Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017

Να λοιπόν πώς διαδόθηκε, και το μάθαμε όλοι το φιάσκο (12/7/2017), με την αγρυπνία σε εκκλησία του Αγρινίου… Εκεί όπου τέθηκε από τον παπά για λατρεία και προσκύνηση… Το αποξηραμένο αρχί… ε, το παπάρ… ε, το καρύδι… Λάθος, το κάστανο ήθελα να πω, του γ. Παΐσιου…

Να λοιπόν πώς διαδόθηκε, και το μάθαμε όλοι το φιάσκο (12/7/2017), με την αγρυπνία σε εκκλησία του Αγρινίου… Εκεί όπου τέθηκε από τον παπά για λατρεία και προσκύνηση… Το αποξηραμένο αρχί… ε, το παπάρ… ε, το καρύδι… Λάθος, το κάστανο ήθελα να πω, του γ. Παΐσιου… 
Διαβάζω...
σε ανακοίνωση του ίδιου του ναού: 
Την επόμενη ημέρα, 13/7/2017 στις 12:29 μμ, ειδησεογραφικό site του Αγρινίου που κατά καιρούς έχει υποτιμήσει τις δράσεις του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου στο παρελθόν, ανήρτησε δημοσίευση (άρθρο) όπου σχολίαζε την Αγρυπνία και αφενός χλεύαζε το κάστανο και αφετέρου χρησιμοποιούσε φράσεις που εύκολα θα προβλημάτιζαν τον αναγνώστη για την αγιοποίηση του Αγίου Παϊσίου. 
Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής χωρία του άρθρου: 
«Επίσης δεν μπαίνω στον… πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης. 
Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να… παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα; 
Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι «ασυρματιστής του Θεού» και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; 
Ερώτηση κάνω.» 
Περαιτέρω, σε σχόλιο του κάτω από το κυρίως άρθρο, ο συντάκτης του άρθρου γράφει:  
«Θέλω να σου πω ότι πιστεύω ακράδαντα πως ο ασκητής Γέροντας Παΐσιος έγινε τόσο δημοφιλής για έναν λόγο: διότι λειτουργεί σαν αντίβαρο στον Γενάρχη των Βουλγάρων, τον Παϊσί (Παΐσιος) που εικονίζεται ακόμη και στα νομίσματά τους. Εκείνος έμαθε γράμματα στο Άγιο Όρος και ουσιαστικά «δημιούργησε» τα βουλγαρικά γράμματα, την βουλγαρική συνείδηση και, τελικά, τον βουλγαρικό εθνικισμό, τον οποίο οι Έλληνες έχουν βρει μπροστά τους πολλές φορές. Αυτός ο άλλος Παΐσιος, θα το ξέρεις, έφτιαξε μια ολόκληρη κουλτούρα ενός άλλου λαού στην Μονή Χιλανδαρίου! 
Το όνομα Παΐσιος λοιπόν, ήθελε και την ελληνική του εκδοχή στην συνείδηση του δικού μας λαού». 
http://www.topontiki.gr/article/230177/i-ekklisia-apanta-stis-epikriseis-gia-kastano-toy-paisioy-oi-pistoi-zitisan

Δεν υπάρχουν σχόλια: