Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Σχολιάζουμε (μία προς μία) τις 15 παραγράφους άρθρου του κ. Σακαρέλλου στον «Ορθόδοξο Τύπο» (3/15)

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΣΤου κ. Ἀθανασίου Σακαρέλλου, Θεολόγου

3. Ὀρθοδοξία σημαίνει ὀρθὴ πίστη, ποὺ παραδόθηκε ἀπʼ τὸ Θεὸ στοὺς ἀνθρώπους. Ποιὸ Θεὸ ὅμως, θὰ ρωτήσει ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος. Ὑπάρχει Θεός; Ὅλες οἱ θρησκεῖες παραδέχονται τὴν ὕπαρξη κάποιας ἀνώτερης δύναμης, ποὺ ὀνομάζουν θεό. Στὰ «ἱερά» βιβλία τους θεωροῦν δεδομένη τὴν ὕπαρξή του κιʼ ἀπαιτοῦν ἐκ τῶν προτέρων τὴν πίστη τῶν ἀνθρώπων σʼ αὐτόν.

Ἔτσι, κάθε ἄνθρωπος, ἀνάλογα μὲ τὴ θρησκεία ποὺ ἐπικρατεῖ στὴ χώρα ποὺ γεννιέται, γίνεται εἰδωλολάτρης, βουδιστής, μωαμεθανός, χριστιανὸς Ὀρθόδοξος, παπικός, προτεστάντης, κ.τλ. Ὁ σύγχρονος ὅμως ἄνθρωπος δὲν θέλει νὰ πιστεύει κατὰ τὸν πιὸ πάνω τρόπο. Θέλει, νὰ μπορεῖ ὁ ἴδιος νὰ ἐπιλέγει τὴ θρησκεία του. Ἡ ἐποχή μας εἶναι ἐποχὴ τῶν θετικῶν ἐπιστημῶν, οἱ ὁποῖες δέχονται ὡς ἀληθινὸ ὅ,τι ἀποδεικνύεται πειραματικά. Ὅ,τι ἀποδεικνύεται μὲ πείραμα ἀποτελεῖ «ἀξίωμα» τῆς ἐπιστήμης, καὶ ἔχει ἀδιαμφισβήτητη ἀλήθεια. Ἀντίθετα, ὅ,τι δὲν ἀποδεικνύεται μὲ πείραμα, ἀλλὰ στηρίζεται σὲ «ὑποθέσεις», ἀνάγεται στὴν περιοχὴ τῶν «θεωρητικῶν» ἐπιστημῶν, γιατί ἀποτελοῦν ἁπλὲς «θεωρίες», οἱ ὁποῖες μπορεῖ νὰ εἶναι ὀρθές, μπορεῖ ὅμως καὶ ὄχι.

Ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ μπορεῖ νὰ εἶναι ἀποτέλεσμα ἔρευνας τῶν θετικῶν ἢ τῶν θεωρητικῶν ἐπιστημῶν; Μὲ ἄλλα λόγια, ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ ἀποδεικνύεται πειραματικά, ἢ εἶναι «θεωρίες» ὁρισμένων εὐφάνταστων προσώπων; Στὴ τελευταία αὐτὴ περίπτωση θὰ μποροῦσε κάποιος νὰ ἰσχυρισθεῖ ὅτι ὁ ἄνθρωπος δημιούργησε τὸ Θεὸ καὶ ὄχι ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπο! Ἡ ἀδυναμία νὰ ἀποδειχθεῖ μὲ πειράματα ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ, πείθει ὅτι ἡ ὑπόθεση τοῦ Θεοῦ ἀνάγεται στὴ σφαίρα τῆς «θεωρίας». Αὐτὸ σημαίνει ὅτι σὲ μιὰ τέτοια περίπτωση δὲν εἶναι κάποιος ὑποχρεωμένος νὰ δεχθεῖ κάποια «θεωρία» ὅτι ὑπάρχει ὁπωσδήποτε ὁ Θεός. Σημαίνει, ὅτι μπορεῖ νὰ ὑπάρχει, μπορεῖ καὶ νὰ μὴ ὑπάρχει ἴσως κατὰ κάποια ἄλλη «θεωρία». Ἔτσι, καταλήγουν ὁρισμένοι ἄνθρωποι ἢ στὴν ἀδιαφορία σὲ θέματα πίστεως, ἢ στὸν ἀγνωστικισμό, ἢ καὶ στὴν ἀθεΐα ἀκόμα.

Ὅλες οἱ θρησκεῖες, ὡς πρὸς τὸ θέμα τοῦ θεοῦ, πλὴν τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀνάγονται στὴ σφαίρα τῆς «θεωρίας», ὅπως εἴπαμε πιὸ πάνω. Καμιά τους δὲν διεκδικεῖ μὲ πείραμα τὴν ἀπόδειξη τοῦ θεοῦ, ποὺ κηρύττει. Μόνο στὴν Ὀρθοδοξία ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ ἀποδειχθεῖ μὲ πείραμα. Ἀπὸ τὴν ἄποψη αὐτὴ ὁ Μὰρξ θὰ εἶχε κάποιο δίκηο, ἂν ἐξαιροῦσε τὴν Ὀρθοδοξία, ὅταν ἔγραφε ὅτι «ἡ θρησκεία εἶναι τὸ ὄπιο τῶν λαῶν»!



Σχόλιο Ιστολογίου:
Εντυπωσιακό αυτό που λέει ο κ. θεολόγος ότι «μόνο στὴν Ὀρθοδοξία ὁ Θεὸς μπορεῖ νὰ ἀποδειχθεῖ μὲ πείραμα», και ότι «απὸ τὴν ἄποψη αὐτὴ ὁ Μὰρξ θὰ εἶχε κάποιο δίκηο, ἂν ἐξαιροῦσε τὴν Ὀρθοδοξία, ὅταν ἔγραφε ὅτι “ἡ θρησκεία εἶναι τὸ ὄπιο τῶν λαῶν”.»! Να δούμε πώς το τεκμηριώνει αυτό στη συνέχεια…

Δεν υπάρχουν σχόλια: