Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Επίσης, θα ήθελα να ήξερα αν στην εκκλησιαστική αυτή «ναυτική ιεραρχία» πληρώματος και ηγεσίας, αν δικαιούμαι και εγώ μια κάποια μικρή έστω «σαρδέλα», ένα μικρό «γαλόνι», απλού βαθμοφόρου, ως χειροθετημένος Αναγνώστης. Του ναύτη «δίοπου» να υποθέσω, ή του «Κελευστή» μια και έχω και δίπλωμα Κατηχητή;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο χρήστης π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου, έγραψε...
23 Ιανουαρίου στις 10:02 μ.μ.
Χτες, μετανόησε ο Ζακχαίος, σιγά σιγά πρέπει να αρχίσουμε να μετανοούμε κι εμείς οι κληρικοί, και μετά από δυο τρεις Κυριακές να ακολουθήσουν και οι ''Άσωτοι'' απλοί Χριστιανοί
Τώρα όμως σειρά έχουμε οι ρασοφόροι! Εμείς που κρατάμε τα Ευαγγέλια, αλλά το λόγο μας δεν τον κρατάμε!
Μετάνοια, ταπεινότητα και συγχώρεση, για να δώσουμε το καλό παράδειγμα! 

Αλλιώς, στις εκκλησιές θα έρχονται όλο και λιγότεροι... 
Αμήν!
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 

Ποια πράγματα (πολλά και ποικίλα;), διώχνουν τους ανθρώπους από την εκκλησία;
Είναι αλήθεια ότι μόνο το 2% του ελληνικού πληθυσμού (οι βαπτισμένοι από μωρά ορθόδοξοι) εκκλησιάζεται τακτικά;
Και πόσοι από αυτούς ξέρουν κάτι παραπάνω για τον Χριστό, εκτός από το ότι ήταν το παιδί της Παναγίας; Πόσοι από αυτούς ξέρουν έστω και το σημείο του σταυρού, να το κάνουν σωστά;
Τι φταίει γενικά;
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου

Παναγιώτη, το ποσοστό, μάλλον, είναι λίγο μεγαλύτερο. Ίσως τριπλάσιο απ΄ ότι αναφέρεις, αλλά και πάλι είναι πολύ μικρό! 
Για κάποιους λόγους δεν πάει ο κόσμος στην εκκλησία, και βασικά δεν έρχονται στην εκκλησία νέοι άνθρωποι. 
Ίσως κάποτε πρέπει να ανοίξει μία συζήτηση. Όχι απαραίτητα για το τι διώχνει τον κόσμο , αλλά τι δεν φέρνει στην εκκλησία! 
Βέβαια, τον πρώτο λόγο τον έχετε εσείς το πλήρωμα της Εκκλησίας, εγώ με χαρά θα ακούσω κάθε γνώμη! Αμήν!
Panagiotis Michalopoulos 

Αυτό το ποσοστό, το 2%, το οποίο δεν αφορά και σε 100% πιστούς χριστιανούς, ούτε και σε πλειοψηφία από πολύ νέους ανθρώπους, το έχω δει να αναφέρεται επανειλημμένα. Το έχω δει, και σε κείμενα του μητροπολίτη Φλώρινας Αυγουστίνου Καντιώτη, το έχω δει και σε έρευνα του αρχιμανδρίτη Δανιήλ Αεράκη.
Panagiotis Michalopoulos 

Δυστυχώς, μόνο 2%, και όχι 6%, είμαστε οι ορθόδοξοι στην «ορθόδοξη» Ελλάδα. Οι λαϊκοί βέβαια, διότι οι ιερωμένοι εκκλησιάζονται πάντα, αφού αυτή είναι και η εργασία τους. Άραγε, πόσοι ιερείς αντιστοιχούν σε κάθε έναν τέτοιον τακτικά εκκλησιαζόμενο;
Panagiotis Michalopoulos Και βέβαια, ΔΕΝ πρέπει να κλείσουμε τα μάτια, στο «τι διώχνει τον κόσμο». Πώς δεν είναι απαραίτητο αυτό;
Αν φταίνε κάποιοι από μέσα, από την εκκλησία, αν είναι υπαίτιοι σκανδαλισμού και άξιοι να πάνε να πνιγούνε όπως λέει ο Κύριος, εμείς θα το αγνοήσουμε;
Αν φταίει ο επαγγελματισμός (με την κακή έννοια) των ποιμένων, η άποψη ότι η εκκλησία είναι «μαγαζί», και μάλιστα «γωνιακό», όπως έλεγαν τόσο ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ Τίκας όσο και ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης, πάλι θα πούμε ότι όλα είναι καλά με τον ιερό κλήρο;

Panagiotis Michalopoulos 
Αναφερθήκατε δε, και στο «πλήρωμα της εκκλησίας», εννοώντας εμάς τους λαϊκούς. Το λεγόμενο, και… «χριστεπώνυμο πλήρωμα». Δηλαδή σαν να είναι ένα καράβι η εκκλησία και ο λαός είναι οι ναύτες, το κατώτερο προσωπικό, το «πλήρωμα». Ενώ οι ιερείς είναι το ηγετικό σώμα, οι βαθμοφόροι, οι καπεταναίοι να πούμε!
Αν είναι έτσι, τότε εγώ αυτό δεν το καλοκαταλαβαίνω.
Πώς μπορεί στο «χριστεπώνυμο πλήρωμα» της εκκλησίας να μη συμπεριλαμβάνονται και οι ιερωμένοι όλων των βαθμίδων; Από τον «αρχικελευστή» διάκο, τον «σημαιοφόρο» πρεσβύτερο ιερέα, μέχρι και τον «πλωτάρχη» μητροπολίτη και τον κυβερνήτη «αντιναύαρχο» πατριάρχη… Υποτίθεται δε ότι γενικός αρχηγός του επιτελείου, είναι ο «αρχιναύαρχος» Χριστός!
Αστειεύομαι βέβαια, διότι οι ιερείς είναι λειτουργοί, είναι ποιμένες, υπηρέτες του ποιμνίου, υπηρέτες των λαϊκών, με σκοπό να τους τρέφουν πνευματικά και όχι Βλάχοι τσοπαναραίοι ικανοί να τους αρμέγουν και να τους γδέρνουν.
ΥΓ
Α, ξέχασα!
1. Στις βαθμίδες αυτές που προανέφερα, ο νεωκόρος να θεωρείται άραγε
ότι είναι κάτι σαν... «μούτσος»; Χα!
2. Επίσης, θα ήθελα να ήξερα αν στην εκκλησιαστική αυτή «ναυτική ιεραρχία» πληρώματος και ηγεσίας, αν δικαιούμαι και εγώ μια κάποια μικρή έστω «σαρδέλα», ένα μικρό «γαλόνι», απλού βαθμοφόρου, ως χειροθετημένος Αναγνώστης. Του ναύτη «δίοπου» να υποθέσω, ή του «Κελευστή» μια και έχω και δίπλωμα Κατηχητή;

 
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 
Παναγιώτη, έγραψα πιο πάνω ότι τον πρώτο λόγο τον έχουν οι λαϊκοί. Δεν ξέρω πολλά από πληρώματα καραβιών, όμως όσον αφορά την Εκκλησία, τον πρώτο ρόλο τον έχετε εσείς! Εσείς αποτελείτε την Εκκλησία, ο λαός. Εμείς, ο κλήρος, είμαστε αυτοί που κληρωθήκαμε να διακονούμε εσάς. Τα αξιώματα της Βασιλείας των Ουρανών, αυτά τα αξιώματα και μόνο αποδέχεται η εκκλησία, είναι πρόκληση για όλους μας λαϊκούς και κληρικούς! Τα άλλα αξιώματα δεν με ενδιαφέρουν. Αν τα ήθελα δεν θα γινόμουν ιερέας! Ευχαριστώ για την επικοινωνία!
Panagiotis Michalopoulos 

1. Την Εκκλησία, δεν την αποτελεί μόνον ο λαός. Την αποτελεί και ο κλήρος και ο λαός. Όλοι μαζί, ποιμένες και ποιμενώμενοι, αποτελούμε το σώμα της Εκκλησίας της οποίας κεφαλή είναι ο Χριστός!
2. Πώς κληρωθήκατε;
3. Ποια είναι τα αξιώματα της Βασιλείας των Ουρανών;
4. Κι εγώ σας ευχαριστώ για την επικοινωνία πάτερ, εκ μέρους των «Άσωτων, απλών Χριστιανών»! Χα!

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 
Αγαπητέ Παναγιώτη, εγώ παραμένω στο αρχικό μου σχόλιο...Μετάνοια, ταπεινότητα και συγχώρεση, για να δώσουμε το καλό παράδειγμα! Σε ό,τι αφορά εμένα!
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 

Αν είσαι Αναγνώστης, όπως αναφέρεις, θα έπρεπε να έχεις ακούσει στην εκκλησία σου ότι τα αξιώματα της Βασιλείας των Ουρανών, είναι η αγιοσύνη, μια θέση στον Παράδεισο...
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 

Μόνο που για όλα αυτά δεν αρκεί η κριτική διάθεση, με πολλή αγάπη, χρειάζεται όπως είπε και ο Χριστός: ΠΡΟΣΕΥΧΗ και ΝΗΣΤΕΙΑ! Να είσαι πάντα καλά!
ΑΠΑΝΤΩ:
Panagiotis Michalopoulos 

Για το πιο πάνω από τα τρία τελευταία σας σχόλια:
1. «Μετάνοια» σε τι ακριβώς θα κάνετε πάτερ; Πείτε μας και εμάς, για να εξακολουθήσουμε.
2. Αυτή η «ταπεινότητα», πώς μεταφράζεται; Στο να καθόμαστε να μας ταπεινώνουν; Ό,τι πει ο Δεσπότης;
3. Και συγχώρεση, σε ποιον θα δώσετε; Σε κάποιον που δεν θα σας τη ζητήσει;
Panagiotis Michalopoulos 

Για το μεσαίο σχόλιο σας:
Και ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον παράδεισο και στη βασιλεία των ουρανών;
Panagiotis Michalopoulos 

Για το τρίτο, το τελευταίο σας σχόλιο… διαβάζω και σε παρένθεση σχολιάζω:
«Μόνο που για όλα αυτά» 

(τα ποια;) 
«δεν αρκεί η κριτική διάθεση» 
(η διαπίστωση που κάνουμε για μια κατάσταση, η περιγραφή της, η αναφορά αντί για τη σιωπή, η διάγνωση μιας αρρώστιας, είναι κριτική διάθεση, Δηλαδή κουτσομπολιό;)
«με πολλή αγάπη, χρειάζεται όπως είπε και ο Χριστός: ΠΡΟΣΕΥΧΗ και ΝΗΣΤΕΙΑ!» 
(μα αυτά τα κάνουμε πάντα, και όχι μόνο σε ειδικές περιπτώσεις μεγάλων εορτών) 
«Να είσαι πάντα καλά!» 
(Ευχαριστώ! και εσείς καλύτερα πάτερ μου)
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=141259146379110&id=100014850753743
ΣΧΕΤΙΚΟ:
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 
Special Education Teacher ...
στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Σπούδασε στην Παιδαγωγικη Ακαδημια Λαρισας
Στο παρελθόν: Γυμνάσιο Κρανέας

Τόπος διαμονής: Περιστέρι Αττικής
Τόπος καταγωγής: Peristéri, Attiki, Greece

https://www.facebook.com/profile.php?id=100014850753743
ΕΠΙΛΟΓΟΣ:
π.Αθανάσιος Παπαευθυμίου 
Παναγιώτη, δεν έχω δυστυχώς χρόνο για να συνεχίσω την ενδιαφέρουσα συνομιλία μας! 
Εύχομαι να είσαι καλά! 
Τις καθημερινές είμαι εκπαιδευτικός στην Αθήνα, τα Παρασκευοσαββατοκύριακά ταξιδεύω σε ένα νησί των Κυκλάδων στο οποίο λειτουργώ! 
Να είσαι καλά!
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=141259146379110&id=100014850753743

Δεν υπάρχουν σχόλια: