Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Panagiotis Michalopoulos: Ή «Θεομήτωρ» σου, αγαπητή Σταυρούλα, η και «θεογεννήτρια», η και «μήτηρ θεού», είναι «γλυκιά», είναι «βούτυρο στο ψωμί τους», μόνο για τους μονοφυσίτες… Για αυτούς, που δέχονται μόνο την θεία φύση του Χριστού! Η ορθόδοξη άποψη είναι ότι η Παναγία γέννησε τον Χριστό, που ήταν και θεός και άνθρωπος, άρα έπρεπε να λέγεται ή Χριστοτόκος ή Θεανθρωποτόκος.

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η χρήστης Fotini Anton, ...
5 ώρες πριν)
...κοινοποίησε μια εικόνα, με την επιγραφή:
«Μήτηρ θεού, Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς!»
Η ΠΑΝΑΓΊΑ ΜΑΖΊ ΣΕ ΌΛΟΥΣ

ΣΧΟΛΙΑ:
Walter Flores

AMHN
Panagiotis Michalopoulos 

Λάθος κάνετε! Δεν είναι Θεοτόκος, διότι δεν γέννησε κανέναν θεόν, κανένα από τα τρία πρόσωπα της αγίας τριάδας. 
Και ΔΕΝ σώζει αυτή, αλλά μόνον ο Χριστός σώζει, ο μόνος αναμάρτητος, που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες μας. 
Αυτή, η Παναγία, σαν αμαρτωλή -όπως όλοι οι άνθρωποι, έχει κι αυτή ανάγκη σωτηρίας.
Stavroula Athanasopoulou

Ή γλυκιά Θεομήτωρ μαζί μας! Ας συγχωρεί τους....παντογνώστες!!
Panagiotis Michalopoulos

Ή «Θεομήτωρ» σου, αγαπητή Σταυρούλα, η και «θεογεννήτρια», η και «μήτηρ θεού», είναι «γλυκιά», είναι «βούτυρο στο ψωμί τους», μόνο για τους μονοφυσίτες… 
Για αυτούς, που δέχονται μόνο την θεία φύση του Χριστού!
Η ορθόδοξη άποψη είναι ότι η Παναγία γέννησε τον Χριστό, που ήταν και θεός και άνθρωπος, άρα έπρεπε να λέγεται ή Χριστοτόκος ή Θεανθρωποτόκος.

Stan Silver 
Ταλαίπωρε Παναγιώτη, έχεις και το όνομα της Παναγίας μας: Παν-Αγία! 
Τάπαμε τόσες φορές και εσύ το χαβάς σου. 
Η Κυρία Θεοτόκος μας, γέννησε το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, τον Θεό-Υιό, εν χρόνω, γι΄ αυτό και λέγεται Θεοτόκος. 
Τον γέννησε εν χρόνω, πριν δηλαδή περίπου 2016 χρόνια, ενώ ο Πατήρ-Θεός τον γέννησε εξ αρχής εκτός χρόνου. 
Όσο υπάρχει Θεός-Πατήρ, υπάρχει Θεός-Υιός και Θεός-Άγιο Πνεύμα. 
Έχε αδελφέ μου ταπείνωση, διάβασε τους Πατέρες της Εκκλησίας μας που τα εξηγούν για εμάς τους χωρίς φωτισμό πιστούς. 
Καλή σου Χρονιά! 
Panagiotis Michalopoulos
1. Καλησπέρα, και καλή χρονιά και σε εσένα, …συνταλαίπωρε φίλε, κ. Stan Silver. 
2. Ναι έχω το όνομα της Παναγίας μας! Εσείς τι όνομα είναι αυτό που έχετε;
3. Παναγία, είναι, ναι! Και πολύ σωστά τιμάται περισσότερο από όλους τους άλλους συναμαρτωλούς της αγίους, σαν μητέρα του Χριστού! Θεά όμως δεν είναι, αν και κάποιοι θεολόγοι την αποκαλούν… «θεό μετά τον θεόν»! Αν πιστεύεις ότι η Παναγία είναι αναμάρτητη, είσαι σε πλάνη! 
4. Λέτε: «Η Μήτηρ Θεού, γέννησε το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, τον Θεό-Υιό, εν χρόνω, ενώ ο Πατήρ-Θεός τον γέννησε εξ αρχής εκτός χρόνου.» και αυτοπροσδιορίζεστε ως… «χωρίς φωτισμό πιστός»! Αν και στη θ. λειτουργία, ψέλνεις μαζί με το υπόλοιπο εκκλησίασμα, το… «Είδομεν τό φώς τό αληθινόν, ελάβομεν Πνεύμα επουράνιον»! Εσύ, τι Πνεύμα έχεις λάβει; 
5. Το Δεύτερο λοιπόν Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, σκοτισμένε άνθρωπε, δεν γεννήθηκε δυο φορές! Στην περίπτωση του Χριστού, έχουμε ενσάρκωση! Ο Χριστός ήταν στη γη «περίπου πριν 2016 χρόνια, όπως λέτε», και ήταν θεάνθρωπος! Δεν κατέβηκε από τον ουρανό το Δεύτερο Πρόσωπο, δεν χωρίστηκε από τον Πατέρα και το άγιο Πνεύμα που σαν Τριαδικός θεός εξακολουθούσε να είναι αδιαίρετος στον ουρανό. 
6. Και αυτός ο Χριστός που γέννησε η «θεά» Παναγία, ήταν και τέλειος άνθρωπος, που όπως και εμείς... πονούσε και πεινούσε, νύσταζε, διψούσε, κατούραγε και έχεζε! Αν αρνείστε την ανθρώπινη υπόσταση του Χριστού, είστε σε πλάνη, είστε μονοφυσίτες! Είστε και αιρετικοί ταλαίπωροι!
Panagiotis Michalopoulos 
Ένας φίλος, μου έγραψε πριν από λίγο:
Αγαπητέ μου κύριε Μιχαλόπουλε,
[…] Νομίζω ότι το πραγματικό σχετικό πνευματικό ατόπημα της εποχής μας, είναι η Μαριολατρεία, δηλ. ότι σχεδόν όλοι, ένας θρησκευόμενος ακατήχητος λαός, αν και χείλεσιν χρησιμοποιεί τη λέξη "Θεοτόκος", πιστεύουν και έμμεσα αν όχι άμεσα ομολογούν την κατά σάρκα μητέρα του Χριστού ως Θεά τους, τη μεγάλη και υπερτάτη Θεά -τη μητέρα του σύμπαντος και όλων των πιστών, την Άνασσα, την Παντάνασσα, την Πότνια, την Δέσποινα, την Κυρία, την Βασίλισσα... εκείνη που θα τους σώσει εξ εαυτής. Και νά σου τα χρυσά τάματα στις ... εικόνες, νά σου οι λατρείες, και οι παρακλήσεις όχι στο Χριστό αλλά στη μητέρα Του, νά σου και το ότι η μητέρα Του Χριστού δήθεν δεν πέθανε αλλά εν σώματι μετέστη στους ουρανούς (αυτό φυσικά δεν το έμαθαν οι Απόστολοι, και Ευαγγελιστές, αν και... οι απόστολοι ήσαν ... παρόντες, εκ περάτων συναθροισθέντες) ώστε να το καταγράψουν στα Ευαγγέλια, στις Πράξεις των αποστόλων και στις Επιστολές ως υπέρτατο θαύμα και ασύγκριτο γεγονός της Πίστης μας!. Και για να μην είναι μόνη της η θεά τους, νά σου και το πάνθεον της αγιολατρείας. Νομίζουν ότι θα τους σώσουν η Παναγία και οι άγιοι (πραγματικοί ή χειροποίητοι) και όχι ο Ένας Θεός, ο Τριαδικός, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή, ο Κυρίαρχος και Δημιουργός του Σύμπαντος, ο Δημιουργός μας, ο Σωτήρας μας, ο Θεός μας.
Stan Silver

" Εσείς τι όνομα είναι αυτό που έχετε;" 
Είμαι κάτοικος Αμερικής, Παναγιώτη. Είναι μετάφραση (περίπου) του Κωνσταντίνου Αργυρακόπουλου. Κάνε αδελφέ μου καμια προσευχή και παρεκάλεσε την Θεοτόκο μας να σε φωτίσει να καταλάβεις την Πίστη μας. Είμαστε παιδιά Της, μας αγαπά, και κάνει τα πάντα για την σωτηρία μας. Μην αφήνεις τον Πλάνο να σε πλανά. Νάσαι πάντα καλά! 
Panagiotis Michalopoulos 
Ένας άλλος φίλος μου, ο κ. Ιωάννης Καρδάσης, μου έγραψε πριν από λίγο (4 Ιανουαρίου 2016 - 11:23 π.μ,) το πιο κάτω σχόλιο:
Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο "Θεοτόκος":
Στην πραγματικότητα, η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον (και όχι Θεάνθρωπον κατά τους Πατέρες). Η αίρεση του Νεστοριανισμού καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική, καθότι υπεστήριζε, ότι έτεκεν άνθρωπον και όχι Θεόν και προς τούτο έπρεπε να ονομάζεται Χριστοτόκος.
Αντίθετα, η Δ΄ Οικουμενική καταδίκασε τον Διόσκορο, που πίστευε, ότι η Παναγία έτεκε Θεόν και όχι και άνθρωπον, γι' αυτό και την ονόμαζε Θεοτόκον. Από τότε εμφανίστηκε η αίρεση του Μονοφυσιτισμού, όπου ο Χριστός έχει μια φύση, τη θεία, εξ ου και η γεννήσασα ονομάζεται Θεοτόκος.
Από την άλλη, ο Ι. Δαμασκηνός ("έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως") αναφέρει, ότι η Παναγία έτεκε Χριστόν και ότι προ της γέννησής του, Χριστός δεν υπήρξε.
Έτσι κανονικά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία, η Παναγία έτεκε Χριστόν (δηλ. Θεόν και άνθρωπον), άρα πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος, σε αντιδιαστολή με τον Νεστόριο, που πίστευε, ότι η Παναγία πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος, γιατί έτεκε μόνον άνθρωπον, ενώ η σωστή έννοια Χριστοτόκος σημαίνει γέννηση Θεού και ανθρώπου.
Ως προς τη Μαριολατρία, αυτή είναι φρούτο από τη Δύση, που ευδοκιμεί και στην καθ' ημάς Ανατολή, γιατί οι δυτικοί θεολόγοι τονίζουν, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα. Μπορεί η Παναγία να είναι η Παντάνασσα, η Πλατυτέρα των Ουρανών, κ.λπ. κ.λπ., αλλά δεν είναι αναμάρτητη. Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, αλλά και ο κανονολόγος Ζηγαβινός) καταγράφουν τρία αμαρτήματα της Παναγίας: α/ ότι ήθελε να δείξει, ότι αυτή κουμαντάρει τον Χριστό, όταν τον έψαχνε 12ετή, β/ ότι είναι η μάνα του θαυματοποιού, στο γάμο της Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, γ/ ότι λύγισε στο σταυρό ("ρομφαία διεπέρασε αυτήν" κατά τον Λουκά), σημάδι ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στο τελεσθέν έργο του.
Τέλος, ως προς την μετάσταση, αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου. Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού. Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται. Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1957305061161579&set=a.1762953933930027.1073741831.100006463138513&type=3&theater

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μου κύριε Μιχαλόπουλε,

υπήρξαν και υπάρχουν αιρετικοί που διδάσκουν ότι υπερισχύει η Θεία φύση του Χριστού στην ανθρώπινη. Υπήρξαν και υπάρχουν αιρετικοί, που, στον αντίποδα, διδάσκουν ότι η παρθένος Μαρία κυοφόρησε και γέννησε μόνο την ανθρώπινη φύση του Χριστού και όχι και την θεία, ή ότι ο Χριστός είναι ένας ευλογημένος από τον Θεό άνθρωπος, αλλά όχι και Θεός. κ.λπ. κ.λπ. Η ανθρώπινη φύση είναι φανερή, τη θεία όμως μπορούσαν και μπορούν να την αμφισβητήσουν περισσότερο και περισσότεροι.
300 χρόνια μετά Χριστόν προέκυψε η "ανάγκη", Οικουμενικές Σύνοδοι και άξιοι Πατέρες να αποδεχτούν τον όρο "θεοτόκος" για να αντιμετωπιστούν οι τότε αιρέσεις που αμφισβητούσαν την θεία φύση του Χριστού και να υπερτονιστεί ότι ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός από τη στιγμή της ασπόρου εκ Πνεύματος Αγίου συλλήψεώς Του, και κατά την κυοφορία Του, και κατά τον τοκετό, και από βρέφος και πάντα έχει μυστηριωδώς ενωμένες και την θεία και την ανθρώπινη φύση. Αν δεν υπήρχαν οι αιρετικοί θα χρησιμοποιούσαμε πιθανώς την πιο σωστή λέξη Χριστοτόκος. Και στις μέρες μας υπάρχουν αιρετικοί, που μάλιστα θέλουν να λέγονται χριστιανοί, που λέν ότι ο Χριστός είναι ένας ευλογημένος απεσταλμένος από τον θεό, ένας προφήτης, αλλά... όχι και Θεός! Ε, για εκείνους ίσως είναι "έλεγχος" η λέξη θεοτόκος. Η μητέρα Του έτεκε τέλειο θεό, και τέλειο άνθρωπο, μυστηριωδώς ενωμένες η θεία και η ανθρώπινη φύσεις, (ου θέλει το μυστήριον έρευναν). Φυσικά και σε έναν που δεν ξέρει τα περί ευαγγελισμού της Θεοτόκου, της ασπόρου εκ Θεού συλλήψεως του εκ Θεού γεννηθέντος προ πάντων των αιώνων Χριστού, που δεν ξέρει την αρχαία φιλολογική φράση "ο ανήρ γεννά η δε γυνή τίκτει", που δεν εφαρμόζει το "θεός καταλαμβανόμενος ουκ έστι θεός" και "ου θέλει το μυστήριον έρευνα" και που δεν θέλει καλοπροαίρετα να κατηχηθεί, η λέξη "θεοτόκος" μπορεί να οδηγήσει σε ολισθήματα πίστεως. Αλλά όποιος ολισθήσει θα φταίει ο ίδιος.

Νομίζω ότι το πραγματικό σχετικό πνευματικό ατόπημα της εποχής μας, είναι η Μαριολατρεία, δηλ. ότι σχεδόν όλοι, ένας θρησκευόμενος ακατήχητος λαός, αν και χείλεσιν χρησιμοποιεί τη λέξη "Θεοτόκος", πιστεύουν και έμμεσα αν όχι άμεσα ομολογούν την κατά σάρκα μητέρα του Χριστού ως Θεά τους, τη μεγάλη και υπερτάτη Θεά -τη μητέρα του σύμπαντος και όλων των πιστών, την Άνασσα, την Παντάνασσα, την Πότνια, την Δέσποινα, την Κυρία, την Βασίλισσα... εκείνη που θα τους σώσει εξ εαυτής. Και νά σου τα χρυσά τάματα στις ... εικόνες, νά σου οι λατρείες, και οι παρακλήσεις όχι στο Χριστό αλλά στη μητέρα Του, νά σου και το ότι η μητέρα Του Χριστού δήθεν δεν πέθανε αλλά εν σώματι μετέστη στους ουρανούς (αυτό φυσικά δεν το έμαθαν οι Απόστολοι, και Ευαγγελιστές, αν και... οι απόστολοι ήσαν ... παρόντες, εκ περάτων συναθροισθέντες) ώστε να το καταγράψουν στα Ευαγγέλια, στις Πράξεις των αποστόλων και στις Επιστολές ως υπέρτατο θαύμα και ασύγκριτο γεγονός της Πίστης μας!. Και για να μην είναι μόνη της η θεά τους, νά σου και το πάνθεον της αγιολατρείας. Νομίζουν ότι θα τους σώσουν η Παναγία και οι άγιοι (πραγματικοί ή χειροποίητοι) και όχι ο Ένας Θεός, ο Τριαδικός, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή, ο Κυρίαρχος και Δημιουργός του Σύμπαντος, ο Δημιουργός μας, ο Σωτήρας μας, ο Θεός μας.

Καιρός να εφαρμόσω το "σπάνιον είσαγε σον πόδα προς σεαυτού φίλον" της Αγίας Γραφής... ευχαριστώ για τη φιλοξενία, θα πρέπει να αποσυρθώ και πάλι στις βιοτικές μέριμνες και στον κλαυθμό για τις αμαρτίες μου, ο ελεεινός και τρισάθλιος επισκέπτης σας.

Χαίρετε εν Κυρίω.
Επισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

Στο κείμενο σας: «Καιρός να εφαρμόσω το "σπάνιον είσαγε σον πόδα προς σεαυτού φίλον" της Αγίας Γραφής... ευχαριστώ για τη φιλοξενία, θα πρέπει να αποσυρθώ και πάλι στις βιοτικές μέριμνες και στον κλαυθμό για τις αμαρτίες μου, ο ελεεινός και τρισάθλιος επισκέπτης σας.»
Απαντώ:
Δεν μας αρκεί το «σπάνιο» να μας κάνετε ποδαρικό κάθε τέτοιες μέρες.
Δεν πρέπει να θεωρείστε ξένος, αλλά συνιδιοκτήτης, στο σπίτι αυτό, στο «χαίρετε», που είναι πια πολύ διαφορετικό από τότε που ήρθατε και οικοδομείτε τόσο στερεά και τόσο περίτεχνα κι εσείς εδώ!
Σας παρακαλώ λοιπόν να φροντίζετε να βρίσκετε τακτικά την ευκαιρία –παρά τις βιοτικές σας μέριμνες, να μεριμνάτε και για τις πνευματικές εδώ, να μας διαφωτίζετε, να μας κατηχείτε!
Να έρχεσθε να κλαίμε μαζί… Να στηρίζετε και τον αδελφό σας τον Παναγιώτη, που και μόνος είναι, και που δεν έχει τις γνώσεις σας!
Δεν σας λέμε λοιπόν «αντίο», αλλά «ορεβουάρ»! Χαίρετε!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ένας φίλος, μου έγραψε πριν από λίγο:
Αγαπητέ μου κύριε Μιχαλόπουλε,
[…] Νομίζω ότι το πραγματικό σχετικό πνευματικό ατόπημα της εποχής μας, είναι η Μαριολατρεία, δηλ. ότι σχεδόν όλοι, ένας θρησκευόμενος ακατήχητος λαός, αν και χείλεσιν χρησιμοποιεί τη λέξη "Θεοτόκος", πιστεύουν και έμμεσα αν όχι άμεσα ομολογούν την κατά σάρκα μητέρα του Χριστού ως Θεά τους, τη μεγάλη και υπερτάτη Θεά -τη μητέρα του σύμπαντος και όλων των πιστών, την Άνασσα, την Παντάνασσα, την Πότνια, την Δέσποινα, την Κυρία, την Βασίλισσα... εκείνη που θα τους σώσει εξ εαυτής. Και νά σου τα χρυσά τάματα στις ... εικόνες, νά σου οι λατρείες, και οι παρακλήσεις όχι στο Χριστό αλλά στη μητέρα Του, νά σου και το ότι η μητέρα Του Χριστού δήθεν δεν πέθανε αλλά εν σώματι μετέστη στους ουρανούς (αυτό φυσικά δεν το έμαθαν οι Απόστολοι, και Ευαγγελιστές, αν και... οι απόστολοι ήσαν ... παρόντες, εκ περάτων συναθροισθέντες) ώστε να το καταγράψουν στα Ευαγγέλια, στις Πράξεις των αποστόλων και στις Επιστολές ως υπέρτατο θαύμα και ασύγκριτο γεγονός της Πίστης μας!. Και για να μην είναι μόνη της η θεά τους, νά σου και το πάνθεον της αγιολατρείας. Νομίζουν ότι θα τους σώσουν η Παναγία και οι άγιοι (πραγματικοί ή χειροποίητοι) και όχι ο Ένας Θεός, ο Τριαδικός, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή, ο Κυρίαρχος και Δημιουργός του Σύμπαντος, ο Δημιουργός μας, ο Σωτήρας μας, ο Θεός μας.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1005702979492381&set=a.134489906613697.25213.100001580668005&type=3&theater

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Σχετικά με την Παναγία και το προσωνύμιο "Θεοτόκος":

Στην πραγματικότητα, η Παναγία έτεκε Θεόν και άνθρωπον (και όχι Θεάνθρωπον κατά τους Πατέρες). Η αίρεση του Νεστοριανισμού καταδικάστηκε από την Γ΄ Οικουμενική, καθότι υπεστήριζε, ότι έτεκεν άνθρωπον και όχι Θεόν και προς τούτο έπρεπε να ονομάζεται Χριστοτόκος.

Αντίθετα, η Δ΄ Οικουμενική καταδίκασε τον Διόσκορο, που πίστευε, ότι η Παναγία έτεκε Θεόν και όχι και άνθρωπον, γι' αυτό και την ονόμαζε Θεοτόκον. Από τότε εμφανίστηκε η αίρεση του Μονοφυσιτισμού, όπου ο Χριστός έχει μια φύση, τη θεία, εξ ου και η γεννήσασα ονομάζεται Θεοτόκος.

Από την άλλη, ο Ι. Δαμασκηνός ("έκδοσις ακριβής της Ορθοδόξου πίστεως") αναφέρει, ότι η Παναγία έτεκε Χριστόν και ότι προ της γέννησής του, Χριστός δεν υπήρξε.

Έτσι κανονικά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία, η Παναγία έτεκε Χριστόν (δηλ. Θεόν και άνθρωπον), άρα πρέπει να ονομάζεται Χριστοτόκος, σε αντιδιαστολή με τον Νεστόριο, που πίστευε, ότι η Παναγία πρέπει να λέγεται Χριστοτόκος, γιατί έτεκε μόνον άνθρωπον, ενώ η σωστή έννοια Χριστοτόκος σημαίνει γέννηση Θεού και ανθρώπου.

Ως προς τη Μαριολατρία, αυτή είναι φρούτο από τη Δύση, που ευδοκιμεί και στην καθ' ημάς Ανατολή, γιατί οι δυτικοί θεολόγοι τονίζουν, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς το προπατορικό αμάρτημα. Μπορεί η Παναγία να είναι η Παντάνασσα, η Πλατυτέρα των Ουρανών, κ.λπ. κ.λπ., αλλά δεν είναι αναμάρτητη. Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, αλλά και ο κανονολόγος Ζηγαβινός) καταγράφουν τρία αμαρτήματα της Παναγίας: α/ ότι ήθελε να δείξει, ότι αυτή κουμαντάρει τον Χριστό, όταν τον έψαχνε 12ετή, β/ ότι είναι η μάνα του θαυματοποιού, στο γάμο της Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, γ/ ότι λύγισε στο σταυρό ("ρομφαία διεπέρασε αυτήν" κατά τον Λουκά), σημάδι ότι δεν είχε εμπιστοσύνη στο τελεσθέν έργο του.

Τέλος, ως προς την μετάσταση, αυτή δεν αναφέρεται στα γνήσια Ευαγγέλια, παρά μόνον στο απόκρυφο κείμενο Ιωάννου του Θεολόγου. Σημειωτέον, ότι στα ευαγγελικά κείμενα και επίσης και στα αποστολικά, ουδαμού αναφέρεται η Παναγία, ως μάνα του Χριστού. Ο ίδιος την προσαγόρευε, ως γυναίκα, καθότι η καθ' αυτό σχέση του ήταν μόνο με τον Πατέρα και όλες οι αναφορές του προς αυτόν απευθύνονται. Ακόμη και στη σχετική αναφορά στο "μακαρία η κοιλία η βαστάσασά σε και μαστοί ους εθήλασαν" (ύμνος προς την Παναγία), έσπευσε να την υποβαθμίσει με το "μακάριοι είναι οι ακούοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν".

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Καλημέρα σας φίλτατε κ. Καρδάση μας, εύχομαι δε πάλι να έχουμε μια ευλογημένη χρονιά!
Εδώ βέβαια -στο ιστολόγιο «χαίρετε», και η χρονιά αυτή ξεκίνησε πολύ ευλογημένα, με την νέα δραστήρια παρουσία και του άλλου φίλτατου σχολιαστή μας -του αγαπητού «Επισκέπτη» μας (θεολόγου, προφανώς), που ποιος ξέρει από πόσο μακριά μας έρχεται -πιο συχνά τις μέρες αυτές, από πόσο βόρεια, ίσως και από την άλλη μεριά του Ατλαντικού!
Δόξα τω θεώ!
Είστε και οι δυο, οι στυλοβάτες του μπλογκ αυτού. Σας ευχαριστώ θερμά, που δεν με αφήνετε μόνο μου! Ο Κύριος, να σας έχει πάντα καλά, να σας δυναμώνει, να σας φωτίζει, να σας ευλογεί! Χαίρετε!