Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Παναγιώτης Μιχαλόπουλος ...72χρονος blogger: Σχεδιαστής μηχανολογικού και ναυπηγικού σχεδίου, κατασκευαστής διεθνών αεροδρομίων. (Ερώτηση: τι σχέση μπορεί να έχει, και με το σχέδιο το αγιογραφικό, με τις ιερές εικόνες της ορθοδοξίας; Ε;)

Στη φωτο:  Εγώ πίσω, και μπροστά ο καλός συνάδελφος Μανολάκης Τηλιακός, στον οποίο κάθε Δευτέρα αναμετέδιδα –σαν να το είχα αποστηθίσει- όλο το κήρυγμα της Κυριακής από τον πατέρα Αυγουστίνο Καντιώτη, τον οποίον από τότε – με προτροπή του Αεράκη- παρακολουθούσα ανελλιπώς.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ:

Αν και σπούδασα και μηχανολογικό και ναυπηγικό σχέδιο στα νιάτα μου (δεκαετία ’60) ως βασικό μάθημα σε αντίστοιχες τεχνικές σχολές για δυο ολόκληρες συνεχείς τετραετίες… Και σχέδιο στο κομπιούτερ –πολύ αργότερα -στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μεγάλος άνθρωπος πια… 
Αν και με την 40 ετών υπηρεσία μου -με την ιδιότητα του σχεδιαστή, πήρα τελικά σύνταξη…
Συνέβη και αυτό: 
Με τη χρήση του internet, σχετικά πρόσφατα, και με την επικοινωνία μου μέσω αυτού με θρησκευτικά πρόσωπα σε ανάλογα θέματα… 
Απέκτησα και γνώσεις… αγιογραφικού σχεδίου! 
Όχι για να αγιογραφώ βέβαια, αλλά στο να παρατηρώ τις διάφορες εικόνες, σε σχετικά προφίλ και αναρτήσεις, και να μπορώ να τις σχολιάζω... Και, από καλλιτεχνικής πλευράς, αλλά κυρίως από ιστορικής και θεολογικής απόψεως! 
Και μιλάμε για χιλιάδες τέτοια σχόλια τα τελευταία χρόνια! 
Ερώτηση: 
Λέτε να μου αναγνωρίσουν –από την Πολιτεία –υπουργείο πολιτισμού, ή από την Εκκλησία –οικουμενικό πατριαρχείο, και μια μικρή έξτρα σύνταξη, τιμής ένεκεν, για το έργο μου αυτό; Χα!
Σήμερα, συζητώ με μια φίλη μου αγιογράφο.
ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ
Αγλαια Ηλια
Παναγιώτης:  
ETΣΙ ΕΥΛΟΓΟΥΣΕ Ο ΑΓΙΟΣ;
ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Αγλαια Ηλια
Καλημέρα....Τι εννοείτε???
Παναγιώτης:  
ME TO ΠΑΡΑ-ΜΕΣΑΙΟ ΔΑΧΤΥΛΟ;
Παναγιώτης: 
ΕΤΣΙ;
Παναγιώτης: 
ΕΤΣΙ, ΚΑΙ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ;
Παναγιώτης:  
Η ΕΤΣΙ; 
ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Αγλαια Ηλια
Εσείς τι νομίζετε??? 
Παναγιώτης: 

ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Αγλαια Ηλια
Τότε φταίνε οι ενίοτε Αγιογράφοι...
κι εγώ που είμαι αδιαβαστη!..
Ευχαριστώ πολύ!..
😔 
Παναγιώτης: 
Μη στενοχωριέστε καλή μου φίλη! Δεν φταίτε, εσείς. Έτσι είναι, όλες οι εικόνες! Έτσι ευλογεί, και, ο μικρός Χριστούλης, έτσι και οι παπάδες μας, έτσι και οι Άγγελοι ακόμα! 
Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια! 
Έτσι αγιογραφούν όλοι, από πολύ παλιά… 
Από την επιρροή του «ελληνικού βουδισμού», της αρχαιότητας… Αυτή η επιρροή που μεταφέρθηκε και στο βυζάντιο του «ελληνοχριστιανικού πολιτισμού».
Και είναι πράγματι πολιτισμός η ευλογία αυτή, αυτή με το παρα-μεσαίο δάχτυλο, αφού ξεφεύγει κάπως από την βάρβαρη, αυτήν με το… μεσαίο!
ΥΓ
Σχετικά πάντως με τον άγιο Νεκτάριο έχω να παρατηρήσω ότι έχουμε πολλές φωτογραφίες του, αλλά σε καμιά δεν ευλογεί έτσι. Νομίζω μόνο με τον σταυρό! Προς τιμήν του!

ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Αγλαια Ηλια
Αν και έχω ιδιαίτερη σχέση με τον Άγιο..
Αιγινητισσα βλέπετε..
Δεν το έχω προσέξει... 
Ευχαριστώ για την παρατήρηση!!!
Παναγιώτης:  
Η αυθεντική του εικόνα…
Παναγιώτης:
Εδώ, η πλαστογραφημένη εικόνα του, η πεπειραμένη φωτογραφία του: 
Της έβαλαν «δάχτυλο», και αυτής, οι βέβηλοι!
ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Αγλαια Ηλια
Πολύ ενδιαφέρουσα η κριτική σου... 
Πρώτη φορά κριτικάρουν εικόνα μου... 
Είναι ορισμένα πράγματα που δεν τα ξέρουμε...
Θα ήθελα να συνεχίσεις!!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: