Δευτέρα 5 Απριλίου 2010

Πάντα, στις εκκλησίες παντού, οι ιερείς έπαιρναν το Φως από το καντήλι, της Αγίας Τράπεζας του κάθε ιερού. Το θαύμα: η φλόγα, γινόταν αναστάσιμο Φως.



ΕΠΙΚΑΙΡΟ

ΤΟ «ΑΓΙΟ» ΦΩΣ

23 Απρ. 07

Θαύμα ή ελληνικό προνόμιο το Άγιο Φως;

Ο τρόπος εμφάνισής του στον Πανάγιο Τάφο αποτελεί θέμα συζητήσεων και αντιπαραθέσεων τα τελευταία διακόσια χρόνια.

Με τον ανωτέρω τίτλο και υπότιτλο, γράφει στην «Καθημερινή» ο κ. Νίκος Παπαχρήστος, μεταξύ άλλων, και τα ακόλουθα:

Μέσα στο κλίμα του γενικότερου ενθουσιασμού, πολλοί βλέπουν να ανάβουν καντήλια, άλλοι πύρινες σφαίρες να στριφογυρίζουν μέσα στον Ναό της Αναστάσεως, ενώ κάποιοι «χαϊδεύουν» τη φλόγα που σύμφωνα με την παράδοση τα πρώτα δευτερόλεπτα «δεν καίει». Για άλλη μια χρονιά το Θαύμα της Αφής του Αγίου Φωτός έχει συντελεσθεί. Μια παράδοση που αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του Ελληνορθόδοξου Πατριάρχη, του πρώτου τη τάξει χριστιανού θρησκευτικού ηγέτη των Αγίων Τόπων.

Έτσι, το Θαύμα συνδέεται με την πρωτοκαθεδρία του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου, τα προνόμια των χριστιανικών δογμάτων στους Αγίους Τόπους και τη μακραίωνη μάχη -που εν πολλοίς ακόμα συνεχίζεται- για τον έλεγχο των παναγίων προσκυνημάτων. Αντιθέτως, οι «αρνητές» του Θαύματος -ένας εκ των οποίων ήταν και ο Αδ. Κοραής- κάνουν λόγο για εκμετάλλευση των πιστών και «σκοταδισμό». Υποστηρίζουν ότι «δεν είναι δυνατόν ο Θεός να δίνει ραντεβού κάθε χρόνο την ίδια ώρα, στον ίδιο τόπο και μόνο σε Ελληνα κληρικό». Αφήνουν να εννοηθεί ότι το ιερό προνόμιο έχει προσλάβει «εθνικιστικές» διαστάσεις και σίγουρα «δεν έχει σχέση με θαύμα»

Ο καθηγητής και ακαδημαϊκός Κωνσταντίνος Καλοκύρης, στο βιβλίο του «Το αρχιτεκτονικό συγκρότημα του Ναού της Αναστάσεως Ιεροσολύμων και το θέμα του Αγίου Φωτός» (Θεσσαλονίκη 1999) σημειώνει αναφορικά με την ευχή που διαβάζει ο Πατριάρχης ότι «πουθενά δεν γίνεται λόγος (ούτε καν υπαινιγμός) περί "άνωθεν κατερχόμενου αΰλου Φωτός" κατά τη στιγμή εκείνη, αλλά νοείται μόνο φως φυσικό, που ανάβεται στην ανάμνηση του Αναστάντος Χριστού».


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ:

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ «ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ» ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ; ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ; ΔΙΟΤΙ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ, ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΚΑΘΟΔΟ ΦΩΤΟΣ. ΑΝ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΆΓΝΩΣΤΟ, ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ.


ΑΛΛΑ ΟΜΩΣ:

Σε αφήνει ο μάγος να του κάνεις έλεγχο στα ξόρκια-«λόγια» που λέει, και στη συνταγή από τα βότανα ή κοκάλα νυχτερίδας κλπ που χρησιμοποιεί;

Αφήνει ο Κόππερφιλντ να αποκαλύψεις τα μυστικά του;

Σε αφήνουν οι «ελεύθεροι» μασόνοι (και κυρίως οι «μαύροι» μασόνοι, οι σατανιστές) να μπεις στη στοά να δεις τι κάνουν;

Γιατί να σε αφήσει ο «μαύρος» ο καψερός Πατριάρχης Ιεροσολύμων (που είναι υποχρεωμένος να συνεχίσει την παράδοση της απάτης), να δεις τα κόλπα του; Για να τους πάρεις μετά όλους με τις πέτρες;


Μάιος, 2005:
«Σκουλήκια και σκουπίδια αποκάλεσε ο Πατριάρχης Ειρηναίος όσους δεν πιστεύουν στην αυτανάφλεξη του Αγίου Φωτός.»


Το θυμόσαστε το σκουπίδι και το σκουλήκι που το καθαιρέσανε;

Δεν γέλασα με τα χάλια του, όχι! Δεν γελάω ούτε και με την ατραξιόν του «αγίου φωτός». Σαν φολκλορικό και κερδοφόρο έθιμο θα το βλέπουν οι Εβραίοι στο Ισραήλ, αυτό που γίνεται κάθε Πάσχα στον τάφο του Χριστού, με την αφή του «αγίου Φωτός». Γι' αυτό και προστατεύουν (ακόμα και «δια ροπάλου») το «θαύμα» αυτό, από τα «σκουλήκια» και τα «σκουπίδια» που το αμφισβητούν... (θυμόσαστε τι έγινε επί Ειρηναίου;)

Μήπως και εμείς, ως κράτος και Εκκλησία, δεν προστατεύουμε (με την ανοχή μας) παρόμοια «χριστιανικά» έθιμα - «φωτιά και λαύρα» - όπως αυτά της πυροβασίας και του ρουκετοπόλεμου; Α! Μην ξεχάσουμε και το «κάψιμο του Ιούδα». Για κλάματα είναι όλα αυτά και όχι για γέλια......... ΠΟΣΑ ΘΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΑ ΕΘΙΜΙΚΑ ΠΥΡΟΜΑΧΙΚΑ ΔΕΝ ΘΡΗΝΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ!!!.......

Αυτό το κείμενο βρίσκεται στο βιβλίο του Γ. Καμπούρογλου «Μνημεία της Ιστορίας των Αθηνών.»......... http://athens.indymedia.org/local/webcast/uploads/metafiles/peri_agioy_fwtos_ierousalhma.jpg

Εδώ, ο εξ Αθηνών Πατριάρχης Ιεροσολύμων Εφραίμ, παραδέχεται και καταγγέλλει πως το ονομαζόμενο «Άγιο Φως» δημιουργείται από τους ανθρώπους και μάλιστα επειδή αυτός δεν αρεσκόταν σε τέτοιες «μηχανουργίες» τον καθαίρεσαν.

«...Αφού γίνει δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους, το Άγιο Φως μεταφέρεται με συνοδεία μοτοσικλετιστών της ΕΛΑΣ στο Μετόχι του Παναγίου Τάφου στην Πλάκα. Παράλληλα, από το αεροδρόμιο ξεκινά νέος γύρος δεκαέξι (!) ειδικών πτήσεων της Ολυμπιακής, δια των οποίων μεταφέρεται στις Ιερές Μητροπόλεις της χώρας. Ελικόπτερο του Ναυτικού μεταφέρει το Φως σε νησιά χωρίς αεροδρόμιο. Υπάρχουν πράγματα που νομίζεις πως συμβαίνουν επειδή συνέβαιναν πάντα. Λέγονται και «παραδόσεις».

Ο Βρετανός ιστορικός Έρικ Χόμπσμπαουμ, στο βιβλίο του Η Επινόηση της Παράδοσης (1983) εξηγεί πώς «συμβολικές και τελετουργικές πρακτικές τις οποίες θεωρούμε μέρος μακράς παράδοσης έχουν στην πραγματικότητα επινοηθεί με σκοπό να ενσταλάξουν κανόνες συμπεριφοράς και αξίες που, μέσω της επανάληψης, υποτίθεται ότι παραπέμπουν σε ένα αμετάβλητο παρελθόν». Η αφή του Αγίου Φωτός στην Ιερουσαλήμ έχει τις ρίζες στο 16ο αιώνα. Η μεταφορά του στην Αθήνα στο όχι τόσο μακρινό... 1988! Είναι κι αυτή μια «επινοημένη παράδοση». Ως το 1988, το Φως ερχόταν στην Ελλάδα με... βαπόρι μια εβδομάδα μετά την Ανάσταση! Μέχρι που ένας ταξιδιωτικός (πάλι καλά που στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν... μυστικός) πράκτορας έπεισε το κράτος να μετατρέψει μια θρησκευτική τελετή σε εθνική παράδοση: Ήταν ο Ιάκωβος Οικονομίδης, ο οποίος φέρει (πλέον) τον τίτλο του Μεγαλόσταυρου του Παναγίου Τάφου, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στην οδό Νίκης 23, που οργάνωνε (μέχρι το 2004 που έκλεισε) εκδρομές στους Αγίους Τόπους. Λόγω της σχέσης του με τον τότε Έξαρχο του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα (και κατόπιν Πατριάρχη) κ. Ειρηναίο, συνέλαβε την ιδέα και έπεισε το κράτος να ναυλώσει αεροσκάφος της Ολυμπιακής για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα. Επί προεδρίας Σαρτζετάκη, προστέθηκαν... εύζωνοι και σταδιακά φτάσαμε στο να του αποδίδονται (του... Φωτός!) τιμές αρχηγού κράτους. Φυσικά, κανένα άλλο ορθόδοξο κράτος στον κόσμο (από τη Ρωσία και τη Σερβία μέχρι την Αρμενία) δε ναυλώνει αεροσκάφος για να μεταφέρει το Φως, ούτε το υποδέχεται ως αρχηγό κράτους.

Εκατοντάδες χρόνια, στις χιλιάδες ορθόδοξες εκκλησίες όλου του κόσμου, οι ιερείς έπαιρναν το Φως από την «ακοίμητη κανδήλα», η οποία βρίσκεται στην Αγία Τράπεζα του κάθε ιερού. Αυτό ήταν το θαύμα: η φλόγα στο αναμμένο καντήλι γινόταν αναστάσιμο Φως. Τώρα, η «ακοίμητη κανδήλα» δεν αρκεί. Για να είναι άγιο το Φως πρέπει να μεσολαβήσουν υπουργοί, αστυνομία, στρατός, η Ολυμπιακή και το κόκκινο χαλί.».

Είναι αλήθεια ότι ο π. Γ. Τσέτσης πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου σε άρθρο του στην εφημερίδα «Το Βήμα» (Μεγάλη Παρασκευή 21 Απριλίου 2006), αμφισβητεί το «άγιο φως»;
Ότι γράφει στο άρθρο του «Θρύλος ή πραγματικότητα το Άγιο Φώς;» πως «ενώ πιστεύαμε ότι κατά την τελετή της αφής το άγιο φως κατέρχεται θαυματουργικά ουρανόθεν για να ανάψει την λαμπάδα του πατριαρχείου, στην πραγματικότητα ο Πατριάρχης ανάβει την λαμπάδα του από την ακοίμητη κανδήλα που βρίσκεται πάνω στον Πανάγιο Τάφο?


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

http://forums.pathfinder.gr/Religion_Beliefs/Christianity/


«Ο ελληνορθόδοξος Πατριάρχης έχει το προνόμιο της αφής»!!!


Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος: Ναι μεν μας έδωσε ξύλο μια ομάδα 50 Αρμενίων κληρικών σήμερα το πρωί στο Ναό της Αναστάσεως, αλλά… φάγαμε κι εμείς!.


«Πρώτο θέμα» το ξύλο κάτω από τη σκιά του… «αγίου φωτός»!!!..


Δεν υπάρχουν σχόλια: