Παρασκευή, 20 Απριλίου 2012

Ιωάννης Καρδάσης, είπε... Δεν χρειάζεται να πάμε στον Αδαμάντιο Κοραή, για να μας διαβεβαιώσει, ότι "το άγιον Φως είναι όνειδος και αίσχος στρατηγούμενον από θρασύτατους θαυματοπλάστες".


Ο Διδάσκαλος του Γένους και πρωτεργάτης της απελευθέρωσης της Ελλάδος από τον Οθωμανικό ζυγό, Αδαμάντιος Κοραής (1748-1833) κατήγγειλε το Άγιο Φως ως απάτη και προέτρεψε την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία να διακόψει αυτές τις τελετές υποστηρίζοντας ότι ...
...«η αληθής θρησκεία όχι μόνο δεν διασφαλίζεται με την απάτην αλλά και τρέχει μέγαν κίνδυνον να καταφρονηθεί παντάπασι και να συναριθμηθεί με τας ψευδείς θρησκείας όπότε μεταχειρίζεται αυτά εκείνα μέσα- (δηλαδή όταν χρησιμοποιεί απάτες)…», 
...ονόμαζε το «Αγιο Φως» «ονειδος και αίσχος στρατηγούμενον από θρασύτατους θαυματοπλάστες», ...
...και δήλωνε κατηγορηματικά ότι «αληθής θρησκεία δεν έχει χρεία τοιούτων θαυμάτων»…


Ιωάννης Καρδάσης, είπε...
Δεν χρειάζεται να πάμε στον Αδαμάντιο Κοραή, για να μας διαβεβαιώσει, ότι "το άγιον Φως είναι όνειδος και αίσχος στρατηγούμενον από θρασύτατους θαυματοπλάστες"...
...Πολύ πιο πριν, ο ίδιος ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Εφραίμ Β΄ (1766-1771), χαρακτήρισε την παρουσίαση του αγίου φωτός: "χειροποίητον μηχανουργίαν" και, καθώς ο ίδιος γνώριζε από την προσωπική του εμπειρία τον μηχανισμό εμφάνισής του, το περιέγραψε ως: "το χειροποίητον εκείνο φως, ου καγώ, φησί, την δραματουργίαν αυτοψεί κατανοήσας". 
(Το σχετικό κείμενο βρίσκεται στο βιβλίο του Δ. Καμπούρογλου: "Μνημεία της Ιστορίας των Αθηνών", τ. Β΄, σελ. 234.)
19 Απριλίου 2012 11:34 π.μ.

Ιωάννης Καρδάσης, είπε...

Κάτι, που δεν έχει προσεχθεί μέχρι σήμερα...
...και αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου:  
www.jerusalem-patriarchate.info/gr/agion_fos.htm:

1/ Μετά το σφράγισμα της θύρας του Κουβουκλίου μεταφέρεται με πομπή η ακοίμητη λυχνία στον Τάφο, αποσφραγίζεται η θύρα και τοποθετείται η λυχνία επί του Τάφου. Ξανασφραγίζεται η θύρα.

2/ Ακολούθως εισέρχεται στο Κουβούκλιον ο Πατριάρχης και ο Αρμένιος κληρικός. Ο Πατριάρχης διαβάζει την δεητική ευχή προφανώς υπό το φως της κανδήλας. Έτσι, στον ίδιο χώρο έχουμε συμπροσευχή Ορθόδοξου και αιρετικού Μονοφυσίτη Αρμένιου.

3/ Μετά το τέλος της ευχής, ο Πατριάρχης ανάβει τα κεριά από την κανδήλα και στο πρώτο, που δίνει το άγιον φως είναι ο αιρετικός Αρμένιος, εντός του Κουβουκλίου!

4/ Κατόπιν, ο Πατριάρχης δίνει το φως από την βόρεια οπή του κουβουκλίου σε Ορθόδοξους κληρικούς και λαϊκούς και ο Αρμένιος από τη νότια οπή σε αιρετικούς κληρικούς και λαϊκούς. Επομένως το άγιον Φως εμφανίζεται εντός του Ναού της Αναστάσεως, πριν ανοίξει η θύρα του Κουβουκλίου.

5/ Στη συνέχεια ανοίγεται η θύρα του Κουβουκλίου και εισέρχονται σ' αυτό ένας αιρετικός Κόπτης κληρικός και ένας αιρετικός Σύριος κληρικός και λαμβάνουν το φως από τον Πατριάρχη. Επομένως, εντός του Κουβουκλίου βρίσκονται 4 κληρικοί: ένας Ορθόδοξος (ο Πατριάρχης) και τρεις αιρετικοί (Αρμένιος, Κόπτης και Σύριος).

6/ Ακολούθως εξέρχεται του Κουβουκλίου ο Πατριάρχης και οι 3 αιρετικοί κληρικοί και δίνει το φως στο πλήθος που βρίσκεται μπροστά από τη θύρα. Σημειωτέον, ότι το φως έχει ήδη δοθεί από τις πλαϊνές οπές του Κουβουκλίου, όπως περιγράφηκε προηγουμένως.

Συμπέρασμα:

Εντός του Κουβουκλίου έχουμε συμπροσευχές με αιρετικούς, καθώς και εντός του Ναού της Αναστάσεως, όπου βρίσκεται πλήθος Ορθοδόξων, αλλά και πλήθος Αρμενίων, Κοπτών και Σύρων.

Το άγιον Φως δίδεται ήδη στους πιστούς, πριν βγει ο Πατριάρχης από το Κουβούκλιο.

19 Απριλίου 2012 5:43 μ.μ.

ΣΧΕΤΙΚΟ:

ΔΙΑΒΑΖΩ: «ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ» (Οι επιστημονικές μετρήσεις του Ρώσου φυσικού Αντρέι Βολκόβ το Μεγάλο Σάββατο του 2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: