστός ήταν και «φύσει Θεός και φύσει άνθρωπος• διπλούς την φύσιν». Είναι και αληθινός Θεός και αληθινός άνθρωπος.
Το ίδιο δεν συμβαίνει με το Άγιο Πνεύμα. Δεν έγινε περιστέρι• φάνηκε σαν περιστέρι. Όπως στη Πεντηκοστή φάνηκε σαν πύρινες γλώσσες.
Όπως η φωνή του Πατέρα «Ούτος έστιν ο Υιός μου ο αγαπητός», δεν ήταν ο ίδιος ο Πατέρας, αλλ’ ήταν μία έ ν έ ρ γ ε ι α του Θεού Πατρός, έτσι το περιστέρι δεν ήταν ουσιαστικά το Άγιο Πνεύμα αλλ’ ήταν μία φανέρωση της ενεργείας του Αγίου Πνεύματος.

Γι’ αυτό ο ιερός Ευαγγελιστής λέει «εν είδει περιστεράς»• δεν λέει «εν φύσει περιστεράς»
Για τον Ιησού Χριστό, που είναι αληθινά και άνθρωπος, λέμε «ο Θεάνθρωπος Ιησούς». 

Για το Πνεύμα το Άγιο όμως, δεν λέμε «το Θεοπερίστερον Άγιο Πνεύμα». 
Στην περίπτωση του Χριστού έχουμε αληθινή σάρκωση, ενανθρώπηση. Στην περίπτωση του Αγίου Πνεύματος έχουμε μία οικονομία, ένα τρόπο παρουσιάσεως. Στη πρώτη περίπτωση έχουμε μία μόνιμη κατάσταση, στη δεύτερη έχουμε μία πρόσκαιρη ενέργεια. Ο Χριστός πάντοτε είναι και Θεός και άνθρωπος• θεάνθρωπος. Το Πνεύμα το Άγιο, μία φορά, στον Ιορδάνη, εμφανίσθηκε ειδικά σαν περιστέρι.
«Ο Υιός του Θεού πήρε την ανθρώπινη φύση, ενώ το Πνεύμα δεν πήρε τη φύση της περιστεράς. Γι’ αυτό και ο Ευαγγελιστής δεν είπε «με τη φύση της περιστεράς» αλλά «με τη μορφή της περιστεράς».


Panagiotis Michalopoulos προς skala4569
(δευτερόλεπτα πριν)
Πράγματι, στον Ματθαίο, στο τρίτο κεφάλαιο, διαβάζουμε ότι στη βάπτιση του Χριστού, «ανεώχθησαν οι ουρανοί», και φάνηκε «το Πνεύμα του Θεού καταβαίνον ωσεί περιστεράν και ερχόμενον επ’ αυτόν».
Άρα, αυτό ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό. Η εμφάνιση δηλαδή του Αγίου Πνεύματος, με τέτοια μορφή.

Αυτό, μόνο βιβλικά βέβαια.
Διότι εικονογραφικά, το περιστέρι το βλέπουμε παντού, σε αναρίθμητες περιπτώσεις αγιογραφικής αυθαιρεσίας.
Και στην Πεντηκοστή, και στον Ευαγγελισμό, και στην εικόνα της Αγίας Τριάδας.
Κάτι δηλαδή που μοιάζει με βλασφημία, ότι δηλαδή το άγιο πνεύμα ενσαρκώθηκε σε ένα πανταχού παρών περιστέρι. Όπως και ότι ο Πατέρας ενανθρωπίστηκε τάχα, σε έναν υπερήλικα, σε έναν γέρο!
http://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/giati-giortazoume-ta-theofania-stis-6-ianouariou/

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε… 
Το άγιον Πνεύμα εμφανίζεται σαν περιστέρι. Δεν είναι περιστέρι, αλλά μοιάζει με περιστέρι, καθότι και το άγιον Πνεύμα είναι άκτιστο, δεν ακούει, δεν βλέπει, δεν μιλάει. 
Σε άλλες εμφανίσεις παρουσιάζεται ως Νεφέλη (Μεταμόρφωση) ή πύρινες φλόγες (Πεντηκοστή) κ.ά. 
Η παράσταση ως περιστεριού εμφανίζεται μόνο στη βάπτιση του Χριστού και πουθενά αλλού, σύμφωνα απόφαση της Ζ΄ Οικουμενικής. Στην ίδια απόφαση αναφέρεται, ότι ο Πατέρας δεν απεικονίζεται, καθότι άκτιστος.
Η Ορθόδοξη εικονογραφία είναι αυτή των τριών αγγέλλων, όπου ο αριστερά εμφανίζεται ο Πατέρας καθήμενος, στη μέση ο Υιός όρθιος και δεξιά το άγιον Πνεύμα όρθιο και αυτό.
http://xairete.blogspot.gr/2017/01/blog-post_89.html

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017

Πλήθος τα θρησκειολογικά στοιχεία του ρεπορτάζ της μεγάλης καταστροφής που ξεκίνησε σήμερα -λίγο «πριν το χάραμα», σε ορισμένο σημείο της Δυτικής Αττικής… Στην Μάντρα, συγκεκριμένα, κάτω από την «προστασία» της ορεινής μονής Γοργοεπικόου, με την ομώνυμη «θαυματουργή» εικόνα! Και ενώ κάτω στην Ελευσίνα δεν έριξε ούτε σταγόνα βροχής, την Μάντρα μέχρι και τη Νέα Πέραμο, την έπνιξε (έχουμε 14 νεκρούς μέχρι τώρα) ένα τσουνάμι πηχτής λάσπης, από τη βροχή που έπληξε τον ορεινό όγκο και κατέβηκε με απίστευτη ορμή κάτω, διαλύοντας κυριολεκτικά, ακόμα και φορτηγά πολλών τόνων που έβρισκε στο πέρασμα του! Έτσι, ακούσαμε για «θεομηνία», για «βιβλική καταστροφή», για ρέμα που ξεκίνησε από την «αγία Σωτήρα» (η θηλυκή έκδοση του Χριστού), ή από τον «άγιο Σώστη» (συμβολικό, και, αυτό!) και που μπήκε ακόμα και στους τάφους! Ακούσαμε για «σκηνικό Αποκάλυψης», και ότι έπεσε ένας όγκος λάσπης, από το βουνό… Καντήλι!!!..

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Νέα Θεομηνία –οργή θεού! Ξεκίνησε, με βροχή -σήμερα τα ξημερώματα, από το υψόμετρο της εμποροπανήγυρης της «μονής» Παναγίας Γοργοεπικόου ή Γοργοϋπηκόου στην Μάντρα Αττικής… Και ένας καταρράκτης Νιαγάρα από λασπόνερα, έτρεξε από τα βουνό, και έπνιξε κάτω, όλη την κατοικημένη περιοχή… Μέχρι και το λιμανάκι της Νέας Περάμου, όπου καταλήγουν συνήθως τα πονηρά σιτεμένα ζευγαράκια -στα ταβερνάκια, στα εκεί στέκια, μετά το… προσκύνημα! Έλεος!


ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΟ:
Αιωνίως βολεμένοι πίσω από ανέξοδους αφορισμούς. Μονίμως κρυπτόμενοι πίσω από τετριμμένα κλισέ που δαιμονοποιούν την φύση και τον υπαρκτό ή ανύπαρκτο Θεό που σε ρόλο αόρατου τιμωρού σπέρνουν τον θάνατο και την καταστροφή. Και o ανθρώπινος παράγοντας μονίμως απών. Μονίμως καλά προφυλαγμένος όπως και οι αμαρτίες μας είτε ατομικές είτε συλλογικές. “Η φύση εκδικείται” το ένα κλισέ, “θεομηνία” το άλλο και στον ρόλο του κατ’ επάγγελμα θύματος ο άνθρωπος. Στο απυρόβλητο της γλώσσας μας ο βιαστής της φύσης, ο καταπατητής, ο εργολάβος της υπερκοστολόγησης, ο πολιτικός της μίζας και ο δήμαρχος της αρπαχτής που εμείς λίγο πολύ κάποια στιγμή εμπιστευθήκαμε. “Παραιτηθείτε” η επωδός των πρώην προς τους νυν ως την επόμενη “θεομηνία”, ως την επόμενη “εκδίκηση της φύσης” που οι νυν θα έχουν γίνει πρώην και θα ζητούν την παραίτηση των νυν. Αλλά μην το ψάχνεις. Μην το ψάχνεις γιατί αν το ψάξεις οι μισοί φταίχτες κατοικούν στα νεκροταφεία και οι άλλοι μισοί φτύνουν στον κόρφο τους που δεν τους έσκασε το ρέμα επί των ημερών τους. Οπότε ας την πούμε θεομηνία και καθαρίσαμε...
Petros Katsakos

https://www.facebook.com/misini.vounatsou/posts/2013384818944436?pnref=story
ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ μας, μας είπε... 
Μη ξεχνάμε κύριε Παναγιώτη, ότι είχαμε από χθες μια σχετική προειδοποίηση. 
Είχαμε καταστροφικές πλημύρες στη Σύμη, και έγιναν και εκεί όλα μπάχαλο, εκεί στην παραλία, εκεί μπροστά στα μάτια του προστάτη της, του αρχάγγελου Μιχαήλ του Πανορμίτη! 
Στην Μάντρα Αττικής σήμερα, 5 η ώρα τα ξημερώματα, είχαμε ένα ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα. 
Εντυπωσιακά, όλα αυτά τα συμβολικά που αναφέρατε. Με τις θρησκειολογικές αναφορές! Δεν είχαμε την προστασία του κυρ-Σώστη και της κυρα- Σωτήρας! Η δε Παναγία η Γοργοεπήκος της Μάντρας, έμεινε απαθής και αυτή, και «ω του θαύματος», συμπεριφέρθηκε και αυτή σύμφωνα με την ιδιότητα της, που δεν είναι άλλη από ένα απλό ξόανο στολισμένο με τάματα -μαργαριταρένια κολιέ -κατά προτίμηση! 
Δεν έπεσαν λοιπόν μόνο Καντήλια σήμερα το πρωί, κύριε Παναγιώτη! Θέλω να πω, δεν έπεσε μόνο το όρος Καντήλι, όπως σημειώσατε... Έπεσε και ο... «Πατέρας», αν και αυτό λέει κάτι σημειολογικά! Το όρος Πατέρας, ήταν αυτό που ξέρασε όλη αυτή τη λάσπη από κοκκινόχωμα! Την ξέρασε στην εθνική οδό, και την μετέτρεψε σε καφετί –κόκκινο (σκατέ ολέ), ποτάμι! 
Βιβλικά όλα αυτά; Μπορεί! 
Άλλωστε, και κάποια πληγή από αυτές τις 10 κατά του Φαραώ, δεν ήταν και αυτή που κοκκίνισε της πηγές και τα ποτάμια στην αρχαία Αίγυπτο, την εποχή του Μωυσή;

Mandra, Attica, Athens, Greece: 
before and after the flood.
ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ μας, μας είπε... 
Σημειώστε, και αυτό, αγαπητέ κ. ιστολόγε: 
Η θεομηνία στην Μάντρα (της Γοργοεπηκόου), χτύπησε μέρα που ήταν (μαζί με όλα τα άλλα που αναφέρατε) σημαδιακή κι αυτή!.. 
Ήταν η έναρξη μια πολύ σημαντικής θρησκευτικής –εορταστικής περιόδου... Ήταν η πρώτη μέρα της σαρακοστιανής νηστείας για την εορτή των Χριστουγέννων! 
Τυχαίο και αυτό, -ορθόδοξα -θρησκειολογικά –σημειολογικά;

P. MICHALOPOULOS είπε...
Ναι αγαπητέ! Σχετικά όλα αυτά που αναφέρατε, και καθόλου τυχαία!

Όπως έχω πει από την αρχή της καταμέτρησης όλων αυτών των θρησκειολογικών στοιχείων των ρεπορτάζ για την πλημμύρα, το μεγάλο «Μπιγκ Μπανγκ» (Big Bang), για την εκτόξευση της φονικής λάσπης ξεκίνησε από ένα σημείο που οι δημοσιογράφοι στις ειδήσεις το αποκαλούν άγιο Σωτήρη ή αγία Σωτήρα και θα πρόκειται μάλλον για τη Μεταμόρφωση του Σωτήρα Χριστού! 
Η λάσπη αυτή, που διοχετεύτηκε στο ρεύμα που ξεκινά από εκεί... Το ρέμα δε, έχει το όνομα... Αγία Αικατερίνη! Άλλο «τυχαίο» και αυτό! Και επίσης το ρέμα αυτό έγινε και οικισμός, ο ομώνυμος οικισμός της αγίας Αικατερίνης!
Δεν είναι τυχαίο και ό,τι γράψαμε τέτοιες μέρες (16 Νοεμβρίου το 2012), ότι δηλαδή ο ιερός ναός της Αγίας Παρασκευής Μάνδρας, υποδέχτηκε πανηγυρικά, το... Τίμιο Ξύλο!
Σχετικό:
    (Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012)

Το Τίμιο Ξύλο (Ναι ρε, σας το λέω «λόγω τιμής» - πιστέψτε με!), στον ιερό ναό Αγίας Παρασκευής Μάνδρας.
 https://xairete.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7697.html

Κυριακή 6 Αυγούστου 2017

Σήμερα, γιορτάζουμε την Μεταμόρφωση. (Άραγε, και την μετάλλαξη ενός πρώην μελαχρινού παλαιστίνιου, σε ξανθό –μακρυμάλλη, και με γαλανά μάτια;)

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης Askitikon.eu κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.
15 ώρες πριν
Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού. 6 Αυγούστου ε.ε.

Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, ...
και τα φορέματα Του ήταν λευκά σαν το φως.
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos 
Σήμερα, γιορτάζουμε την Μεταμόρφωση. 
Διαβάζω: 
«Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, και τα φορέματα Του ήταν λευκά σαν το φως.» 
Σχολιάζω: Στις αγιογραφίες τον Χριστό, τον παρουσιάζουν ξανθό –μακρυμάλλη, και με γαλανά μάτια! 
Ερώτηση: Άραγε, αυτή η μετάλλαξη ενός πρώην μελαχρινού παλαιστίνιου, σε εκείνη την μεταμόρφωση να οφείλεται;
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1469071806506651&id=965875616826275
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Καλύβας Κωνσταντίνος 
Η ΣΩΤΗΡΙΑ της Ψυχής μας λοιπόν ταυτίζεται απολύτως με το θέμα της ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ της υπόστασής μας και είναι κάτι που μπορεί να συμβεί, αν ακολουθήσουμε την ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ...ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ......ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Panagiotis Michalopoulos 
Πώς όμως, θα ακολουθήσουμε αυτήν την σωτήρια διδασκαλία του Χριστού; Για να ακολουθήσουμε κάτι, πρέπει πρώτα να το γνωρίζουμε… Να το έχουμε διαβάσει και να το έχουμε πιστέψει. 
Άραγε -εμείς οι ορθόδοξοι, τι και πώς έχουμε μάθει κάτι σχετικό με αυτήν την διδασκαλία; 
Η όλη μας διαγωγή, δείχνει ότι πράγματι έχουμε πιστέψει στον Χριστό, ή –αντίθετα, σε όλα τα άλλα τα πράγματα αντιχριστιανικά, και στο Χριστό καθόλου;
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10207152217082713&id=1800906923
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
Σήμερα, γιορτάζουμε την Μεταμόρφωση. 
(Άραγε, και την μετάλλαξη ενός πρώην μελαχρινού παλαιστίνιου, σε ξανθό –μακρυμάλλη, και με γαλανά μάτια;)
Ελενα Παναγιωταρέα 

Θα είχατε τη ίδια απορία, αν συναντούσατε αγιογραφημένη την Παναγία μαύρη σε Αφρικανική χώρα;
Panagiotis Michalopoulos

Το θέμα αγαπητή Έλενα, είναι ότι σύμφωνα με την απαγορευτική αρχή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, «δεν ζωγραφούμε κάτι που δεν το έχουμε δει»! Κάτι το φανταστικό, που μοιραία πάει και προς το γελοίο και προς το αιρετικό. 
Και είναι αιρετική η απεικόνιση αυτή του Χριστού, είναι παπική, και παραπέμπει στην βλασφημία ότι η Παναγία με κάποιον ξένο -πιθανώς με ρωμαίο στρατιώτη, έκανε τον Χριστό, και από αυτόν έλαβε το παιδί και αυτά τα δυτικά τα χαρακτηριστικά του. 
Η ίδια δε η Παπική εκκλησία, θεωρεί την παρθένο Μαρία την Μαγδαληνή, ως… πόρνη! Από εκεί πήρε και ο αντίχριστος Καζαντζάκης (που σπούδασε σε παπικό σχολείο), και την βλάσφημη θεωρία του ότι ο Χριστός έκανε τάχα και παιδί μαζί της!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=864377167062175&id=100004696987729

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

Ένας επίκαιρος διάλογος: Πώς αποφασίσαμε ότι το περιστέρι ήταν το Άγιο Πνεύμα;

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:
Γιατί γιορτάζουμε τα Θεοφάνεια στις 6 Ιανουαρίου; 
Ιανουάριος 5, 2017 στις 9:54 πμ
Ένας επίκαιρος διάλογος:
Panagiotis Michalopoulos
(6 ώρες πριν)
Πώς αποφασίσαμε ότι το περιστέρι ήταν το Άγιο Πνεύμα;
 

skala4569 προς Panagiotis Michalopoulos
(3 ώρες πριν)
Το Πνεύμα το Άγιο φάνηκε σαν περιστέρι («καταβαίνον ωσεί περιστεράν»).
Ο Χριστός δεν φάνηκε σαν άνθρωπος• ήταν άνθρωπος- ήταν και άνθρωπος. Ο Χριστός ήταν και «φύσει Θεός και φύσει άνθρωπος• διπλούς την φύσιν». Είναι και αληθινός Θεός και αληθινός άνθρωπος.
Το ίδιο δεν συμβαίνει με το Άγιο Πνεύμα. Δεν έγινε περιστέρι• φάνηκε σαν περιστέρι. Όπως στη Πεντηκοστή φάνηκε σαν πύρινες γλώσσες.
Όπως η φωνή του Πατέρα «Ούτος έστιν ο Υιός μου ο αγαπητός», δεν ήταν ο ίδιος ο Πατέρας, αλλ’ ήταν μία έ ν έ ρ γ ε ι α του Θεού Πατρός, έτσι το περιστέρι δεν ήταν ουσιαστικά το Άγιο Πνεύμα αλλ’ ήταν μία φανέρωση της ενεργείας του Αγίου Πνεύματος.

Γι’ αυτό ο ιερός Ευαγγελιστής λέει «εν είδει περιστεράς»• δεν λέει «εν φύσει περιστεράς»
Για τον Ιησού Χριστό, που είναι αληθινά και άνθρωπος, λέμε «ο Θεάνθρωπος Ιησούς». 

Για το Πνεύμα το Άγιο όμως, δεν λέμε «το Θεοπερίστερον Άγιο Πνεύμα». 
Στην περίπτωση του Χριστού έχουμε αληθινή σάρκωση, ενανθρώπηση. Στην περίπτωση του Αγίου Πνεύματος έχουμε μία οικονομία, ένα τρόπο παρουσιάσεως. Στη πρώτη περίπτωση έχουμε μία μόνιμη κατάσταση, στη δεύτερη έχουμε μία πρόσκαιρη ενέργεια. Ο Χριστός πάντοτε είναι και Θεός και άνθρωπος• θεάνθρωπος. Το Πνεύμα το Άγιο, μία φορά, στον Ιορδάνη, εμφανίσθηκε ειδικά σαν περιστέρι.
«Ο Υιός του Θεού πήρε την ανθρώπινη φύση, ενώ το Πνεύμα δεν πήρε τη φύση της περιστεράς. Γι’ αυτό και ο Ευαγγελιστής δεν είπε «με τη φύση της περιστεράς» αλλά «με τη μορφή της περιστεράς».


Panagiotis Michalopoulos προς skala4569
(δευτερόλεπτα πριν)
Πράγματι, στον Ματθαίο, στο τρίτο κεφάλαιο, διαβάζουμε ότι στη βάπτιση του Χριστού, «ανεώχθησαν οι ουρανοί», και φάνηκε «το Πνεύμα του Θεού καταβαίνον ωσεί περιστεράν και ερχόμενον επ’ αυτόν».
Άρα, αυτό ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό. Η εμφάνιση δηλαδή του Αγίου Πνεύματος, με τέτοια μορφή.

Αυτό, μόνο βιβλικά βέβαια.
Διότι εικονογραφικά, το περιστέρι το βλέπουμε παντού, σε αναρίθμητες περιπτώσεις αγιογραφικής αυθαιρεσίας.
Και στην Πεντηκοστή, και στον Ευαγγελισμό, και στην εικόνα της Αγίας Τριάδας.
Κάτι δηλαδή που μοιάζει με βλασφημία, ότι δηλαδή το άγιο πνεύμα ενσαρκώθηκε σε ένα πανταχού παρών περιστέρι. Όπως και ότι ο Πατέρας ενανθρωπίστηκε τάχα, σε έναν υπερήλικα, σε έναν γέρο!
http://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/giati-giortazoume-ta-theofania-stis-6-ianouariou/

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε… 
Το άγιον Πνεύμα εμφανίζεται σαν περιστέρι. Δεν είναι περιστέρι, αλλά μοιάζει με περιστέρι, καθότι και το άγιον Πνεύμα είναι άκτιστο, δεν ακούει, δεν βλέπει, δεν μιλάει. 
Σε άλλες εμφανίσεις παρουσιάζεται ως Νεφέλη (Μεταμόρφωση) ή πύρινες φλόγες (Πεντηκοστή) κ.ά. 
Η παράσταση ως περιστεριού εμφανίζεται μόνο στη βάπτιση του Χριστού και πουθενά αλλού, σύμφωνα απόφαση της Ζ΄ Οικουμενικής. Στην ίδια απόφαση αναφέρεται, ότι ο Πατέρας δεν απεικονίζεται, καθότι άκτιστος.
Η Ορθόδοξη εικονογραφία είναι αυτή των τριών αγγέλλων, όπου ο αριστερά εμφανίζεται ο Πατέρας καθήμενος, στη μέση ο Υιός όρθιος και δεξιά το άγιον Πνεύμα όρθιο και αυτό.