Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

1. ΔΙΑΒΑΖΩ: «Ο Θεός, έγινε… ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ!» 2. ΣΧΟΛΙΑΖΩ: «Και τώρα -που δεν είναι μόνο θεός, δεν μπορεί να είναι πανταχού παρών, όπως πρώτα; Τον δεσμεύει η ανθρώπινη υπόσταση του;»

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης Στώμεν-Καλώς Στώμεν-μετά-φόβου, δημοσιευσε…
35 λεπτά πριν
Παναγιά μας! 

μητέρα του Θεού μας, μητέρα όλων μας!,
Το πιο μεγάλο και καθαρό ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ αφιερώνεται σε Εσένα!
Σε Εσένα που ο ίδιος Ο Θεός διάλεξε για να γίνει ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ!
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ!!

ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Λέτε… 

«Ο Θεός, έγινε… ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ!».
ΕΡΩΤΗΣΗ: 

Και τώρα -που δεν είναι μόνο θεός, δεν μπορεί να είναι πανταχού παρών, όπως πρώτα; Τον δεσμεύει η ανθρώπινη υπόσταση του; 
Gogo Stav 
Εξ, οσων γνωριζω ΠΑΝΤΟΤΕ ηταν πανταχου παρων.
οχι δεν υπαρχουν περιορισμοι.
Panagiotis Michalopoulos 
ΠΑΝΤΟΤΕ; 
ΔΗΛΑΔΗ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ;
Gogo Stav 
Οχι, ΠΑΝΤΟΤΕ.
Panagiotis Michalopoulos 
ΥΠΗΡΧΕ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ; 
Gogo Stav 
Oχι, μονο η θεια Του φυση.
Panagiotis Michalopoulos 
Η ΘΕΙΑ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=306262889841239&set=a.105299336604263.1073741830.100013725902939&type=3&theater
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Gogo Stav
Σπούδασε ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ στο (ΤΕΙ ΟF ATHENS)
Στο παρελθόν: Peter and paul high school limassol
Τόπος διαμονής: Λεμεσός
Τόπος καταγωγής: Λεμεσός
https://www.facebook.com/gogo.stav
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Ο καλός μου φίλος μου, ο κ. Ιωάννης Καρδάσης, μου έγραψε (4 Ιανουαρίου 2016 - 11:23 π.μ,) το πιο κάτω σχόλιο:
1. Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο "Θεοτόκος"...
Στην πραγματικότητα, η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον (και όχι Θεάνθρωπον κατά τους Πατέρες). Η αίρεση του Νεστοριανισμού καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική, καθότι υπεστήριζε, ότι έτεκεν άνθρωπον και όχι Θεόν και προς τούτο έπρεπε να ονομάζεται Χριστοτόκος.
Αντίθετα, η Δ΄ Οικουμενική καταδίκασε τον Διόσκορο, που πίστευε, ότι η Παναγία έτεκε Θεόν και όχι και άνθρωπον, γι' αυτό και την ονόμαζε Θεοτόκον. Από τότε εμφανίστηκε η αίρεση του Μονοφυσιτισμού, όπου ο Χριστός έχει μια φύση, τη θεία, εξ ου και η γεννήσασα ονομάζεται Θεοτόκος.
Από την άλλη, ο Ι. Δαμασκηνός ("έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως") αναφέρει, ότι η Παναγία έτεκε Χριστόν και ότι προ της γέννησής του, Χριστός δεν υπήρξε.
Έτσι κανονικά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία, η Παναγία έτεκε Χριστόν (δηλ. Θεόν και άνθρωπον), άρα πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος, σε αντιδιαστολή με τον Νεστόριο, που πίστευε, ότι η Παναγία πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος, γιατί έτεκε μόνον άνθρωπον, ενώ η σωστή έννοια Χριστοτόκος σημαίνει γέννηση Θεού και ανθρώπου.
2. Ως προς τη Μαριολατρία...

αυτή είναι φρούτο από τη Δύση, που ευδοκιμεί και στην καθ' ημάς Ανατολή, γιατί οι δυτικοί θεολόγοι τονίζουν, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα. Μπορεί η Παναγία να είναι η Παντάνασσα, η Πλατυτέρα των Ουρανών, κ.λπ. κ.λπ., αλλά δεν είναι αναμάρτητη. Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, αλλά και ο κανονολόγος Ζηγαβινός) καταγράφουν τρία αμαρτήματα της Παναγίας: α/ ότι ήθελε να δείξει, ότι αυτή κουμαντάρει τον Χριστό, όταν τον έψαχνε 12ετή, β/ ότι είναι η μάνα του θαυματοποιού, στο γάμο της Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, γ/ ότι λύγισε στο σταυρό ("ρομφαία διεπέρασε αυτήν" κατά τον Λουκά), σημάδι ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στο τελεσθέν έργο του.
3. Τέλος, ως προς την μετάσταση...

αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου. Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού. Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται. Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".

Δεν υπάρχουν σχόλια: