Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Η Κατερίνα Κουρή, ρωτάει: Υπήρχαν άνθρωποι στη γη, πριν από τον Αδάμ και την Εύα;

ΔΙΑΒΑΣΑ:
Katerina Kouri
Χθες στις 4:26 μ.μ.
 

Υπήρχαν άνθρωποι στη γη πριν από τον Αδάμ και την Εύα;
Αν και, ακόμα και τα παιδιά του Δημοτικού γνωρίζουν ότι δεν υπήρχαν, ας επιβεβαιώσουμε και εδώ το ότι δεν υπήρχαν. Αυτό δεν το λέει κανείς, επειδή τάχα αυτός το ξέρει, αλλά το λέει η Αγία Γραφή με τα εξής λόγια που δε χωρούν αμφισβήτηση. 
«εποίησε Κύριος ο Θεός τον ουρανόν και την γην….. και άνθρωπος ουκ ην εργάζεσθαι αυτήν·……. και έπλασεν ο Θεός τον άνθρωπον, χουν από της γης, και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν » Γεν. β’,4-7 ). Αφού λέει ότι, « και άνθρωπος ουκ ην εργάζεσθαι αυτήν», δηλαδή την γην, ποιος θα πει ότι υπήρχε άνθρωπος στη γη πριν από τον Αδάμ; 
Αφού πρώτος άνθρωπος, όπως λέει και ο Απόστολος Παύλος, είναι ο Αδάμ, «εγένετο ο πρώτος άνθρωπος Αδάμ εις ψυχήν ζώσαν· ο έσχατος Αδάμ εις πνεύμα ζωοποιούν·» (Α΄ Κορ. ιε΄, 45), ποιος θα παρουσιάσει άλλον άνθρωπο πριν απ’ αυτόν;
ΣΧΟΛΙΑΣΑ:
Panagiotis Michalopoulos
Μήπως ο απόστολος Παύλος, αγαπητή Κατερίνα, αναφέρεται στον Αδάμ, όχι σαν τον πρώτο άνθρωπο της γης, αλλά σαν τον πρώτο άνθρωπο του Παραδείσου.
Μήπως ο πρώτος άνθρωπος ο χοϊκός, δεν ήταν ο Αδάμ αλλά κάποιος πρόγονος του, άνθρωπος δηλαδη από εκείνους τους πολλούς που καλλιεργούσαν ήδη τη γη μετά τη δημιουργία;

Μήπως ο Αδάμ ήταν ο πρώτος πνευματικός άνθρωπος... Αυτός που εργαζόταν, μόνο μέσα στον παράδεισο;
Στο λέω αυτό, διότι μετά το φονικό, μετά την αδελφοκτονία του Άβελ, ο Κάιν έφυγε φοβισμένος από την οικογένεια, και πήγε -λέει η Γραφή, σε άλλο μέρος, μακρινό, και εκεί βρήκε γυναίκα και έκανε δική του οικογένεια… Εκεί, σε αυτήν την πόλη…
(8 ώρες πριν)
 
https://www.facebook.com/groups/745138002273861/permalink/787856884668639/
Μετά το φονικό, μετά την αδελφοκτονία του Άβελ, ο Κάιν έφυγε φοβισμένος από την οικογένεια, και πήγε -λέει η Γραφή, σε άλλο μέρος, μακρινό, και εκεί βρήκε γυναίκα και έκανε δική του οικογένεια… 
Εκεί, σε αυτήν την πόλη…
ΣΧΟΛΙΑ:
Nikos Pantsos 
ανθρωποι υπηρχαν με την μορφη πιθηκου. ο αδαμ και η ευα δεν υπηρχαν μονο στα παραμυθια
Panagiotis Michalopoulos

Σχετικά με την καταγωγή του ανθρώπου, αγαπητέ Νίκο…
Υπάρχουν θεωρίες και θεωρίες! Υπάρχουν θεωρίες επιστημονικές που αλληλοσυγκρούονται μεταξύ τους, και που αναθεωρούνται συνέχεια!
Υπάρχουν και διάφορες άλλες θεωρίες, θρησκευτικού τύπου, που διαφέρουν από τόπο σε τόπο, από θρησκεία σε θρησκεία.
Εμείς, σαν άνθρωποι με μυαλό, δεν πρέπει να είμαστε ευκολόπιστοι σε τίποτε… Ούτε και ο Δαρβίνος άλλωστε υποστήριξε ότι καταγόμαστε από τον πίθηκο, αλλά σαν φυσιοδίφης που ήταν, παρατήρησε ότι ο άνθρωπος και ο πίθηκος μπορεί να έχουν κοινό πρόγονο… Και ένας πιστός για παράδειγμα, μπορεί αυτό να το ερμηνεύσει ότι ο πρόγονος αυτός είναι ο πηλός που πήρε στα χέρια του ο θεός… Ο θεός, που έφτιαξε τα πάντα, τον κόσμο όλο… Έφτιαξε και τα ζώα προς το τέλος, συμπεριλαμβανόμενου και του πιθήκου… Και τέλος, έφτιαξε και τον άνθρωπο «κατ΄εικόνα» του, με πνευματικά δηλαδη χαρακτηριστικά! Τον άνθρωπο, που δυστυχώς όχι μόνο δεν χρησιμοποίησε αυτήν την τιμή για να γίνει ανώτερος (στο «καθ΄ομοίωση» θεού) αλλά εξέπεσε και έγινε χειρότερος και από τα ζώα, και ίσως τότε να έμοιασε και στον πίθηκο φατσικά! Ένα ζώο δηλαδη χωρίς καμιά προοπτική πέρα από το να καταλήξει να ψοφήσει κι αυτός στο τέλος!
Φαίνεται όμως ότι υπήρξε κάποιος Αδάμ, που ξεχώρισε από το τσούρμο. Κάποιος με πόθο για το «καθ΄ομοίωση», και αυτό του το έδωσε ο θεός, παίρνοντας τον σε έναν παραδεισένιο τόπο που έφτιαξε αποκλειστικά γι αυτόν, σε μια σχέση πατέρα και παιδιού στο ίδιο σπίτι! Όταν μάλιστα δημιούργησε και μια θεομένη σαν αυτόν γυναίκα, την Εύα, «σάρκα από τη σάρκα» του Αδάμ, ο παράδεισος θα ήταν το πρώτο σπίτι για μια αγία οικογένεια.
Η ιστορία της βίβλου είναι γνώστη. Οι πρώτοι παραδεισένιοι άνθρωποι (που δεν ήταν βέβαια πρωτόπλαστοι σύμφωνα με τη θεωρία αυτή), δεν διατήρησαν την αγιότητα, τη θέωση, την αθανασία. Έκαναν μια παρακοή, που τους οδήγησε στην έξοδο από τον παράδεισο, αλλά με το ενδιαφέρον πάντα του θεού να τους συνοδεύει… Του θεού, που από τότε τους υποσχέθηκε έναν άλλον παράδεισο (ουράνιο τη φορά αυτή), μια άλλη αθανασία… Μια σωτηρία από τον σωματικό και τον πνευματικό θάνατο… Μια υπόσχεση, στην οποία οι θεολόγοι βλέπουν την έλευση του Χριστού.

Aris Sam
Άνθρωποι υπήρξαν σίγουρα . 
Ο Αδαμ και η Ευα υπήρξαν μονο στην παρά-μυθολογια των Εβραίων .
Panagiotis Michalopoulos

Είναι θέμα πίστης, ή απιστίας, αγαπητέ Άρη. Ξεκινάει είτε από την παραδοχή ότι υπάρχει θεός, ή –αντίθετα, από την άρνηση της ύπαρξης του.
Στην απιστία λοιπόν, στην αθεΐα, όλα όσα λένε οι θρησκείες είναι παραμύθια. Στην πίστη, υπάρχει η αναζήτηση της αλήθειας, και αυτή είναι η αποκάλυψη από τον ίδιο το θεό, είναι η Αγία Γραφή που θεωρείται βιβλίο θεόπνευστο.
Άλλοι βέβαια, αναζητούν εξηγήσεις σε παραψυχολογίες, σε αστρολόγους, σε κομπογιαννίτες επιστήμονες, κλπ.
Έτσι, έχουμε θεωρίες όπως αυτή που λέει ότι είμαστε κομμάτι του σύμπαντος, και ότι με το θάνατο μας γινόμαστε αστερόσκονη…
Άλλοι πιστεύουν σε έναν κ. Ντένιγκεν, που ισχυρίζεται ότι οι πρώτοι άνθρωποι... ήρθαν από άλλο πλανήτη! Κλπ, κλπ!

https://www.facebook.com/panagiotis.michalopoulos1/posts/884938134902200

22 σχόλια:

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Και βέβαια τα παιδιά του Δημοτικού γνωρίζουν, ότι δεν υπήρχαν άνθρωποι πριν τον Αδάμ και την Εύα, γιατί αυτό διδάχθηκαν, λόγω της εισβολής της παπικής θεολογίας στην Ορθοδοξία.

Άλλα όμως λέγει η αγία Γραφή: Ότι υπήρχαν άνθρωποι πριν τον Αδάμ και την Εύα. Αλλά επειδή δεν διαβάζουμε την Γένεση, γι' αυτό πετάμε παρλαπίπες. Ας δούμε τι λέγει η Γένεση:

1/ Την 6η ημέρα, μετά την δημιουργία των ζώων, ο Θεός θέλησε να φτιάξει τον άνθρωπο "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση" (Γέν. 1. 26).

2/ Δημιούργησε λοιπόν ο Θεός τον άνθρωπο (ανώνυμο και απρόσωπο, κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης) ΜΟΝΟ κατ' εικόνα, τους ευλόγησε άνδρα και γυναίκα και τους είπε να κάνουν πολλά παιδιά (1. 27-28).

3/ Την 7η ημέρα (ημέρα κατάπαυσης) ένας άνδρας θέλησε να δει το Θεό (να θεωθεί). Ο Θεός το επέτρεψε και έτσι ο άνδρας (με τη θέλησή του) μπήκε και απέκτησε όνομα (Αδάμ) και πρόσωπο, ώστε να δει τον Θεό ("πρόσωπον προς πρόσωπον" όπως λέει ο Παύλος) και επομένως απέκτησε και το "καθ' ομοίωση") και τότε μπήκε στον Παράδεισο (2. 8-22). Εκεί δημιουργήθηκε η γυναίκα (ανώνυμη) απ' το πλευρό του (αλληγορικό), που σημαίνει "ισοτιμία".

4/ Ο Αδάμ και η γυναίκα παράκουσαν τις εντολές του Θεού, γιατί νόμισαν ότι μπορούσαν να θεωθούν, χωρίς τη βοήθεια του Θεού και από θεοί κατά χάρη να γίνουν θεοί κατά βούλησή τους. Στην πορεία τους αυτή, ο Αδάμ έφτασε να κατηγορήσει ακόμη και τον Θεό, ότι αυτός φταίει! ("Η γυναίκα που μου έδωσες, εκείνη μου πρόσφερε έναν καρπό και έφαγα") (3. 1-13).

5/ Με την παρακοή, ο Θεός τους καταράσθηκε και τους εξέβαλε του Παραδείσου και τους είπε, ότι με πόνους θα γεννούν τα παιδιά τους. Εντός του Παραδείσου βέβαια "ούτε γαμούσιν, ούτε εκγαμίζονται) (3. 16-19).

6/ Όταν εκδιώχθηκαν του Παραδείσου, τότε η γυναίκα απέκτησε όνομα (Εύα) (3. 20-23).

7/ Ο Αδάμ και η Εύα έκαναν δυο παιδιά, τον Κάιν και τον Άβελ. Ο Κάιν ζήλεψε την εύνοια του Θεού προς τον Άβελ και τον σκότωσε (4. 1-12).

8/ Οργίστηκε ο θεός για τον φόνο και τον έδιωξε από τη χώρα του Αδάμ και του είπε να πάει σε άλλη χώρα μακριά. Ο Κάιν αντέδρασε και είπε: "Σήμερα με διώχνεις από τη χώρα και πρέπει να χαθώ από μπροστά σου και να γίνω φυγάς, περιπλανώμενος στη γη. Όποιος με βρει θα με σκοτώσει" (4. 9-14). Μα ποιός θα τον έβρισκε αν -υποτίθεται- δεν υπήρχαν άλλοι άνθρωποι;

9/ Ο Κύριος του απάντησε: "Δεν θα συμβεί αυτό, γιατί οποιοσδήποτε σκοτώσει τον Κάιν, θα αντιμετωπίσει επταπλάσια εκδίκηση". Και έβαλε σημάδι στον Κάιν, ώστε όποιος θα τον συναντούσε να μην τον σκοτώσει (4. 15). Ποιός όμως θα τον συναντούσε, αν δεν υπήρχαν και άλλοι άνθρωποι;

10/ Ο Κάιν έφυγε και πήγε να ζήσει στη χώρα Νωδ, ανατολικά της Εδέμ. Εκεί συνευρέθη με γυναίκα και γέννησε γιό, τον Ενώχ. Έπειτα έχτισε μια πόλη και την ονόμασε Ενώχ (4. 17). Δηλαδή ο Κάιν ο γεωργός με την γυναίκα του (που ήταν από άλλη χώρα) και το παιδί κτίσαν μια πόλη! Τρεις και ο κούκος δηλαδή!

Από όλα τα ανωτέρω, που αναφέρονται στην αγία Γραφή, που δεν διαβάζουμε ή δεν θέλουμε να διαβάσουμε, που δεν καταλαβαίνουμε, αλλά και δεν θέλουμε να καταλάβουμε, αποδεικνύεται περίτρανα, ότι ο Θεός κατασκεύασε άνθρωπο (ανώνυμο) και κάποιος άνθρωπος θέλησε να θεωθεί (με το ζόρι παντρειά δεν γίνεται) και μπήκε στον Παράδεισο, οπότε αυτός ο άνθρωπος έλαβε το όνομα Αδάμ, ενώ οι υπόλοιποι έμειναν εκτός.

Αν λοιπόν δεν διαβάζουμε και δεν ξέρουμε τι μας γίνεται, είναι καλύτερα να το κλείνουμε, αντί να πετάμε μπαρούφες!

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Εντάξει, δεν είναι κακό να μιλάμε! Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να βλέπουμε και την άλλη πλευρά, να συζητάμε, να μαθαίνουμε να προβληματιζόμαστε!
Και μπορεί να μη διαβάζουμε όλοι την αγία γραφή, όπως διαβάζουμε μια εφημερίδα, όπως παρακολουθούμε τις ειδήσεις στο ράδιο και την τηλεόραση, αλλά κάποτε πήγαμε κατηχητικό, κάποτε πήγαμε εκκλησία, κάποτε ακούσαμε κάποιο κήρυγμα! Έτσι, έχουμε μια σχετική ενημέρωση πάνω σε βασικά θρησκευτικά θέματα, ενημέρωση από μορφωμένους ανθρώπους, από ανθρώπους αφιερωμένους στην εκκλησία, -τόσο από ιεροκήρυκες όσο από και πνευματικούς πατέρες που μας λύνουν και τυχόν απορίες.
Μετά, μπαίνουμε με θάρρος στο Ίντερνετ, έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τους άθεους που λένε ότι ο Αδάμ και η Εύα, είναι ένα εβραϊκό παραμύθι! Κάνουμε βέβαια αν χρηστεί και καμιά αναζήτηση στο γκουγκλ και βρίσκουμε και κάποια χρήσιμα ρητά από τη βίβλο… Κάνουμε και κανένα σχετικό σχόλιο, όπως έκανε και η (από χθες φίλη μου), Κατερίνα… Σχόλιο, σε μια κλειστή κοινότητα, σε μια σελίδα ορισμένων μελών (εντάχτηκα και εγώ χθες), σελίδα που έχουν κάποιοι πιστοί χριστιανοί στο facebook.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Δεν είναι κακό να μιλάμε για πράγματα που είναι θεολογούμενα. Θυμάμαι πριν λίγα χρόνια τον θεολόγο κ. Νικόλαο Νευράκη -συγγραφέα, οικογενειακό φίλο, που έγινε και κοσμήτορας στη θεολογική σχολή της Αθήνας, όταν σε μια επίσκεψη του στο σπίτι μου έλεγε σε σχετική συζήτηση ότι τότε υπήρχαν μόνο αυτοί οι τέσσερεις στη γη: ο Αδάμ, η Εύα, ο Κάιν και ο Άβελ!
Και από το κατηχητικό κι εγώ θυμάμαι ότι ο κόσμος πολλαπλασιάστηκε από αυτήν και μόνο την οικογένεια, και ότι τότε η αιμομιξία δεν ήταν κάτι κακό! Και ίσως κάποια αδελφή του να πήρε μαζί του ο Κάιν μετά το φονικό, και έκανε δική του οικογένεια (χωριό ολόκληρο γιατί τότε ζούσαν πολλά χρόνια) εκεί που πήγε… Και μακάρι το φονικό να είχε αυτήν την αφορμή, την θρησκευτική που διαβάζουμε στη βίβλο, και να μην ήταν κάποια ερωτική αντιζηλία ανάμεσα στα δυο αδέλφια για μια από της αδελφές τους (για τη μάνα, δεν το συζητώ)!
Αλλά και από αιμομιξία άραγε δεν προσήλθε και ο κόσμος από εκείνο το πρώτο ζευγάρι των πρωτόπλαστων, των ανώνυμων που λέτε κι εσείς; Πώς αλλιώς;

P. MICHALOPOULOS είπε...

Αλλά τα ερωτηματικά, είναι πολλά!
Υπήρχε λοιπόν κόσμος -πληθυσμός πριν τον Αδάμ, -λέμε τώρα! Και βρέθηκε μόνο ένας από αυτό το πλήθος που ήθελε να δει τον θεό… Μόνον αυτός, ο… αδάμας; Περίεργο! Οι άλλοι δηλαδη, τι ήθελαν να δουν; Τον διάβολο;
Και ωραία λοιπόν, το μαθαίνει αυτό ο θεός, και κάθεται αμέσως και φτιάχνει έναν μεγάλο κήπο, και μπάζει εκεί τον Αδάμ για να του δώσει τη θέωση! Να τον στειρώσει δηλαδη, να ζει παρθένος χωρίς γυναίκα! (απαγορευόταν, και, η μαλακία στον παράδεισο;)
Ξαφνικά όμως ο Αδάμ συνειδητοποιεί ότι καλοί είναι μεν οι καρποί, η σκιά, η καλοπέραση στον παράδεισο, αλλά βρε αδελφέ «να είχαμε και καμιά γυναίκα», τι –ακόμα πιο καλά, που θα ήταν!
Και ο θεός που δεν είχε κανένα μαγαζί με ερωτικά βοηθήματα, δεν του έδωσε μια κούκλα πλαστική –φουσκωτή, μια ψεύτικη γυναίκα για να παίζει, αλλά τον κοίμισε, και έκανε εκείνα τα κόλπα με το ένα πλευρό του Αδάμ, και… βουαλά, να η Εύα! Η οποία σαν συμπλήρωμα του πασά-Αδάμ, δεν έχει όνομα!
Είναι να απορεί κανείς, πώς και δεν βρήκε μια έτοιμη γυναίκα ο θεός, από εκεί που πήρε και τον Αδάμ, για να του τη δώσει. Άραγε, δεν υπήρχε καμιά θεούσα τότε, κατάλληλη να ζευγαρώσει, να καλογερέψει μαζί με τον Αδάμ; Εκτός και αν ήταν όλες τους κακάσχημες -σαν μαϊμούδες, και αυτή που έφτιαξε τώρα ο θεός για τον Αδάμ ήταν κούκλα, ουρί του παραδείσου αλλά… με δυο μάτια!
Και έχουμε λοιπόν μια νέα κατασκευή ανθρώπου, όχι από πηλό όπως ο πρωτόπλαστος πρόγονος του Αδάμ, αλλά με ανάπλαση κάποιου μέλους αυτού του ίδιου του Αδάμ!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Στο μεταξύ ο Αδάμ, είχε επάνω του όλα εκείνα τα απαραίτητα εργαλεία για την αναπαραγωγή. Το ίδιο και η Εύα!
Αλλά έρχονται τώρα οι καλόγεροι και σου λένε ότι έρωτας στον παράδεισο δεν υπήρχε! Και σου φέρνουν και ένα ρητό για παράδειγμα, που μιλάει για τη νέα ζωή, μετά την Δευτέρα Παρουσία όπου οι άνθρωποι δεν θα κάνουν έρωτα, λέει… Αλλά αυτό το ρητό αναφέρεται σε άλλον παράδεισο, στον ουράνιο, με άλλα σώματα, σώματα αναστημένα, σώματα πνευματικά!
Και βέβαια, ούτε στην κόλαση θα κάνουν έρωτα οι κολασμένοι άνθρωποι… Άσχετο τώρα το ότι κάποια θρησκευτικά σκίτσα δείχνουν δαίμονες να βασανίζουν γυμνούς ανθρώπους στην κόλαση, ακόμα και να τους… πηδάνε, σεξουαλικά… Πριν τους βράσουν τελικά και στα καζάνια! Χα!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Έτοιμοι λοιπόν για αναπαραγωγή ο Αδάμ και η Εύα! Και γι αυτό θεός δεν του έφτιαξε έναν άντρα για να παίζει ο Αδάμ! Κάτι ήξερε!
Και μόλις βγήκαν και οι δυο από το ιερό μέρος του σουπερ παραδείσου, και πήγαν απέναντι στη σπηλιά, καταργήθηκε το απαγορευτικό του σεξ για το ζευγάρι, το οποίο μάλιστα το καταράστηκε ο θεός να γεννάει με πόνους τα παιδιά του!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Κάτι τέτοια διαβάζει και ο Χάρρυ Κλυνν, και βγαίνει μετά δημόσια, και αναφωνεί: «ρε δεν γαμιόμαστε, λέω εγώ!»!!!..

P. MICHALOPOULOS είπε...

Φυσικά -με όλα αυτά, αν παραδεχτούμε την θεωρία σας κ. Καρδάση, καταρρίπτεται και όλο αυτό το σκηνικό με την ανάσταση στην ορθόδοξη αγιογραφία, όπου ο Χριστός ανασταίνει μαζί του και τον Αδάμ και την Εύα! Διότι για την πτώση των «πρωτοπλάστων» -μας λένε οι θεολόγοι, αναγκάστηκε ο θεός να κατεβεί στη Γη και να σταυρωθεί, για να τους λυτρώσει από τις συνέπειες της παρακοής.
Άραγε, θα κατέβαινε και για όλους εκείνους που λέτε ότι προϋπήρχαν του Αδάμ; Ή αυτοί ήταν χαμένοι από χέρι, μια και δεν είχαν την επιθυμία του Αδάμ να τον δουν τον θεό, να θεωθούν, να στειρωθούν κλπ. Όλοι αυτοί λέω, από το πρώτο ζευγάρι, το ανώνυμο που λέτε, που άρχισε να πηδιέται κανονικά μετά την ευλογία του θεού να αυξάνονται και να πληθύνονται…

Ανώνυμος είπε...

Αδάμ και η Εύα: Οι πρωτόπλαστοι.

α) Στη Αγία Γραφή ΚΔ και ΠΔ η διαίρεση των βιβλίων σε κεφάλαια είναι κακή, λανθασμένη, δυστυχώς δεν είναι κατά νόημα, διότι η διαίρεση σε κεφάλαια και στίχους δεν έγινε από τον κάθε συγγραφέα βιβλίου ή τον ερμηνευτή αλλά από τον "αντιγραφέα" και τον "τυπογράφο", συνήθως "τυχαία" και όπως τους βόλευε χωροταξικά. Στην Κ.Δ. βλέπουμε παραβολές χωρισμένες στη ... μέση, απ΄όπου αρχίζει το επόμενο κεφάλαιο.

Στη Γένεση, η σωστή διαίρεση είναι:

Πραγματικό ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
[κεφ.Α εντύπων από στίχο 1] έως [κεφ.Β εντύπων έως και στίχο 3]

Πραγματικό ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
[αρχίζει από κεφ.Β εντύπων από στίχος 4] και εξής και συνεχίζεται και στο κεφάλαιο 3 του εντύπου.

Στο Πραγματικό κεφάλαιο Α υπάρχει μια εισαγωγική περίληψη των περιόδων της Δημιουργίας, ενώ στο πραγματικό κεφάλαιο Β υπάρχει η λεπτομερέστερη εξιστόρηση κάποιων ενδιαφερόντων γεγονότων του πραγματικού κεφαλαίου Α. Και μια φορά και δυο φορές επανέρχεται στον Αδάμ -και στην Εύα- και περιγράφει αναλυτικότερα σχετικά με αυτούς, ότι "ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν" (σημαντικές) λεπτομέρειες, ότι από την αρχή ο Θεός έβαλε τον Αδάμ στον παράδεισο, αναφέρεται δηλαδή σε αυτά τα γεγονότα που μονολεκτικά είπε στο πραγματικό κεφάλαιο Α. Το λέει καθαρά στο τέλος του πραγματικού κεφαλαίου Α: "καὶ εὐλόγησεν ὁ Θεὸς τὴν ἡμέραν τὴν ἑβδόμην καὶ ἡγίασεν αὐτήν· ὅτι ἐν αὐτῇ κατέπαυσεν ἀπὸ πάντων τῶν ἔργων αὐτοῦ, ὧν ἤρξατο ὁ Θεὸς ποιῆσαι". Μετά από αυτό έπαψε ο θεός κάθε έργο.
Και όχι μόνο για τον άνθρωπο: Στο πραγματικό κεφάλαιο Α (στο έντυπο: Α,25) η Γένεσις αναφέρει για τα ζώα: "ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὰ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος, καὶ τὰ κτήνη κατὰ γένος αὐτῶν καὶ πάντα τὰ ἑρπετὰ τῆς γῆς κατὰ γένος αὐτῶν". Στο πραγματικό κεφάλαιο Β (στο έντυπο Β,19) αναφέρει για τα ζώα: "καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς ἔτι ἐκ τῆς γῆς πάντα τὰ θηρία τοῦ ἀγροῦ καὶ πάντα τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ". Αυτό δεν σημαίνει ότι έκανε δεύτερη δημιουργία ζώων, απλά αναφέρει για δεύτερη φορά αυτό που είπε στην εισαγωγική περίληψη των 7 ημερών, για να συνεχίσει ότι ο Αδάμ έδωσε ονόματα στα ζώα.

Ανώνυμος είπε...

β) Ενώ το κείμενο της Κ.Δ. είναι άριστα διατηρημένο και σώζεται όπως γράφτηκε το πρωτότυπο, ιδίως στην Κ.Δ. που έχει η Ορθόδοξη Εκκλησία, το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης που διατίθεται από τους βιβλιοπώλες, της μετάφρασης τον Ο΄ και πολύ περισσότερο το σύγχρονο εβραϊκό, δεν είναι σε καλή κατάσταση (πλην εξαιρέσεων, π.χ. ψαλμών και κάποιων προφητειών) και έχει πολλά λάθη σε σχέση με το πρωτότυπο. Αυτό συμβαίνει διότι ενώ για την Κ.Δ. έχει γίνει Κριτική Εκδοση από αντιπαραβολή πλήθους αρχαίων χειρογράφων, για την Π.Δ. δεν υπάρχει τέτοια σοβαρή κριτική έκδοση, οι δε ανατυπώσεις βιβλίων που κυκλοφορούν έχουν πολλά λάθη. Φθορές, αντιγραφικά σφάλματα, ολόκληρα τμήματα κειμένου από έναν προφήτη έχουν παρεισφρύσει ως προφητείες άλλου, όπως είχε χαλάσει η βιβλιοδεσία, σε χειρόγραφα, φύλλα "χώθηκαν" αλλού, αντιγράφηκαν στη νέα θέση και τυπώθηκαν αβασάνιστα από την μη κριτική έκδοση που κυκλοφορεί. Σε αυτόν τον τύπο σφάλματος οφείλεται και το ότι ενώ στην Καινή Διαθήκη αναφέρεται ότι το χωρίο Ματθ. κζ΄9 είναι του Ιερεμία, στο κείμενο της Π.Δ. που έχουμε, η προφητεία είναι στον Ζαχαρία! Από έρευνα ειδικού, που τακτικά επικαλούμαι, σε αρχαία χειρόγραφα, έχει προκύψει ότι το μεν χωρίο είναι του Ιερεμία, σωστά το αναφέρει και δεν κάνει λάθος η Κ.Δ., το δε βιβλίο της Π.Δ. που έχουμε σε έντυπη έκδοση είναι λανθασμένη ανατύπωση από μη ελεγμένη σειρά χειρογράφων (τα χειρόγραφα αντιγράφονταν το ένα από το άλλο επί αιώνες κι έτσι ένα λάθος, μετά από 200 χρόνια διεδίδετο σε χιλιάδες αντίγραφα).

γ) Όλη η καινή Διαθήκη αναφέρεται στον Αδάμ και στην Εύα ως πρωτόπλαστους.

δ) Ο Αδάμ και η Εύα έκαναν πολλά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, αναφέρεται καθαρά. Επιτρεπόταν τότε, στην Παλαιά Διαθήκη, αναγκαστικά, ο γάμος μεταξύ αδελφών. Ας μην απορούμε, ότι οι γιοί ανθρώπων που ζούσαν 800 και 900 χρόνια και δεν έκαναν αποφυγή τεκνογονίας εύρισκαν γαμπρούς και νύφες που ήταν παιδιά παιδιών, παιδιά εγγονών κ.λπ. αν υπολογιστεί ότι κάθε έτος μπορούσε να γεννηθεί ένα παιδί, το οποίο από 15 - 20 ετών θα μπορούσε να δημιουργήσει οικογένεια και να τεκνογονήσει

Συμπεραίνω από τα ανωτέρω αλλά και όσα έχει αναφέρει ο κος Μιχαλόπουλος (π.χ. πρωπατορικό αμάρτημα Αδάμ και Εύας κληρονομήθηκε και είχε συνέπειες σε όλη την ανθρωπότητα) ότι στο κακοφροντισμένο κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης υπάρχουν λάθη, ώστε να μην βασιζόμαστε αποκλειστικά σε αυτό, αλλά και ότι προκύπτει καθαρά ότι ο Αδάμ και η Εύα ήσαν οι πρωτόπλαστοι.

Επισκέπτης

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Πρέπει να κατανοηθεί, ότι η διήγηση της Γένεσης είναι ανθρωπομορφική και αλληγορική.

Κατάληξη της όλης Δημιουργίας είναι ο άνθρωπος, το τελειότερο δημιούργημα, ο πρωτοδημιούργητος ανώνυμος άνθρωπος, που ενσαρκώνει ολόκληρη την ανθρωπότητα (κατά τον άγιο Γρηγόριο Νύσσης).

Το ότι ο άνθρωπος προέρχεται από το ζωϊκό βασίλειο αναφέρεται ρητά και κατηγορηματικά από τον άγιο Μάξιμο Ομολογητή, αλλά και άλλους αγίους. Αν δεν προήρχετο, λέγει, από το ζωϊκό βασίλειο, τότε δεν θα μπορούσε να γίνει μεσίτης μεταξύ Θεού και κόσμου (Περί διαφόρων αποριών των αγίων Διονυσίου και Γρηγορίου).

Κάποιοι από τους ανώνυμους ανθρώπους προχώρησαν πνευματικά, φωτίστηκαν από το άγιο Πνεύμα (το φύσημα στα ρουθούνια) και θεώθηκαν, οπότε απέκτησαν όνομα (Αδάμ και Εύα, οι πρωτόπλαστοι και ακόμη καλύτερα οι Αδάμ και οι Εύες).

Η θέαση του Θεού δεν κράτησε πολύ, γιατί επέδρασαν οι πονηροί λογισμοί (το φίδι) και εξέπεσαν στην προτέρα κατάσταση, οπότε οι πύλες του Παραδείσου έκλεισαν και άπαντες όδευαν στον Άδη και μόνον ο Λόγος με τη σάρκωσή του και την Ανάστασή του τις άνοιξε και έκτοτε άπαντες μπαίνουν, αλλά και βγαίνουν από τον Παράδεισο, του οποίου όμως οι πύλες πλέον παραμένουν ανοικτές.

Όσον αφορά τα θεόπνευστα κείμενα της αγίας Γραφής, αυτά μας παραδίδει η Εκκλησία και χωρίς αστερίσκους. Τα υπόλοιπα αφορούν τους κριτικούς της Βίβλου, αλλά όχι την Εκκλησία. Και όταν αυτή διαβάζει το κατά Ματθαίον δεν στέκεται, στο αν την προφητεία την είπε ο Ιερεμίας ή ο Ζαχαρίας. Διαβάζει, ότι την είπε ο Ιερεμίας, κάτι που είναι λανθασμένο, ανεξάρτητα από τον αν είναι μπερδεμένα τα κείμενα της Π.Δ. ή ψευδεπίγραφα.

Εξ άλλου και στην Κ.Δ. έχουμε διαφορές: Παράδειγμα: στην επί του Όρους ομιλία του Χριστού: Το κατά Ματθαίον λέγε, ότι είπε: "Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι" (δηλ. οι ταπεινόφρονες), ενώ το κατά Μάρκον λέγει: "Μακάριοι οι πτωχοί" (δηλ. οι πένητες). Τι από τα δυο είπε ο Χριστός, γιατί δεν μπορεί να είπε και τα δυο! Και η διαφορά καθίσταται τρομακτικά διαφορετική. Η Εκκλησία διαλέγει το πρώτο και δεν αναφέρεται στο δεύτερο.

Και άλλα πολλά τέτοια (π.χ. οι δύο ληστές, η Κυριακή προσευχή, άλλη στο Ματθαίο, άλλη στο Λουκά, κ.λπ.). Τελικός όμως κριτής καθίσταται η Εκκλησία και κανείς άλλος.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστώ θερμά, και τον αγαπητό Επισκέπτη μας, και τον φίλτατο κ. Καρδάση μας, για τον κόπο που έκαναν να σχολιάσουν, να αναλύσουν και το θέμα αυτό, τόσο θεολογικά, τόσο εμπεριστατωμένα, όπως πάντα!
Με βάση αυτά, όλοι μας μπορούμε να προβληματιστούμε, να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας, τόσο σαν μελετητές του λόγου του θεού, όσο και σαν πιστά μέλη της ορθόδοξης εκκλησίας!
Καλημέρα σας καλοί μου φίλοι!

Ανώνυμος είπε...

Ο Αγ. Γρηγόριος, του οποίου διάβασα το σχετικό κείμενο εκ της σειράς Ε.Π.Ε. είναι δυστυχώς υποστηρικτής της "αυτόματης γενέσεως", ή "αβιογενέσεως" δηλαδή της εσφαλμένης υποθέσεως που παραδεχόταν η "επιστήμη" της εποχής του, ότι δηλ. από τη λάσπη γεννιούνται φίδια, από το σάπιο κρέας γεννιούνται σκουλήκια, κι από τα σάπια σταφύλια γενιούνται μυγάκια. Και την εσφαλμένη αυτή επιστημονική υπόθεση τη χρησιμοποιεί ως αποδεικτικό στοιχείο της δυνατότητας του Θεού να δημιουργήσει ζωή στην εξαήμερο, ως απόδειξη δηλ. της αξιοπιστίας της Βίβλου κατά το "εξαγαγέτω η γη ψυχήν ζώσαν".

Ο Αριστοτέλης, ο πανεπιστήμων της εποχής του, δεχόταν την "αυτόματη γένεση", ότι δηλ. "οι αφίδες γεννιούνται από την δρόσο που πέφτει στα φυτά, οι μύγες γεννιούνται από σάπια ύλη, τα ποντίκια από βρώμικα άχυρα, οι κροκόδειλοι από σάπιους κορμούς στους πυθμένες λιμνών κ.ο.κ" (wikipedia).

Η αυτόματη γένεση ή αβιογένεση κυριαρχούσε στον λαό αλλά στην επιστήμη ως τον 17ο αιώνα (όπως καλή ώρα στις μέρες μας κυριαρχεί η θεωρία της εξελίξεως) και, αφού οι επιστήμονες και ο λαός, νόμιζαν ότι τα βρώμικα άχυρα βγάζουν ποντίκια και από τη λάσπη γεννιούνται σκουλήκια, ήταν εύκολο για τον Δαρβίνο να υποστηρίζει την "θεωρία της εξελίξεως των ειδών" δηλαδή την δήθεν τεκμηρίωση (κατά το μυαλό του) ότι δεν υπάρχει θεός δημιουργός.

Όμως, ένας Χριστιανός Επιστήμονας, χημικός, ο Παστέρ, που διάβαζε και πίστευε ό,τι λέει η Βίβλος, κόντρα στο αθεϊστικό επιστημονικό κατεστημένο αιώνων, κόντρα και στους αθέους επιστήμονες της εποχής του, έκανε τα περίφημα πειράματά του και απέδειξε ότι "πάσα ζωή εκ ζωής", ότι η ύλη δεν γεννάει ζωή και κάθε όν προέρχεται από άλλο όν, ίδιου είδους. Έτσι ένας χριστιανός επιστήμονας κόντρα σε όλους τους επιστήμονες αιώνων, κατέρριψε την "αυτόματη γένεση" αλλά και την Δαρβίνειο θεωρία. Το 1864 ο Παστέρ έγραφε «Το δόγμα της αυτόματης γένεσης δεν πρόκειται να ανανήψει από το θανατηφόρο χτύπημα που υπέστη από το απλό αυτό πείραμα». Ο ίδιος ο Δαρβίνος [που στήριζε τη θεωρία του στην αυτόματη γένεση] είδε το έδαφος να υποχωρεί κάτω από τα πόδια του και αναγκάστηκε να ψελλίζει πλέον υποθέσεις αναπόδειτες έως και σήμερα, κάτι για ... σούπα στοιχείων ως πρώτη αρχή της ζωής, θεωρία (υπόθεση) παντελώς αναπόδεικτη, όπως αναπόδεικτη είναι και η θεωρία (υπόθεση) της εξελίξεως των ειδών. Τα είδη, άλλωστε, όπως παρατηρούμε στην πάροδο των αιώνων μειώνονται και δεν αυξάνονται! Πού λοιπόν η ... εξέλιξη! Ηχηρό ράπισμα στη θεωρία του Δαρβίνου έδωσε κι ένας χριστιανός μοναχός, ο Μέντελ που με τα πειράματά του απέδειξε ότι τα γονίδια κληρονομούνται με Νόμους της Γενετικής, που διατυπώθηκαν ως "οι Νόμοι του Μέντελ" (που να κρυφτούν οι εξελικτικοί).

Συμπέρασμα: Οι Πατέρες της Εκκλησίας όπως π.χ. ο Αγ. Γρηγόριος, δεν είναι αλάθητοι. Εφόσον δεν ισχύει η "αυτόματη γένεση" που υποστήριζε ο Αγ. Γρηγόριος, γιατί να ισχύουν τα περί "Αδάμ" που υποστηρίζει;

Επίλογος: Παρά τις διαφορετικές απόψεις που ο καθένας μας έχει κι επιχειρεί να τεκμηριώσει, ευχαριστώ τον αγαπητό ιστολόγο κο Παναγιώτη Μιχαλόπουλο, για το διάλογο και τη φιλοξενία των σχολίων (ιδιαίτερα των δικών μου ανωνύμων) αλλά και τον αγαπητό κο Ι. Καρδάση για τη συζήτηση και τον κόπο του, εν γένει, παρά το ότι δεν ταυτιζόμεθα σε κάποια. Αν ο κ. ΙΚ δεν ήταν τόσο ανήσυχο πνεύμα (εξ ίσου με τον εκλεκτό κο Μιχαλόπουλο) και καλών προθέσεων χριστιανός, δεν θα ανακάλυπτε και αποκάλυπτε τόσα άλλα και πολλά, στα οποία συμφωνούμε και συναγωνιζόμεθα.

Επισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευαγγέλιο τα λόγια σας, και σε αυτό το σχόλιο σας, αγαπητέ Επισκέπτη μας! Ήταν ό,τι το καλύτερο στη ζωή μου η γνωριμία μας αυτή. Με συγκινείτε συχνά, μέχρι δακρύων διαβάζοντας σας, αδελφέ!
ΥΓ
Είστε πράγματι στη γη, ή μήπως σερφάρετε κατευθείαν από τον τρίτο ουρανό;

Ανώνυμος είπε...

Που σερφάρισμα από τον "τρίτο ουρανό" κε Παναγιώτη! Ούτε καν από τη γη!
Από βάθους, από το ... "τρίτο υπόγειο"!
Προσδοκώ όμως ελέω θεού, σερφάρισμα έστω από τον ημιόροφο "του πρώτου ουρανού".

:-)

P. MICHALOPOULOS είπε...

Αχ, ναι; Ε, τότε… στην κοινή μας αυτή διαδρομή…
Δεν μπορεί – δεν μπορεί, κάπου θα συναντηθούμε!
Εύχεστε! :-)

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ο κ. Καρδάσης μας, σχολιάζει κατευθείαν τις αναρτήσεις μας, όταν είναι στο σπίτι όπου προσέχει τον εγγονό του, τις πρωινές ώρες δηλαδη. Τις άλλες ώρες (από τον υπολογιστή του σπιτιού του), δεν μπορεί να μπει στα σχόλια, και μου στέλνει τις παρατηρήσεις του με e-mail. Όπως και αυτό:

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Σήμερα, στις 12:15 π.μ.

Αγαπητέ Παναγιώτη, Χριστός Ανέστη
Είναι σύνηθες, να επικρατεί μεταξύ των Χριστιανών μια αοριστία όσον αφορά την εξελικτική ορολογία. Άλλοι χρησιμοποιούν διαφορετικές λέξεις από των Εξελικτικών, για να κάνουν αισθητή την αντίθεσή τους στην αθεϊστική εξέλιξη και άλλοι χρησιμοποιούν τις ίδιες εκφράσεις, αλλά με μια σωστή έννοια, με ένα σωστό περιεχόμενο, διαφορετικό από των άθεων εξελικτικών. Ποιος έχει δίκιο;
Όπως στο κάθε τι, έτσι και εδώ, η πεποίθηση είναι ότι οι λέξεις που ήδη χρησιμοποιούνται από όλους τους επιστήμονες, δεν πρέπει να αποφεύγονται, αλλά να χρησιμοποιούνται και από τους πιστούς. Αλλά όπου υπάρχει αοριστία, πρέπει να τονίζουμε τη σωστή, τη χριστιανική διάσταση αυτών των λέξεων, το σωστό περιεχόμενό τους, και οι λέξεις αυτές να νοηματοδοτούνται από την πίστη, παρά να γίνονται έρμαιο των αθεϊστών, σε μια κακή χρήση τους.
Οι άγιοι Πατέρες και οι Απόστολοι, έδωσαν το δικό τους παράδειγμα στην ιστορία.
Η λέξη: «πρόσωπο», κάποτε είχε μια άλλη, διαφορετική έννοια από τη σημερινή. Σήμαινε για την αρχαία ειδωλολατρία το «προσωπείο», τη «μάσκα». Όμως οι Καππαδόκες Πατέρες δεν απέρριψαν αυτή τη λέξη. Την πήραν και της έδωσαν ένα νέο περιεχόμενο, αυτό που έχει σήμερα! Δεν είπαν: «είναι ειδωλολατρική, άρα την απορρίπτουμε». Αντιθέτως, τη χρησιμοποίησαν με μια σωστή έννοια, για να αποδώσουν το μυστήριο των προσώπων της Αγίας Τριάδας!
(συνεχίζεται)

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Σήμερα, στις 12:15 π.μ.

Κατά τον ίδιο τρόπο, η λέξη: «υπόσταση» είχε για την αρχαία ειδωλολατρική φιλοσοφία, την αντίθετη έννοια, από αυτή που έχει σήμερα, την έννοια δηλαδή που της προσέδωσαν οι άγιοι Πατέρες. Σήμαινε την ουσία μάλλον, παρά το πρόσωπο. Και με αυτή την αρχαιότερη έννοια είχε καταγραφεί από τον απόστολο Παύλο στην αρχή του πρώτου κεφαλαίου της προς Εβραίους επιστολής. Κι όμως η έννοια αυτή από τους αγίους Πατέρες αντιστράφηκε, και έφθασε να σημαίνει για τη Θεολογία, το πρόσωπο και όχι την ουσία!
Ομοίως είχαν πράξει νωρίτερα και οι άγιοι Απόστολοι. Ο απόστολος Ιωάννης, ξεκινάει την προς Ιωάννην επιστολή του, κατονομάζοντας τον Κύριο Ιησού Χριστό, ως «Λόγο». Δεν είναι ανακάλυψη του Ιωάννη αυτή η λέξη. Πρόκειται για μια λέξη που ήδη χρησιμοποιούσαν για τη Θεότητα οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι. Και αυτή τη λέξη, ο άγιος Ιωάννης την πήρε, και της προσέδωσε την αληθή θεολογική της σημασία, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτός ο Λόγος του Θεού, δεν είναι δυνατόν να είναι οποιοσδήποτε άλλος, από τον Κύριο Ιησού Χριστό. Το ίδιο οφείλουμε να κάνουμε και στην προκειμένη περίπτωση!
(συνεχίζεται)

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Σήμερα, στις 12:15 π.μ.

Η λέξη «Εξέλιξη», είναι αλήθεια ότι βαρύνεται με ένα αθεϊστικό παρελθόν, εξ αιτίας της μακροχρόνιας χρήσης της από τους άθεους, εναντίον της πίστης. Όμως γιατί θα έπρεπε να αφήσουμε μια επιστημονική λέξη να γίνει λάφυρο στα χέρια των απίστων και να μην της δώσουμε το σωστό Χριστιανικό περιεχόμενο που αρμόζει σε μια Επιστημονική Θεωρία; Εάν τόσοι συγχριστιανοί μας κόπτωνται, ότι ακολουθούν το παράδειγμα των αγίων Πατέρων και Αποστόλων, γιατί να μην το ακολουθήσουν και σε αυτό; Γιατί σήμερα δεν έχουμε να κάνουμε με φιλοσοφία και ειδωλολατρία και τα θέματα αυτά έχουν κορεσθεί στα τελευταία δύο χιλιάδες χρόνια. Όμως, σήμερα έχουμε να κάνουμε με γνωσιολογικούς τομείς της επιστήμης, στα οποία οφείλει η Εκκλησία να δώσει τη δική της σωστή διάσταση, σε αθεϊστικές ακρότητες και διαστρεβλώσεις της πραγματικότητας.
Θεωρούμε λοιπόν λάθος, να επιτίθενται ορισμένοι Χριστιανοί αδιάκριτα, στην «Εξελικτική Θεωρία». Αντί γι' αυτό, ας επιτεθούν ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ στην «Αθεϊστική Εξέλιξη», και όχι στην «Εξέλιξη» αδιάκριτα! Δεν φταίει σε τίποτα η θεωρία αυτή, αν γίνεται κακή χρήση της από τους αθεϊστές. Γιατί να τους τη χαρίσουμε; Ας αποδώσουμε τη λέξη Εξέλιξη με τη σωστή φυσική της σημασία, της ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗΣ από το Θεό Εξέλιξης! Την έννοια της Εξελικτικής Δημιουργίας, του τρόπου που ο Θεός δημιούργησε τα πλάσματα της γης!
Αντί να αρνούνται ορισμένοι Χριστιανοί τη φράση: «Φυσική Επιλογή», ας αρνηθούν την «τυφλή φυσική επιλογή». Και ας ξεκαθαρίσουμε προς πάσα κατεύθυνση, ότι Ο ΘΕΟΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕΙ ΤΟ DNA των πλασμάτων της γης, να βελτιώνεται με τις συνθήκες του περιβάλλοντος.
(συνεχίζεται)

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Σήμερα, στις 12:15 π.μ.

Αντί να αρνούνται ορισμένοι την έννοια της «τυχαιότητας», που επικρατεί σε έναν πιθανοκρατικό κόσμο στον οποίο ζούμε, ας αποδώσουν στην τυχαιότητα την ορθή Χριστιανική της έννοια, της ΘΕΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ, και της ΘΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ, που ενεργεί μέσω των Λόγων των Όντων στο κάθε τι, ακόμα και στο τελευταίο σπουργίτι που πέφτει!
Τουλάχιστον εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραδώσουμε τους επιστημονικούς όρους σε κακή και αυθαίρετη αθεϊστική χρήση. ΕΜΕΙΣ οι άνθρωποι φτιάχνουμε τους όρους, και ΕΜΕΙΣ οι άνθρωποι τους δίνουμε το περιεχόμενο που τους αρμόζει, για να απηχούν την επιστημονική πραγματικότητα, και την πραγματικότητα ενός κόσμου πλασμένου από την Παντοδυναμία και τη βούληση του Θεού. Ας δώσουμε λοιπόν για μια φορά ακόμα το φως του Χριστού στον κόσμο, δείχνοντας το σωστό δρόμο και στην επιστημονική διάσταση της έκφρασης της ανθρώπινης γνώσης, που είναι και η ευθύνη των Χριστιανών της επιστημονικής εποχής μας.
Φιλικά
ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς: michalopoulos_p@yahoo.gr
Σήμερα, στις 12:15 π.μ.

Συνημμένα έγγραφα:

1. ΦΥΛΟΓΕΝΕΤΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
2. ΓΕΝΕΣΗ- Ερωτηματολόγιο