Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Σήμερα στο facebook, συζητώ με τη νέα φίλη μου (από την Καλιφόρνια, αυτή), την χρήστη «Soula Athanasia Proskinitria», για τον θρησκευτικό τουρισμό, για τον «αγιασμό» της στον Ιορδάνη τον ποταμό.

ΜΗΝΥΜΑ: 
Ιαν 31 τις 8:31 π.μ.
Από: Facebook 
Προς: Panagiotis Michalopoulos
Η Soula Athanasia Proskinitria θέλει να γίνετε φίλοι στο Facebook. 
(12 κοινοί φίλοι - 203 φίλους - 41 ομάδες
Soula Athanasia Proskinitria: El Cajon, California 
 
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Soula Athanasia Proskinitria
19 Ιανουαρίου

ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
ΣΤΟΝ ΙΟΡΔΑΝΗ ΠΟΤΑΜΟ;
Soula Athanasia Proskinitria 

yes
Irene Johnson 
Κουκλιτσα
Soula Athanasia Proskinitria 

Pou to ides afto?
Panagiotis Michalopoulos 

ΚΟΥΚΛΑ. ...
ΑΛΛΑ ΠΟΣΟ ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΝΕΡΑ;
Panagiotis Michalopoulos 

ΟΙ ΠΑΠΑΔΕΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΜΑΤΙ ...
ΜΕ ΤΗΝ ΚΕΛΕΜΠΙΑ ΑΥΤΗ ...
ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΛΑ ΟΤΑΝ ΒΡΑΧΕΙ;
Soula Athanasia Proskinitria 
Toso katharo pou mporis na to xrisimopoiisis san Ayiasmo
Panagiotis Michalopoulos 

TO ΒΛΕΠΩ ΘΟΛΟ.
Soula Athanasia Proskinitria 

Etsi fenete ala eine katharo.
Soula Athanasia Proskinitria 

akomi exo mazi mou. 
edo eine to akribos simeio pou baftistike O Xristouli mas,
Den eine panta anixto
Panagiotis Michalopoulos 

ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΤΟ ΝΕΡΟ. ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ.
Soula Athanasia Proskinitria 

Eine o bathos pou to kani na fenete etsi
Soula Athanasia Proskinitria 

se ola ta simeia tou Iordani Potamou fenete to nero etsi
Soula Athanasia Proskinitria 
apofasisete na pate ena taksidi ...
tha sas mini aksexasto 
Panagiotis Michalopoulos 
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η πινακίδα στις όχθες του ποταμού είναι σαφής:
"Μολυσμένα ύδατα. Απαγορεύεται η είσοδος"
....Δείτε περισσότερα
http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=35955&catid=7&la=1 
Soula Athanasia Proskinitria 
afto prepi na eine kenouryio.
eyo eimoun ekei may 2012 kai mou emeine aksexasto.
efxaristo ton KIrion pou me aksiose na pao
Soula Athanasia Proskinitria 

sas efxaristo pou mou to diksate
Panagiotis Michalopoulos 
Όλη η γη, είναι του Κυρίου! 
Όλα, είναι δικά του δημιουργήματα! 
Παντού όπου στρέψουμε το βλέμμα μας, βρίσκουμε αφορμές να τον δοξάσουμε. 
Αγιασμό, βρίσκουμε και στην εκκλησία μας. 
Γιατί να πάμε εκεί; Επειδή έχουμε λεφτά; 
Για θρησκευτικό τουρισμό; Για να μας τα φάνε οι έμποροι της θρησκείας;
Soula Athanasia Proskinitria 

eine pos to pistebi o kathe antroposIrene Johnson 
Δεν υπάρχει θρησκευτικός τουρισμός, υπάρχουν χριστιανοί που αισθάνονται αυτήν την ιδιαίτερη ανύψωση πνεύματος και αγαλλίαση όταν βρίσκουν την δύναμη να προσκυνήσουν αυτά τα άγια μέρη.
δεν χρειάζεται φυσικά να πάει εκεί κανένας άλλος γιατί δεν θα κατανοήσει κάτι διαφορετικό.
ΣΚΥΨΕ, ...ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ!
Irene Johnson 
Καλημέρα σε όλους εκεί , 
ιδιαίτερα στην αθανασουλα μου, πολλή αγάπη....
Panagiotis Michalopoulos 

Τι ώρα είναι στην Καλιφόρνια; 
Panagiotis Michalopoulos
Ιορδάνης Ποταμός
24 αναρτήσεις στο μπλογκ μου… ΕΔΩ:
http://xairete.blogspot.gr/search/label/IORDANHS-POTAMOS


Panagiotis Michalopoulos
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1310183845710958&set=a.134489906613697.25213.100001580668005&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=663658210479451&set=a.663656173812988.1073741878.100005058332138&type=3&theater
ΔΙΑΒΑΖΩ:
Soula Athanasia Proskinitria
Τόπος διαμονής: El Cajon, California
Τόπος καταγωγής: Σαν Ντιέγκο • Έζησε σε Ελληνικόν

https://www.facebook.com/sou.wos
ΣΧΕΤΙΚΟ: 
Φωτο, στην ανάρτηση της φίλης μου, Soula Athanasia Proskinitria 
Προσοχή: Μόλυνση, βούρκος, ακατέργαστα απόβλητα, νάρκες, σκατά και απόσκατα… 
Άλλα και να το πιείτε μπορείτε, και να λουστείτε! 
Είναι ένα άγιο μολυσμένο νερό! 
Όσοι μπείτε όμως μέσα, κρατηθείτε να μην κατουρηθείτε! 
Είναι αμαρτία να κατουριέσαι τη στιγμή που σε βαφτίζουν Χατζή ή Χαζήνα!
ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΟ:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε...
Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης (αδελφός του Μ. Βασιλείου) έχει αντίθετη γνώμη για τα Ιεροσόλυμα, από προσωπική εμπειρία ("Ένα ταξίδι στα Ιεροσόλυμα"):
Η επιστολή αυτή γράφτηκε σε απάντηση επιστολής ηγουμένου ενός μοναστηριού, ο οποίος ερωτά τον άγιο, αν θα έπρεπε η αδελφότητα των μοναχών να επισκεφθεί και προσκυνήσει τον Τάφο του Κυρίου. 

Ο άγιος Γρηγόριος απαντά τεκμηριωμένα, ότι μια τέτοια επίσκεψη δεν θα ωφελούσε στην πνευματική ανέλιξη των μοναχών και τούτο για τους εξής λόγους: 
1.- Δεν αναφέρεται στις άγιες Γραφές, ότι την ημέρα της Κρίσεως, στους εκ δεξιών του Κυρίου θα ευρίσκονται και όσοι είχαν επισκεφθεί τους άγιους Τόπους. 
2.- Δεν αναφέρεται στους μακαρισμούς, ότι μακάριοι θα είναι και εκείνοι που έχουν προσκυνήσει τον Πανάγιο Τάφο. 
3.- Ένα ταξίδι στα πανάγια προσκυνήματα δεν εξασφαλίζει την είσοδο του πιστού στη Βασιλεία των Ουρανών. 
4.- Δεν αποκομίζει ο πιστός πνευματικά οφέλη με την επίσκεψη αυτή, τουναντίον μάλιστα, κινδυνεύει η γαλήνη και η ησυχία του από την οχλοβοή του πλήθους. 
5.- Η όραση, η ακοή και η καρδιά του πιστού κινδυνεύουν να σκανδαλιστούν από τα άτοπα και τα έκτροπα που γίνονται εκεί. 
6.- Τι περισσότερο θα βρει κανείς πηγαίνοντας εκεί; Ο Κύριος δεν υπάρχει εκεί σωματικά, ενώ είναι παρών σε κάθε αγία Τράπεζα σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη. Εξ άλλου δεν πλεονάζει στα μέρη εκείνα η χάρη του αγίου Πνεύματος: "Τι δε πλέον έξει ο εν τοις τόποις εκείνοις γενόμενος, ως μέχρι του νυν σωματικώς του Κυρίου εν εκείνοις τοις τόποις διάγοντος ημών δε αποφοιτώντος, ή ως του Αγίου Πνεύματος παρά τοις Ιεροσολυμίταις πλεονάζοντος προς δε ημάς διαβείναι αδυνατούντος;" 
7.- Δεν υπάρχει "είδος ακαθαρσίας", που να μην ευδοκιμεί εκεί: "..... Έπειτα και ει ην πλείων η χάρις εν τοις κατά Ιεροσόλυμα τόποις, ουκ αν επεχωρίαζε τοις εκεί ζώσιν η αμαρτία. νυν μέντοι ουκ έστιν ακαθαρσίας είδος ό μη τολμάται παρ’ αυτοίς, και πορνείαι και μοιχείαι και κλοπαί και ειδωλολατρείαι και φαρμακείαι και φθόνοι και φόνοι. και μάλιστά γε το τοιούτον επιχωριάζει κακόν, ώστε μηδαμού τοιαύτην ετοιμότητα είναι προς το φονεύειν όσην εν τοις τόποις εκείνοις, θηρίων δίκην τω αίματι των ομοφύλων επιτρεχόντων αλλήλοις ψυχρού κέρδους χάριν. όπου τοίνυν ταύτα γίνεται, ποίαν απόδειξιν έχει το πλείονα χάριν είναι εν τοις τόποις εκείνοις;" 
8.- Δεν αυξάνεται η πίστη μας μετά από μια επίσκεψη στους αγίους Τόπους: "τα ημέτερα πολύ αγιώτερα των έξω εστίν". 
9.- Η προσέγγιση του Θεού δεν γίνεται με τοπικές μετακινήσεις (π.χ. από την Αθήνα στα Ιεροσόλυμα), αλλά με την καθαρότητα της καρδιάς.
10.- Ας φροντίζουμε να εκδημούμε από το σώμα μας προς τον Κύριο και όχι από τον τόπο μας προς την Παλαιστίνη.
Τελικά περαίνοντας τη σύντομη αναφορά μας στα γραφέντα από τον άγιο Γρηγόριο, που είναι όσο ποτέ επίκαιρα σήμερα, θα θέλαμε να καταθέσουμε την προσωπική μας θλιβερή μαρτυρία, όταν προσκυνητές στον Πανάγιο Τάφο (1995), γίναμε θεατές της συμπλοκής και του ξυλοδαρμού μεταξύ των δυο μοναχών φρουρών του Τάφου και του πλήθους των πιστών για τη σειρά προτεραιότητας, πράγμα που επιβεβαιώνει τα αναφερθέντα από τον αγ. Γρηγόριο Νύσσης 16 αιώνες πριν.
ΙΚ
1 Φεβρουαρίου 2017 - 11:14 π.μ.


ΣΧΕΤΙΚΟ:

Ο συνειδητός όμως χριστιανός, που επιλέγει το προσκύνημα γενικά, είτε αυτό το κάνει στην ενορία του, ή στην εικόνα που έχει, ή σε κάποιο λείψανο που ήρθε στην περιοχή του, ή σε «τίμιο ξύλο», κλπ, διαπράττει μεγάλο αμάρτημα… Διότι –ενώ έχει την ψευδαίσθηση ότι αγιάζεται, ότι σώζει την ψυχή του με όλα αυτά τα τυπολατρικά, στην πραγματικότητα την χάνει και κολάζεται, διότι παραβαίνει την εντολή του θεού που λέει να μην προσκυνάμε είδωλα!

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης (αδελφός του Μ. Βασιλείου) έχει αντίθετη γνώμη για τα Ιεροσόλυμα, από προσωπική εμπειρία ("Ένα ταξίδι στα Ιεροσόλυμα"):
Η επιστολή αυτή γράφτηκε σε απάντηση επιστολής ηγουμένου ενός μοναστηριού, ο οποίος ερωτά τον άγιο, αν θα έπρεπε η αδελφότητα των μοναχών να επισκεφθεί και προσκυνήσει τον Τάφο του Κυρίου. Ο άγιος Γρηγόριος απαντά τεκμηριωμένα, ότι μια τέτοια επίσκεψη δεν θα ωφελούσε στην πνευματική ανέλιξη των μοναχών και τούτο για τους εξής λόγους:
1.- Δεν αναφέρεται στις άγιες Γραφές, ότι την ημέρα της Κρίσεως, στους εκ δεξιών του Κυρίου θα ευρίσκονται και όσοι είχαν επισκεφθεί τους άγιους Τόπους.
2.- Δεν αναφέρεται στους μακαρισμούς, ότι μακάριοι θα είναι και εκείνοι που έχουν προσκυνήσει τον Πανάγιο Τάφο.
3.- Ένα ταξίδι στα πανάγια προσκυνήματα δεν εξασφαλίζει την είσοδο του πιστού στη Βασιλεία των Ουρανών.
4.- Δεν αποκομίζει ο πιστός πνευματικά οφέλη με την επίσκεψη αυτή, τουναντίον μάλιστα, κινδυνεύει η γαλήνη και η ησυχία του από την οχλοβοή του πλήθους.
5.- Η όραση, η ακοή και η καρδιά του πιστού κινδυνεύουν να σκανδαλιστούν από τα άτοπα και τα έκτροπα που γίνονται εκεί.
6.- Τι περισσότερο θα βρει κανείς πηγαίνοντας εκεί; Ο Κύριος δεν υπάρχει εκεί σωματικά, ενώ είναι παρών σε κάθε αγία Τράπεζα σε κάθε ευχαριστιακή σύναξη. Εξ άλλου δεν πλεονάζει στα μέρη εκείνα η χάρη του αγίου Πνεύματος: "Τι δε πλέον έξει ο εν τοις τόποις εκείνοις γενόμενος, ως μέχρι του νυν σωματικώς του Κυρίου εν εκείνοις τοις τόποις διάγοντος ημών δε αποφοιτώντος, ή ως του Αγίου Πνεύματος παρά τοις Ιεροσολυμίταις πλεονάζοντος προς δε ημάς διαβείναι αδυνατούντος;"
7.- Δεν υπάρχει "είδος ακαθαρσίας", που να μην ευδοκιμεί εκεί: "..... Έπειτα και ει ην πλείων η χάρις εν τοις κατά Ιεροσόλυμα τόποις, ουκ αν επεχωρίαζε τοις εκεί ζώσιν η αμαρτία. νυν μέντοι ουκ έστιν ακαθαρσίας είδος ό μη τολμάται παρ’ αυτοίς, και πορνείαι και μοιχείαι και κλοπαί και ειδωλολατρείαι και φαρμακείαι και φθόνοι και φόνοι. και μάλιστά γε το τοιούτον επιχωριάζει κακόν, ώστε μηδαμού τοιαύτην ετοιμότητα είναι προς το φονεύειν όσην εν τοις τόποις εκείνοις, θηρίων δίκην τω αίματι των ομοφύλων επιτρεχόντων αλλήλοις ψυχρού κέρδους χάριν. όπου τοίνυν ταύτα γίνεται, ποίαν απόδειξιν έχει το πλείονα χάριν είναι εν τοις τόποις εκείνοις;"
8.- Δεν αυξάνεται η πίστη μας μετά από μια επίσκεψη στους αγίους Τόπους: "τα ημέτερα πολύ αγιώτερα των έξω εστίν".
9.- Η προσέγγιση του Θεού δεν γίνεται με τοπικές μετακινήσεις (π.χ. από την Αθήνα στα Ιεροσόλυμα), αλλά με την καθαρότητα της καρδιάς.
10.- Ας φροντίζουμε να εκδημούμε από το σώμα μας προς τον Κύριο και όχι από τον τόπο μας προς την Παλαιστίνη.
Τελικά περαίνοντας τη σύντομη αναφορά μας στα γραφέντα από τον άγιο Γρηγόριο, που είναι όσο ποτέ επίκαιρα σήμερα, θα θέλαμε να καταθέσουμε την προσωπική μας θλιβερή μαρτυρία, όταν προσκυνητές στον Πανάγιο Τάφο (1995), γίναμε θεατές της συμπλοκής και του ξυλοδαρμού μεταξύ των δυο μοναχών φρουρών του Τάφου και του πλήθους των πιστών για τη σειρά προτεραιότητας, πράγμα που επιβεβαιώνει τα αναφερθέντα από τον αγ. Γρηγόριο Νύσσης 16 αιώνες πριν.

ΙΚ