Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Σχολιάζουμε (μία προς μία) τις 15 παραγράφους άρθρου του κ. Σακαρέλλου στον «Ορθόδοξο Τύπο» (4/15)

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΣ
 Του κ. Ἀθανασίου Σακαρέλλου, Θεολόγου


4. Στὴν Ὀρθοδοξία τὸ πείραμα εἶναι τὸ ὅτι ἕνας ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ ἰδεῖ τὸ Θεό. Ἡ Ἁγία Γραφὴ σὲ πολλὰ σημεῖα ἀναφέρει ὅτι ὁ Θεὸς «ὤφθη», δηλ. φανερώθηκε, στὸν Ἀβραάμ, τὸν Ἰσαάκ, τὸν Ἰακὼβ καὶ ἄλλα πρόσωπα.

Ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ἐρευνᾶ τὴν ἀλήθεια γιὰ τὸ Θεό, ὅταν διαβάσει αὐτὰ στὴν Ἁγία Γραφή, δὲν εἶναι ὑποχρεωμένος νὰ τὰ δεχθεῖ αὐτὰ ὡς ἀληθινὰ ἐκ τῶν προτέρων. Δὲν μπορεῖ ὅμως καὶ νὰ τὰ ἀπορρίψει. Πρέπει νὰ τὰ διερευνήσει. Ἡ διερεύνηση αὐτὴ θὰ ξεκινήσει ἀπὸ τὴ σκέψη, ὅτι ἂν εἶναι ἀλήθεια αὐτὰ ποὺ λέει ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ φανερώθηκε ὁ Θεὸς στὸν Ἀβραάμ, τὸν Ἰσαάκ, τὸν Ἰακὼβ καὶ ἄλλα πρόσωπα, τότε θὰ πρέπει νὰ ἐμφανίζεται καὶ σʼ ὅλους τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους, ὑπὸ ὁρισμένες βέβαια προϋποθέσεις. Ἀκόμα, καὶ στὸν ἴδιο, ποὺ κάνει τὴν ἔρευνα αὐτή.

Στὴ συνέχεια, θὰ πρέπει νὰ ἐξετάσει τὶς ἀπαραίτητες προϋποθέσεις, ὑπὸ τὶς ὁποῖες ἐμφανίζεται ὁ Θεὸς στοὺς ἀνθρώπους. Τὶς προϋποθέσεις αὐτὲς τὶς μαθαίνει κάποιος εἴτε ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή, εἴτε ἀπὸ ἐκείνους στοὺς ὁποίους ἤδη φανερώθηκε ὁ Θεός. Μιὰ τέτοια ἔρευνα δείχνει, ὅτι ὁ Θεὸς ἐμφανίζεται μόνο σʼ ἐκείνους τοὺς ἀνθρώπους, ποὺ μὲ τὴν ἄσκησή τους στὴν ἀρετὴ ἀξιώνονται νὰ φτάσουν στὴν τέλεια πνευματικὴ κατάσταση, ποὺ λέγεται «θέωση», ἢ «δοξασμός». Γίνεται δηλ. ὁ ἄνθρωπος τότε κατὰ χάρη «θεός»! Τότε, στὴν κατάσταση αὐτὴ ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ βλέπει τὸ Θεό. Γιὰ νὰ ἰδεῖ κάποιος τὸ Θεό, πρέπει καὶ ὁ ἴδιος νὰ γίνει θεός, ποὺ εἶναι ὁ προορισμὸς κάθε ἀνθρώπου ἐδῶ στὴ γῆ. Τότε βλέπει καὶ γνωρίζει τὰ «μυστήρια τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν»! Εἶναι «θεούμενος» καὶ γίνεται ἀπλανὴς θεολόγος!

Χαρακτηριστικὴ εἶναι ἡ περίπτωση τοῦ πρωτομάρτυρα διακόνου Στεφάνου, ποὺ εἶδε τὸν Χριστὸ κατὰ τὴν ὥρα τῆς ἀπολογίας του μπρο στὰ στὸν Ἰουδαῖο ἀρχιερέα. Εἶπε: «ἰδοὺ θεωρῶ τοὺς οὐρανοὺς ἀνεῳγμένους κὰ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ἐκ δεξιῶν του Θεοῦ ἐστῶτα» ( Πράξ. 7, 56)! Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὄχι μόνο εἶδε τὸ Θεό, πρὸ τῶν πυλῶν τῆς Δαμασκοῦ, ἀλλὰ καὶ ἔμαθε ὅλα τὰ «μυστήρια τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν», ὅταν «ἀνέβηκε» «ἕως τρίτου οὐρανοῦ»! Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος χαρακτηρίστηκε «στόμα Χριστοῦ», γιατί θεολόγησε ὅσο κανένας ἄλλος.

Στὸν Κανόνα τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ποὺ εἶναι πηγὴ τῆς Πίστεώς μας, συγκαταριθμοῦνται δεκατρεῖς ἐπιστολές του! Ποῦ διδάχθηκε τὴ θεολογία αὐτὴ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος; Τὴν διδάχθηκε, ὅταν «ἡρπάγη ἕως τρίτου οὐρανοῦ ...καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἅ, οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι» (Β΄ Κορ. 12, 2,4).



Σχόλιο Ιστολογίου:

Λέει ο κ. θεολόγος: «Ποῦ διδάχθηκε τὴ θεολογία αὐτὴ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος; Τὴν διδάχθηκε, ὅταν “ἡρπάγη ἕως τρίτου οὐρανοῦ ...καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἅ, οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι”.».

Αναρωτιέμαι κι εγώ: Πού διδάχτηκαν θεολογία οι ορθόδοξοι προδότες, οι οικουμενιστές «μας»; Στα τάρταρα του Άδη;

Δεν υπάρχουν σχόλια: