ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ λέει στον Ιορδάνη, «η προσκύνηση της Τριάδος»! Ο ίδιος βέβαια ο Πατέρας, ΔΕΝ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ αυτοπροσώπως, αλλά μόνο… ΗΚΟΥΣΤΗ, από τα παρασκήνια, η ΦΩΝΗ του, ως «του Γεννήτορος ἡ φωνή»!
Του Γεννήτορος του Χριστού θεού! Του Υιού της Θεοτόκου –θεομήτορος- θεο-μάνας, Παναγίας.
Διότι ως γνωστόν, «ο πατέρας γεννά, και η γυναίκα τίκτει». Έτσι γεννήθηκε και τίχθηκε (από αυτό το ζευγάρι) ο Χριστός!
Η οποία Παναγία ως ΦΑΙΝΕΤΑΙ, δεν ήταν καθόλου στη βάφτιση, ούτε αυτή ούτε και «τα θυμιατήρια της» που λένε στα κάλαντα!
Ήταν όμως εκεί το πανταχού παρών και τα παντα πληρών περιστέρι... Το ίδιο του Ευαγγελισμού της Παναγίας της Τήνου, αλλά χωρίς τον κρίνο της Μεγαλόχαρης αυτή τη φορά!
Οπότε… «Ὁ ἐπιφανείς Χριστέ ὁ Θεός, καί τόν κόσμον φωτίσας δόξα σοι!»
Δηλαδή εκείνη την ημέρα πρωτο-ΦΑΝΗΚΕ ο (εξαφανισμένος από τη γέννηση του) Χριστός (είχε παραστεί εκτάκτως και σε ένα γάμο πρωτύτερα) και ΜΟΝΟ εκείνη τη μέρα ΠΡΩΤΟ-φώτισε τον κόσμο!
Πώς ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ; Έλα μου ντε! Χα!
ΣΧΕΤΙΚΑ:
«Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου Κύριε, ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις• τοῦ γάρ Γεννήτορος ἡ φωνή προσεμαρτύρει σοι, ἀγαπητόν σε Υἱόν ὀνομάζουσα• καί τό Πνεῦμα ἐν εἴδει περιστερᾶς, ἐβεβαίου τοῦ λόγου τό ἀσφαλές. Ὁ ἐπιφανείς Χριστέ ὁ Θεός, καί τόν κόσμον φωτίσας δόξα σοι.»
«Ἐπεφάνης σήμερον τῇ οἰκουμένῃ, καί τὸ φῶς σου Κύριε, ἐσημειώθη ἐφ᾽ ἡμᾶς, ἐν ἐπιγνώσει ὑμνούντάς σε· Ἦλθες, ἐφάνης, τό Φῶς τὸ ἀπρόσιτον.»
1 σχόλιο:
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Φαίνεται παράξενο! Αλλά η φωνή εξ Ουρανού δεν είναι του Πατέρα, είναι του Υιού! Ο Πατέρας σαν άκτιστος, ούτε ακούει, ούτε βλέπει. Σ' όλες τις Θεοφάνειες είναι ο Χριστός που μεταβιβάζει. Όταν λέμε "Πάτερ ημών......" ο Χριστός μεταβιβάζει σαν κτιστός και άκτιστος. 'Οταν λέμε "Βασιλεύ ουράνιε παράκλητε....." δεν ακούει το άγιον Πνεύμα, αλλά είναι ο Χριστός που μεταβιβάζει. Το άγιο Πνεύμα είναι άκτιστο.
Στην Π.Δ. είναι ο της "Μεγάλης Βουλής Άγγελος", που ανελάμβανε αυτό το ρόλο.
Δημοσίευση σχολίου