Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

1. Δυο εικόνες στο άλμπουμ του φίλου μου, του ιερέα π. Φιλόθεου Μπαλαδάρη… 2. Και το ερώτημα: Στις εννιά του μακαρίτη «Ιωσήφ», του γέρου… Άλλος μπήκε μέσα στο σπίτι; Ένας «Ιωσήφ», πολύ πιο νεότερος;

Εικόνα εξωφύλλου, του φίλου μου, π. Φιλόθεου Μπαλαδάρη.
Panagiotis Michalopoulos 
ΤΙ ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΓΕΡΟ-ΙΩΣΗΦ;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1296438030392111&set=a.301157339920190.63213.100000777787604&type=3&theater

Panagiotis Michalopoulos 
ΗΤΑΝ ΛΟΙΠΟΝ, ΝΕΟΣ Ο ΙΩΣΗΦ; 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363473430398642&set=t.100000777787604&type=3&theater
Φιλόθεος Μπαλαδάρης (Φιλόθεος Μπαλαδάκης)
Εφημέριος, Ι.Μ. Κοιμήσεως Θεοτόκου - Σισανιου
Σπούδασε Liturgiki στο Universidad de thessaloniki
Έτος αποφοίτησης: 1991
Τόπος διαμονής: Ptolemais, Kozani, Greece
Τόπος καταγωγής: Θεσσαλονίκη 
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε...
Η εικονογραφία με τον Ιωσήφ να αγκαλιάζει την Παναγία δεν είναι Ορθόδοξη, αλλά Παπική.

Η εικονογραφία αυτή δείχνει, ότι είναι ζευγάρι και ότι ο καρπός του γάμου τους είναι ο Χριστός. 
Αυτή η εικονογραφία είναι απαράδεκτη, βλάσφημη και αποβλητέα.
P. MICHALOPOULOS είπε...
Και όμως, όπως βλέπουμε, βρίσκεται στα άλμπουμ των παπάδων μας, στους λογαριασμούς τους, στο facebook.

Αλλά και αν δεν δείχνει υποχρεωτικά, ότι ήταν καρπός του γάμου τους ο Χριστός, δεδομένου ότι ο Ιωσήφ σοκαρίστηκε από την εγκυμοσύνη της Μαρίας, και ήθελε να τη διώξει… Μην το ξεχνάμε αυτό… Στην «καλύτερη» περίπτωση, μπορεί να σημαίνει ότι ήταν μεν παρθένος η Μαρία, γέννησε τον Χριστό με πνεύμα άγιο, αλλά έγιναν ζευγάρι μετά. Ότι δηλαδή δεν ήταν αειπάρθενη, όπως άλλωστε ισχυρίζονται και οι προτεστάντες και οι μάρτυρες του ιεχωβά, κλπ… Και ότι επομένως τα αδέλφια του Ιησού, ήταν πραγματικά αδέλφια, και όχι ξαδέλφια, παιδιά του Ιωσήφ, ή άλλου συγγενή από την πλευρά του Ιωσήφ, του γέρου Ιωσήφ, όπως τον παρουσιάζουν οι λεγόμενες ορθόδοξες εικόνες.
Οι οποίες ορθόδοξες εικόνες, δεν μας εξηγούν το πώς αυτός ο γέρος άνθρωπος, να πούμε, αυτός που θα είχε το δικαίωμα να διώξει την Μαρία σαν μοιχαλίδα (και θα το έκανε αν δεν τον σταματούσε ο Άγγελος), δεν μας εξηγούν το πώς μπόρεσε και δικαιολόγησε την γέννηση ενός δικού του παιδιού, στα 80 του. Οι περίοικοι, οι συντοπίτες του, είχαν παραδεχτεί -και το έλεγαν, ότι ο Χριστός είναι το παιδί του ξυλουργού.
Οι ορθόδοξες εικόνες, δεν μας εξηγούν, το πώς ένας 80χρονος μπόρεσε και έκανε αυτό το ταξίδι για την απογραφή, πώς ξεγέννησε την Παναγία σε ένα στάβλο, πώς είχε τα κότσια και κατέφυγε μετά στην Αίγυπτο, από τον δρόμο της ερήμου, κλπ.
Και βέβαια, η ορθόδοξη εκκλησία που βασίζεται σε πλαστά Ευαγγελία για τις γιορτές και τους ύμνους της (γονείς Παναγίας, Εισόδια Παναγίας, κλπ) δεν μας εξηγεί το σκεπτικό με το οποίο οι ιερείς έδωσαν την 15χρονη Μαρία, από τη δική τους αγκαλιά (από 3 ετών έγκλειστη), κατευθείαν στην αγκαλιά ενός 80χρονου… Ο οποίος μάλιστα αποδείχθηκε ότι αγνοούσε και τα της εγκυμοσύνης της ανήλικης μικρής.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι κάπου χωλαίνουν οι συμβολισμοί και στις δυο απεικονίσεις.
Κάπου δεν είναι απόλυτα σωστές ούτε οι παπικές, ούτε και οι ορθόδοξες εικόνες. 
Μη ξεχνάμε δε, ότι η επίσης βλάσφημη και παπική εικόνα του Ευαγγελισμού, αυτή με τον κρίνο και το περιστέρι, είναι το καμάρι μας, είναι αυτή που την έχουμε γύφτικο σκερπάνι, κουκουλωμένη με ό,τι τάματα φανταστείς… 
Είναι η τάχα θαυματουργή, η τάχα φανερωμένη από μια τάχα αγία Πελαγία… 
Είναι η τάχα Μεγαλόχαρη της Τήνου!!!..

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η εικονογραφία με τον Ιωσήφ να αγκαλιάζει την Παναγία δεν είναι Ορθόδοξη, αλλά Παπική.
Η εικονογραφία αυτή δείχνει, ότι είναι ζευγάρι και ότι ο καρπός του γάμου τους είναι ο Χριστός. Αυτή η εικονογραφία είναι απαράδεκτη, βλάσφημη και αποβλητέα.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Και όμως, όπως βλέπουμε, βρίσκεται στα άλμπουμ των παπάδων μας, στους λογαριασμούς τους, στο facebook.
Αλλά και αν δεν δείχνει υποχρεωτικά, ότι ήταν καρπός του γάμου τους ο Χριστός, δεδομένου ότι ο Ιωσήφ σοκαρίστηκε από την εγκυμοσύνη της Μαρίας, και ήθελε να τη διώξει… Μην το ξεχνάμε αυτό… Στην «καλύτερη» περίπτωση, μπορεί να σημαίνει ότι ήταν μεν παρθένος η Μαρία, γέννησε τον Χριστό με πνεύμα άγιο, αλλά έγιναν ζευγάρι μετά. Ότι δηλαδή δεν ήταν αειπάρθενη, όπως άλλωστε ισχυρίζονται και οι προτεστάντες και οι μάρτυρες του ιεχωβά, κλπ… Και ότι επομένως τα αδέλφια του Ιησού, ήταν πραγματικά αδέλφια, και όχι ξαδέλφια, παιδιά του Ιωσήφ, ή άλλου συγγενή από την πλευρά του Ιωσήφ, του γέρου Ιωσήφ, όπως τον παρουσιάζουν οι λεγόμενες ορθόδοξες εικόνες.
Οι οποίες ορθόδοξες εικόνες, δεν μας εξηγούν το πώς αυτός ο γέρος άνθρωπος, να πούμε, αυτός που θα είχε το δικαίωμα να διώξει την Μαρία σαν μοιχαλίδα (και θα το έκανε αν δεν τον σταματούσε ο Άγγελος), δεν μας εξηγούν το πώς μπόρεσε και δικαιολόγησε την γέννηση ενός δικού του παιδιού, στα 80 του. Οι περίοικοι, οι συντοπίτες του, είχαν παραδεχτεί -και το έλεγαν, ότι ο Χριστός είναι το παιδί του ξυλουργού.
Οι ορθόδοξες εικόνες, δεν μας εξηγούν, το πώς ένας 80χρονος μπόρεσε και έκανε αυτό το ταξίδι για την απογραφή, πώς ξεγέννησε την Παναγία σε ένα στάβλο, πώς είχε τα κότσια και κατέφυγε μετά στην Αίγυπτο, από τον δρόμο της ερήμου, κλπ.
Και βέβαια, η ορθόδοξη εκκλησία που βασίζεται σε πλαστά Ευαγγελία για τις γιορτές και τους ύμνους της (γονείς Παναγίας, Εισόδια Παναγίας, κλπ) δεν μας εξηγεί το σκεπτικό με το οποίο οι ιερείς έδωσαν την 15χρονη Μαρία, από τη δική τους αγκαλιά (από 3 ετών έγκλειστη), κατευθείαν στην αγκαλιά ενός 80χρονου… Ο οποίος μάλιστα αποδεδείχθηκε ότι αγνοούσε και τα της εγκυμοσύνης της ανήλικης μικρής.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι κάπου χωλαίνουν οι συμβολισμοί και στις δυο απεικονίσεις.
Κάπου δεν είναι απόλυτα σωστές ούτε οι παπικές, ούτε και οι ορθόδοξες εικόνες.
Μη ξεχνάμε δε, ότι η επίσης βλάσφημη και παπική εικόνα του Ευαγγελισμού, αυτή με τον κρίνο και το περιστέρι, είναι το καμάρι μας, είναι αυτή που την έχουμε γύφτικο σκερπάνι, κουκουλωμένη με ό,τι τάματα φανταστείς… Είναι η τάχα θαυματουργή, η τάχα φανερωμένη από μια τάχα αγία Πελαγία… Είναι η τάχα Μεγαλόχαρη της Τήνου!!!..