Τρίτη 31 Ιουλίου 2018

ΓΙΑΤΙ ΦΟΡΑΕΙ ΜΑΝΤΗΛΑ, Η ΜΑΝΤΑΜ;

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1521028341252529&set=pb.100000361325885.-2207520000.1533031991.&type=3&theater
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Andrew Sidnev
29 Ιουλίου

Α Κορ. 11,14
 ἢ οὐδὲ αὐτὴ ἡ φύσις διδάσκει ὑμᾶς ὅτι ἀνὴρ μὲν ἐὰν κομᾷ, ἀτιμία αὐτῷ ἐστι,
 (Η μήπως και αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει ότι, εάν ο άνδρας τρέφη και περιποιήται κατά τρόπον θηλυπρεπή μακράν κόμην, είναι εξευτελισμός και εντροπή δι' αυτόν;) 
Α Κορ. 11,15 
γυνὴ δὲ ἐὰν κομᾷ, δόξα αὐτῇ ἐστιν; ὅτι ἡ κόμη ἀντὶ περιβολαίου δέδοται αὐτῇ. 
(Η δε γυναίκα εξ αντιθέτου εάν τρέφη μακρυά μαλλιά, είναι τούτο τιμή και στόλισμά της, αφού και η ιδία η φύσις της έχει δώσει μια τέτοια δυνατότητα; Διότι η κόμη της έχει δοθή από τον Θεόν ως ένα ειδός σεμνής περιβολής.)
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
ΓΙΑΤΙ ΦΟΡΑΕΙ ΜΑΝΤΗΛΑ, Η ΜΑΝΤΑΜ;
Dhmhtrhs Papadatos

Panagiotis Michalopoulos,
προς απάντησή σας παραθέτουμε αντί άλλων κοσμικών θεολογικών προσεγγίσεων, τους ακριβής λόγους του απ. Παύλου επ' αυτού του θέματος:
«Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός. Πας ανήρ προσευχόμενος ή προφητεύων, εάν έχη κεκαλυμμένην την κεφαλήν, καταισχύνει την κεφαλήν αυτού. Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής• διότι εν και το αυτό είναι με την εξυρισμένην. Επειδή αν δεν καλύπτηται η γυνή, ας κουρεύση και τα μαλλία αυτής• αλλ’ εάν ήναι αισχρόν εις γυναίκα να κουρεύη τα μαλλία αυτής ή να ξυρίζηται, ας καλύπτηται. (Α΄ Κορινθίους: ια΄3-6)
Επίσης παρακάτω στα εδάφια 13-15 συμπληρώνει λέγοντας:
«Κρίνατε σεις καθ’ εαυτούς• είναι πρέπον γυνή να προσεύχηται εις τον Θεόν ασκεπής; Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν»;
Bishop Matthew Muroki 

(Έχω 18 κοινούς φίλους με τον Bishop Matthew)
Ο μοναχός προσευχόμενος όμως;
Bishop Matthew Muroki 
Δεν είναι καλυμμένος;

Panagiotis Michalopoulos 
Dhmhtrhs Papadatos
Χαίρετε φίλτατε, κ. Δημήτρη μας!
Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση για τον κόπο σας, το ενδιαφέρον και την τιμή. Να είστε καλά! Επιτρέψτε όμως –αν θέλετε να συνεχίσουμε…
Διαβάζω από αυτά που μου γράψατε:
1. «Πάσα δε γυνή προσευχομένη ή προφητεύουσα με την κεφαλήν ασκεπή καταισχύνει την κεφαλήν εαυτής.»
Σχολιάζω: 

πώς θα κρίνουμε λοιπόν τις απλές ορθόδοξες εκκλησιαζόμενες ελληνίδες, -ακόμα και τις παπαδιές από αυτές; Δεν φορούν μαντήλα -όπως φορούν αυτές στην Ρωσία. Πρέπει λοιπόν να αισθάνονται και καταισχύνη γι αυτό;
 

Διαβάζω:
2. «Η ουδέ αυτή η φύσις δεν σας διδάσκει, ότι ανήρ μεν εάν έχη κόμην είναι εις αυτόν ατιμία, γυνή δε εάν έχη κόμην, είναι δόξα εις αυτήν»;
Σχολιάζω:
α) Δηλαδή ο άντρας με μακριά μαλλιά δεν είναι και τόσο κανονικός άντρας -κατά τον Απόστολο. Κάπου χάνει –είναι αμφί χριστιανός… Και γι’ αυτό το πράγμα που κάνει, θεωρείται σαν να βρίσκεται σε ατιμία!
β) Παρά ταύτα, αγιογραφούν τον (άντρα –όπως τον ξέρουμε) Χριστό, με μακριά μαλλιά!
γ) Παρά ταύτα, έρχονται και οι παπάδες μας -μιμούμενοι και αυτοί τις αγιογραφίες αυτές, και έχουν και αυτοί μακριά μαλλιά, και… κότσο! 

Άτιμο;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1911371962218163&set=a.104294319592612.8441.100000361325885&type=3&theater

Δεν υπάρχουν σχόλια: