Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

«Όταν ο πιστός ταυτίζεται με μια εικόνα, αυτό είναι ειδωλολατρία. Και εμείς έχουμε την ευθύνη, διότι ενθαρρύνουμε την ειδωλολατρία όταν περιάγουμε τα λείψανα των αγίων για να γεμίσουμε τα παγκάρια της Εκκλησίας». (μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος)

ΔΙΑΒΑΖΩ:
George Agiomyrgianakis
3 ώρες πριν
Βλέποντας τη σημερινή κατάντια ας θυμηθούμε αυτά που είπε ο μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος που πέθανε πριν από ένα χρόνο στις 13-4-14.
Μετά βρίστε με όσο θέλετε .....
---------------------------------------------------------------------------------------------
«Όταν ο πιστός ταυτίζεται με μια εικόνα, αυτό είναι ειδωλολατρία. Και εμείς έχουμε την ευθύνη, διότι ενθαρρύνουμε την ειδωλολατρία όταν περιάγουμε τα λείψανα των αγίων για να γεμίσουμε τα παγκάρια της Εκκλησίας».

«Αντί να δρα ο ίδιος ο χριστιανός για να ταυτίσει το θέλημά του με το θέλημα του Θεού, κατά παγανιστικό τρόπο αποζητάει την επέμβαση της εικόνας, πράγμα που τον κάνει ειδωλολάτρη. 
Εδώ, δεν λέει "με βοήθησε η Παναγία", λέει "με βοήθησε η Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα". Αυτό είναι ειδωλολατρία όσο και αν θέλουμε να το εξαγνίσουμε. Είναι αρρωστημένη πίστη».

«Βεβαίως και το θαύμα είναι δυνατό, αλλά μόνο από τον Θεό. Αλλιώς ο Θεός θα ήταν αδύνατος. 

Ο Θεός κάνει θαύματα και όχι οι άγιοι», λέει και αφήνει τις αιχμές του για το πόσο «θαύμα» είναι το θαύμα σήμερα: «Όσες φορές στην Καινή Διαθήκη πιστοποιείται ένα θαύμα, αυτό γίνεται από τον μαρτυρούντα όχλο και όχι από τον λαβόντα την χάρη του Θεού. Δυστυχώς, ο χριστιανισμός έχει φορτωθεί παρά πολύ με ειδωλολατρισμό. Πρέπει όσοι ευαγγελίζονται τον λόγο του Θεού να μπορούν να στενοχωρήσουν μερικούς χριστιανούς λέγοντάς τους την αλήθεια. Δυστυχώς, η ιστορία με τα κειμήλια είναι παλιά. Από τότε που η Εκκλησία έγινε θρησκεία και από τότε που η Αποκάλυψη έγινε χριστιανισμός».
(Εφημ. «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» 9-15/12/2002)


ΣΧΟΛΙΟ:
Μαρία Α. Παρασκευοπούλου
Πραγματικά, αυτό με τις διάφορες παναγίες που έχουν... ιεραρχία και ειδικότητες, με ξεπερνάει. 
Και από μόνο του είναι βλασφημία αν το καλοσκεφτεί αυτός που πιστεύει, γιατί όταν λένε π.χ. ότι η τάδε παναγία βοηθάει στο "Χ" θέμα και πήγαινε να προσκυνήσεις σε αυτήν, αυτό συνεπάγεται ότι η παναγία στο παραδίπλα χωριό δεν βοηθάει και τόσο, άρα τι είναι, δεύτερης κατηγορίας ή μήπως πεισματάρα; 
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=755801587866124&id=100003088681950&pnref=story

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η πρώτη Αγία Σοφία του Μ.Κων/νου δεν είχε εικόνες (η αγ.Σοφία του Θεοδοσίου, που υπάρχει σήμερα είναι η τρίτη αγία Σοφία). Μέχρι τα χρόνια του Μ.Κων/νου, την εποχή του Θεοδοσίου και ιδίως των διαδόχων του (μετά το 395 μ.Χ.) δεν υπήρχε η αγιολατρεία με τη σημερινή έννοια, δεν υπήρχαν εικόνες αγίων ούτε λατρεία και θαύματα εικόνων, δεν υπήρχαν ούτε εορτές αγίων ούτε παρακλήσεις σε αγίους ούτε πανηγύρια προς τιμή αγίων, ούτε λατρεία στην Παναγία ή εικόνες της Παναγίας ή θαύματα εικόνων της Παναγίας. Και φυσικά ούτε εικόνες του Χριστού. Αρχικά οι χριστιανοί ως γιορτές είχαν μόνο το Πάσχα (Ανάσταση) και την κάθε Κυριακή και μετέπειτα γιόρταζαν και τα Χριστούγεννα, δεν είχαν άλλες γιορτές. Βέβαια τιμή στους μάρτυρες και η μνήμη τους, στους τάφους π.χ. στις κατακόμβες δικαίως υπήρχε, διότι θυσιάστηκαν για το Χριστό, αλλά δεν υπήρχε αγιολατρεία, δεν υπήρχε λειψανολατρεία. Δεν διαβάζουμε δηλ. στις πράξεις ότι οι χριστιανοί πήραν τα λείψανα του Πρώτου Μάρτυρα του Στεφάνου και τα προσκυνούσαν!

Όταν διαβάζουμε τα λόγια του μητροπολίτη Ιωαννίνων: "...Δυστυχώς, ο χριστιανισμός έχει φορτωθεί πάρα πολύ με ειδωλολατρισμό... Δυστυχώς, η ιστορία με τα κειμήλια είναι παλιά. Από τότε που η Εκκλησία έγινε θρησκεία..."

αναρωτιόμαστε, από ποια εποχή κι έπειτα η εκκλησία έγινε "θρησκεία" και πότε φορτώθηκε με ειδωλολατρισμό ο χριστιανισμός, όπως λέγει ο μακαρίτης λόγιος μητροπολίτης;

Απάντηση: Από τα χρόνια μετά το 313 μ.Χ. που εκδόθηκε από τον Μ. Κων/νο το διάταγμα των Μεδιολάνων και ιδίως από τον Θεοδόσιο και τους διαδόχους του μετά το 395 μ.Χ. (ως την εποχή μας). Τότε, μαζικά προσήλθαν στο χριστιανισμό χιλιάδες ακατήχητοι πολυθεϊστές ειδωλολάτρες μόνο και μόνο για να έχουν τα προνόμια των χριστιανών, μη αποχωριζόμενοι όμως τα πολυθεϊστικά ειδωλολατρικά τερτίπια τους που τα κουβάλησαν και τα ενσωμάτωσαν, τα επέβαλαν στην εκκλησία.

Στις σελ. 198 κ.ε. του Α΄ τόμου του δίτομου έργου "Η Αυτοκρατορία της Κωνσταντινουπόλεως" γράφει ο ιστορικός κος Σαράντος Καργάκος: "...Ἑπειδή η κυρίαρχη Εκκλησία έπρεπε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της λαϊκής ψυχής, που είχε εθιστεί στην πολυ-λατρεία και για να μην εκπέσει σε ειδωλολατρεία, ο Θεοδόσιος προχώρησε σε ένα τολμηρό βήμα: την αγιολατρεία. Όλοι οι χώροι της Ρώμης που είχαν μαρτυρήσει οι αγωνιστές της πίστης ανακηρύχτηκαν προσκυνηματικοί τόποι και καθαγιάστηκαν. Τα λείψανα των μαρτύρων περιεδύθηκαν με ένα πέπλο ιερότητος και έγιναν αντικείμενο λατρείας. ήσαν μάλιστα δείγματα θείας προστασίας για κάθε πόλη που τα φιλοξενούσε. Και επειδή η νέα πρωτεύουσα (Κων/λη) δεν είχε τον πλούτο της Ρώμης σε λείψανα μαρτύρων, οι αυτοκράτορες φρόντισαν να την πλουτίσουν με αφθονία λειψάνων* όπως τα οστά του Αγίου Ανδρέα, του Αγίου Λουκά, του Αγίου Τιμοθέου αλλά και την τέφρα του προφήτη Σαμουήλ. Έτσι η ΚΠολη έλαβε, στη συνείδηση των κατοίκων της την ιερότητα των λειψάνων αυτών.**
Επί των διαδόχων του Θεοδοσίου αρχίζει επίσημα η λατρεία των τοπικών και ευρύτερου βεληνεκούς αγίων. Ακολούθως, η θαυματοποιϊα ενίσχυσε το πάθος για την απόκτηση ιερών λειψάνων. Η θαυματοποιϊα και οι ενοραματισμοί έγιναν συστατικό της χριστιανικής λατρείας με ό,τι αυτό (θετικό ή αρνητικό) συνεπάγεται..."

*Τα λείψανα ήταν ένα είδος "φυλακτού" για τις πόλεις και γι΄ αυτό επί αιώνες ήκμασε το "λειψανεμπόριο" που νόθευσε και νοθεύει την γνησιότητα της χριστιανικής πίστης.
** Πάντως ο πρώτος που κατανόησε τη σημασία των ιερών λειψάνων ήταν ο ιδρυτής της ΚΠόλεως, ο Μ.Κωνσταντίνος, ο οποίος στο Ναό των Αγίων Αποστόλων άρχισε να συγκεντρώνει τα λείψανα των πρώτων μαθητών του Χριστού."

Manolis Zolis είπε...

Δευτερονόμιον Κεφ. 4
15. Φυλάττετε λοιπόν καλώς τας ψυχάς σας, διότι δεν είδετε ουδέν ομοίωμα, εν τη ημέρα καθ' ην ο Κύριος ελάλησε προς εσάς εν Χωρήβ εκ μέσου του πυρός·16. μήπως διαφθαρήτε, και κάμητε εις εαυτούς είδωλον, εικόνα τινός μορφής, ομοίωμα αρσενικού ή θηλυκού,17. ομοίωμα τινός κτήνους το οποίον είναι επί της γης, ομοίωμα τινός πτερωτού ορνέου το οποίον πετά εις τον ουρανόν,18. ομοίωμα τινός έρποντος επί της γης, ομοίωμα τινός ιχθύος όστις είναι εις τα ύδατα υποκάτω της γής·19. και μήπως υψώσης τους οφθαλμούς σου εις τον ουρανόν, και ιδών τον ήλιον και την σελήνην και τα άστρα, πάσαν την στρατιάν του ουρανού, πλανηθής και προσκυνήσεις.