Ο χρήστης Dromos Ouranios, κοινοποίησε…
7 λεπτά πριν
Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos
Διαβάζω:
Λόγος εἰς τὴν Κοίμησιν τῆς Θεοτόκου…
«Τὸν καθένα ἀπὸ μᾶς τὸν βασανίζει τὸ ἐρώτημα: τί θὰ γίνει μέ μᾶς καὶ τί μᾶς περιμένει μετὰ τὸ θάνατο; Μία σαφῆ ἀπάντηση σ’ αὐτὸ τὸ ἐρώτημα μόνοι μας δὲν μποροῦμε νὰ τὴν βροῦμε. Ἀλλὰ ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ πρῶτα ἀπ’ ὅλα ὁ λόγος τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ μᾶς ἀποκαλύπτουν αὐτὸ τὸ μυστικό.»
«Μοῦ ἦρθε τώρα στὸ μυαλὸ καὶ κάτι καινούριο. Σ’ ἕνα ἀπὸ τὰ προηγούμενα κηρύγματά μου σᾶς ἔλεγα, ὅτι ἔχουμε κάθε λόγο νὰ πιστεύουμε, ὅτι καὶ τὸ σῶμα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου μὲ τὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄφθαρτο καὶ ἀνελήφθη στοὺς οὐρανούς. Αὐτὸ μᾶς λέει καὶ τὸ κοντάκιο τῆς μεγάλης γιορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου…»
Σχολιάζω:
Καλά τι λέει το κοντάκιο.
Αλλά η αγία γραφή λέει τίποτε σχετικό;
Πού λέει κάτι για «μετάσταση»;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1904267626491699&set=a.1454475261470940.1073741827.100007254404700&type=3&theater
Σάββατο, 16 Αυγούστου 2014
Εκλεκτός σχολιαστής μας, είπε...
Αν είναι δυνατόν! Η "θαυματουργή" εικόνα παριστάνει τον άγγελο να προσφέρει κρίνο; Μα αυτό αναφέρεται μόνο στα κακόδοξα απόκρυφα "δήθεν ευαγγέλια" και δεν μαρτυρείται στην Κ. Διαθήκη από τους αυτηκόους και θεόπνευστους συγγραφείς, που κατόπιν πληροφοριών από την ίδια την Παρθένο Μαρία και τον Υιό της κατέγραψαν τα γεγονότα με κάθε λεπτομέρεια.
Το ίδιο "και χειρότερο" συμβαίνει, με την κοίμηση της Παναγίας. Αυθαίρετα και βασιζόμενοι σε Μαριολατρικές παπικές αποφάσεις και σε απόκρυφα ευαγγέλια (άρα κακόδοξα και απορριπτέα μιάσματα) πέρασαν στην υμνολογία και στις παραδόσεις ανύπαρκτες λεπτομέρειες ως και "μετάσταση" και "ανάσταση" της Θεοτόκου που εμείς οι Ορθόδοξοι δεν οφείλουμε να δεχτούμε. Ας αρκεστούμε στις έγκυρες πληροφορίες, όσες θέλησαν να μας δώσουν οισυγγραφείς των ιερών κειμένων της Καινής Διαθήκης, αυτές τις οποίες δέχεται ο ιερός Χρυσόστομος Ιωάννης ο οποίος δεν αναφέρει ούτε για Αναστάσεις ούτε για μεταστάσεις ούτε και για ζώνες.
Ο Κύριος εμπιστεύτηκε την Παναγία στον Ιωάννη, του οποίου η Παναγία ήταν ασφαλώς μεγαλύτερη κατά τουλάχιστον 20 χρόνια. Ο ευαγγελιστής και απόστολος του Χριστού Ιωάννης, πεθαίνοντας σε βαθύτατο γήρας από φυσικό θάνατο, ασφαλώς θα ανέφερε σε κάποιο από τα κείμενά του της Καινής Διαθήκης την "ανάσταση" ή την "μετάσταση" της Παναγίας, αν όντως είχε συμβεί αυτό το σπάνιο θεϊκό γεγονός. Αλλά προφανώς δεν συνέβη ούτε Ανάσταση ούτε μετάσταση ούτε σύναξις αποστόλων, η Παναγία εκοιμήθη εν ειρήνη υπό την προστασία του Ιωάννη. Κοίμηση τιμούμε στις 15 Αυγούστου οι Ορθόδοξοι. Ως προς τη θέση της Παναγίας στην Εκκλησία και στην Πίστη μας, αρκούμαστε στη θέση που είχε στις περιγραφές των Ευαγγελίων και στην πρώτη Αποστολική και Ευαγγελική Εκκλησία η μητέρα του Κυρίου μας.
16 Αυγούστου 2014 - 9:15 μ.μ.
P. MICHALOPOULOS είπε...
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2011
Τι ώρα αναστήθηκε η Παναγία; Μαύρα μεσάνυχτα κι αυτή;
http://xairete.blogspot.gr/2011/08/blog-post_19.html
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2008
"ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ, ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΦΘΗΚΕ Η ΠΑΝΑΓΙΑ"!!!..
http://leipsana.blogspot.gr/2008/07/blog-post_7539.html
Εκλεκτός σχολιαστής μας, είπε...
Σχετικότατα τα σχετικά!!!
Ευχαριστούμε για την αναδρομή. Από τότε ο κ. Παναγιώτης είχε Ορθόδοξες τοποθετήσεις και απόψεις αλλά οι σύγχρονοι "ορθόδοξοι" τον Μαριολατρικό χαβά τους ...
Εξ άλλου πώς να τολμήσουν οι "ορθόδοξοι" να "αρνηθούν την αλήθεια" η οποία την 1-11-1950 "καθορίστηκε" (!!!) από τον "έχοντα το αλάθητον" και γε "εκπρόσωπον του θεού επί της Γής", πάπα Πίο τον 12ο ο οποίος αποφάσισε: "Η άσπιλος και αειπάρθενος Θεομήτωρ Μαρία, μετά την ολοκλήρωση της επίγειας διαδρομής της ζωής της, ανελήφθη μετά του σώματος και της ψυχής της εις την ουρανίαν μεγαλειότητα. Συνεπώς, εάν κάποιος, πράγμα που απευχόμεθα να το επιτρέψει ο Θεός, τολμήσει είτε να αρνηθεί είτε συνειδητά να αμφισβητήσει αυτήν την αλήθεια, η οποία καθορίστηκε από εμάς, να ξέρει ότι είναι παντελώς έκπτωτος από την θεϊκήν και καθολικήν πίστιν".
ΧΑ !!!
Αυτοί είναι οι "ορθόδοξοι" που πιστεύουν σε τέτοιες αποφάσεις και όχι σε όλα λέει η Γραφή, οι Αποστολικοί Πατέρες και ο ιερός Χρυσόστομος. Εμείς δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τους ακολουθήσουμε!
17 Αυγούστου 2014 - 1:08 π.μ.
http://xairete.blogspot.gr/2014/08/blog-post_181.html
Ο καλός μου φίλος μου, ο κ. Ιωάννης Καρδάσης, μου έγραψε (4 Ιανουαρίου 2016 - 11:23 π.μ,) το πιο κάτω σχόλιο:
1. Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο "Θεοτόκος"...
Στην πραγματικότητα, η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον (και όχι Θεάνθρωπον κατά τους Πατέρες). Η αίρεση του Νεστοριανισμού καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική, καθότι υπεστήριζε, ότι έτεκεν άνθρωπον και όχι Θεόν και προς τούτο έπρεπε να ονομάζεται Χριστοτόκος.
Αντίθετα, η Δ΄ Οικουμενική καταδίκασε τον Διόσκορο, που πίστευε, ότι η Παναγία έτεκε Θεόν και όχι και άνθρωπον, γι' αυτό και την ονόμαζε Θεοτόκον. Από τότε εμφανίστηκε η αίρεση του Μονοφυσιτισμού, όπου ο Χριστός έχει μια φύση, τη θεία, εξ ου και η γεννήσασα ονομάζεται Θεοτόκος.
Από την άλλη, ο Ι. Δαμασκηνός ("έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως") αναφέρει, ότι η Παναγία έτεκε Χριστόν και ότι προ της γέννησής του, Χριστός δεν υπήρξε.
Έτσι κανονικά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία, η Παναγία έτεκε Χριστόν (δηλ. Θεόν και άνθρωπον), άρα πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος, σε αντιδιαστολή με τον Νεστόριο, που πίστευε, ότι η Παναγία πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος, γιατί έτεκε μόνον άνθρωπον, ενώ η σωστή έννοια Χριστοτόκος σημαίνει γέννηση Θεού και ανθρώπου.
2. Ως προς τη Μαριολατρία...
αυτή είναι φρούτο από τη Δύση, που ευδοκιμεί και στην καθ' ημάς Ανατολή, γιατί οι δυτικοί θεολόγοι τονίζουν, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα. Μπορεί η Παναγία να είναι η Παντάνασσα, η Πλατυτέρα των Ουρανών, κ.λπ. κ.λπ., αλλά δεν είναι αναμάρτητη. Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, αλλά και ο κανονολόγος Ζηγαβινός) καταγράφουν τρία αμαρτήματα της Παναγίας: α/ ότι ήθελε να δείξει, ότι αυτή κουμαντάρει τον Χριστό, όταν τον έψαχνε 12ετή, β/ ότι είναι η μάνα του θαυματοποιού, στο γάμο της Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, γ/ ότι λύγισε στο σταυρό ("ρομφαία διεπέρασε αυτήν" κατά τον Λουκά), σημάδι ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στο τελεσθέν έργο του.
3. Τέλος, ως προς την μετάσταση...
αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου. Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού. Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται. Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".
2 σχόλια:
Να σου ευχηθω Χρονια Πολλα για την ονομαστικη γιορτη!
Παντα υγεια.
Ευχαριστώ Σταυρούλα μου!
Χρόνια πολλά, σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο που γιορτάζει σωστά τη μεγάλη αυτή εορτή!
Χρόνια πολλά, και σε εορτάζοντας και εορταζόμενους για την ονομαστική τους εορτή.
Χρόνια πολλά, και στα δικά σου τα πρόσωπα που γιορτάζουν τη γιορτή τους, τα πρόσωπα της οικογενείας σου. Να είναι καλά και να τα χαίρεσαι!
Και… «πάντα με χαρά και με υγεία», βέβαια!
Δημοσίευση σχολίου