Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017

Συνεχίζεται και σήμερα (δεύτερος γύρος), διότι έτσι αποφάσισε η καλή μου φίλη, η εξαίρετη αυτή κυρία (φωτο), η χρήστης «Αννα πετριδου», στον τόσο ενδιαφέροντα αυτόν διάλογο μας, που άρχισε πριν από 17 ώρες, στο χρονολόγιο της, στο οποίο αρχικά σχολίασα μια ανάρτηση της, σχετική με το σπαθί του Ταξιάρχη της Λέσβου…

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Αννα πετριδου 
Το καθε τάμα σε μια εικονα αγιου σημαινει και ενα θαυμ α. Γιατι θα πρεπει να μας ενοχλει. Η Παναγια της Τήνου ειναι πνιγμενη στα τάματα. Απο τα τιμαλφή δημιουργήθηκαν ιδρυματα. Ας μη βλεπουμε τα πραγματα αρνητικα και ας εστιάσουμε στον εαυτό μας . Εμεις να γινουμε αρεστοί στον Θεο, τηρώντας το θέλημα Του. Το τί γίνεται πιο περα γιατί θα πρέπει να μας σκανδαλιζει και να μας απασχολει. Εγω πρέπει να διορθώσω τον κακό μου εαυτό, και να μου φτανει να βλέπω τις αμαρτίες μου και τα λάθη μου. Αν εγω διορθωθώ, όλος ο κόσμος θα γίνει καλύτερος. Ετσι πρέπει να σκεφτόμαστε. Να εστιάζουμε σε μας και την αμαρτωλότητά μας. Ο Θεος, ως Παντοδύναμος, που τα παντα βλεπει, εχει τον τροπο να διορθωσει τα κακως κειμενα, αν και ό,που υπαρχουν.
Panagiotis Michalopoulos
1. «Το καθε τάμα σε μια εικονα αγιου σημαινει και ενα θαυμα.»
Αυτό, το να θεωρείται ότι μια εικόνα είναι μεγαλύτερης αξίας από μια άλλη ίδια -του ίδιου προσώπου, διότι τάχα αυτή η εικόνα θαυματουργεί (αυτή και τα πιστά αντίγραφα της), είναι ειδωλολατρία, είναι παγανισμός. Ο αείμνηστος δε μητροπολίτης Ιωαννίνων Θεόκλητος Σετάκης, έλεγε ότι έτσι οι χριστιανοί προσκυνούν… «ξόανα»!

Panagiotis Michalopoulos
2. «Γιατι θα πρεπει να μας ενοχλει;»
Βασικά, μας ενοχλεί η βουδιστική νοοτροπία, αυτή της προσκύνησης. Ο λόγος του θεού απαγορεύει την προσκύνηση σε οτιδήποτε. Μόνον ο θεός προσκυνείται –νοερά, διότι είναι αόρατος, μόνον αυτός λατρεύεται.
Κάποιοι όμως, για εμπορικούς λόγους, επινόησαν την προσκύνηση των εικόνων, και έφεραν τον βουδισμό στην Εκκλησία του Χριστού!
Για να σε πείσουν δε να προσκυνήσεις μια εικόνα, να ανάψεις κερί, να ρίξεις χρήματα στο παγκάρι, να κρεμάσεις τάματα, να γράψεις την περιουσία σου στο ναό… Σου λένε ότι αυτή ειδικά η εικόνα, εξαιρείται από τα είδωλα, διότι διαφέρει… Είναι σου λέει, ζωντανή, θαυματουργή εικόνα, και θα σου κάνει ό,τι ζητήσεις!
Και είναι θαυματουργή, διότι κουνιέται! Και είναι θαυματουργή, διότι δακρύζει! Και είναι θαυματουργή, διότι ματώνει! Και είναι θαυματουργή, διότι ιδρώνει! Και είναι θαυματουργή, διότι είναι φανερωμένη! Και είναι θαυματουργή (σου λένε οι απατεώνες) διότι την ζωγράφισε ο ευαγγελιστής Λουκάς, ή είναι αντίγραφο μιας τέτοιας εικόνας του, στην οποία λένε πόζαρε η ίδια η Παναγιά με το μωρό αγκαλιά!
Και είναι θαυματουργή, διότι είναι… «αχειροποίητη»! Δεν την έκανε ανθρώπου χέρι! Έπεσε σου λένε από το τον ουρανό, όπως έπεφταν παλιά και τα «Διηπετή», τα κούτσουρα με την μορφή του Δία!

Panagiotis Michalopoulos 
3. «Η Παναγια της Τήνου ειναι πνιγμενη στα τάματα.»
Και η σκεπασμένη -κάτω από τα τάματα, εικόνα, είναι τελικά μια βλάσφημη, μια παπική εικόνα του Ευαγγελισμού, αυτή με τον κρίνο και το περιστέρι!

Panagiotis Michalopoulos 
4. «Απο τα τιμαλφή δημιουργήθηκαν ιδρυματα.»
Δημιουργήθηκε και η κομπίνα. Τα τιμαλφή, δεν εκποιούνται σαν κοσμήματα ώστε να έχουν πραγματική αξία για αγαθοεργούς σκοπούς, με διάφανο τρόπο. Αλλά καταστρέφονται στην ουσία… Στέλνονται κρυφά στην Τουρκία, για λιώσιμο, και επιστρέφουν με τον ίδιο τρόπο σαν ράβδοι χρυσού –αεροπορικώς σε βαλιτσάκια, με συνοδεία ιερωμένου του ιδρύματος!

Panagiotis Michalopoulos 
5. «Ας μη βλεπουμε τα πραγματα αρνητικα και ας εστιάσουμε στον εαυτό μας»
Δεν είναι αρνητικό, το να μη θέλουμε να μας εμπαίζουν σε ότι πιο ιερό έχουμε, στη πίστη μας, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών χριστιανών… Αυτοί, οι νέοι έμποροι του ναού, τους οποίους ο Κύριος –εκείνους της εποχής του, τους κυνήγησε με φραγγέλιο!

Panagiotis Michalopoulos 
6. «Εμεις να γινουμε αρεστοί στον Θεο, τηρώντας το θέλημα Του.»
Να κοιτάμε την καμπούρα μας, την ψυχούλα μας, τη ζωούλα μας! Χα!

Panagiotis Michalopoulos 
7. Το τί γίνεται πιο περα γιατί θα πρέπει να μας σκανδαλιζει και να μας απασχολει.
Δεν σκανδαλίζει μόνο εμένα αυτό, τον υποτίθεται …«ανάποδο» άνθρωπο. Σκανδαλίζει και τον κάθε υγιώς σκεπτόμενο άνθρωπο. Και τον κάνει πολλές φορές να χάνει την πίστη του. Να χάνει την ψυχή του, για την οποίαν -αυτή ψυχή, έχυσε το αίμα του ο Χριστός πάνω στον σταυρό! 

Και όλα αυτά, διότι οι παπάδες μας είναι αισχροί θρησκέμποροι… Που είναι και δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά θέλουν και τα τυχερά τους από τις ιεροπραξίες, θέλουν και γεμάτα παγκάρια, και πανηγύρια, και εικόνες γεμάτες τάματα… Που είναι Σιμωνιακοί παπάδες, πιστοί και δούλοι του Μαμωνά!
Panagiotis Michalopoulos 
8. «Εγω πρέπει να διορθώσω τον κακό μου εαυτό, και να μου φτανει να βλέπω τις αμαρτίες μου και τα λάθη μου.»
Όταν όμως κάνεις σωστό τον προσωπικό σου αγώνα, όταν διορθώνεσαι, τόσο και πιο πολύ σε καίει το ότι δίπλα σου χάνονται ψυχές… Και δεν μπορείς να κλείνεις τα μάτια σου με τυφλοπάνι, δεν φοράς παρωπίδες, δεν αδιαφορείς… Αλλά αγωνίζεσαι –παράλληλα, και για το γενικό καλό!
Δεν πέφτεις στα τέσσερα, μετά από αυτό το γνωστό παπαδικό το πρόσταγμα, το… «σκύψε ευλογημένη» ψύχη, όπως έκανε εκείνη η παπαδιά στην Πρέβεζα, για χάρη του τότε μητροπολίτη, του προ-προηγούμενου

Panagiotis Michalopoulos 
9. «Ο Θεος, ως Παντοδύναμος, που τα παντα βλεπει, εχει τον τροπο να διορθωσει τα κακως κειμενα, αν και ό,που υπαρχουν.»
«Συν Αθήνα, και χείρα κίνει»!  

Όταν ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έκανε εκείνη την μεγάλη κάθαρση στην Εκκλησιά και έδιωξε αιρετικούς, κλεφτές, κίναιδους, κλπ, δεν τα άφησε στο θεό! Βασίστηκε σε μαρτυρίες πιστών χριστιανών, έκανε δικαστήρια, και ξεβρόμισε την Εκκλησία! Γι αυτό και μισήθηκε τόσο πολύ –θανάσιμα, από τους συναδέλφους του, γι αυτό και πέθανε μαρτυρικά στο δρόμο για την εξορία!
Αλλά σήμερα, η Εκκλησία μας, τιμά σαν αγίους, ακόμα και αυτούς τους φονιάδες του μεγάλου αυτού πατέρα της Εκκλησίας μας! Αυτά!

Αννα πετριδου 
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου Παναγιωτη. Συν Αθηνά και χειρα κι κίνει. Συμφωνούμε αρκετα, απλα εχουμε διαφορετική προσέγγιση. Οταν ο Θεός θέλει, θα δώσει την δυναμη σε καποιον να παλαίψει. Το " Συν Αθηνα ..." ειναι των αρχαίων ημών προγόνων. Ομως, ο Θεός λεει : Μη μεριμνάτε δια την αύριον" . Εχουμε αποδείξεις και παραδειγματα που " τάισε" ανθρώπους, οπως το μάννα που έρριξε εξ ουρανου, τον Προφητη Ηλια που του εφερνε τροφή ο κορακας, το θαυμα που ταισε 5000 κοσμο με τα ψαρια και πολλα άλλα που γνωριζουμε απο τον βιο των αγιων μας. Με αυτο δεν θελω να πω οτι πρεπει να είμαστε τεμπελιδες και να περιμενουμε να μας ερθει η τροφη άνωθεν. Οχι, βεβαια. Ο Θεός ομως, μεριμνά για τα παιδια Του, ως πατερας ολων μας που ειναι. Αρκεί να Τον εμπιστευομαστε. Αυτα και να με συγχωρείς που είπα πολλά. Από αγάπη Χριστού μίλησα. Αρχισα να σου απαντω λογω τού θεματος που έθεσες με το σπαθί και τους αγγέλους. Μου φανηκε καποια ειρωνία και αυτό με εκανε να ανοιξω κουβεντα μαζί σου, θελοντας να καταλήξω να μη σαρκάζουμε τα αγια και τα θεια. Μη με παρεξηγεις. Νομιζα οτι δεν ηξερες καποια πράγματα και μπηκα στον...χορό των απαντήσεων. Ομως, ειδα πολυ καλα οτι εχεις καταρτηση. Γιατί τοτε ολο αυτό.....; Ας είναι.
Καλό κι ευλογημενο απόγευμα φιλε Παναγιώτη.

Panagiotis Michalopoulos 

«Αρχισα να σου απαντω λογω τού θεματος που έθεσες με το σπαθί και τους αγγέλους. Μου φανηκε καποια ειρωνία και αυτό με εκανε να ανοιξω κουβεντα μαζί σου, θελοντας να καταλήξω να μη σαρκάζουμε τα αγια και τα θεια.»
Η ώρα των εξομολογήσεων:
Δεν είναι ειρωνεία, η παρατήρηση. Ανάρτησες ένα θέμα, με μια δήλωση του εφημέριου, ότι το σπαθί δεν χάθηκε! Και μας έδειξε και την εικόνα με το σπαθί. Άλλη φωτογραφία όμως, έδειχνε την εικόνα χωρίς αυτό το σπαθί –τύπου σαμουράι, να είναι πια ξαπλωμένο μέσα από το τζάμι. Προφανώς, είχε εκποιηθεί, και κάποιος άλλος είχε φέρει σαν τάμα ένα διαφορετικό, που ήταν έξω, ακουμπισμένο κάτω, όρθιο, αριστερά στην εικόνα. Ο ιερέας έκανε ό,τι έκανε, διότι φαίνεται πώς θορυβήθηκε, μη μάθει ο πρώτος που έκανε την αφιέρωση, ότι το σπαθί του πια... "είχε πάει περίπατο".
Κάτι παρόμοιο γίνεται και με την εικόνα της Παναγίας της Γοργοϋπηκόου, η οποία αναπαράγεται και πωλείται στα διάφορα προσκυνήματα, γεμάτη τάματα, και πάντα στη μέση με το απαραίτητο περιδέραιο της Παναγίας αυτής. Μαργαριταρένιο περιδέραιο, που κάθε φορά που κάποιος φέρνει κάποιο νέο, το παλιό αντικαθίσταται, όπως παρατήρησα στη σχετική εικόνα, στην Μάντρα Αττικής.
Η ώρα των εξομολογήσεων:
Εγώ, δεν μετάνιωσα που άνοιξα κουβέντα μαζί σου! Όταν σου έκανα προχθές, το αίτημα φιλίας, παρακινούμενος από εκείνες τις συστάσεις που κάνει το σύστημα, για πρόσωπα με κοινούς φίλους, δεν ήξερα τίποτε για σένα. Δεν είχα μπει ποτέ στη σελίδα σου…

Η ώρα των εξομολογήσεων:
Παρακινήθηκα μόνο από τη φωτογραφία σου. Είπα: «να μια πραγματική κυρία, που αξίζει να συνομιλεί κανείς μαζί της, και να έχει κέρδος πνευματικό, και όχι να εισπράττει υστερίες, τσακωμούς βρισιές, διαγραφές, και μπλόκο, σε κάποια ενδεχόμενη διαφωνία.
Όταν λοιπόν μπήκα στη σελίδα σου και είδα το σπαθί, είπα να το συζητήσω αυτό το θέμα μαζί σου. Στην πορεία δε, μετέφερα και στο μπλογκ μου -τιμητικά, τη συζήτηση… Και εκεί, είχα και άλλο κέρδος, διότι προκάλεσα και το σχόλιο ενός σοφού και ενάρετου εκκλησιαστικού πρόσωπου, του κ. Ιωάννη Καρδάση, το οποίο και στο έστειλα.
Αυτά!

http://xairete.blogspot.gr/2017/01/blog-post_28.html

ΣΧΕΤΙΚΟ:

Όλη η αλήθεια για την εξαφάνιση του σπαθιού του Ταξιάρχη

Δεν υπάρχουν σχόλια: