Σάββατο, 7 Οκτωβρίου 2017
Ο Γιάννης Ραγκούσης δήλωσε ότι έχει προσωπικά συναντήσει μητροπολίτες που είναι ομοφυλόφιλοι, καταγγέλλοντας ότι «τους αναγκάζουν και το κρύβουν».
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...
Νομίζω ὅτι ἡ ῥίζα τοῦ κακοῦ εἶναι ἡ θεσμοθετημένη παρακοὴ στὴ θεόπνευστη Καινὴ Διαθήκη ποὺ δὲν θέτει καμμιὰ ἀμφιβολία ὴ παρερμηνεία ὅτι:
"ὁ ἐπίσκοπος ...μιᾶς γυναικὸς ἀνήρ, τέκνα ἔχων πιστά, μὴ ἐν κατηγορίᾳ ἀσωτίας ἢ ἀνυπότακτα" (Τίτ.1΄6)
"δεῖ οὖν τὸν ἐπίσκοπον... μιᾶς γυναικὸς ἄνδρα...τοῦ ἰδίου οἴκου καλῶς προϊστάμενον, τέκνα ἔχοντα ἐν ὑποταγῇ μετὰ πάσης σεμνότητος" (Ά΄Τιμόθ.3΄2,4).
Δὲν πιστεύουμε σωστά δηλαδὴ δὲν πιστεύουμε Ὀρθόδοξα, ἐὰν ἐνοχλούμαστε ἀπὸ μιὰ φράση κάποιου προσώπου, που ἄλλωστε ἐξέφρασε τὴν περιρρέουσα άτμόσφαιρα περὶ προσωπικῶν ἁμαρτημάτων ἀγάμων κληρικῶν ἐπισκόπων, καὶ δὲν ἐνοχλούμαστε ἀπὸ τὸ ὅτι παραβιάζεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, ἡ Καινὴ Διαθήκη στὴν ὁποία στηρίζεται ἡ Πίστις μας. Σημεῖα τῶν καιρῶν. Καὶ τῆς ὑποκρισίας μας. Εἶναι ἔνοχοι κάποιοι ἄγαμοι κληρικοί, διότι ἐπὶ δεκαετίες ἀπ' ὅσο θυμόμαστε τροφοδοτοῦν μὲ τὴ συμπεριφορά τους, τὴν πολυτέλειά τους, τοὺς τρόπους τους, τὴ θηλυπρέπεια τῶν κληρικῶν καὶ λαϊκῶν ποὺ τοὺς περιτριγυρίζουν, τὴν κοινὴ γνώμη ὥστε νὰ ταυτίζεται μὲ τὸν Ῥαγκούση. Ἀλλὰ εἶναι ἔνοχοι καὶ ὅσοι δὲν διαμαρτύρονται μὲ τὴν θεσμοθετημένη ἀλλοίωσι τοῦ Εὐαγγελίου διότι τότε δὲν πρόκειται γιὰ Ἐκκλησία ἀλλὰ γιὰ παρωδία.
Ἐπισκέπτης.
(8 Οκτωβρίου 2017 - 12:39 π.μ.)
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...
Ἀγαπητὲ ἀδελφὲ ἐν Χριστῷ Παναγιώτη, μᾶλλον δὲν καταλάβατε τὸ βαθύτερο νόημα τοῦ πρώτου σχολίου μου. Έὰν θεσμοθετεῖται έπίσημα ἡ παρακοὴ σὲ μιὰ σαφῆ ἐντολὴ τῆς Κ.Διαθήκης, τότε τὸ ἅλας ἐμωράνθη, τὀτε κλῆρος καὶ λαὸς καὶ ἐπίσημη ἐκκλησία μποροῦν ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ νὰ ἀρχίσουν "νὰ ξηλώνουν τὸ πουλόβερ". Μὲ τέτοια παραδείγματα ἀνυπακοῆς στὴν Ἁγία Γραφὴ "πᾶμε κατὰ Διαόλου".
Τὸ προηγούμενο σχόλιό μου ἀσφαλῶς καὶ δὲν ἀποκλείει τοὺς ἀγάμους ἐπισκόπους, ἐκ τῶν δυναμένων χωρεῖν τὴν ἰσόβιο παρθενία. Ὅμως ἡ θεόπνευστη Καινὴ Διαθήκη καὶ ἡ πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας τῶν πρώτων 6-7 αἰώνων ὑποδεικνύει καὶ ἐγγάμους ἐπισκόπους λ.χ. στὴν Ἀποκάλυψι 2΄20. Οἱ Ἀπόστολοι χειροτονοῦσαν καὶ ἐγγἀμους πρεσβυτέρους ἐπισκόπους οἰκογενειάρχες πατέρες ἐνηλίκων τέκνων ὄχι γιὰ λὀγους οἰκονομίας, ἀλλὰ γιὰ λόγους οὐσίας, ἔξωθεν καλῆς μαρτυρίας, ὡς ἐχέγγεια ἐμπειρίας διοικήσεως καὶ ὑπακοῆς στὸν Δημιουργό ποὺ θεσμοθέτησε τὸν τίμιο γάμο. Α΄Κορ.7,7-9, Α΄Κορ.7΄2, Α΄Κορ.7΄36, Α΄Τιμ.5΄14, Τίτ.1΄6, Ἀποκ.2΄20, Α΄Τιμ.3΄2-5 κ.ἄ. Καμμία "ἐκκλησία" ἤ "σύνοδος" δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἀλλοιώνῃ ἔστω ἕνα ίῶτα ἢ μίαν κεραίαν τοῦ Εὐαγγελίου καὶ τὴν ἱερὰ ἀποστολικὴ παράδοσι.
Ἐὰν οἱ ἐπίσκοποι ἐπελέγοντο καὶ ἐξ ἐγγάμων οἰκογενειαρχῶν κληρικῶν τότε δὲν θὰ ὑπῆρχε αἰτία νὰ δηλώσουν ὑπόσχεσι ἰσόβιας παρθενίας καὶ ἀγαμίας ὅσοι νέοι κληρικοὶ ὀρέγονται μὲν ἐπισκοπῆς, δὲν ἀνήκουν ὅμως στοὺς δυναμένους χωρεῖν (Ματθ.19΄11-12) Βλ. σχετικῶς τὸ ἄρθρο "νύμφαι γαλαῖ" τοῦ π. Αὐγουστίνου Καντιώτη. Καὶ πιθανῶς νὰ ἀπετρέποντο σκάνδαλα, ἡ δὲ ἐκκλησία θὰ εἶχε τὴν ἔξωθεν καλὴ μαρτυρία. Σήμερα τὴν ἔχει; Ἡ περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα λέει: ὄχι. Ἡ Α' Οἰκ. Σύνοδος στὴν ὁποία τὸ 325 μ.Χ. συμμετεῖχαν καὶ ἔγγαμοι ἐπίσκοποι, θέσπισε ὡς ἀπόφασί της, τὴν παραδοθεῖσα ὑπὸ τοῦ Κυρίου καὶ τῶν ἀποστόλων ἀδιάλειπτη πρακτικὴ τῆς Ἐκκλησίας νὰ εἶναι καὶ ἔγγαμοι οἱ ἐπίσκοποι. Παρόμοια μὲ τὴν Α'Οἰκ. Σύνοδο ὁρίζει καὶ ὁ 13ος Κανόνας της 6ης Οἰκ. Συνόδου τὸ 680 μ.Χ.
Οἱ ἔγγαμοι ἐπίσκοποι προεβλέποντο ἀδιαλείπτως μέχρι τὴν ἀμφιλεγόμενη ἐν Τρούλλῳ "πενθέκτη οἰκουμενικὴ Σύνοδο" ποὺ συνεκλήθη τὸ 692 μ.Χ. Ἡ Ἐκκλησία δὲν τῆς εἶχε προσδώσει κῦρος γι' αὐτὸ ὡς 7η Οἰκ. Σύνοδος θεωρεῖται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ἡ Σύνοδος τοῦ 787 μ.Χ. Ὀ φιλοπαπικὸς Νικόδημος νομίζω ὅτι ἦταν ἐκεῖνος ποὺ σὲ χρὀνους ἀμαθείας παρενέβαλε τὴν ἐν Τρούλλῳ ἀνάμεσα στὶς οἰκουμενικές καὶ ἐπειδὴ ἤδη εἶχε ὀνομαστεῖ στὴ συνείδησι τῆς Ἐκκλησίας ὡς 7η ἡ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος ἡ Σύνοδος τοῦ 787, ἡ ἐν Τρούλλῳ τοῦ 692 κατετάγη ὡς ... "πενθέκτη"! Γίνονται καὶ τέτοια "θαύματα" στὴν ἐκκλησία.
Γράφει ὁ Κ. Σιαμάκης:
"κατὰ τὰ 170 χρόνια 690-859, τότε ποὺ ἡ ἀνατολικὴ ἐκκλησία βρισκόταν κάτω ἀπὸ τὴν ἀσφυκτικὴ ἐπιρροὴ τοῦ πάπα ῾Ρώμης κατὰ τὴν ὁποία οἱ παριστάμενοι δυὸ ἐκπρόσωποι τοῦ πάπα ῾Ρώμης Σεργίου Α΄ ἐπέβαλαν ἕνα πρωτοφανὲς «Σύνταγμα» καὶ «Καταστατικὸ χάρτη διοικήσεως τῆς ἐκκλησίας» καὶ «Τρίτη Διαθήκη», ποὺ κύριο θέσπισμά του εἶναι ἡ ἐκ μέρους τῶν ἀνατολικῶν συνοδικὴ ἀναγνώρισι τῶν κανόνων τῆς ἀντιγαμικῆς καὶ βλάσφημης συνόδου τῆς Καρθαγένης καὶ ἡ ἀπαγόρευσι τοῦ γάμου τῶν ἐπισκόπων (κανόνες 12 καὶ 13). ἀπὸ τότε χρονολογεῖται ἡ ὑποχρεωτικὴ ἀγαμία τῶν ἐπισκόπων καὶ τῆς ἀνατολικῆς ἐκκλησίας, ποὺ σήμερα εἶναι ἡ μόνη καὶ μία ἐκκλησία".
Ὅταν θὰ ἔχετε χρόνο διαβάστε σχετικά: Ὁ γάμος τῶν ἐπισκόπων
http://philologus.gr/4/71-2010-01-01-01-23-53/61-2010-01-01-00-41-26
Σᾶς εὐχαριστῶ.
Ἐπισκέπτης
(8 Οκτωβρίου 2017 - 6:51 μ.μ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου