Κυριακή 4 Απριλίου 2010

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ: Ανώνυμος είπε... "Ρε πείσμα ο Θεός!"

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ:

Σάββατο, 03 Απριλίου 2010

Ανώνυμος είπε... "Ρε πείσμα ο Θεός!"



Ανώνυμος είπε...


Δεν πρόκειται για θαύμα αφής του αγίου Φωτός, αλλά για θαύμα αγιασμού του φωτός και μετατροπής του σε Φως άγιο.

Η ευχή είναι δεητική, όπως η ευχή μεταροπής των τιμίων δώρων σε σώμα και αίμα Χριστού, η ευχή καθαγιασμού των υδάτων κ.ά. και όχι ευχαριστιακή.

ΙΚ
04 Απριλίου 2010 10:35 π.μ.


P. MICHALOPOULOS είπε...

« Η ευχή είναι δεητική, όπως η ευχή μετατροπής των τιμίων δώρων σε σώμα και αίμα Χριστού, η ευχή καθαγιασμού των υδάτων κ.ά. και όχι ευχαριστιακή», λέτε!

Τις δυο ευχές όμως, μπορούν και τις κάνουν όλοι οι ιερείς, παντού... Τόσο εκείνη με τα τίμια δώρα στην θ. λειτουργία, όσο και εκείνη με το νερό στον αγιασμό. Έτσι;

Αλλά (άκουσον – άκουσον!) αυτήν την πασχαλιάτικη, την πανηγυρική, την φεστιβαλική, την περιβόητη αυτή ευχή για το «Άγιο φως», "της μετατροπής του από απλό καντηλίσιο φως, σε φως θεϊκό-αγιωτικό" (που τιμάται και σαν «αρχηγός κράτους» βεβαίως - βεβαίως) την κάνει μόνο ο… ορθόδοξος πατριάρχης, εκεί, στον συγκεκριμένο τόπο, και με την συγκεκριμένη φλόγα του συγκεκριμένου καντηλιού!!!..

Έτσι;

04 Απριλίου 2010 12:32 μ.μ.

http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_4374.html



ΣΧΕΤΙΚΟ:

Άγιο Φώς: Έγινε, του… πρωτοκόλλου!..


ΔΙΑΒΑΖΩ:

"Προσγειώθηκε το αεροπλάνο το οποίο μετέφερε από τον Ιερό Ναό της Αναστάσεως το Άγιο Φώς.

Η υποδοχή έγινε όπως ορίζει το πρωτόκολλο με τιμές που αποδίδονται σε αρχηγό κράτους."

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

ΝΤΡΟΠΗ !

Μόνο... κολονοσκόπηση (έλεγχο "υφαλοκρηπίδας") δεν του κάνουν του γέρου ανθρώπου, ...

...για να ερευνήσουν μήπως έχει, εκεί, κρυμμένο κάποιον
αναπτήρα!!!..


ΣΧΕΤΙΚΑ:


Ντροπή! Ξευτιλίζουν (γδύνουν, κλπ) τον πατριάρχη Ιεροσολύμων πριν την «αφή»!


Πάντα, στις εκκλησίες παντού, οι ιερείς έπαιρναν το Φως από το καντήλι, της Αγίας Τράπεζας του κάθε ιερού. Το θαύμα: η φλόγα, γινόταν αναστάσιμο Φως.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το άγιο Φως (όπως θα λέγαμε, τον Αγιασμό), το υπεδέχθη με τιμές αρχηγού κράτους, στο αεροδρόμιο ο Μεσογαίας Νικόλαος.

Από την άλλη δεν διάβασε τη διαφωνία του Ναυπάκτου Ιεροθέου, σχετικά με την υποδοχή;

«Συνηθίζεται να υποδεχόμαστε τους αρχηγούς Κρατών με ιδιαίτερες τιμές, ανάλογες με το αξίωμα που κατέχουν και την διακονία που έχουν μέσα στην κοινωνία. Και ακόμη μερικούς ανθρώπους που έχουν μια υπεύθυνη θέση, όπως τον Οικουμενικό Πατριάρχη –πού ασκεί υπεύθυνη εκκλησιαστική διακονία–, τους υποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού Κράτους. Αυτό είναι επιβεβλημένο, γιατί δεν πρέπει να υπονομεύουμε τους θεσμούς, αφού κάθε υπονόμευση των θεσμών οδηγεί στην αναρχία και την ανταρσία. Θεωρούμε δε κάθε εξουσία, ως μεταπτωτικό φαινόμενο, που χρειάζεται, για την πεπτωκυία κατάσταση, στην οποία βρισκόμαστε, την θεωρούμε σαν ένα αναγκαίο κακό, όπως και τον θάνατο.
Όμως δεν μπορούμε να θέσουμε το άγιον Φως στην ίδια θέση με τον αρχηγό Κράτους, διότι δεν αποτελεί μια εξουσία τεταγμένη για να εξυπηρετή μεταπτωτικές καταστάσεις. Μάλιστα, οι δημοσιογράφοι που «εκάλυπταν ζωντανά» το γεγονός της υποδοχής του αγίου Φωτός, άλλοτε έλεγαν ότι υποδεχόμαστε το φως με τιμές αρχηγού Κράτους, και άλλοτε ότι το άγιο Φως είναι ο πρώτος αρχηγός Κράτους στο νέο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»!!
Η εικόνα της υποδοχής που είδα στην τηλεόραση μου δημιούργησε έντονο προβληματισμό. Η παρουσία της μουσικής μπάντας που παιάνιζε, το άγημα που απέδιδε τιμές, οι μοτοσυκλετιστές που συνόδευαν τον «αρχηγό Κράτους» και ο Επίσκοπος που κρατούσε τις λαμπάδες αναμμένες και με αυτές ευλογούσε τους πιστούς, και μάλιστα πολλές φορές οι λαμπάδες έσβηναν και χρειαζόταν να τις ανάψη εκ νέου, με προκάλεσαν.
Θα ήταν δυνατόν να αποδοθούν συμβολικές τιμές για το μεγάλο γεγονός με σεμνότητα και σοβαρότητα που επιβάλλει το θαυματουργικό αυτό σημείο, αλλά δεν είναι ορθό να θεωρήται αρχηγός Κράτους το άγιο φως, γιατί τότε παραθεωρείται η αποφατικότητα του γεγονότος και το μυστηριακό στοιχείο του».

Τελικά, τόσο μεγάλο μπάχαλο έχει καταντήσει η Εκκλησία, ώστε οι "εις τύπον και τόπον Χριστού" Επίσκοποι να κάνουν του κεφαλιού τους;

Στην προκειμένη περίπτωση ο Χριστός τι θα έκανε;

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

1. Ναυπάκτου Ιερόθεος: «Θα ήταν δυνατόν να αποδοθούν συμβολικές τιμές για το μεγάλο γεγονός με σεμνότητα και σοβαρότητα που επιβάλλει το θαυματουργικό αυτό σημείο.»

2. Παναγιώτης: "θαυματουργικό"!!!..

3. Γιαγιά (Γιάννη Ιωάννου): «Θαύμα – θαύμα!»

P. MICHALOPOULOS είπε...

«Θαύμα, παιδί μου, θαύμα», σχολίαζε η γιαγιά στα σκίτσα του Γιάννη Ιωάννου την εποχή του μακαρίτη Ανδρέα Παπανδρέου, όταν έβλεπε να γίνεται κάτι που δεν είχε καμία λογική…

P. MICHALOPOULOS είπε...

Τιμή και δόξα στους αρχηγούς του κράτους τής Ελλάδας! Και στους πέντε!

http://ioannou.files.wordpress.com/2010/03/atvo-15-3-10-cf83cebaceb1cebbcebfcebcceb1cf81ceafceb1.jpg

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ναυπάκτου Ιερόθεος: «Δεν πρέπει να υπονομεύουμε τους θεσμούς, αφού κάθε υπονόμευση των θεσμών οδηγεί στην αναρχία και την ανταρσία.»

http://ioannou.files.wordpress.com/2010/02/cf83cebaceb9-11-2-10-cebfceb9cebacebfcf83cf8dcf83cf84ceb7cebcceb11.jpg

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΙΚ (Ιωάννης Καρδάσης): «Στην προκειμένη περίπτωση ο Χριστός τι θα έκανε;»


http://ioannou.files.wordpress.com/2010/03/cf83cebaceb9-1-4-10-cebaceb5cf81ceb4ceb9cf83cebcceadcebdceb5cf82-ceb8cf85cf83ceafceb5cf821.jpg

Ανώνυμος είπε...

Θαυματουργικό σημείο είναι ο αγιασμός του φυσικού φωτός της κανδήλας και τίποτε άλλο. Το ίδιο γίνεται με το φυσικό νερό, που αγιάζεται και μετατρέπεται σε Αγιασμό.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

P. MICHALOPOULOS είπε...

« Η ευχή είναι δεητική, όπως η ευχή μετατροπής των τιμίων δώρων σε σώμα και αίμα Χριστού, η ευχή καθαγιασμού των υδάτων κ.ά. και όχι ευχαριστιακή», λέτε!

Τις δυο ευχές όμως, μπορούν και τις κάνουν όλοι οι ιερείς, παντού... Τόσο εκείνη με τα τίμια δώρα στην θ. λειτουργία, όσο και εκείνη με το νερό στον αγιασμό. Έτσι;

Αλλά (άκουσον – άκουσον!) αυτήν την πασχαλιάτικη, την πανηγυρική, την φεστιβαλική, την περιβόητη αυτή ευχή για το «Άγιο φως», "της μετατροπής του από απλό καντηλίσιο φως, σε φως θεϊκό-αγιωτικό" (που τιμάται και σαν «αρχηγός κράτους» βεβαίως - βεβαίως) την κάνει μόνο ο… ορθόδοξος πατριάρχης, εκεί, στον συγκεκριμένο τόπο, και με την συγκεκριμένη φλόγα του συγκεκριμένου καντηλιού!!!..

Έτσι;

04 Απριλίου 2010 12:32 μ.μ.

http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_4374.html

Ανώνυμος είπε...

Έτσι είναι, αφού ο Έλληνας Πατριάρχης είχε δώσει το μεγαλύτερο "μπαχτσίσι" στο Μουσουλμάνο κατακτητή, απ' ότι οι Αρμένιοι και οι Κόπτες.

Και λίγα ιστορικά:

Ο Αιγύπτιος Σιίτης χαλίφης Χακίμ (Αλί-Χακίμ μπι-αμρ-Αλλάχ, 996-1021), διώκτης των Χριστιανών αν και γιος Χριστιανής, διέταξε το 1009 να καταστραφεί ολοκληρωτικά ο Ναός του Αγίου Τάφου. Άραβες χρονικογράφοι αναφέρουν, ότι ο Ναός του Αγίου Τάφου ήταν αξιοκατάκριτος καθώς «εξαπατούσε τους πιστούς» μέσω του «θαύματος του Αγίου Φωτός», καθώς οι αυτοκράτορες, οι στρατηγοί και άλλοι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι κυρίως από το Βυζάντιο έφερναν σε πομπές χρήματα και άλλα τιμαλφή για να τα προσφέρουν στον ναό αλλά και «οι πιο αδαείς προσκυνητές οι οποίοι πίστευαν ότι το Πάσχα το άγιο φως κατέρχεται θαυματουργικά από τον ουρανό και ανάβει τα κεριά του ναού». Ο λόγος για αυτή του την ενέργεια ήταν ότι το θαύμα του αγίου Φωτός (που ήδη υφίστατο εκείνη την εποχή) αποτελούσε μια «σκανδαλώδη απάτη». Η είδηση για την καταστροφή των κτισμάτων, όταν έφτασε στην Ευρώπη, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, οι οποίες οδήγησαν τελικά στην Πρώτη Σταυροφορία.

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι ακόμη:

Αφού, υποτίθεται, πρόκειται περί θαύματος, που υποτίθεται έχει γίνει μέχρι τώρα πάνω από 1000 φορές, γιατί δεν υπάρχει ούτε μια εικονογραφία, που να εικονίζει το γεγονός και γιατί δεν υπάρχει ούτε ένας σχετικός ψαλμός, απολυτίκιο, κοντάκιο, απόστιχο, που να υμνολογεί το κινητό αυτό θαύμα, που σταθερά συμβαίνει επί 1000 χρόνια τώρα και γιατί δεν συνέβη ποτέ την 1η χιλιετία και γιατί κανένας Πατέρας της Εκκλησίας δεν το αναφέρει (Ιγνάτιος Θεοφόρος, Πολύκαρπος Σμύρνης, Ειρηναίος Λυών, Μ. Αθανάσιος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, Μ. Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Γρηγόριος Νύσσης, Αμβρόσιος Μεδιολάνων, Επιφάνιος Κύπρου, Ιω. Χρυσόστομος, Κύριλλος Ιεροσολύμων, Εφραίμ Σύρος, Μάξιμος Ομολογητής, Ιω. Δαμασκηνός, Μ. Φώτιος, Συμεών Θεολόγος, Γρηγόριος Παλαμάς, Νικόδημος Αγιορείτης, Νεκτάριος Πενταπόλεως);

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ο Βρετανός ιστορικός Έρικ Χόμπσμπαουμ, στο βιβλίο του Η Επινόηση της Παράδοσης (1983) εξηγεί πώς «συμβολικές και τελετουργικές πρακτικές τις οποίες θεωρούμε μέρος μακράς παράδοσης έχουν στην πραγματικότητα επινοηθεί με σκοπό να ενσταλάξουν κανόνες συμπεριφοράς και αξίες που, μέσω της επανάληψης, υποτίθεται ότι παραπέμπουν σε ένα αμετάβλητο παρελθόν»

http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_9259.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Η αφή του Αγίου Φωτός στην Ιερουσαλήμ έχει τις ρίζες στο 16ο αιώνα. Η μεταφορά του στην Αθήνα στο όχι τόσο μακρινό... 1988!

Είναι κι αυτή μια «επινοημένη παράδοση».

Ως το 1988, το Φως ερχόταν στην Ελλάδα με... βαπόρι μια εβδομάδα μετά την Ανάσταση!

Μέχρι που ένας ταξιδιωτικός (πάλι καλά που στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν... μυστικός) πράκτορας έπεισε το κράτος να μετατρέψει μια θρησκευτική τελετή σε εθνική παράδοση: Ήταν ο Ιάκωβος Οικονομίδης, ο οποίος φέρει (πλέον) τον τίτλο του Μεγαλόσταυρου του Παναγίου Τάφου, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στην οδό Νίκης 23, που οργάνωνε (μέχρι το 2004 που έκλεισε) εκδρομές στους Αγίους Τόπους.

Λόγω της σχέσης του με τον τότε Έξαρχο του Παναγίου Τάφου στην Αθήνα (και κατόπιν Πατριάρχη) κ. Ειρηναίο, συνέλαβε την ιδέα και έπεισε το κράτος να ναυλώσει αεροσκάφος της Ολυμπιακής για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα στην Αθήνα.

Επί προεδρίας Σαρτζετάκη, προστέθηκαν... εύζωνοι και σταδιακά φτάσαμε στο να του αποδίδονται (του... Φωτός!) τιμές αρχηγού κράτους.

Φυσικά, κανένα άλλο ορθόδοξο κράτος στον κόσμο (από τη Ρωσία και τη Σερβία μέχρι την Αρμενία) δε ναυλώνει αεροσκάφος για να μεταφέρει το Φως, ούτε το υποδέχεται ως αρχηγό κράτους.

http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_9259.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Εκατοντάδες χρόνια, στις χιλιάδες ορθόδοξες εκκλησίες όλου του κόσμου, οι ιερείς έπαιρναν το Φως από την «ακοίμητη κανδήλα», η οποία βρίσκεται στην Αγία Τράπεζα του κάθε ιερού.

Αυτό ήταν το θαύμα: η φλόγα στο αναμμένο καντήλι γινόταν αναστάσιμο Φως. Τώρα, η «ακοίμητη κανδήλα» δεν αρκεί. Για να είναι άγιο το Φως πρέπει να μεσολαβήσουν υπουργοί, αστυνομία, στρατός, η Ολυμπιακή και το κόκκινο χαλί.

http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_9259.html