Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

Και ξαφνικά –πριν από λίγο, η ενημερωτική για τον διαχειριστή σελίδα του ιστολογίου μου, πετάχτηκε απροσδόκητα, και μου άναψε κόκκινο, ότι δεν έχω αξιολογήσει (για δημοσίευση ή μη) καμιά δεκαπενταριά σχόλια αναγνωστών μου, εδώ και ένα μήνα περίπου σταλμένα!

Και ξαφνικά –πριν από λίγο, η ενημερωτική για τον διαχειριστή σελίδα του ιστολογίου μου, πετάχτηκε απροσδόκητα, και μου άναψε κόκκινο, ότι δεν έχω αξιολογήσει (για δημοσίευση ή μη) καμία δεκαπενταριά σχόλια αναγνωστών μου, εδώ και ένα μήνα περίπου σταλμένα! 
Και άλλοτε μου ξέφευγε κανένα σχόλιο -από το μέηλ που με ενημέρωνε σχετικά, αλλά το έπιανα αμέσως μετά, στη σελίδα αυτήν του ιστολογίου μου.
Είναι όμως λίγος καιρός που η σελίδα αυτή άλλαξε μορφή, και η σχετική αναφορά (για σχόλια σε αναμονή έγκρισης) πήγε κάπου αλλού, που εγώ δεν την έβλεπα!
Πολύ με στενοχώρησε αυτό, το να μην έχω δημοσιεύσει αυτά τα σχόλια, διότι και παρεξηγήσεις μπορεί να δημιούργησαν (ότι κάνω κάποια λογοκρισία) αλλά και εμένα με ζημίωσαν σημαντικά.
Για παράδειγμα, είχα τότε δυο απαντήσεις του φίλου «Επισκέπτη», σχετικά με την ηλικία του Ιωσήφ (σοβαρό θέμα) και τις είδα μόλις τώρα! Και φυσικά, τις δημοσίευσα αμέσως.
Στο μεταξύ εγώ, εξακολουθούσα να μένω στο σκοτάδι, και να επιμένω στο θέμα αυτό (δεκάδες φορές -στο facebook κυρίως), και απάντηση ΕΚΕΙ, να μη βλέπω. (ενώ την είχα από τον «Επισκέπτη» μου, αλλά μου την έκρυβε ο διαβολάκος των μπλογκ! Μέχρι σήμερα!)

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ: 
Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2016

Απόψε «συζήτησα» (το προσπάθησα δηλαδή) με έναν σεβαστό φίλο, τον χρήστη «Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας». Επισκέφτηκα πριν από λίγο το προφίλ του...


P. MICHALOPOULOS είπε... 
Μη ξεχνάμε ότι ο Ιωσήφ, μόλις άρχισε να διαφαίνεται η εγκυμοσύνη της Παναγίας (νωρίτερα δεν το ήξερε, διότι η Παναγία το έκρυβε), θέλησε να την διώξει, για να μην αναγκαστεί να την λιντσάρει, να την διαπομπεύσει (σύμφωνα με το νόμο), σαν μοιχαλίδα.
Και ποιος θα είχε το θράσος να το κάνει αυτό; Ο 80χρονος Ιωσήφ, που «αρραβωνιάστηκε» μια… 15χρονη!
Και που τελικά δεν την διαπόμπευσε, μετά το μήνυμα του αγγέλου προς αυτόν.
Και η Μαρία κυκλοφορούσε έγκυος, ελεύθερα παντού… Και έκανε και το ταξίδι στη βηθλεέμ για την απογραφή…
Και κανένας δεν απορούσε αν ήταν του Ιωσήφ το παιδί!
26 Δεκεμβρίου 2016 - 10:52 μ.μ. 


ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε... 
Δεν εμπέδωσα ποια είναι η απορία σας αγαπητέ κε Μιχαλόπουλε. Δεν αναφέρεται στην Κ.Δ. ότι ο Ιωσηφ ήταν γέρος ή ηλικιωμένος ή χήρος, ή ότι είχε παιδιά ούτ περί Ιωακείμ και Ἀννας, αφιερώσεως της Μαρίας στο ναό και δήθεν μνηστεύσεώς της από τους ιερείς. Από τα απόκρυφα είναι και την απορία μου την είχε λύσει κάποτε ο υπέροχος Ι.Κ.
Νεότατος, περίπου 30 το ανώτερο 40 χρονών θα ήταν ο Ιωσήφ κι η Μαρία περίπου 20. Άντεξε ο Ιωσήφ τα ταξίδια, την φυγή και παραμονή στην Αίγυπτο, άντεχε έπειτα να εργάζεται σε σκληρές οικοδομικές και ξυλουργικές εργασίες μαζί με τον Χριστό για τουλάχιστον άλλα 30 χρόνια μετά τη γέννηση του Κυρίου, αν πέθανε στα 60 -70 του. Ταιριαστό ζευγάρι νέων ήταν ο Ιωσήφ και η Μαρία, παρθένοι αμφότεροι που μνηστεύθηκαν με σκοπό το γάμο και τη δημιουργία οικογένειας. 

Για τους γονείς τους ξέρουμε τα γενεαλογικά δέντρα (γενεές δεκατέσσαρες) που αναφέρουν οι Ευαγγελιστές. Εκ γένους Δαυίδ, ο Ιακώβ εγέννησε τον Ιωσήφ. Εκ γένους Δαυίδ καταγόταν και η Μαρία. 
Το τι είναι η μνηστεία και ο γάμος, περιγράφεται στην Παλαιά Διαθήκη. Οι γονείς μνήστευαν τα παιδιά ή ο πατέρας του γαμπρού ή ο ίδιος ο γαμπρός ζητούσε από τον πατέρα της κοπέλας την υποψήφια νύφη, συμφωνώντας τι προίκα θα δώσει ο γαμπρός στον πατέρα της νύφης, γινόταν η μνηστεία (αρραβώνας) και η νύφη παρέμενε παρθένος μέχρι να συνευρεθούν, π.χ. να ετοιμαστεί το νέο σπίτι τους ή ο γαμπρός να αποπληρώσει τον πεθερό, (π.χ. εργαζόμενος ως βοσκός του ποιμνίου του για κάποια περίοδο αν αυτό σας θυμίζει κάτι), ενώ μόνον όταν η νύφη και ο γαμπρός συνευρίσκοντο σαρκικά, τότε θεωρείτο ότι ήσαν σύζυγοι κι ότι είχε γίνει ο γάμος και έκτοτε συζούσαν στο ίδιο σπίτι. Αυτό αναφέρει κι η Καινή Διαθήκη, όταν λέει ότι όποιος νομίζει ότι ασχημονεί εις την εαυτού παρθένον (τη μνηστή του) γαμείτωσαν (ας παντρευτούν, δηλ ας συνευρεθεί ο παρθένος άντρας με την παρθένο μνηστή του και ας γίνει ο γάμος, μετά τη μνηστεία, διότι καλύτερα γαμείν ή πυρούσθαι) και ας αφήσουν τις αποχές για δήθεν πνευματικούς λόγους.
Εκείνη τη μέρα, του γάμου, ο πατέρας της νύφης έπαιρνε και φύλαττε τα αποδεικτικά στοιχεία της παρθενίας της κόρης του (το ματωμένο σεντόνι) ώστε αν τυχόν έπειτα ο γαμπρός τολμούσε να ισχυριστεί ότι η κόρη του δεν ήταν παρθένος, να προσκομίσει τα αποδεικτικά στοιχεία ενώπιον των δικαστών.
Η Ελισάβετ, η συγγενής της παρθένου Μαρίας και μητέρα του Ιωάννη του βαπτιστή, που συνέλαβε με φυσικό τρόπο, αλλά θαυμαστώς διότι ήταν εκείνης ο άντρας ο Ζαχαρίας γέρος κι εκείνη γριά και στείρα, ήταν εκείνη που λόγω ηλικίας ντράπηκε κι έκρυβε για 5 μήνες την εγκυμοσύνη της. Στον 6ο μήνα έγινε ο Ευαγγελισμός της Μαρίας. Η παρθένος Μαρία επισκεύτηκε την συγγενή της Ελισάβετ, σκίρτησε το βρέφος Ιωάννης, προφήτευσε η Ελισάβετ και η παρθένος Μαρία έμεινε εκεί για 3 μήνες.
Η Μαρία ενώ ήταν μνηστευμένη με τον Ιωσήφ, δεν ζούσε στο σπίτι του Ιωσήφ, όπως εξηγήσαμε παραπάνω, αλλά σε άλλο σπίτι (πιθανώς στο πατρικό της, έπειτα πήγε για 3 μήνες στης συγγενούς της Ελισάβετ).
Ὀταν κατέστη έγκυος εκ Πνεύματος Αγίου και ο Ιωσήφ ο αρραβωνιαστικός της είχε το δικαίωμα να την παραδειγματίσει, ώστε εκείνη να τιμωρηθεί πιθανώς και με ποινή θανάτου. Αλλά εκείνος ήταν καλόκαρδος και θέλησε να την απολύσει λάθρα, να την απαλλάξει από τη μνηστεία "και να πάει στο καλό". Αυτά έγιναν ΠΡΙΝ από το μήνυμα του αγγέλου προς τον Ιωσήφ. Μετά το μήνυμα του αγγέλου ο Ιωσήφ "παρέλαβε την γυναίκα αυτού". Την παρέλαβε δηλαδή στο σπίτι του ως νόμιμη σύζυγο και ως να είχε γίνει ο γάμος.

Συγνώμη για την πολυλογία. Χαίρετε.
27 Δεκεμβρίου 2016 - 12:33 π.μ.


ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...  
Και τελευταίο: Οι ποινές που προβλεπόταν στην Π.Δ. για παρθένο μνηστευμένη, αν συνευρισκόταν στην πόλη με άλλον άντρα (πριν δηλαδή από τον γάμο με τον μνηστήρα κι υποψήφιο σύζυγό της). Πώς να αποδείκνυε η παρθένος Μαρία τα περί Ασπόρου Συλλήψεως ή και πώς να πειθόταν οι δικαστές ότι εκείνο που νόμιζαν συνέβη στην εξοχή και όχι στην πόλη. 
Γι αυτό ο θεωρών τον εαυτό του "προδομένο" δίκαιος Ιωσήφ παρά την αρχική πίκρα του δεν θέλησε να την παραδειγματίσει αλλά να την αφήσει να πάει στο καλό, απαλλάσσοντάς την από τη μνηστεία, λάθρα απολύσας αυτήν, να την ξε-μνηστευτεί χωρίς διαπόμπευση. Και βέβαια μετά την άμεση παρέμβαση του Αγγέλου, ο δίκαιος Ιωσήφ συμμετείχε στο θείο σχέδιο ως ο προστάτης και νομιζόμενος πατέρας του μικρού Ιησού.
Δευτ. 22, 23-24: Ἐὰν δὲ γένηται παῖς παρθένος μεμνηστευμένη ἀνδρὶ καὶ εὑρὼν αὐτὴν ἄνθρωπος ἐν πόλει κοιμηθῇ μετ᾿ αὐτῆς, ἐξάξετε ἀμφοτέρους ἐπὶ τὴν πύλην τῆς πόλεως αὐτῶν καὶ λιθοβοληθήσονται ἐν λίθοις καὶ ἀποθανοῦνται· τὴν νεᾶνιν, ὅτι οὐκ ἐβόησεν ἐν τῇ πόλει, καὶ τὸν ἄνθρωπον, ὅτι ἐταπείνωσε τὴν γυναῖκα τοῦ πλησίον· καὶ ἐξαρεῖς τὸν πονηρὸν ἐξ ὑμῶν αὐτῶν.
Δευτ. 22,25-27: ἐὰν δὲ ἐν πεδίῳ εὕρῃ ἄνθρωπος τὴν παῖδα τὴν μεμνηστευμένην καὶ βιασάμενος κοιμηθῇ μετ᾿ αὐτῆς, ἀποκτενεῖτε τὸν κοιμώμεμον μετ᾿ αὐτῆς μόνον καὶ τῇ νεάνιδι οὐ ποιήσετε οὐδέν· οὐκ ἔστιν ἁμάρτημα θανάτου, ὅτι ὡς εἴ τις ἐπαναστῇ ἄνθρωπος ἐπὶ τὸν πλησίον καὶ φονεύσῃ αὐτοῦ ψυχήν, οὕτω τὸ πρᾶγμα τοῦτο, ὅτι ἐν τῷ ἀγρῷ εὗρεν αὐτήν, ἐβόησεν ἡ νεᾶνις ἡ μεμνηστευμένη, καὶ οὐκ ἦν ὁ βοηθήσων αὐτῇ.
Μετάφραση:
Εάν κόρην παρθένον μνηστευμένην την συναντήση ένας ανήρ εντός της πόλεως και κοιμηθή μαζή της, θα οδηγήσετε και τους δύο εις την πύλην της πόλεως, όπου το δικαστήριον της γερουσίας, και θα καταδικάσετε αυτούς στον δια λιθοβολισμού θάνατον. Την μεν κόρην διότι, καίτοι ευρισκομένη εις την πόλιν, δεν εφώναξε, τον δε άνδρα διότι διέφθειρε την μνηστήν του πλησίον. Ετσι θα βγάλετε εκ μέσου του ισραηλιτικού λαού τον πονηρόν.
Εάν ένας ανήρ συναντήση εις την ύπαιθρον κόρην μνηστευμένην και χρησιμοποιών βίαν κοιμηθή μαζή της, θα φονεύσετε μόνον τον άνδρα, που εκοιμήθη με αυτήν. Εις την κόρην δεν θα επιβάλετε καμμίαν τιμωρίαν. Δεν διέπραξεν αυτή αμάρτημα συνεπαγόμενον τον θάνατον· διότι το πάθημα της νεάνιδος είναι, ως εάν ένας ωπλισμένος άνθρωπος επιτεθή εναντίον αόπλου και τον φονεύση. Εις τον αγρόν ευρήκεν εκείνος την μνηστευμένην κόρην. Εφώναξεν εκείνη, αλλά δεν υπήρχε κανείς να σπεύση εις βοήθειάν της.
27 Δεκεμβρίου 2016 - 1:11 π.μ. 

https://xairete.blogspot.gr/2016/12/blog-post_784.html
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Ο Ιωσήφ γέρος, και 80 ετών -σύμφωνα με ορθόδοξο ιερό κείμενο. 
Κάτι που στηρίζει την άποψη ότι τα αδέλφια του Χριστού ήταν ξαδέλφια του, και η Παναγία αειπάρθενος.
Ο ΙΩΣΗΦ ΝΕΟΣ
ΣΧΕΤΙΚΟ:
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε:
Το ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε σπήλαιο αναγράφεται στο απόκρυφο κείμενο: "Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου", παράγραφος 18. 1.

Δεν υπάρχουν σχόλια: