Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

AGIOS-KORYDALLOU (σχόλιο)

Σχόλιο στο θέμα:
«Δεν είναι δυνατόν να διαφημίζετε ποπούς!»
http://agios-korydallou.blogspot.com/2008/08/blog-post_1658.html

Σχετικό με την κατάσταση αυτή είναι και το τι γράφει (δημοσίευμα 16ης Μαρτίου 2004) σε Μητροπολίτη μας, ένας... «νεωκόρος και ντετέκτιβ»:

«Μη μας προσπερνάτε περιφρονητικά εμάς τους νεωκόρους. Είμαστε άνθρωποι αγράμματοι. Δεν φτάνουμε, στην πονηριά και στην εφευρετικότητα, τους σπουδασμένους. Αλλά και το δικό μας μυαλό δουλεύει. Και, δουλεύει ερευνητικά και συνωμοτικά. Με τρόπους, που δεν τους υποψιάζονται οι γραμματισμένοι. Οπότε, φτάνουμε σε κρυφά μυστικά και σε ανακαλύψεις συνταρακτικές.

Ακούστε με, και βγάλετε συμπεράσματα:


Όλο τούτο τον καιρό, οι παπάδες της εκκλησίας μας, κρυφομιλούσαν και κρυφογελούσαν. Όλα τα έλεγαν σχεδόν μυστικά και σχεδόν φωναχτά. Δεν ήθελαν να τους ακούσουμε εμείς, οι άνθρωποι του προσωπικού. Αλλά και δεν έπαιρναν όλες τις προφυλάξεις. Έβαλα αφτί και άκουσα. Δούλευαν, άλλοτε με πονηρά υπονοούμενα, και άλλοτε με στιγμιαίες εκρήξεις σαρκασμού, τις αποκαλύψεις, που έκανε κάποιος δημοσιογράφος (στο τηλεοπτικό του κανάλι), για τις βρωμιές των ρασοφόρων. Και των δεσποτάδων και των παπάδων. Και η γλώσσα τους, ροδάνι, τους στόλιζε με γαϊδουράγκαθα. Σε κάποια στιγμή, το αφτί μου πήρε κάποιο όνομα. Είπαν, ότι αυτός, που τον έδειξε σε βιντεοκασέτα ο παρουσιαστής Χαρδαβέλας, και που έφριξαν τα εκατομμύρια των τηλεθεατών, είναι αρχιμανδρίτης, προϊστάμενος στη γειτονική μας ενορία. Και τον χαρακτήρισαν. Είναι μούτρο. Σκέτο κάθαρμα. Και, χαμηλώνοντας λίγο τη φωνή τους, έδωσαν, με περισσότερη ακρίβεια, το στίγμα του:

«- Ανήκει στο εκλεκτό περιβάλλον του Χριστόδουλου. Τον έχει προαγάγει και του έχει αναθέσει διακεκριμένη αποστολή, μέσα στην Ιερά Σύνοδο».

- Τι Ιερά Σύνοδος, μπορεί να είναι αυτή, όταν στελεχώνεται με διεφθαρμένους και με καθάρματα του υποκόσμου, σκεφτόμουν...

...Και όλο βασάνιζα το μυαλό μου, να βρω τρόπο να ξεδιαλύνω το μυστήριο. Και δεν άργησα να βρω διέξοδο. Μόλις έφυγαν οι παπάδες, πριν κλείσω οριστικά την εκκλησία, έβαλα από μέσα το κλειδί στην κεντρική πόρτα. Και αφού ασφαλίστηκα, πως είμαι μόνος, όρμησα στο ψαλτήρι. Άρπαξα το χοντρό βιβλίο που περιέχει το τυπικό των ακολουθιών και ολόκληρη την οργάνωση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Βιαστικά και νευρικά, άρχισα να το ξεφυλλίζω. Και πήγα εκεί, που δίνονται όλα τα στοιχεία για τη σύνθεση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, και για το προσωπικό που υπηρετεί στο Ανώτατο αυτό Διοικητικό κλιμάκιο της Εκκλησίας.

Και βρήκα!!! Τι βρήκα; Αν σας το πω, θα πάθετε αποπληξία. Ιδιαίτερα, όσοι αγαπάτε την Εκκλησία, και έχετε απαιτήσεις από τους λειτουργούς Της. Ανακάλυψα ότι ο βρωμερός ρασοφόρος, που εικονίζεται στη βιντεοκασέτα και που έδωσε αφορμή να μυκτηρίσει το πανελλήνιο ολόκληρο το δεσποτικό σώμα και τους παπάδες που δέχονται την ταπείνωση χωρίς να διαμαρτύρονται, είναι - παρακαλώ - ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ «ΠΑΡΑ ΤΩ ΑΡΧΙΓΡΑΜΜΑΤΕΙ»!..

Ο αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου, είναι το πρώτο πρόσωπο μετά τους δεσποτάδες - μέλη της Συνόδου. Και, μετά από αυτούς, έρχεται ο αρχιγραμματέας. Και πλάι στον αρχιγραμματέα, το... κάθαρμα των τριόδων! Αυτός, που ξεφτιλίστηκε στην τηλεοπτική οθόνη και που ξεφτίλισε και ολόκληρη την Εκκλησία... Γυροφέρνει μέσα στους ιερούς χώρους, ασκώντας το έργο του βοηθού γραμματέα. Και μαζεύει μόρια, για να διεκδικήσει την επισκοπική μίτρα.

Έκλεισα τα μάτια μου, για να μη βλέπω το βιβλίο. Και, μέσα μου, ένοιωσα να με πνίγει ένα αναφιλητό.

Σκέψου, αυτό το κάθαρμα, είπα μέσα μου, να γίνει αύριο δεσπότης. Και να έρθει στην εκκλησία μας να λειτουργήσει. Εγώ ο φουκαράς, που αγαπάω την Εκκλησία και την υπηρετώ με όλη μου την καρδιά, θα υποχρεωθώ να σκύψω μπροστά του, να βάλω μετάνοια. Και, μετά, θα είμαι αναγκασμένος να υπηρετήσω όλα τα κέφια του. Θα μου πείτε: ο πρώτος είναι;...

Μου ήρθε να τα παρατήσω όλα και να φύγω. Να φύγω μακριά. Να μη βλέπω και να μην ακούω. Να μη ξέρω ποιος είναι αρχιγραμματέας και ποιος γίνεται δεσπότης. Να προσκυνάω μόνο το Χριστό μου. Να προσεύχομαι θερμά. Και να μη με πνίγει η μπόχα των δεσποτικών και των ιερατικών ανομημάτων.

Έτσι σκέφτηκα. Αλλά δεν πραγματοποίησα το σχέδιο μου. Και αυτό, επειδή είμαι φτωχός, πάμφτωχος. Και τα λίγα χρήματα, που μου δίνουν οι επίτροποι του Ναού τα χρειάζομαι. Για να ζήσω την οικογένεια μου. Για να δώσω πέντε γράμματα στα παιδιά μου.

Μη με παρεξηγήσετε, που έκανα τον ντετέκτιβ. Συμπαθήστε με, που έπεσα στη μελαγχολία και στην απόγνωση.

Και... ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ, ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ.

Ο «Νεωκόρος»


(Από το εξαφανισμένο μου ιστολόγιο το "ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ")

Δεν υπάρχουν σχόλια: