Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Γιώργος Ρόκκας: "όμως ο Θεός που πιστεύεις Παναγιώτη έχει όνομα ;"

(13 ώρες πριν)
Η διδαχή των..αποστόλων
Η "Διδαχή" χρησιμοποιείται σαν να είναι έγκυρο έγγραφο...
epistoligr.blogspot.com

Panagiotis Michalopoulos:
Διαβάζω στο μπλογκ σας: «Το ίδιο το κείμενο αντιφάσκει διότι γράφει σε άλλο σημείο οτι στη θεία ευχαριστία μπορούν να συμμετέχουν μόνο όσοι ειναι βαπτισμενοι στο ΟΝΟΜΑ του Κυρίου.»
Σχολιάζω: Ένας είναι ο Θεός, και είναι Κύριος. Έχει όμως τρία πρόσωπα, και αυτά είναι ο Πατέρας (Κύριος), ο Γιος (Κύριος), και το Πνεύμα το Άγιο (Κύριος, κι αυτό).
BAΠΤΙΣΗ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ...
ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ...
ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ. ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ.

Γιώργος Ρόκκας
όμως ο Θεός που πιστεύεις Παναγιώτη έχει όνομα;

Panagiotis Michalopoulos
ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΘΕΟ, ΟΙ ΔΥΟ ΜΑΣ; ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ, ΤΟΤΕ ΤΙ ΟΝΟΜΑ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ Ο ΔΙΚΟΣ ΣΑΣ ΘΕΟΣ, ΦΙΛΕ ΓΙΩΡΓΟ;
ΓΙΑΧΒΕ; ΚΥΡΙΟΣ; Ο ΩΝ; Ο ΕΙΜΑΙ;

Γιώργος Ρόκκας
Ακριβώς φίλτατε Παναγιώτη, (Εγώ Ειμί)=Γιάχβε στην Π.Διαθήκη. Στην Κ.Διαθήκη (Εγώ Ειμί Σωτήρ)= ΙΗΣΟΥΣ είναι το Ονομα του Κυρίου στο οποίο γίνεται το βάπτισμα από τους αποστόλους όπως και το καθε τι.

Panagiotis Michalopoulos
Kατά ΜΑΤΘ: ΚΗ 19-20: Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος...
Panagiotis Michalopoulos
Θεός ο Πατέρας, θεός ο Γιος, θεός και το Άγιο Πνεύμα. Συμφωνείτε;



ΣΧΕΤΙΚΟ:

Αγιο-Πνευμα-τικοί, προβληματισμοί (ετερόδοξου φίλου μου, στο facebook.)

6 σχόλια:

P. MICHALOPOULOS είπε...

Hristis
Apr 11, 2012 01:15 PM

Ο όρος: τρία πρόσωπα είναι αντιγραφικός. Η Γραφή πάντοτε αναφέρεται στο πρόσωπο του Θεού, ποτέ σε πρόσωπα.
Ένας Θεός με τρία πρόσωπα είναι τρεις θεοί, όχι ένας.
Η Γραφή αναφέρεται σε ΕΝΑ Κύριο (Εφεσ.δ:5).
Υπάρχει μόνο ΕΝΑ όνομα με το οποίο σωζόμαστε, στο οποίο βαπτιζόμαστε, με το οποίο θεραπευόμαστε και γενικά κάνουμε ό,τι κάνουμε εν λόγω ή εν έργω (Κολ.γ:17).

http://epistoligr.blogspot.com/2011/03/blog-post_5365.html?showComment=1334169178378#c5170648172548539629

P. MICHALOPOULOS είπε...

Γιώργος Ρόκκας
η Γραφή μας διδάσκει οτι ΕΙΣ ΘΕΟΣ υπάρχει ο Πατήρ , ακόμα οτι στον άνθρωπο Ιησού κατοικούσε ΠΑΝ το ΠΛΗΡΩΜΑ αυτού του Ενός Θεού, και τέλος το άγιο πνεύμα δεν είναι απρόσωπη θεία ενέργεια , αλλά ο Κύριος ο Θεός είναι το Πνεύμα.
(2 ώρες πριν)

Panagiotis Michalopoulos
Δηλαδή Γιώργο, δεν πιστεύεις ότι ενσαρκώθηκε ο Γιος, το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας…. «Από την αρχή είναι ο Λόγος, και ο Λόγος είναι προς τον Θεό, και Θεός είναι ο Λόγος.», λέει η γραφή… Εσύ πιστεύεις ότι ο Χριστός ήταν ένας άνθρωπος που απλά είχε μέσα του τον Θεό Πατέρα… (Όπως ο Ιούδας να πούμε, είχε μέσα του τον διάβολο!)
Δεν πιστεύεις ότι ο Χριστός ήταν και τέλειος θεός και τέλειος άνθρωπος.
Δεν πιστεύεις ότι το Πνεύμα το Άγιο είναι ξεχωριστό Πρόσωπο, αλλά ότι είναι το πνεύμα του θεού Πατέρα, η ουσία του δηλαδή!
Τελικά τι είσαι; Δεν είσαι προτεστάντης όπως νόμιζα, αλλά χιλιαστής;

https://www.facebook.com/giorgos.rokkas/posts/417310464946956

P. MICHALOPOULOS είπε...

Γιώργος Ρόκκας
αγαπητέ Παναγιώτη , ακριβώς αυτό είπα ότι ο Χριστός είχε διπλή φύση , δηλαδή οτι ήταν τέλειος άνθρωπος, και ο Θεός εν σαρκί. Ο όρος "πρόσωπα" στη Θεότητα σημαίνει είτε διαφορετικές εμφανίσεις του Θεού, είτε υποστάσεις (οντότητες στην ελληνική). Δεν πιστεύω σε πολλές θείες οντότητες αλλά σε ένα Οντα. Ως κατηχητής γνωρίζεις ότι δεν είμαι ούτε προτεστάντης ούτε χιλιαστής. Η θέση της ενσάρκωσης θεού-υιού κρίνω οτι συγγενεύει περισσότερο με τα δόγματα των ομάδων της υιοθεσίας και τον γιαχωβιτισμό αφου μειώνει την πλήρη Θεότητα του Ιησού. Οι προτεστάντες σαν των άκρων τριαδικοί είναι πολύ πιο απαμακρυσμένοι από την μονότητα του Θεού μας σε σύγκριση με την ανατολική εκκλησία.
(Πριν από 41 λεπτά)

https://www.facebook.com/giorgos.rokkas/posts/417310464946956

P. MICHALOPOULOS είπε...

Panagiotis Michalopoulos

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η σχετική διδασκαλία της Εκκλησίας (Τριαδολογία) μπορεί, να αποδοθεί συνοπτικά ως εξής:

α) Κάθε Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας έχει τα δικά Του «ονόματα». Εννοείται, ότι τα ονόματα αυτά δίνονται από εμάς, στην προσπάθειά μας να περιγράψουμε με κτιστές λέξεις την αιώνια Ύπαρξη του Θεού. (δεν είναι, δηλαδή, άκτιστα και αιώνια). Τα ονόματα των Προσώπων της Αγίας Τριάδας είναι τα εξής:

1ο Πρόσωπο: Πατέρας

2ο Πρόσωπο: Υιός, Λόγος, Σοφία, Δύναμις.

3ο Πρόσωπο: Άγιο Πνεύμα, Παράκλητος.

β) Κάθε Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας έχει ένα δικό του «Υποστατικό» ή «Προσωπικό Ιδίωμα», που είναι ακοινώνητο, και το διακρίνει από τα άλλα δύο Πρόσωπα. Τα Πρόσωπα, δηλαδή, της Αγίας Τριάδας έχουν τα πάντα κοινά, εκτός από το «Προσωπικό» ή «Υποστατικό» τους «Ιδίωμα», γιατί αυτό είναι, που τα διακρίνει, και τους επιτρέπει, να υπάρχουν ως τρία πραγματικά Πρόσωπα (δηλαδή, ως τρεις διαφορετικές και πραγματικές Υπάρξεις, που υποστασιάζουν με απόλυτα μοναδικό η κάθε μία τρόπο την ίδια Θεία Ουσία ή Φύση). Ειδικότερα τα «Προσωπικά Ιδιώματα» των Προσώπων της Αγίας Τριάδας είναι τα εξής:

1ο Πρόσωπο: Το Αγέννητον (γιατί ο Πατέρας δεν γεννήθηκε από κανέναν).

2ο Πρόσωπο: Το Γεννητόν (γιατί ο Υιός-Λόγος γεννήθηκε από τον Πατέρα).

3ο Πρόσωπο: Το Εκπορευτόν (γιατί το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται μόνο από τον Πατέρα).

γ) Ως προς τη σχέση Τους με τη Θεία Ουσία ή Φύση, κάθε Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας είναι φορέας ολόκληρης της Θείας Ουσίας, και, συγχρόνως, είναι από μόνο Του όλος ο Θεός. Δηλαδή η Θεία Ουσία ανήκει ολόκληρη «ταυτόχρονα» και στα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Συνεπώς, τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας δεν είναι τρεις διαφορετικές θεότητες (δηλαδή, τρεις χωριστές Ουσίες, όπως υποστήριζαν οι δυναμικοί μοναρχιανοί και ο Αρειανισμός), αλλά ούτε και τρεις τρόποι εμφάνισης του ενός Προσώπου του Θεού μέσα στην ιστορία και τη ζωή της Εκκλησίας (δηλαδή, τρία «προσωπεία» με τα οποία ο Ένας Θεός παίζει διάφορους ρόλους, όπως υποστήριζαν οι τροπικοί μοναρχιανοί και, κυρίως, ο Σαβελιανισμός).

P. MICHALOPOULOS είπε...

Γιώργος Ρόκκας
Ειλικρινά φίλε Παναγιώτη για όλη αυτή την φιλοσοφία πιστεύω οτι αντί να εξηγεί τον λόγο του Θεού, τον περιπλέκει.".. βλέπετε μή τις ὑμᾶς ἔσται ὁ συλαγωγῶν διὰ τῆς φιλοσοφίας καὶ κενῆς ἀπάτης κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὰ στοιχεῖα τοῦ κοσμοῦ καὶ οὐ κατὰ Χριστόν.."
(Πριν από 41 λεπτά)

Panagiotis Michalopoulos Φιλοσοφία τα δόγματα της ορθόδοξης εκκλησίας, και σοφία τα δικά σας! Αλλά μη λέτε ότι αυτά που λέτε είναι ο λόγος του Θεού έτσι όπως τον πετσοκόβετε… Ξεκινήσαμε τη συζήτηση σχετικά με το ΟΝΟΜΑ του θεού και την επίκληση του κατά τη βάφτιση… Και η απάντηση δόθηκε από τον λόγο του θεού, όπως σχολίασα πριν από 16 ώρες: Πορευθέντες, μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος... Αυτά, και τέλος!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ο χρήστης Γιώργος έγραψε:
"αγαπητέ φίλε Παναγιώτη απο το θέμα του ονόματος μόνος σου πέρασες στο θεμα των υποστάσεων (βέβαια συνδέονται) . Σε ευχαριστώ για την καλοπροαίρετη συνεισφορά σου στην συζήτηση, να ίσαι καλά. Καλή νύχτα και καλό ξημέρωμα ."