Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Είναι λοιπόν ή δεν είναι, και αυτά, χαρακτηριστικά στοιχεία της περιφρόνησης του μυστηρίου του γάμου, σήμερα;


Η Ιρις Πανταζάρα, εκτός από την τηλεόραση, παίζει και στο θέατρο...


ΔΙΑΒΑΖΩ: «Πήραν την απόφαση να βάλουν στεφάνι!».

Με την πρόταση αυτή ξεκινάει σήμερα στην Εσπρέσο ένα ρεπορτάζ για ένα «διάσημο» επικείμενο γάμο…

Πάλι καλά που δεν λέει… «αποφάσισαν να κουκουλωθούν», ή «να βάλουν την κουλούρα», ή… «να κρεμαστούν», ή «να βάλουν χειροπέδες», διότι και αυτή η φρασεολογία συνηθίζεται!

Είναι λοιπόν ή δεν είναι, και αυτά, χαρακτηριστικά στοιχεία της περιφρόνησης του μυστηρίου του γάμου, σήμερα;

Διότι «το στεφάνι» δεν είναι κάτι το διακοσμητικό, κάποιο θεατρικό στοιχείο σε μια φολκλόρ παράσταση μέσα στην εκκλησία, αλλά έχει έναν ιερό συμβολισμό. Και η Εκκλησία είναι αυτή που «παίρνει την απόφαση να στεφανώσει ένα ζευγάρι» όταν αυτό είναι άξιο για κάτι τέτοιο. Όταν δηλαδή έφτασε αγνό στο γάμο (το λευκό, αυτό συμβολίζει), ή λευκάνθηκε με την μετάνοια στο μυστήριο της εξομολόγησης πριν… «ανεβεί τα σκαλιά της εκκλησίας».

Τέτοιο άραγε (αγνό και καθαρό και λευκό) να είναι το ζευγάρι του σημερινού ρεπορτάζ;

Γαμπρός λοιπόν θα είναι ο άνκορμαν (παρουσιαστής των δελτίων ειδήσεων) του ΣΚΑΪ Κωνσταντίνος Δαυλός και νύφη η ηθοποιός (της καθημερινής σειράς του MEGA «Μια στιγμή δυο ζωές») Ιρις Πανταζάρα.

«Θα ανέβουν τα σκαλιά της εκκλησίας στις 29 Μαΐου, στην Πορταριά του Πηλίου, στο Βόλο», όπως διαβάζω, …«έπειτα από περίπου πεντέμισι χρόνια σχέσης» λέει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.

Το οποίο ρεπορτάζ δεν αναφέρει τίποτε για την απαραίτητη (για τη «στέψη» τους από την Εκκλησία) πνευματική προετοιμασία του γαμπρού και της νύφης, αλλά αναφέρει το «πρώτο», το «σπουδαιότερο» θέμα για την αποκλειστικά κοσμική αυτή υπόθεση, όπως κατάντησε η υπόθεση του «ορθόδοξου χριστιανικού γάμου», σήμερα...
Αναφέρεται δηλαδή το ρεπορτάζ στο νυφικό της Ιριδας. Το οποίο νυφικό, λέει, το έχει αναλάβει μία από τις φίλες της νύφης που είναι σχεδιάστρια.

Και σαν κοσμικό «μυστήριο»,
θα ακολουθήσει κι αυτό, τη νέα μόδα: να είναι δηλαδή η εκκλησία αγκαζέ, πριβέ, κλειστή για όλους τους άλλους που δεν είναι καλεσμένοι, που δεν είναι «αποκλειστικά και μόνο συγγενείς και φίλοι»!..
...Και οι οποίοι καλεσμένοι αυτοί, σύμφωνα με την Εσπρέσο «δεν θα ξεπερνούν τους πενήντα, αφού γαμπρός και νύφη αποφάσισαν να έχουν στο πλευρό τους μόνο τους δικούς τους ανθρώπους».


iris pandazara

http://clubs.pathfinder.gr/iris_pantazara

2 σχόλια:

The Torch είπε...

Χαίρετε κύριε XAIRETE.

Είναι αλήθεια ότι το σχόλιό σας δεν το είχα δει όταν το πρωτογράψατε, αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ, μιας και τώρα το είδα, θα ήθελα να σας αφήσω ένα σχόλιο -αν βέβαια εξακολουθεί να λειτουργεί το blog σας και αν επιτρέψετε την δημοσιοποίησή του, καθώς βλέπω ότι έχετε ενεργοποιήσει τον μετριασμό σχολίων.

Σε πρώτη φάση λοιπόν δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο εγώ και η γυναίκα μου γινόμαστε στόχος σας; Είμαστε δύο επαγγελματίες πολύ χαμηλών τόνων και μάλιστα θα μας χαρακτήριζα μεροκαματιάρηδες στο χώρο μας, καθώς βγάζουμε δύσκολα τα προς το ζειν, δεν είμαστε ούτε μαϊντανοί τηλεοπτικών πάνελ, ούτε το επιδιώξαμε ποτέ να γίνουμε. Θεωρώ δηλαδή ότι στα περιοδικά και τις εφημερίδες life style υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα γάμων που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να καταγγείλετε την περιφρόνηση του μυστηρίου του γάμου. Εκτός αν κάνετε ανάλογες επιθέσεις σε όλους τους προβεβλημένους έλληνες που παντρεύονται, οπότε πάω πάσο.

Το δεύτερο πράγμα που μου έκανε εντύπωση είναι ότι σας απασχολεί πολύ το θέμα της «στέψης» από την Εκκλησία, αν και θα έπρεπε να ξέρετε (κι αν δεν ξέρετε καιρός είναι να μάθετε) ότι τα στέφανα στον Ελληνορθόδοξο γάμο δεν αποτελούν στέψη, ούτε είναι χριστιανική έμπνευση. Τα στέφανα είναι κατάλοιπο των αρχαιοελληνικών γάμων αφιερωμένα στον Θεό Διόνυσο και απλά ο Απόστολος Παύλος ερχόμενος στην Ελλάδα και θέλοντας πάρα πολύ να κάνει τους Έλληνες Χριστιανούς δεν αφαίρεσε αυτή τη συνήθεια από τους Έλληνες. Όπως αναλόγως «προσπέρασε» και την συνήθεια της περιτομής των Εβραίων, καθώς είδε (παρατηρώντας τα γυμνά αγάλματα) ότι οι Έλληνες δεν την συνήθιζαν. Άρα το στεφάνωμα στην Ελλάδα ήταν μέρος ενός εντελώς διαφορετικού τελετουργικού και είχε πάντα άλλου είδους συμβολισμούς, που έφταναν ακόμη και σε βακχικές γιορτές, πολύ μακριά δηλαδή από αυτά τα περί «πνευματικής προετοιμασίας» στα οποία αναφέρεστε.
Τρίτον, χαρακτηρίζετε τον γάμο μας «κοσμική υπόθεση». Λέτε δηλαδή, ότι το ρεπορτάζ (που δεν το γράψαμε εμείς και άρα δεν καταλαβαίνω γιατί είμαστε υπόλογοι γι’ αυτό) αναφέρεται στο νυφικό της γυναίκας μου ως “το «πρώτο», το «σπουδαιότερο» θέμα για την αποκλειστικά κοσμική αυτή υπόθεση, όπως κατάντησε η υπόθεση του «ορθόδοξου χριστιανικού γάμου», σήμερα...” Κι όμως, μερικές γραμμές παρακάτω μας κατηγορείτε επειδή στον γάμο μας είχαμε λίγους καλεσμένους. Δεν θέλω να σας το χαλάσω, αλλά ένα γεγονός είναι κοσμικό μόνο αν έχει πολλούς καλεσμένους. Αν δεν έχει πολλούς καλεσμένους δεν είναι κοσμικό. Εσάς τελικά τί σας πείραξε; Το ότι είχαμε λίγους καλεσμένους δεν σήμαινε ότι αν ερχόταν κάποιος κάτοικος της Πορταριάς να παρασταθεί στην Εκκλησία θα βάζαμε τους «φουσκωτούς» μας (που δεν έχουμε) να τον διώξουν. Κλειστός γάμος σε μία περίοδο δύσκολη όπως αυτή που ζούμε σημαίνει όσους φτάνει το πορτοφόλι μας. Τί θα έπρεπε δηλαδή να κάνουμε, να καλέσουμε όλον το Βόλο για να μην είναι “η εκκλησία αγκαζέ, πριβέ, κλειστή για όλους τους άλλους που δεν είναι καλεσμένοι, που δεν είναι «αποκλειστικά και μόνο συγγενείς και φίλοι»!..” όπως γράφετε στις τελευταίες αράδες της ανάρτησής σας;
Δυστυχώς λοιπόν φαίνεται ότι μάλλον έχετε τρικυμία εν κρανίο. Λυπάμαι.
Κωνσταντίνος Δαυλός

P. MICHALOPOULOS είπε...

The Torch είπε...
Χαίρετε κύριε XAIRETE.

http://xairete.blogspot.gr/2012/06/torch-xairete.html