Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

Τελικά, δεν τον είδε τον θεό, ο προφήτης Ηλίας;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η ΑΘΗΝΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ κοινοποίησε τη φωτογραφία του χρήστη ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ.
1 ώρα πριν
www.monastiriaka.gr

Εορτάζει στις 20 Ιουλίου o Προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης.
 

ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos 
Διαβάζω:
«Η Ιεζάβελ, κυνήγησε τον Προφήτη Ηλία, κι εκείνος έφυγε ψηλά στο Χωρήβ, εκεί που πριν πεντακόσια χρόνια ο Μωϋσής άκουσε τη φωνή του Θεού κι είδε τη βάτο να φλέγεται και να μην καίγεται.
Εκεί ο προφήτης Ηλίας κρυβόταν σε μια σπηλιά, κι ο Θεός τον δίδαξε ένα σπουδαίο μάθημα.
Του είπε· «Ανέβα ψηλά στην κορυφή, και θα δεις το Θεό. Θα περάσει δυνατός αέρας· θα γίνει σεισμός· θα δεις φωτιά και θα περάσει ένα ανάλαφρο και δροσερό αεράκι. Ο Θεός δεν θα είναι ούτε στη θύελλα ούτε στο σεισμό ούτε στη φωτιά, αλλά στο ανάλαφρο αεράκι».

Σχολιάζω:
Τελικά, δεν τον είδε τον θεό!
Δεν είδε φωτιά, δεν είδε και κανένα περιστέρι… Δεν τον πήρε και τον σήκωσε καμία θύελλα…
Απλά, αισθάνθηκε ένα ανάλαφρο αεράκι!
Να ήταν το άγιο πνεύμα, άραγε;

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10204737068865517&id=1800906923

 Kρυβόταν σε μια σπηλιά

6 σχόλια:

P. MICHALOPOULOS είπε...

Διαβάζω (στο iefimerida.gr):
«Επίσης είδε το Θεό στο όρος Χωρήβ.»
Ερώτηση:
Πώς ήταν ο θεός που είδε ο προφήτης Ηλίας;
Νέος, γέρος, περιστέρι;

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=271859899854284&id=100010908282304

Ανώνυμος είπε...

Πώς ήταν ο θεός που είδε ο προφήτης Ηλίας;

Αυθόρμητα, αγαπητέ κε Παναγιώτη, διαβάζοντας το ερώτημά σας, σκέφτηκα τα εξής (σχετικά ή και άσχετα με το "φιλολογικό" σας ερώτημα του οποίου την απάντηση υποθέτω ότι γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα, αλλά θέλετε να προκαλέσετε συζήτηση για κάτι περισσότερο):

Πάρα πολύ μεγάλος προφήτης ο Προφήτης Ηλίας, προφήτης πραγματικός, πιστός και αφιερωμένος στον Θεό. Όπως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος, όπως ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, έτσι και ο Προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης, κυνηγήθηκε κι αυτός από μια γυναίκα. Την Ιεζάβελ.

Στην Παλαιά Διαθήκη μόνο δύο άνθρωποι μεγάλης πίστεως είδαν τον Θεό, ο Μωϋσής και ο Ηλίας, με τον τρόπο κι όπως αναφέρει η Βίβλος στα αντίστοιχα περιστατικά. Επίσης οι δύο αυτοί άνθρωποι, έχουν κι άλλο κοινό, ότι δίχασαν νερά, κι έκαναν πέρασμα, κτυπώντας ο μεν ένας με ραβδί ο δε άλλος με τον χιτώνα του.
Το πιο αξιοθαύμαστο είναι ότι οι δύο αυτοί άνθρωποι, ο Μωϋσής και ο Ηλίας, οι μόνοι που είδαν τον Θεό στην Παλαιά Διαθήκη, είδαν τον Θεό και στην Καινή Διαθήκη, διότι ήταν μαζί με τον Θεάνθρωπο Ιησού τη στιγμή που ο ίδιος μεταμορφώθηκε !!! Το γεγονός αναφέρεται στα Ευαγγέλια, στις περικοπές για την Μεταμόρφωση του Χριστού, όπου ο Κύριος αποκάλυψε μέρος της θεότητάς του με τον τρόπο που περιγράφουν οι αυτόπτες μαθητές. Κι έτσι δίνεται πιο σφαιρικά η απάντηση πώς είδε τον θεό ο Ηλίας!
Τι λέτε;

Επισκέπτης

Υ.Γ. Αν μάλιστα ο "αναμενόμενος Ηλίας" (κατά το νόημα μιας προφητείας της Βίβλου όπως την ερμήνευσε ο Κύριος) είναι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, τότε, αν και "ξεφεύγουμε", απο το ερώτημά σας, αναφέρεται στα Ευαγγέλια που περιγράφουν τη βάπτιση του Χριστού, πώς είδε κι εκείνος ο Ηλίας - Ιωάννης Πρόδρομος τον θεό!

P. MICHALOPOULOS είπε...



Απολυτίκιο

Ὁ ἔνσαρκος Ἄγγελος, τῶν Προφητῶν ἡ κρηπίς,
ὁ δεύτερος Πρόδρομος, τῆς παρουσίας Χριστοῦ,
Ἠλίας ὁ ἔνδοξος,
ἄνωθεν καταπέμψας, Ἐλισαίῳ τὴν χάριν,
νόσους ἀποδιώκει, καὶ λεπροὺς καθαρίζει,
διὸ καὶ τοῖς τιμῶσιν αὐτόν, βρύει ἰάματα.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Σας ευχαριστώ και πάλι φίλτατε, για τον κόπο, για το σχόλιο σας, για την τόσο αναλυτική απάντηση σας, στο… «φιλολογικό» ερώτημα μου.

(Πράγματι, είναι ένα άλλο θέμα, το πώς μπορεί να έχει «ξαναγεννηθεί» ο Ηλίας που «αναλήφθηκε» χωρίς να έχει πεθάνει, και να έχει μπει στο σώμα του Ιωάννη του Βαπτιστή και να αποτελούν ένα πρόσωπο πια οι δυο τους.)

Σχετικά τώρα με την εμφάνιση του θεού, ο μεν Μωυσής σε εκείνο το βουνό τον είδε σαν φωτιά, στη βάτο, ο δε Ηλίας τον αισθάνθηκε σαν ελαφρό αεράκι, και θα τον «είδε» κατά κάποιο τρόπο στο κούνημα κάποιων θάμνων ίσως, ή κάποιων φύλλων από τα δέντρα εκεί πάνω.
Και οι δυο δε προφήτες μαζί, -όπως αναφέρατε, είδαν το θεό, σε ένα άλλο βουνό, σε εκείνη την μεταμόρφωση του Χριστού.
Τα λέω καλά;

ΥΓ
Και βέβαια ήθελα να προκαλέσω συζήτηση, διότι είχα στο νου τον θεό στην εικονογραφία μας, που είναι αποκλειστικά ένας γέρος ένας νέος και ένα περιστέρι!

Υποθέτω δε, ότι τόσο η φωτιά στη βάτο (φλόγα, όπως και στην Πεντηκοστή), όσο και το αεράκι («τὸ Πνεῦμα ὅπου θέλει πνεῖ» (Ἰω. 3:8);), αλλά και εκείνο το φως στη Μεταμόρφωση, είναι εμφανίσεις του αγίου πνεύματος!
Του αγίου πνεύματος που κατά την παπική εικονογράφηση είναι ένα περιστέρι, και μόνο περιστέρι.
Αν κάνω λάθος, παρακαλώ διορθώστε με.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα αγαπητέ κε Μιχαλόπουλε. Περισσότερα από εσάς ασφαλώς δεν γνωρίζω. Για το "μόνο περιστέρι" δίκιο έχετε γιατί πρόχειρα θυμάμαι π.χ. ότι το Άγιο Πνεύμα εμφανίστηκε και ως πύρινες φλόγες στην Πεντηκοστή και ως ένας εκ των τριών φιλοξενούμενων του Αβραάμ στην Π.Δ. Αλλά εξίσου σημαντικό "ερώτημα" είναι οι εικόνες, η αγιογραφία, η εικονογραφία, όχι μόνο για το περιεχόμενο αλλά αυτή καθ΄αυτή και σαν ειδωλο-λατρεία και σαν έχουσες "θαυματουρικές" δυνάμεις. "Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα". Ισχύει η εντολή να μην προσκυνάμε και λατρεύουμε ομοιώματα. Οπότε; Γιατί την παραβαίνουμε μάλιστα με τις σημερινές εκτροπές της λατρείας εικόνων και θαυματουργικών δήθεν ιδιοτήτων συγκεκριμένων εικόνων και τάματα και χαϊμαλιά σε συγκεκριμένες εικόνες! Αυτό είναι εκτροπή και προδοσία του Χριστιανισμού, είναι ειδωλολατρεία. Στην εποχή του Χριστού και των πρώτων αιώνων της Εκκλησίας υπήρχε και η κοσμική ζωγραφική και η γλυπτική και η ξυλογλυπτική και η χαρακτική και η αγγειοπλαστική. Αν ήταν χριστιανικό γνώρισμα, ασφαλώς οι Απόστολοι και οι πρώτοι Χριστιανοί θα χρησιμοποιούσαν εικόνες, αγάλματα, του Χριστού, της μητέρας Του, των αποστόλων, των Μαρτύρων. Ακόμα και η Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης δεν είχε εικόνες διότι η Πίστι μας είναι πνευματική λατρεία, όχι να προσκυνάμε είδωλα ή απεικονίσεις ανθρώπων! Αυτή είναι η Ορθόδοξη παράδοση. Έπειτα, μετά από πολλούς αιώνες χριστιανισμού, τις εικόνες τις εισήγαγαν στον Χριστιανισμό, οι Αυτοκράτορες μαζί με την αγιολατρεία, τις εορτές και πανηγύρεις, για να εμπεδωθεί η Αγιολατρεία, η Εικονολατρεία, η θαυματολατρεία, η λειψανολατρεία ... δηλ. να επανέλθει μέσω του χριστιανισμού η αρχαία εθνική θρησκεία και οι Αυτοκράτορες και οι αγύρτες της θρησκείας, να κάνουν τη δουλειά τους, της ποδηγέτησης και εξαπάτησης του λαού "με άρτον και θεάματα" αλλά και "οράματα" και "προφητείες". Κάτι πήγε να γίνει με την εικονομαχία (απηύδησαν κάποιοι εκλεκτοί) αλλά οι νικητές έγραψαν την Ιστορία, και κατέστρεψαν όλα τα συγγράμματα των εικονομάχων ώστε δεν ξέρουμε τα επιχειρήματά τους αλλά και τις εκτροπές των εικονολατρών που αυτά περιέγραφαν.

Ευτυχώς που στην εποχή μας ο λαός ξύπνησε και δεν παρασύρεται από ειδωλολατρείες, θαυμαρουργά ξόανα και τοτέμ, εξαγορά της θείας χάριτος με τάματα, λειψανολατρείες, θαυματολατρείες, οράματα γεροντάδων και ψευτοπροφητείες! Ή όχι!

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και το διάλογο, χαίρετε.

Επισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

«Ορθόδοξα Τοτέμ»:
Μια ετικέτα του ιστολογίου «χαίρετε».
http://xairete.blogspot.gr/2016/07/blog-post_22.html