Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Panagiotis Michalopoulos: Επιτρέψετε μου παρακαλώ να σχολιάσω λίγο αυτήν την εικόνα, διότι βλέποντας την, έχω κάποιες απορίες, όπως…

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ελπιδοφόρα Μοναχή Μεγαλόσχημη
Χθες 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ΘΑΝΑΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΠΑΤΗΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΜΝΗΜΑΣΙ ΖΩΗΝ ΧΑΡΙΣΑΜΕΝΟΣ.
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos
Επιτρέψετε μου παρακαλώ να σχολιάσω λίγο αυτήν την εικόνα, διότι βλέποντας την, έχω κάποιες απορίες, όπως…
1. Αυτός ο σταυρός πίσω από τον Κύριο, σημαίνει ότι ο Χριστός αναστήθηκε και πήρε μαζί στον ουρανό, και τον σταυρό του μαρτυρίου του;
2. Αυτό το πρόχειρο –σαν σεντόνι που φοράει ο Χριστός, τι είναι; Σημαίνει κάτι;
3. Γιατί κρατάει μια σημαία; Πού είναι γραμμένο ότι ο Χριστός είχε και σημαία;
4. Γιατί ευλογεί με το δάχτυλο, όπως οι Δεσποτάδες;

Τέλος: θεωρείται σίγουρα ορθόδοξη η εικόνα αυτή;
Ευχαριστώ!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1415560015431363&set=a.1412510745736290.1073741828.100009321349101&type=1&theater
ΣΧΟΛΙΑ:
Katerina Kouri 
Φίλε Παναγιώτη, επειδή δεν την αγιογράφησα εγώ αυτή την εικόνα δεν γνωρίζω να σου απαντήσω. Μέσω google τη βρήκα και επειδή μου άρεσε την πήρα. Συγνώμη που δεν μπορώ να σε διαφωτίσω, καλέ μου!
Panagiotis Michalopoulos

Ο κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...
Η εικόνα αυτή σίγουρα δεν είναι Ορθόδοξη και σίγουρα είναι Παπική, για πολλούς λόγους:
Πουθενά δεν αναφέρεται, ότι ο Χριστός αναστήθηκε κρατώντας σημαία και έχοντας και αγγέλους. Φαίνεται σαν να ετοιμάζεται για σταυροφορία και περιμένει να του φέρουν και το άλογο!
Η Ορθόδοξη εικόνα δείχνει το Χριστό να ανασταίνεται τραβώντας από το χέρι τους πρωτόπλαστους Αδάμ και Εύα από τον Άδη.
Στην Ορθόδοξη λοιπόν εικόνα δεν έχουμε ανάσταση του Χριστού, αλλά συνανάστασή του μαζί με ανθρώπους, που δείχνει την κοινωνία Χριστού και πληρώματος της Εκκλησίας, που είναι όλοι αμαρτωλοί. Δείχνει να τους τραβάει από την αμαρτία, στην οποίαν έπεσαν.
Αντίθετα, στην παπική εικόνα έχουμε ανάσταση του Χριστού και αυτού μόνου, που υπαινίσσεται μια μονοκρατορία και αποξένωση από το ανθρώπινο γένος και αυτό γίνεται σκόπιμα.

Στον Παπισμό δεν έχουμε Χριστό, είναι κάπου μακρυά, αλλά έχουμε εδώ στη γη τον αντ' αυτού, τον vicarious Christi, τον Πάπα.
Αυτή η αντίληψη απεικονίζεται και στη ναοδομία. Στους Παπικούς ναούς έχουμε τεράστιο ύψος, που χάνεται στον ουρανό και υποδηλώνει, ότι ο Χριστός είναι κάπου πολύ μακρυά για σένα, γι' αυτό δέξου τον Χριστό επί της γης, δηλ. τον Πάπα.
Αντίθετα, στον Ορθόδοξο Ναό, ο Χριστός είναι στον τρούλο, είναι κοντά σου, δίπλα σου, έχεις άμεση επαφή και επομένως δεν χρειάζεται κανένας εκπρόσωπος, κανένας γκουρού, μπορείς να μιλήσεις άμεσα μαζί του, με την προσευχή, την νοερά προσευχή.
Στον Παπισμό υπάρχει Θεός, γιατί υπάρχει ο αντιπρόσωπός του στη γη. Στην Ορθοδοξία υπάρχει Θεός, γιατί κάποιοι μίλησαν μαζί του.
Katerina Kouri

Είναι πολύ ενδιαφέροντα αυτά και σε ευχαριστώ πολύ. πες μου όμως ο κ. Καρδέσης είναι θεολόγος ή αγιογράφος; Για να μαθαίνω κι' εγώ το ανίδεο!
Panagiotis Michalopoulos
Ο κ. Καρδάσης, είναι τακτικός σχολιαστής στο ιστολόγιο μου. Είναι πολυ-επιστήμονας, και έχει συγγράψει πολλά βιβλία επιστημονικού και εκκλησιαστικού περιεχομένου.
Είναι γείτονας μου, και το σπουδαιότερο… ένας παλιός καλός φίλος!
Katerina Kouri

Ευχαριστώ. Ό,τι πρέπει γι' αυτή την περίοδο!
Katerina Kouri

Συγνώμη, έχει γνώσεις θεολογικές;
Katerina Kouri

Α! Τώρα το είδα, μου λες και εκκλησιαστικές. Σωστά και τον ευχαριστούμε πολύ, για να διαγράψω την εικόνα από τις εικόνες μου!
Panagiotis Michalopoulos

Βέβαια! Είναι αστέρι! Έχει γνώσεις θεολογικές, εκκλησιαστικής ιστορίας, τόσες, όσο κανένας άλλος!
Katerina Kouri

Μήπως έχει γράψει και κάποιο βιβλίο θεολογικού περιεχομένου;
Katerina Kouri
Ενδιαφέρομαι, γιατί εντός των ημερών θα έχω εκπομπή στον σταθμό μας Ορθόδοξη Πίστη www.orpisti.com όπου θα αναγιγνώσκω θέματα θεολογικού περιεχομένου
Panagiotis Michalopoulos

Θα τον ρωτήσω αγαπητή Κατερίνα, και θα σε ενημερώσω.
Katerina Kouri

Α! Ευχαριστώ. Ή ιστοσελίδα αν έχει!
Panagiotis Michalopoulos

Δεν έχει ιστοσελίδα, αλλά θα κάνω σχετική αναφορά στο μπλογκ μου, και εκείνος θα τη δει αμέσως, και σίγουρα θα μας απαντήσει.
https://www.facebook.com/katerina.kouri.9/posts/913656735376943
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Katerina Kouri
Αγαπητέ Παναγιώτη, μέσα στη σελίδα σου, υπάρχει μια δημιοσίευση μου, που αναφέρεται στην ερώτηση αν υπήρχαν άνθρωποι στη γη πριν από τον Αδάμ και την Εύα. Η δημοσίευση είναι παρμένη από το βιβλίο του κ. ΙΩΑΝΝΗ ΔΗΜΟΥ, πτυχιούχου Θεολογίας και Φιλοσοφίας
με δική του ιστοσελίδα: www.sostikalogia.com και αν ο κ. Καρδάσης θέλει να το συζητήσουν το θέμα, ευχαρίστως να τους φέρω σε επαφή, να βρουν τις διαφορές τους. Είναι φίλος και συνεργαζόμαστε και στη μετάφραση θεολογικών του κειμένων. Επίσης συνεργάζεται και με την ιστοσελίδα www.zoiforos.com, όπου κι' εκεί υπάρχουν θέματα θεολογικού περιεχομένου, πολύ αναλυτικά.
Σε ό, τι αφορά εμένα η Πίστη μου στον Αναστάντα Ιησού προηγείται ολων αυτών των εξηγήσεων!
Katerina Kouri 

Ο κ. Δήμος έχει γράψει 6 βιβλία στα οποία ερμηνεύει θέματα θεολογικού περιεχομένου, βασιζόμενος στην Αγία Γραφή. Είναι επίσης ιεροκήρυκας με άδεια αρχιεπισκοπής Αθηνών και ένας λόγος που του μεταφράζω κείμενα του είναι και η ιεραποστολή που κάνει μέχρι Ουγκάντα. Είναι Ορθοδοξότατος!
Panagiotis Michalopoulos

Καλημέρα, καλή μου Κατερίνα!
Μόλις τώρα έφυγε από το σπίτι μου ο φίλος μου ο κ. Καρδάσης, που με επισκέφτηκε για λίγο με τον εγγονό του, τον 5χρονο Γιαννάκη. Νόμισα ότι ήρθε (είχε ένα χρόνο να με επισκεφτεί) διότι θα είχε διαβάσει το χθεσινό διάλογο μας, και θα μου έφερνε κάποιο θεολογικό βιβλίο για σένα. Όπως μου είπε όμως, ήταν εντελώς τυχαία η επίσκεψη, ήταν απλά περαστικός, και δεν είχε διαβάσει τη συζήτηση μας. Μου είπε όμως, ότι έχει γράψει ένα βιβλίο –μια μελέτη του σχετική με το «άγιο φως», και ότι θα μου τη φέρει στην επόμενη επίσκεψη του, σύντομα.
Πριν με επισκεφτεί όμως, είχε απαντήσει σε εκείνη την ανάρτηση μου για τους ανθρώπους πριν τον Αδάμ… Αυτός πιστεύει ότι υπήρχαν άνθρωποι, και το υποστηρίζει αυτό θεολογικά, με μια θεωρία για την οποία είμαστε σε κόντρα εδώ και πολύ καιρό. Έτσι λοιπόν και σήμερα, του απάντησα για να τον αντικρούσω, και είχα έτοιμα αρκετά σχόλια… Μετά από το τηλεφώνημα του ότι έρχεται σπίτι μου, ήταν πια στο δρόμο, πρόλαβα και δημοσίευσα τα μισά από αυτά. Τα υπόλοιπα, τα δημοσίευσα τώρα -μετά την αναχώρηση του.
Όταν θα πάει σπίτι, θα τα δει όλα, …πακέτο! Χα!
 
https://www.facebook.com/katerina.kouri.9/posts/913656735376943

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα προσθέσω άλλη μια απορία - και ίσως καταγγελία.

Είναι άραγε ορθόδοξο να θεωρείται και να απεικονίζεται ότι οι άγγελοι έχουν φτερά; Πόθεν προκύπτει κάτι τέτοιο από Χριστιανικές πηγές; Μήπως το πληροφορηθήκαμε από άλλες θρησκείες; Ή ίσως από απόκρυφα;

Διότι, ναι μεν στην Αγία Γραφή αναφέρονται αρκετές περιπτώσεις που σε ανθρώπους είτε εξ εγρηγόρσει είτε κατ΄όναρ, τα άυλα και αόρατα πνευματικά όντα, οι άγγελοι, παρουσιάστηκαν υπό ορατή μορφή αλλά δεν αναφέρεται κάτι για φτερά αγγέλων, ενώ αναφέρονται άλλες πληροφορίες περί την όψη τους.
Φτερά αναφέρεται ότι έχουν τα περίεργης μορφής όντα οι φύλακες του θρόνου του Θεού, περίπου σαν γρύπες.

(Για το αν η Ορθοδοξία πρέπει να έχει εικόνες, και με φωτοστέφανα (κάτι μου θυμίζει ... κάτι μου θυμίζει), και μάλιστα που να τις λατρεύουμε, που είναι και θαυματουργές, και αχειροποίητες, και φανερωμένες, και ζωγραφισμένες από τον χρωστήρα του Ευαγγελιστού Λουκά, καλύτερα που δεν ρωτήσατε!).

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Η εικόνα αυτή σίγουρα δεν είναι Ορθόδοξη και σίγουρα είναι Παπική, για πολλούς λόγους:

Πουθενά δεν αναφέρεται, ότι ο Χριστός αναστήθηκε κρατώντας σημαία και έχοντας και αγγέλους. Φαίνεται σαν να ετοιμάζεται για σταυροφορία και περιμένει να του φέρουν και το άλογο!

Η Ορθόδοξη εικόνα δείχνει το Χριστό να ανασταίνεται τραβώντας από το χέρι τους πρωτόπλαστους Αδάμ και Εύα από τον Άδη.

Στην Ορθόδοξη λοιπόν εικόνα δεν έχουμε ανάσταση του Χριστού, αλλά συνανάστασή του μαζί με ανθρώπους, που δείχνει την κοινωνία Χριστού και πληρώματος της Εκκλησίας, που είναι όλοι αμαρτωλοί. Δείχνει να τους τραβάει από την αμαρτία, στην οποίαν έπεσαν.

Αντίθετα, στην παπική εικόνα έχουμε ανάσταση του Χριστού και αυτού μόνου, που υπαινίσσεται μια μονοκρατορία και αποξένωση από το ανθρώπινο γένος και αυτό γίνεται σκόπιμα.

Στον Παπισμό δεν έχουμε Χριστό, είναι κάπου μακρυά, αλλά έχουμε εδώ στη γη τον αντ' αυτού, τον vicarious Christi, τον Πάπα.

Αυτή η αντίληψη απεικονίζεται και στη ναοδομία. Στους Παπικούς ναούς έχουμε τεράστιο ύψος, που χάνεται στον ουρανό και υποδηλώνει, ότι ο Χριστός είναι κάπου πολύ μακρυά για σένα, γι' αυτό δέξου τον Χριστό επί της γης, δηλ. τον Πάπα.

Αντίθετα, στον Ορθόδοξο Ναό, ο Χριστός είναι στον τρούλο, είναι κοντά σου, δίπλα σου, έχεις άμεση επαφή και επομένως δεν χρειάζεται κανένας εκπρόσωπος, κανένας γκουρού, μπορείς να μιλήσεις άμεσα μαζί του, με την προσευχή, την νοερά προσευχή.

Στον Παπισμό υπάρχει Θεός, γιατί υπάρχει ο αντιπρόσωπός του στη γη. Στην Ορθοδοξία υπάρχει Θεός, γιατί κάποιοι μίλησαν μαζί του.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ένα ακόμα εμπνευσμένο, θεολογικότατο, -θεόπνευστο σχόλιο! Σας ευχαριστούμε θερμά, φίλτατε κ. Καρδάση μας!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστώ θερμά και τον «ανώνυμο», για το σχόλιο του (6 Μαΐου 2015 - 3:28 μ.μ.), το οποίο φαίνεται ότι είχε παραπέσει, και δεν είχα ειδοποιηθεί γι αυτό! Τώρα το είδα να εμφανίζεται, και το δημοσίευσα αμέσως.
Συμφωνούμε απόλυτα, με αυτά που λέτε αγαπητέ!