Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Ποιος φοβάται τον χρήστη «Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ»; (φωτο)

Διαβάζω:
Ι.Ν Αγίων Αποστόλων Μύλων
4 ώρες πριν
ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΝΩΣΤΟΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΥΛΑΒΕΙΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΟΤΙ ΑΥΡΙΟ 6/1/2018 ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΑΣ ΘΑ ΤΕΛΕΣΤΕΙ ΟΡΘΡΟΣ Κ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ Κ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΣΤΙΣ 7.00....
ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΥΛΩΝ.. (ΦΑΡΟΣ)...

Σχόλια:
Panagiotis Michalopoulos
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΘΕΟΦΑΝΙΑ;
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ
ΓΙΑΤΙ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ Ο ΘΕΟΣ
Panagiotis Michalopoulos
Δεν είχε φανερωθεί από τα Χριστούγεννα;
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ
ΤΩΡΑ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ ΟΛΗ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΠΑΤΕΡΑΣ ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΝ ΠΜΕΥΜΑ
Panagiotis Michalopoulos
Πού λέει η αγία γραφή ότι τότε φανερώθηκε η αγία τριάδα;
Αντίθετα για τη Γέννηση, λέει ξεκάθαρα: «Θεός εφανερώθη εν σαρκί…» (Α΄ Τιμ. γ΄ 16)!
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΙΚΟ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΛΕΕΙ
Panagiotis Michalopoulos
Τα απολυτίκια δεν είναι θεόπνευστα! Μόνο η Γραφή, είναι!
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ
ΑΓΙΑ ΓΡΡΑΦΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙ ΑΓΙΟ ΚΑΙ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ; 

ΤΙ ΛΕΕΙ ΛΟΙΠΟΝ; 
ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΗ ΑΛΛΟ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ
Panagiotis Michalopoulos
Είμαι και εγώ –εκτός από δάσκαλος -Κατηχητής, και κληρικός (Αναγνώστης), και το έχω διαβάσει! 

Το θεό Πατέρα λοιπόν, δεν τον έχει δει κανείς!
Στη βάπτιση ακούστηκε μόνο μια φωνή, που βέβαια δεν ήταν κάποιου θεού σαρκωμένου σε γέρο που κάθεται πάνω σε σύννεφα! 
Στη βάπτιση δεν είδαμε ούτε και το άγιο πνεύμα, αλλά κάτι που έμοιαζε με περιστέρι, και ούτε σε αυτό ήταν σαρκωμένο το άγιο πνεύμα. 
Για την ορθοδοξία, εικόνα συμβολική της αγίας Τριάδας, θεωρείται μόνο αυτή με τους τρεις αγγέλους… Αν έχετε ακουστά!
Panagiotis Michalopoulos 
Έγραψα: «Για την ορθοδοξία, εικόνα συμβολική της αγίας Τριάδας, θεωρείται μόνο αυτή με τους τρεις αγγέλους… Αν έχετε ακουστά!»
1. Και όταν λέμε εικόνα, εννοούμε κάτι που μπορούμε να το δούμε με τα μάτια μας, ένα θέμα –θέαμα, για να το ζωγραφίσουμε.
2. Και στη βάπτιση βέβαια έχουμε συμβολισμό της αγίας τριάδας, αλλά δυστυχώς αυτό δεν γίνεται εικόνα, διότι η φωνή του πατέρα δεν ζωγραφίζεται! Εκτός και αν γράψουμε τα λόγια του, σε αφίσα, σε πλακάτ, σαν αυτοκόλλητο στην εικόνα!
3. Ούτε η αγία τριάδα είναι ίνας γέρος στα σύννεφα, ένας νέος δίπλα του, και ένα περιστέρι στη μέση.
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ 

ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΝΑ ΜΙΛΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΑΝ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ. 
ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΙΡΕΣΕ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΑΦΟΥ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΓΝΩΜΗ ΝΑ ΤΗΝ ΧΑΙΡΕΤΕ. 
ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΚΛΗ ΝΥΧΤΑ ΤΕΛΟΣ
Panagiotis Michalopoulos
Ποιο ευαγγέλιο λέει για Γενέθλια Παναγίας, για Μητέρα και Πατέρα Παναγίας, για Εισόδια Θεοτόκου, για γέννηση του Χριστού σε σπηλιά, και για γέρο Ιωσήφ;
https://www.facebook.com/in.agion.apostolon/posts/399744883818749

ΣΧΕΤΙΚΟ:
Παπά Γιώργης Λοκ Αμακ
Υπηρέτησε στα Greek Army (E.Σ)
Σπούδασε στο ΚΕΕΔ , Νέα Πέραμος - Αττικής (Μεγάλο Πεύκο)
Στο παρελθόν: 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου
Δεν υπάρχει κανένα μέρος
Παντρεμένος από Απριλίου 1979
https://www.facebook.com/papagiorgiskatadromeas.lokamak

15 σχόλια:

stavroula είπε...

Αραγε δεν σπουδασε σε καμια θεολογικη σχολη, ποιμαντικο? Τι τους εμαθαν εκει.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Συνήθως σε τέτοιες σχόλες δεν τους μορφώνουν, δεν τους ανοίγουν τα μάτια, αλλά τους τα κλείνουν –τους σκοτίζουν πιο πολύ!
Να μη πω ότι τους τα πετάνε και έξω -καμιά φορά…
Και μένουν μετά, έτσι… γουρλομάτηδες! Χα!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κύριε Παναγιώτη, αν μου επιτρέπετε να συμβάλω συμφιλιωτικά στον διάλογό σας με τον ιερέα. Είναι δεδομένα όσα αναφέρουν οι Ευαγγελιστές για τη Βάπτιση του Χριστού, για το Άγιο Πνεύμα ως περιστερά και για τη φωνή του Πατρός. Δεν αμφιβάλλουμε ούτε για την Τριαδική Θεότητα, ούτε για την εξιστόρηση των Ευαγγελίων, δεν θέλουμε όμως να ολισθήσουμε σε αίρεση μονοφυσιτισμού, θεωρώντας ότι για να έχουμε "θεοφάνεια" πρέπει απαραιτήτως να παρευρίσκονται σε ορατή μορφή ταυτόχρονα και τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Αν αυτό ζητάμε, θεωρούμε ότι ο Κύριος δεν είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, δηλ. Θεάνθρωπος και δεν είναι "θεοφάνεια" η παρουσία του Χριστού και μάλιστα η πρώτη φανέρωσί του στη Γη, τότε "δεν πάμε καλά πνευματικώς".

Μας ενδιαφέρει λοιπόν, αφού μπορούμε πλέον να το μάθουμε, ποια είναι η πρώτη ιστορική χρήση και ποιο το αρχικό νόημα της λέξεως (η) Θεοφάνεια. Και υπάρχουν μαρτυρίες Πατέρων ότι, αρχικά, τα Χριστούγεννα ονομαζόταν Θεοφάνεια και Φώτα.

Τεκμαίρεται ότι ο Κύριος γεννήθηκε 4 ή 5 Σεπτεμβρίου, αρχές φορολογικού έτους. Όταν οι Χριστιανοί καθιέρωσαν ως εορτή την επέτειο της Γέννησης του Χριστού (γενέθλια) τον Δ΄ αιώνα μετά Χριστόν, επειδή υπήρχε η αμυδρή ανάμνηση ότι ο Κύριος γεννήθηκε "αρχή έτους", τοποθέτησαν αρχές του ημερολογιακού έτους, στις 5 Ιανουαρίου την εορτή και την ονόμαζαν και Χριστούγεννα, και Θεοφάνεια και Φώτα.
Όταν αργότερα τα Χριστούγεννα μεταφέρθηκαν στις 25 Δεκεμβρίου, τότε κατά την 6 Ιανουαρίου που ο λαός είχε συνηθίσει να την εορτάζει πανηγυρικώς, τοποθετήθηκε η εορτή της Βαπτίσεως του Χριστού και παρέμειναν οι ονομασίες Θεοφάνεια και Φώτα. Μεταγενέστερα, από αμάθεια, δόθηκε η εξήγηση ότι το όνομα "Θεοφάνεια" προήλθε από την παρουσία της Τριάδος κατά τη Βάπτιση του Χριστού, με τον Χριστό, το Άγιο Πνεύμα και την φωνή του Πατρός.

Αντιγράφω από τις πηγές που σας προανέφερα:
-"ὁ Μέγας Βασίλειος καὶ ὁ Γρη­γόριος ὁ Ναζιανζηνὸς ὁμιλοῦντες γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς γεννήσεως τοῦ Κυρίου τὴν ὀνομάζουν «θεοφάνεια» καὶ «φῶτα»."
-"῾Επομένως στὴν καὶ σήμερα ψαλλόμενη ὑμνολογία τῆς 1ης σεπτεμ­βρίου διατηροῦνται πολλὲς ἀναφορὲς ποὺ συνδέουν τὴν ἡμέρα αὐτὴν μὲ τὴν ἀρχαία ἑορτὴ τῆς ᾿Επιφανείας ἢ Θεοφανείας, τὸ περι­ε­χόμενο τῆς ὁποίας σαφῶς ὁρίζεται (στὶς ἴδιες ἀναφορὲς) ὅτι ἦταν ἡ Γέν­νησι τοῦ Χρι­στοῦ".
-"ἡ Θεοφάνεια ἤ τὰ Θεοφάνεια, γιὰ νὰ μὴν καταργηθῇ μία «κεκτημένη ἑορτή», ἔγινε ἑορτὴ τῆς βαπτίσεως τοῦ Χριστοῦ, παρ᾿ ὅλο ποὺ στὰ Εὐαγγέλια φαίνεται ἐπαρκῶς ὅτι ὁ Χρι­στὸς βαπτίστηκε στὶς ἡμέρες τοῦ ἰουδαϊκοῦ πάσχα γύρω στὴν 1η Ἀπριλίου. καὶ παρ᾿ ὅλο ποὺ «τὰ Θεοφάνεια» ἔγιναν πλέον ἑορτὴ τῆς βαπτίσεως, ἐξακολουθοῦν νὰ λέγωνται μέχρι σήμερα μὲ τὸ ὄνομα τῆς ἑορτῆς τῆς γέννας. πλάστηκε δὲ καὶ ἡ ὕστερη αἰτιολογία, ὅτι λέγονται «θεοφάνεια» (τά), ἐπειδὴ κατὰ τὴ βάπτισι ἐμφανίζεται ὅλη ἡ θεότης· ὁ μαρτυρῶν πατήρ, ὁ βαπτιζόμενος γιός καὶ τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον ἐν εἴδει περιστερᾶς"

Ανώνυμος είπε...

Επειδή το θέμα "πότε γεννήθηκε ο Χριστός" και τα "Θεοφάνεια" προκάλεσε ενδιαφέρον, και μπορεί ορισμένοι πατέρες και αδελφοί εν Χριστώ να θέλουν να προχωρήσουν σε εμβριθέστερη μελέτη, για να μην παραθέσω πολλές ηλεκτρονικές διευθύνσεις παραθέτω ένα λινκ

http://www.symbole.gr/bible/hermbi/776-christmas3

το οποίο έχει παραπομπές σε άλλο και εκείνο σε άλλο, σχετικά με την ημερομηνία της Γεννήσεως του Χριστού, τα Θεοφάνεια κ.α.

Με αγάπη Χριστού

Ανώνυμος είπε...

Κε Παναγιώτη κάνετε κάποιο λάθος στη μνήμη σας. Τα Ευαγγέλια που αναφέρουν για τη Βάπτιση του Κυρίου, λένε ξεκάθαρα και συγκεκριμένα ότι το Αγιο Πνεύμα παρουσιάσθηκε σαν περιστέρι, η δε φωνή του Πατρός ηκούσθη.

Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ βαπτισθῆναι ἅπαντα τὸν λαὸν καὶ Ἰησοῦ βαπτισθέντος καὶ προσευχομένου ἀνεῳχθῆναι τὸν οὐρανὸν καὶ καταβῆναι τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον σωματικῷ εἴδει ὡσεὶ περιστερὰν ἐπ᾿ αὐτόν, καὶ φωνὴν ἐξ οὐρανοῦ γενέσθαι λέγουσαν· σὺ εἶ ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν σοὶ εὐδόκησα. (Λουκ.γ΄21-22).

Επίσης Ματθ. γ΄13-17, Μαρκ.α΄9-11.

Η αισθητή παρουσία του Τριαδικού Θεού κατά τη Βάπτιση, είναι γεγονός, αλλά, στα άλλα σχόλια, φαίνεται ότι η πρώτη Εκκλησία τη λέξη Θεοφάνεια τη χρησιμοποίησε για την "ΠΡΩΤΗ φανέρωση του Θεού στη Γη" για τη Γέννηση του Χριστού.

Εάν σήμερα, υπερασπιζόμενοι τις από αμάθεια παραδόσεις, αρχίσουμε να λέμε ότι "μόνον στη βάπτιση" έχουμε Θεοφάνεια δηλ. παρουσία του τριαδικού Θεού, που όντως είναι, αλλά όχι στη Γέννηση και όχι σε κάθε εμφάνιση επί της Γής του Κυρίου, είναι σαν να αμφιβάλλουμε για τη θεότητα του Κυρίου, καταντάμε μονοφυσίτες. Ελπίζω να με κατανοείτε.

Χαίρετε, Επισκέπτης.

P. MICHALOPOULOS είπε...

1. Απαντώ στο σχόλιο του Επισκέπτη, της 6 Ιανουαρίου 2018 - 1:20 π.μ.

Λέτε ότι «κατὰ τὴ βάπτισι ἐμφανίζεται ὅλη ἡ θεότης· ὁ μαρτυρῶν πατήρ, ὁ βαπτιζόμενος γιός καὶ τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον ἐν εἴδει περιστερᾶς.»

Σχολιάζω:
Ο Πατήρ, «εμφανίζεται», με τη… φωνή του;
Το άκουσμα, βαφτίζεται ΚΑΙ θέαμα;
Χα!

P. MICHALOPOULOS είπε...

2. Απαντώ στο σχόλιο του Επισκέπτη, της 6 Ιανουαρίου 2018 - 1:53 π.μ.

Λέτε… «Κε Παναγιώτη κάνετε κάποιο λάθος στη μνήμη σας.»

Σχολιάζω:
Τι έχει η μνήμη μου;

Λέτε: «Η αισθητή παρουσία του Τριαδικού Θεού κατά τη Βάπτιση, είναι γεγονός.»

Σχολιάζω:
Για ποια από τις πέντε αισθήσεις μιλάτε;
Για την όραση; Για την ακοή;
Τον Πατέρα μόνο τον ακούσαμε ή και τον είδαμε κιόλας;
"Φάνηκε", με την… ακοή;
Χα!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Έγραψα: «Για την ορθοδοξία, εικόνα συμβολική της αγίας Τριάδας, θεωρείται μόνο αυτή με τους τρεις αγγέλους… Αν έχετε ακουστά!»
1. Και όταν λέμε εικόνα, εννοούμε κάτι που μπορούμε να το δούμε με τα μάτια μας, ένα θέμα –θέαμα, για να το ζωγραφίσουμε.
2. Και στη βάπτιση βέβαια έχουμε συμβολισμό της αγίας τριάδας, αλλά δυστυχώς αυτό δεν γίνεται εικόνα, διότι η φωνή του πατέρα δεν ζωγραφίζεται! Εκτός και αν γράψουμε τα λόγια του, σε αφίσα, σε πλακάτ, σαν αυτοκόλλητο στην εικόνα!
3. Ούτε η αγία τριάδα είναι ίνας γέρος στα σύννεφα, ένας νέος δίπλα του, και ένα περιστέρι στη μέση.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Πού διαφωνούμε, και πού συμφωνούμε…
1. Ρωτάς «γιατί τα λέμε Θεοφάνια;», και σου λένε διότι τότε φανερώθηκε ο θεός!
2. Τους λες «στη γέννηση, δεν φανερώθηκε;» και σου απαντούν «ναι μεν, αλλά στη βάπτιση φανερώθηκε όλη η θεότητα, ολόκληρος ο θεός, η αγία τριάδα»!
3. Τους λες ότι άλλο συμβολισμός, και άλλο θέαμα εικόνα, και δεν ξέρουν τι να απαντήσουν.
4. Διότι στη γέννηση είχαμε «θεό φανερωμένο με σάρκα» –τον Χριστό, που είναι καθαρό θέαμα.
5. Στην βάπτιση, είχαμε μεν συμβολισμό, αλλά ποια αγία τριάδα θα ζωγραφίσουμε αφού ο Πατέρας μόνο ακούστηκε; Και με ποια φωνή; Αυτή του γέρου της λεγομένης εικόνας της αγίας τριάδας, της παπικής; Ο πατέρας δεν σαρκώθηκε σε γέρο, για να τον δείξουμε. Ούτε το άγιο πνεύμα σαρκώθηκε σε περιστέρι. Στη βάπτιση, έχουμε μόνο τον Χριστό ορατό, όπως πραγματικά είναι!
6. Του οποίου η Θεοφάνια ήταν παρούσα -υπαρκτή, και στη γέννηση! Δεν βλέπουμε έναν άνθρωπο μόνο, αλλά έναν θεάνθρωπο.
7. Δεν χρειάστηκε δηλαδή η βάπτιση, για να έχουμε Θεοφάνια, δηλαδή έναν θεό πατέρα που μόνο ακούγεται, ένα άγιο πνεύμα κρυμμένο πίσω από ένα περιστέρι, και έναν σκέτο άνθρωπο Χριστό -«αγαπητό παιδί του θεού», που βαφτίζεται!
8. Θεοφάνια, έχουμε σε κάθε εμφάνιση του Χριστού στη Γη.
9. Αν πούμε ότι την έχουμε ειδικά στη βάπτιση, είναι σαν να αμφιβάλλουμε για τη θεότητα του Κυρίου, και έτσι καταντάμε μονοφυσίτες.
10. Ελπίζω να με κατανοείτε!

P. MICHALOPOULOS είπε...

1. ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ:
Γιατί τον βάλαμε τον Χριστό να γεννιέται 25 Δεκεμβρίου, μέσα σε μια παγωμένη σπηλιά, με βοσκούς απ’ έξω, να βόσκουν τα πρόβατα τους -νύχτα στα χιόνια, ενώ η απογραφή ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Διότι έτσι αποφάσισε μια μέρα ένας πάπας της Ρώμης, ώστε να ταυτιστεί η δική μας γιορτή με τους ειδωλολάτρες που την ίδια μέρα γιόρταζαν τη γέννηση του θεού Ήλιου (Ηλιούγεννα) και να έχουμε έτσι ένα κοινό πανηγύρι!
2. ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ:
Γιατί πάλι τον παίρνουμε τον Χριστό χειμωνιάτικα ξανά, και τον βουτάμε να παγώσει πάλι -να βαφτίζεται στο Ποτάμι, με τέτοιον καιρό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Διαβάζω στο dogma.gr…
«Είναι γνωστό, ότι αιγύπτιοι λάτρεις ενός μυστηριακού θρησκεύματος εόρταζαν την εμφάνιση του Χρόνου ή Κρόνου μέσα από τα νερά του Νείλου στις 6 Ιανουαρίου.»
http://xairete.blogspot.gr/2018/01/1-25-1-2-dogmagr-6.html

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ μας κύριε Παναγιώτη, η Καινή Διαθήκη αναφέρει κατά τη βάπτιση του Κυρίου για την αισθητή παρουσία της Αγίας Τριάδος. Ο Υιός, το Άγιο Πνεύμα ως περιστέρι και η φωνή του Πατρός. Αλλά, Θεοφάνεια αρχικά ονομάστηκαν τα Χριστούγεννα. Καλημέρα σας και ευχαριστώ.

Επισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

Καλημέρα φίλτατε! Χρόνια πολλά!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Να σας τα πούμε;
ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ λέει στον Ιορδάνη, «η προσκύνηση της Τριάδος»! Ο ίδιος βέβαια ο Πατέρας, ΔΕΝ ΦΑΝΕΡΩΘΗΚΕ αυτοπροσώπως, αλλά μόνο… ΗΚΟΥΣΤΗ, από τα παρασκήνια, η ΦΩΝΗ του, ως «του Γεννήτορος ἡ φωνή»!
Του Γεννήτορος του Χριστού θεού! Του Υιού της Θεοτόκου –θεομήτορος- θεο-μάνας, Παναγίας.
Διότι ως γνωστόν, «ο πατέρας γεννά, και η γυναίκα τίκτει». Έτσι γεννήθηκε και τίχθηκε (από αυτό το ζευγάρι) ο Χριστός!
Η οποία Παναγία ως ΦΑΙΝΕΤΑΙ, δεν ήταν καθόλου στη βάφτιση, ούτε αυτή ούτε και «τα θυμιατήρια της», που λένε στα κάλαντα!
Ήταν όμως εκεί το πανταχού παρών και τα πάντα πληρών περιστέρι... Το ίδιο του Ευαγγελισμού της Παναγίας της Τήνου, αλλά χωρίς τον κρίνο της Μεγαλόχαρης αυτή τη φορά!
Οπότε… «Ὁ ἐπιφανείς Χριστέ ὁ Θεός, καί τόν κόσμον φωτίσας δόξα σοι!»
Δηλαδή εκείνη την ημέρα πρωτο-ΦΑΝΗΚΕ ο (εξαφανισμένος από τη γέννηση του) Χριστός (είχε παραστεί εκτάκτως και σε ένα γάμο πρωτύτερα) και ΜΟΝΟ εκείνη τη μέρα ΠΡΩΤΟ-φώτισε τον κόσμο!
Πώς ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ; Έλα μου ντε! Χα!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα σας. Καλώς μας υπενθυμίζετε αγαπητέ κατηχητά κε Παναγιώτη σε ποια ηλικία βαπτίστηκε ο Χριστός (30 ετών). Ένα ακόμη επιχείρημα για να διαφωνούμε "κάθετα" με εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα Χριστούγεννα δεν είναι Θεοφάνεια. Δηλ. επό 30 έτη δεν υπήρχε ο Θεός στη Γη ως θεάνθρωπος;

Ασφαλώς 3 Ευαγγέλια γράφουν για την παρουσία του Πατρός με τη φωνή, του Υιού, του Αγίου Πνεύματος ως περιστέρι κατά τη Βάπτιση του Χριστού. Αλλά εάν αρνηθούμε ότι στη Γέννηση είχαμε Θεοφάνεια, Επιφάνεια, Φώτα, η άρνησή μας υποκρύπτει μια μορφή "μονοφυσιτισμού" δηλ. άρνηση της θεότητας του Χριστού και άγνοια της Εκκλησιαστικής Ιστορίας: "ὁ Μέγας Βασίλειος καὶ ὁ Γρη­γόριος ὁ Ναζιανζηνὸς ὁμιλοῦντες γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς γεννήσεως τοῦ Κυρίου τὴν ὀνομάζουν «θεοφάνεια» καὶ «φῶτα».".

Αλλά αν συμφωνήσαμε σε αυτό, σήμερα έχουμε και άλλο πρόβλημα... ποιον αγιασμό να πιούμε, (να "μεταλάβουμε" κατά ορισμένους), με ποιον να ραντίσουμε... Τον "μεγάλο" ή "τον μικρό"; Το σιωπάν κρείττον του λαλείν αγαπητέ κε Παναγιώτη... εκτός αν η θεολογία μας κατάντησε στο ότι τα "εξωτικά" φεύγουν με ράντισμα από την αγιαστούρα.

Επισκέπτης

P. MICHALOPOULOS είπε...

Η απολογία μου
http://xairete.blogspot.gr/2018/01/blog-post_99.html