Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

1. Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο «Θεοτόκος»... 2. Ως προς τη Μαριολατρία... 3. Τέλος, ως προς την μετάσταση...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ:
Panagiotis Michalopoulos
14 Αυγούστου 2017
Ο καλός μου φίλος μου, ο κ. Ιωάννης Καρδάσης, μου έγραψε (4 Ιανουαρίου 2016 - 11:23 π.μ,) το πιο κάτω σχόλιο:
1. Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο "Θεοτόκος"...
Στην πραγματικότητα, η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον (και όχι Θεάνθρωπον κατά τους Πατέρες). Η αίρεση του Νεστοριανισμού καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική, καθότι υπεστήριζε, ότι έτεκεν άνθρωπον και όχι Θεόν και προς τούτο έπρεπε να ονομάζεται Χριστοτόκος.
Αντίθετα, η Δ΄ Οικουμενική καταδίκασε τον Διόσκορο, που πίστευε, ότι η Παναγία έτεκε Θεόν και όχι και άνθρωπον, γι' αυτό και την ονόμαζε Θεοτόκον. Από τότε εμφανίστηκε η αίρεση του Μονοφυσιτισμού, όπου ο Χριστός έχει μια φύση, τη θεία, εξ ου και η γεννήσασα ονομάζεται Θεοτόκος.
Από την άλλη, ο Ι. Δαμασκηνός ("έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως") αναφέρει, ότι η Παναγία έτεκε Χριστόν και ότι προ της γέννησής του, Χριστός δεν υπήρξε.
Έτσι κανονικά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία, η Παναγία έτεκε Χριστόν (δηλ. Θεόν και άνθρωπον), άρα πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος, σε αντιδιαστολή με τον Νεστόριο, που πίστευε, ότι η Παναγία πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος, γιατί έτεκε μόνον άνθρωπον, ενώ η σωστή έννοια Χριστοτόκος σημαίνει γέννηση Θεού και ανθρώπου.
2. Ως προς τη Μαριολατρία...
αυτή είναι φρούτο από τη Δύση, που ευδοκιμεί και στην καθ' ημάς Ανατολή, γιατί οι δυτικοί θεολόγοι τονίζουν, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα. Μπορεί η Παναγία να είναι η Παντάνασσα, η Πλατυτέρα των Ουρανών, κ.λπ. κ.λπ., αλλά δεν είναι αναμάρτητη. Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, αλλά και ο κανονολόγος Ζηγαβινός) καταγράφουν τρία αμαρτήματα της Παναγίας: α/ ότι ήθελε να δείξει, ότι αυτή κουμαντάρει τον Χριστό, όταν τον έψαχνε 12ετή, β/ ότι είναι η μάνα του θαυματοποιού, στο γάμο της Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, γ/ ότι λύγισε στο σταυρό ("ρομφαία διεπέρασε αυτήν" κατά τον Λουκά), σημάδι ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στο τελεσθέν έργο του.
3. Τέλος, ως προς την μετάσταση...

αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου. Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού. Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται. Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".


Ioannis Kyriakides 
Κατα Ιωαννην Ευαγγελιο Κεφ.1 Εδαφια 1&14
"Εν αρχη ην ο Λογος και ο Λογος ην προς τον Θεον, και Θεος ην ο Λογος. 
Και οΛογος σαρξ εγενετο και εσκηνωσεν εν ημιν, και εθεασαμεθα την δοξαν αυτου, δοξαν ως μονογενους παρα πατρος, πληρης χαριτος και αληθειας."
https://www.facebook.com/panagiotis.michalopoulos1/posts/1511072625622078

Panagiotis Michalopoulos
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Τρίτη, 15 Αυγούστου 2017 

Ο Εκλεκτός Σχολιαστής μας (ο «Επισκέπτης» μας), μας είπε: «Ἀγαπητὲ ἀδελφὲ ἐν Χριστῷ Παναγιώτη, μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ὀνομαστικῆς σου ἑορτῆς, ὁ ἀνώνυμος ἐπισκέπτης καὶ περιστασιακὰ καὶ σχολιαστής στὸ ίστολόγιό σου, σοῦ εὔχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, μὲ ὑγεία, ἐκ Θεοῦ Εὐλογία καὶ Σωτηρία.»

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ... 
Δευτέρα, 14 Αυγούστου 2017

Το είπαν, το Πάσχα του καλοκαιριού… Το κατάντησαν όμως, το… Καρναβάλι του καλοκαιριού!


ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε:
Ως προς την μετάσταση...
αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου.
Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού.
Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται.
Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".


Ο Εκλεκτός Σχολιαστής μας (ο «Επισκέπτης» μας), μας είπε...
Ἀγαπητὲ ἀδελφὲ ἐν Χριστῷ Παναγιώτη, μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ὀνομαστικῆς σου ἑορτῆς, ὁ ἀνώνυμος ἐπισκέπτης καὶ περιστασιακὰ καὶ σχολιαστής στὸ ίστολόγιό σου, σοῦ εὔχομαι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, μὲ ὑγεία, ἐκ Θεοῦ Εὐλογία καὶ Σωτηρία.
Μὲ ἀφορμὴ τὸ δημοσίευμά σου, ψάχνοντας στὸ διαδίκτυο διαπίστωσα ὅτι οἱ "αὐθαίρετοι" αὐθαιρέτησαν καὶ κατὰ τὸν Δεκαπενταύγουστο τοῦ 2017. 

Δυστυχῶς μὲ πρωτοστάτες ἐκείνους ποὺ ὑποτίθεται ὅτι εἶναι οἱ θεματοφύλακες τῶν ἱερῶν παραδόσεων. Τέτοια ζητάει ὁ ἀκατήχητος λαὀς...
Τί "ἐγκώμια τῆς Παναγίας", μὲ ἂλλοτε ἄλλο κείμενο κατὰ τὸ δοκοῦν ἑκάστου, τὶ "ἐπιτάφιοι τῆς Παναγίας", ὁποῖες νεοφανεῖς θεατρινίστικες νεοειδωλολατρικοῦ στὺλ αὐθαιρεσίες ἄγνωστες πρὸ 30 -40 ἐτῶν γιὰ ἐμᾶς ποὺ εἴμεθα ἄνω τῶν 60. 
Ὅπως παραθέτεις, ἐγκώμια, ἐπιτάφιοι θρήνοι καὶ περιφορές ἐπιταφίων τῆς Παναγίας ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ αύστηρὰ καὶ έπισήμως. 
Βέβαια, τό κακὸ εἶναι συνέπεια τῆς θεοποιήσεως τῆς Μητρὸς τοῦ Κυρίου, τῆς Μαριολατρείας! 
Καὶ δῶς του ἀποδόσεις θαυματουργικῶν ἰδιοτήτων σὲ συγκεκριμένες εἰκὀνες, ἐνίοτε ἀπαράδεκτου είκονιζόμενου περιεχομένου (ἐκ τῶν ἀποκρύφων), δηλ. ξεκάθαρη εἰκονολατρεἰα καὶ εἰδωλολατρεία, ἤ ἀναβιώσεις τῶν μετὰ τὸν 7ο αἰῶνα ἀποκρύφων θεωριῶν γιὰ "ἀνάσταση" ἤ "μετάσταση ἐν σὠματι" τῆς Μητέρας τοῦ Κυρίου. 
Ἀφοῦ τὴ θεοποίησαν, λογικὸ εἶναι νὰ τῆς ψἀλλουν καὶ ἐγκώμια καὶ νὰ τῆς περιφέρουν ἐπιτάφιον (ἀπαράδεκτον βέβαια ἀκὀμα καὶ γιὰ τὸν Κύριό μας Ίησοῦ Χριστό διότι εἶναι ὁ Ἀναστημένος καὶ Ζωντανὸς Θεός). 
Ἡ Ἐκκλησία τῶν πρώτων αἰώνων, ἡ Αποστολική, ἡ Ὀρθόδοξη, δὲν εἶχε τέτοιες Μαριολατρεῖες καὶ νεοειδωλοαγιοεικονολατρεῖες. 
Στὴν Καινή Διαθήκη καὶ στὴν Άποστολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῶν πρώτων αἰώνων νὰ προσανατολιζόμαστε καὶ ὄχι στὶς μεταγενέστερες "τσόντες" ἐκ τῶν εἰδωλολατρῶν, τῶν αἱρετικῶν, τῶν κοσμικῶν.
Χρόνια σου Πολλὰ Παναγιώτη!
Ἐπισκέπτης
(15 Αυγούστου 2017 - 11:51 π.μ.)

http://xairete.blogspot.gr/2017/08/blog-post_56.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια: