Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2016

Απόψε «συζήτησα» (το προσπάθησα δηλαδή) με έναν σεβαστό φίλο, τον χρήστη «Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας». Επισκέφτηκα πριν από λίγο το προφίλ του, και παρακινούμενος από τρεις φωτογραφίες εκεί -σε ισάριθμες αναρτήσεις, έκανα και εγώ τρεις λακωνικές ερωτήσεις -σχετικές με τα θέματα αυτά… Μέσα σε πέντε λεπτά, πάνω σε αυτές τις δικές του αναρτήσεις… Έτσι σαν μια πρώτη επαφή, και για να γνωριστούμε ανταλλάσοντας απόψεις… και χάρηκα που είχα άμεση απάντηση. Στην τρίτη φάση όμως, φαίνεται ότι δεν άντεξαν άλλο, και… «με έστειλαν» αδιάβαστο! Μέσα σε πέντε λεπτά, όλα αυτά! «Ήλθα, είδα, και απήλθα»! Χα!

1
Panagiotis Michalopoulos 
ΕΤΣΙ ΕΥΛΟΓΟΥΣΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ;
Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας

Panagiotis Michalopoulos 
ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΥΛΟΓΟΥΣΕ;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=410098169378556&set=a.132665930455116.1073741828.100011351294962&type=3&theater

2
Panagiotis Michalopoulos 

Στην εικόνα, ο μνηστήρας της (15χρονης) Παναγίας -ο Ιωσήφ, φαίνεται σαν γέρος. Έτσι ήταν, πράγματι;
Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας 

Ναι
Panagiotis Michalopoulos 

80 ΕΤΩΝ;
Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας 

Ναι
Panagiotis Michalopoulos 
Και πώς το δικαιολόγησαν μετά το παιδί, στην πατρίδα, στο χωριό τους, εκεί στη Ναζαρέτ;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=410148949373478&set=a.132665930455116.1073741828.100011351294962&type=3&theater
3

Panagiotis Michalopoulos 
Σε σπηλιά, γεννήθηκε ο Χριστός;
Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας 

Ειναι καλο να εχουμε ολοι εναν πνευματικο οχι μονο για να εξομολογουμεθα αλλα και για να συζηταμε μαζι του για οτι αποριες και προβληματισμους εχουμε.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=437188630002843&id=100011351294962


NEA ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
 Απόψε «συζήτησα» (το προσπάθησα δηλαδή) με έναν σεβαστό φίλο, τον χρήστη «Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας». 
Επισκέφτηκα πριν από λίγο το προφίλ του, και παρακινούμενος από τρεις φωτογραφίες εκεί -σε ισάριθμες αναρτήσεις, έκανα και εγώ τρεις λακωνικές ερωτήσεις -σχετικές με τα θέματα αυτά… 
Μέσα σε πέντε λεπτά, πάνω σε αυτές τις δικές του αναρτήσεις… Έτσι σαν μια πρώτη επαφή, και για να γνωριστούμε ανταλλάσοντας απόψεις… και χάρηκα που είχα άμεση απάντηση. 
Στην τρίτη φάση όμως, φαίνεται ότι δεν άντεξαν άλλο, και… «με έστειλαν» αδιάβαστο! Μέσα σε πέντε λεπτά, όλα αυτά! «Ήλθα, είδα, και απήλθα»! Χα!
Γιώργος Ρόκκας 
χα χα ..και πολύ άντεξαν..
σπάσανε όλα τα ρεκόρ !!!
Νέα σχόλια στη σελιδα του ναού...
...με μεγάλη όμως χρονική διαφορά από τα προηγούμενα, από τη συζήτηση με το ναό… 
Διαφορά, από το ένα βράδυ (των Χριστουγέννων), στο άλλο πρωί, της δεύτερης μέρας των Χριστουγέννων. 
Είχα απάντηση, στο δεύτερο μόνο θέμα... Και όχι από το ναό (που γενικά με παρέπεμψε σε εξομολόγο, και σίγησε), αλλά από κάποιον κ. Αίαντα…
Αίαντας Τελαμών 

Panagiotis Michalopoulos,
όπως ακριβώς δικαιολόγησαν και οι γονείς Της Παναγίας την σε προχωρημένη ηλικία σύλληψη και γέννηση Της.....
Άλλωστε για τους Ιουδαίους της εποχής.....Ήταν σύνηθες το φαινόμενο αυτό...!!!
Οι συνήθειες τους περιγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη....!!!
Μην σκανδαλιζεται ο νους σας τέτοια μέρα...!!!
Panagiotis Michalopoulos 

Λέτε, ότι…
«όπως ακριβώς δικαιολόγησαν και οι γονείς Της Παναγίας την σε προχωρημένη ηλικία σύλληψη και γέννηση Της.»
Σε αυτό, έχω να σας απαντήσω, ότι…
1. Εκείνο το ζευγάρι, ο Ιωακείμ και η Άννα -ας πούμε, ήταν λέει, ένα ταιριαστό ζευγάρι… Δηλαδή συνομήλικο… Εσχατόγηρος αυτός, εσχατο-γερόντισσα κι αυτή, και μάλιστα στείρα από τα νιάτα της… Όπως λένε οι γραφές δηλαδή, αυτές οι έστω και ως πλάστες χαρακτηρισμένες γραφές. 

Και δικαιολόγησαν τη γέννηση της Παναγίας σαν δικό τους προσωπικό θαύμα, σαν μια γέννα που προέκυψε από μια κανονική δική τους σαρκική ένωση. Σωστά;
2. Στην περίπτωση όμως του άλλου ζευγαριού, του τελείως αταίριαστου, τι έχουμε; 

α) Από την μια πλευρά έχουμε την Μαρία, ένα κοριτσάκι 15 ετών, που μόλις είχε αρχίσει η ωορρηξία της, και που γι αυτό και οι ιερείς την έβγαλαν από το ναό, από τα άγια των αγίων, όπου ήταν κλεισμένη για 15 ολόκληρα χρόνια, από μωρό τριών ετών… 
β) Και από την άλλην την πλευρά, έχουμε τον «ετοιμοθάνατο» Ιωσήφ, γέροντα 80 ετών, με τους σπερματογόνους αδένες του νεκρούς, και ανίκανο πλέον να έρθει σε συνουσία. Σωστά;
Επομένως, το ερώτημα μου παραμένει αναπάντητο:

Με αυτά τα δεδομένα, πώς το δικαιολόγησαν το παιδί; Είπαν ότι το γέννησαν με κανονική συνουσία; Με κανονικό σεξ, όπως έγινε και με τη γέννηση της Παναγίας από τους γονείς της; Ε;
Αίαντας Τελαμών 

Panagiotis Michalopoulos,
Φαντάζομαι πως η ιστορία του Δία και των 12 Αιγύπτιων θεών σου είναι πιο οικεία.....Οπότε στις βλάσφημες και αντίχριστες ύβρεις σου....Δεν ταιριάζει ο διάλογος....Άλλωστε η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία....Δεν προσηλυτιζει κανέναν....!!!
Πλαστό είναι το μυαλό σου.....Και το πιστεύω σου καημένε....!!!
Και σε λένε και Παναγιώτη μαυροψυχε....!!!
Panagiotis Michalopoulos

1. «Φαντάζομαι πως η ιστορία του Δία και των 12 Αιγύπτιων θεών σου είναι πιο οικεία.»
Τι θέλεις να πεις με αυτό ΑΙΑΝΤΑ; Ότι είμαι 12θεϊστής; Πώς σου ήρθε κάτι τέτοιο στο μυαλό; Δεν είμαι 12θεϊστής.
Panagiotis Michalopoulos

2. «Οπότε στις βλάσφημες και αντίχριστες ύβρεις σου....Δεν ταιριάζει ο διάλογος....»
Α. Μη κάνεις διάλογο μαζί μου, ΑΙΑΝΤΑ. Δεν σε κάλεσα! Εγώ με τον φίλο μου τον ναό συζητούσα, και μπήκες εσύ σαν σφήνα. Αλλά και πάλι δεν ξέρεις τι λες. Ποιες είναι οι βλασφημίες και ποιες οι ύβρεις μου;
Β. Αναφέρθηκα σε καταγεγραμμένα περιστατικά, τόσο για το ζευγάρι των γονιών της Παναγίας, όσο και για το άλλο, της Μαρίας με τον Ιωσήφ.
Και στις δυο περιπτώσεις δεν ξέφυγα καθόλου στο συλλογισμό μου. Και στις δυο αυτές αναφορές μου, έλεγα στο τέλος: «Σωστά;», διότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου αλάθητο. Θεωρούσα όμως ότι αυτά που μου είχες γράψει πιο πριν, για τον παραλληλισμό με την αγία Άννα, ήταν τελείως αυθαίρετα, και περιέπλεξαν περισσότερο τα πράγματα, στην ερώτηση μου, στην οποίαν δεν απάντησε ο ναός... ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΥ, εξακολουθεί να παραμένει μετέωρη.
Panagiotis Michalopoulos

3. «Άλλωστε η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία....Δεν προσηλυτιζει κανέναν....!!!
Άσε τι κάνει και τι δεν κάνει η Εκκλησία, ΑΙΑΝΤΑ. Εδώ εμείς κάνουμε έναν δημόσιο διάλογο με στοιχεία, με ντοκουμέντα, με αποδείξεις από την Αγία Γραφή και την ιερά παράδοση. Δεν κάνουμε προσηλυτισμό, δεν αντιμαχόμαστε αλλήλους.
Panagiotis Michalopoulos 

4. «Πλαστό είναι το μυαλό σου.....Και το πιστεύω σου καημένε....!!!»
Αυτό πάλι τι είναι,ΑΙΑΝΤΑ; Παρεξήγησες προφανώς την φράση μου «Όπως λένε οι γραφές δηλαδή, αυτές οι έστω και ως πλαστές χαρακτηρισμένες γραφές», που αναφερόταν στην ιστορία του Ιωακείμ και της Άννας. Ιστορία που δεν αναφέρεται σε κανένα κανονικό, γνήσιο και αναγνωρισμένο, ιερό ευαγγέλιο. Είναι απλά παρμένη από ένα πλαστό ευαγγέλιο, ένα απόκρυφο ευαγγέλιο, ένα ψευδεπίγραφο ευαγγέλιο που η ίδια η Εκκλησία μας, το έχει απορρίψει. Πρόκειται για το λεγόμενο ευαγγέλιο του Ιακώβου.
Κατάλαβες οξύθυμε και άσχετε φίλε;
Panagiotis Michalopoulos 

5. «Και σε λένε και Παναγιώτη μαυροψυχε....!!!»
Γιατί μικρόψυχος, ΑΙΑΝΤΑ; Επειδή ξέρω να κάνω διάλογο; Το όνομα μου το τιμώ, και η Εκκλησία με τιμά εδώ και πολλές δεκαετίες με εξαιρετικές διακρίσεις και με λαμπρά αξιώματα.
Και το πιο αστείο της υπόθεσης: Εσύ που λέγεσαι Αίαντας, βγήκες να σχολιάσεις το δικό μου το όνομα! 

Απορώ πώς δεν έχουν βγει ακόμα αυτοί οι εξαφανισμένοι οι ιερείς του ναού αυτού, εδώ, οι διαχειριστές και υπεύθυνοι αυτής της σελίδα που μιλάμε, για να σε μαζέψουν! Απορώ!
Panagiotis Michalopoulos 

6. Αίαντας Τελαμών: «Άλλωστε για τους Ιουδαίους της εποχής.....Ήταν σύνηθες το φαινόμενο αυτό...!!! Οι συνήθειες τους περιγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη....!!!»
Διαβάζω:
"Στην Π. Διαθήκη (Λευϊτικό 18. 1-23) καταγράφονται οι απαγορεύσεις συνευρέσεων με ανθρώπους και ζώα.
Έτσι, απαγορεύονται οι συνευρέσεις με: 1/ εξ αίματος συγγενή σου, 2/ την μητέρα σου, 3/ άλλη γυναίκα του πατέρα σου, 4/ την αδελφή σου, 5/ τη θυγατέρα του γιού ή της κόρης σου, 6/ τη θυγατέρα μιας γυναίκας του πατέρα σου, 7/ την αδελφή του πατέρα ή της μητέρας σου, 8/ τη γυναίκα του αδελφού του πατέρα σου, 9/ τη νύφη σου, 10/ τη γυναίκα του αδελφού σου, 11/ μια γυναίκα και την κόρη της, ούτε με την εγγονή της από τον γιό ή την κόρη της, 12/ την αδελφή της γυναίκας σου, 13/ γυναίκα με έμμηνο ρύση, 14/ γυναίκα άλλου, 15/ άντρα, 16/ ζώο.
Στις ανωτέρω απαγορεύσεις δεν αναφέρεται καθόλου μια απαγόρευση: Η συνεύρεση πατέρα με κόρη. Μήπως είναι ευλογημένη, μιας και δεν απαγορεύεται; Είναι γνωστόν, ότι σ΄ αυτή την περίπτωση υπάγεται η περίπτωση του Λωτ με τις κόρες του. Μήπως, γι' αυτό τον λόγο δεν έχουμε την απαγόρευση αυτή;"
Συμπέρασμα:
Άρα λοιπόν μπορεί να υποθέσει λογικά, ο κάθε σοβαρός μελετητής της βίβλου… Ότι αφού δεν μπορούσε να τεκνοποιήσει ο Ιωσήφ, και αφού όλοι εκεί στη Ναζαρέτ, δεν απόρησαν που η Μαρία έμεινε έγκυος… Θα μπορούσε να σκεφτεί, ότι κάτι άλλο πιο «φυσικό», έγινε… Ότι η συνεύρεση μπορεί να ήταν με κάποια από τα μεγάλα παιδιά του Ιωσήφ (με τον Ιάκωβο, για παράδειγμα), του χήρου Ιωσήφ… Του 80χρονου, όπως ήταν ο Ιωσήφ, κάτι που το παραδέχτηκε (ότι ήταν 80χρονος) και ο ναός (Ι.Ν.Μ.του Σωτηρος Πλαταμωνα Πιεριας), πιο πάνω στην απάντηση που μου έδωσε…
Το σκεπτικό του μελετητή

Αφού λοιπόν μπορεί για την Παλαιά Διαθήκη να συνευρίσκεται κάλλιστα ο πατέρας με κόρη του, θα μπορούσε –επίσης κάλλιστα (και να είναι και αυτό κοινωνικά και θρησκευτικά αποδεκτό)… το να συνευρίσκεται κανονικά, και μητριά με τον θετό γιο της!!!..
Σωστά;

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=410148949373478&set=a.132665930455116.1073741828.100011351294962&type=3&theater
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Ο φίλος του ναού, ο κ. Αίαντας Τελαμών
https://www.facebook.com/kostaslantzopoulos
ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ, είπε...
Σωστά αναφέρθηκε ότι "απαγορεύονται οι συνευρέσεις με: 1/ εξ αίματος συγγενή σου".
Εξ αίματος συγγενής είναι και η κόρη. Και ο πατέρας. Και η μητέρα. Και ο γιος.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, είπε...
Οι εξ αίματος συγγενείς περιλαμβάνουν όλες τις συγγένειες εξ αίματος. Γιατί όμως στην συνέχεια γράφεται η απαγόρευση συνεύρεση του γιού με την μάνα του; Δεν είναι εξ αίματος συγγενείς; Και γιατί παραλείπει την κόρη με τον πατέρα της, αφού και αυτοί είναι εξ αίματος συγγενείς;

P. MICHALOPOULOS είπε...
Εγώ βέβαια, είχα και την απορία σχετικά με έναν άλλον βαθμό συγγενείας.
Ρώτησα αν ήταν αποδεκτό (κοινωνικά και θρησκευτικά) εκείνη την αποχή και σε εκείνα τα μέρη…
Το να συνευρεθεί η μητριά (η Μαρία για παράδειγμα, που πήρε τον χήρο Ιωσήφ), με κάποιον θετό της γιο (με τον Ιάκωβο τον αδελφόθεο, για παράδειγμα), μιας και ο 80χρονος αρραβωνιαστικός, ήταν ανίκανος για τεκνοποίηση.
Για να εξηγήσουμε δηλαδή, και το πώς το δέχτηκαν έτσι εύκολα, χωρίς καμία απορία, οι συμπατριώτες, εκεί στη Ναζαρέτ, τη γέννηση του Χριστού. 

P. MICHALOPOULOS είπε...
Μη ξεχνάμε ότι ο Ιωσήφ, μόλις άρχισε να διαφαίνεται η εγκυμοσύνη της Παναγίας (νωρίτερα δεν το ήξερε, διότι η Παναγία το έκρυβε), θέλησε να την διώξει, για να μην αναγκαστεί να την λιντσάρει, να την διαπομπεύσει (σύμφωνα με το νόμο), σαν μοιχαλίδα.
Και ποιος θα είχε το θράσος να το κάνει αυτό; Ο 80χρονος Ιωσήφ, που «αρραβωνιάστηκε» μια… 15χρονη!
Και που τελικά δεν την διαπόμπευσε, μετά το μήνυμα του αγγέλου προς αυτόν.
Και η Μαρία κυκλοφορούσε έγκυος, ελεύθερα παντού… Και έκανε και το ταξίδι στη βηθλεέμ για την απογραφή…
Και κανένας δεν απορούσε αν ήταν του Ιωσήφ το παιδί!

ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ, είπε...
Συνεχίζοντας μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο διάβασα

Οι κόρες του Λωτ πότισαν με κρασί τον πατέρα τους και κοιμήθηκαν μαζί του, για να συλλάβουν παιδιά, επειδη φοβήθηκαν ότι θα έμεναν άγαμες στην έρημη γη που κατοικούσαν. Τα παιδιά τους θεωρούνταν πρόγονοι των Μωαβιτών και των Αμμανιτών, λαών εχθρικών προς τους Ισραηλίτες, με τους οποίους απαγορευόταν κάθε επαφή λόγω της αιμομικτικής τους προέλευσης.

Μια άλλη περίπτωση αιμομιξίας με αρνητικές συνέπειες ήταν του Ρουβήν, ο οποίος σύναψε ερωτική σχέση με την παλακίδα του πατέρα του, Ιακώβ. Η πράξη του είχε αποτέλεσμα να χάσει ο ίδιος τα πρωτοτόκια, που πέρασαν στα χέρια του αδελφού του Ιούδα.

Αυτά είναι αρκετά διαφωτιστικά για την στάση της Παλαιά Διαθήκης ως προς την αιμομιξία. Επιπλέον, αν ίσχυε αυτό που νομίζει ο κος Ι.Κ. τότε, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, που εξύψωσε επί το ηθικότερον τον ηθικό νόμο της Παλαιάς Διαθήκης μέχρι το "πας ο εμβλέψας" δεν νομίζετε ότι θα το έλεγχε και θα το διόρθωνε; Αλλά σαφώς δεν ίσχυε.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στην Π. Διαθήκη (Λευϊτικό 18. 1-23) καταγράφονται οι απαγορεύσεις συνευρέσεων με ανθρώπους και ζώα.
Έτσι, απαγορεύονται οι συνευρέσεις με: 1/ εξ αίματος συγγενή σου, 2/ την μητέρα σου, 3/ άλλη γυναίκα του πατέρα σου, 4/ την αδελφή σου, 5/ τη θυγατέρα του γιού ή της κόρης σου, 6/ τη θυγατέρα μιας γυναίκας του πατέρα σου, 7/ την αδελφή του πατέρα ή της μητέρας σου, 8/ τη γυναίκα του αδελφού του πατέρα σου, 9/ τη νύφη σου, 10/ τη γυναίκα του αδελφού σου, 11/ μια γυναίκα και την κόρη της, ούτε με την εγγονή της από τον γιό ή την κόρη της, 12/ την αδελφή της γυναίκας σου, 13/ γυναίκα με έμμηνο ρύση, 14/ γυναίκα άλλου, 15/ άντρα, 16/ ζώο.
Στις ανωτέρω απαγορεύσεις δεν αναφέρεται καθόλου μια απαγόρευση: Η συνεύρεση πατέρα με κόρη. Μήπως είναι ευλογημένη, μιας και δεν απαγορεύεται; Είναι γνωστόν, ότι σ΄ αυτή την περίπτωση υπάγεται η περίπτωση του Λωτ με τις κόρες του. Μήπως, γι' αυτό τον λόγο δεν έχουμε την απαγόρευση αυτή;

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Άρα λοιπόν μπορεί να υποθέσει λογικά, ο κάθε σοβαρός μελετητής της βίβλου… Ότι αφού δεν μπορούσε να τεκνοποιήσει ο Ιωσήφ, και αφού όλοι εκεί στη Ναζαρέτ, δεν απόρησαν που η Μαρία έμεινε έγκυος… Θα μπορούσε να σκεφτεί, ότι κάτι άλλο πιο «φυσικό», έγινε… Ότι η συνεύρεση μπορεί να ήταν με κάποια από τα μεγάλα παιδιά του Ιωσήφ (με τον Ιάκωβο, για παράδειγμα), του χήρου Ιωσήφ… Του 80χρονου, όπως ήταν ο Ιωσήφ, κάτι που το παραδέχτηκε (ότι ήταν 90χρονος) και ο ναός, πιο πάνω στην απάντηση που μου έδωσε…
Το σκεπτικό του μελετητή: Αφού μπορεί για την πάλαια διαθήκη να συνευρίσκεται κάλλιστα ο πατέρας με κόρη του, θα μπορούσε –επίσης κάλλιστα –και να είναι και αυτό κοινωνικά και θρησκευτικά αποδεκτό… Το να συνευρίσκεται κανονικά, και μητριά με τον θετό γιο της!!!..
Σωστά;

Ανώνυμος είπε...

Σωστά αναφέρθηκε ότι "απαγορεύονται οι συνευρέσεις με: 1/ εξ αίματος συγγενή σου".

Εξ αίματος συγγενής είναι και η κόρη. Και ο πατέρας. Και η μητέρα. Και ο γιος. Και ο αδελφός και η αδελφή. Δηλαδή η Π.Δ. στο Λεϋιτικό απαγορεύει την αποκάλυψη των αποκρύφων κι άρα κάθε συνεύρεση και με την κόρη, αφού με ποινή θανάτου απαγορεύεται η συνεύρεση με όλα τα οικεία της σαρκός του ανθρώπου άτομα, "πρὸς πάντα οἰκεῖα σαρκὸς αὐτοῦ"... "ὅτι πᾶς, ὃς ἐὰν ποιήσῃ ἀπὸ πάντων τῶν βδελυγμάτων τούτων, ἐξολοθρευθήσονται αἱ ψυχαὶ αἱ ποιοῦσαι ἐκ τοῦ λαοῦ αὐτῶν. καὶ φυλάξετε τὰ προστάγματά μου, ὅπως μὴ ποιήσητε ἀπὸ πάντων τῶν νομίμων τῶν ἐβδελυγμένων, ἃ γέγονε πρὸ τοῦ ὑμᾶς, καὶ οὐ μιανθήσεσθε ἐν αὐτοῖς, ὅτι ἐγὼ Κύριος ὁ Θεὸς ὑμῶν".

Αντίστοιχα όχι μόνο οι γονείς αλλα και τα παιδιά (ως συγγενείς εξ αίματος) δεν πρέπει να αποκαλύπτουν τα απόκρυφα του πατέρα και της μητέρας (και πιθανώς επόμενες πράξεις διότι συνεύρεση δεν εννοείται με τα ρούχα! Βλέπετε πόσο κομψά τα λέει η Π.Δ.). "ΚΑΙ εἶπε Κύριος πρὸς Μωυσῆν λέγων· λάλησον τοῖς υἱοῖς Ἰσραὴλ καὶ ἐρεῖς πρὸς αὐτούς· ἐγὼ Κύριος ὁ Θεὸς ὑμῶν.... Ἄνθρωπος ἄνθρωπος πρὸς πάντα οἰκεῖα σαρκὸς αὐτοῦ οὐ προσελεύσεται ἀποκαλύψαι ἀσχημοσύνην· ἐγὼ Κύριος. ἀσχημοσύνην πατρός σου καὶ ἀσχημοσύνην μητρός σου οὐκ ἀποκαλύψεις". Και στη συνέχεια αναλύονται κάποιες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να μη θεωρηθούν άτομα οικεία σαρκός, τις οποίες περιγράφει ο κ. Ι.Κ..

Η περίπτωση του Λώτ περιγράφεται με αποτροπιασμό και ως παράδειγμα προς αποφυγή διότι οι θυγατέρες του τον μέθυσαν για να πετύχουν τον ανήθικο σκοπό τους. Αν ήταν επιτρεπόμενη και συνήθης η πράξη, αφενός γιατί δεν αναφέρονται στην Π.Δ. άλλες τέτοιες περιπτώσεις και αφ ετέρου γιατί οι κόρες να την πετύχαιναν με δολοπλοκία και τόση απάτη και μηχανορραφία; Ήταν απαγορευμένη γι αυτό κατακρίνεται από την Π.Δ.

Τα δε νομιζόμενα αδέλφια του Ιησού, ήταν εξαδέλφια κι εξαδέλφες. Ἐτσι ονομάζονταν, αδέλφια και αδελφές και οι εξάδελφοι και οι εξαδέλφες στην Καινή Διαθήκη και στη θύραθεν γραμματεία εκείνης της εποχής. Κι εμείς οι χριστιανοί αποκαλούμε επί 20 αιώνες ο ένας τον άλλο αδελφό, ο πρεσβύτερος κι ο επίσκοπος μας αποκαλεί "τέκνο αγαπητό" κι εμείς τους προσφωνούμε "πατέρα" ή "πάτερ!" Θα έπρεπε οι της αρνητικής κριτικἠς επειδή δεν θέλουν να μάθουν την ορολογία μας να το εκλάβουν όπως θέλουν;

Ἐνας φίλος από τα παλιά.
Χρόνια πολλά και ευλογημένα.

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζοντας μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο διάβασα

Οι κόρες του Λωτ πότισαν με κρασί τον πατέρα τους και κοιμήθηκαν μαζί του, για να συλλάβουν παιδιά, επειδη φοβήθηκαν ότι θα έμεναν άγαμες στην έρημη γη που κατοικούσαν. Τα παιδιά τους θεωρούνταν πρόγονοι των Μωαβιτών και των Αμμανιτών, λαών εχθρικών προς τους Ισραηλίτες, με τους οποίους απαγορευόταν κάθε επαφή λόγω της αιμομικτικής τους προέλευσης.

Μια άλλη περίπτωση αιμομιξίας με αρνητικές συνέπειες ήταν του Ρουβήν, ο οποίος σύναψε ερωτική σχέση με την παλακίδα του πατέρα του, Ιακώβ. Η πράξη του είχε αποτέλεσμα να χάσει ο ίδιος τα πρωτοτόκια, που πέρασαν στα χέρια του αδελφού του Ιούδα.

Αυτά είναι αρκετά διαφωτιστικά για την στάση της Παλαιά Διαθήκης ως προς την αιμομιξία. Επιπλέον, αν ίσχυε αυτό που νομίζει ο κος Ι.Κ. τότε, ο Κύριος Ιησούς Χριστός, που εξύψωσε επί το ηθικότερον τον ηθικό νόμο της Παλαιάς Διαθήκης μέχρι το "πας ο εμβλέψας" δεν νομίζετε ότι θα το έλεγχε και θα το διόρθωνε; Αλλά σαφώς δεν ίσχυε.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Σας ευχαριστώ φίλτατε για το σχόλιο.
Χαίρομαι που σας ξαναβλέπω.
Χρόνια πολλά και ευλογημένα.

Ανώνυμος είπε...

Οι εξ αίματος συγγενείς περιλαμβάνουν όλες τις συγγένειες εξ αίματος. Γιατί όμως στην συνέχεια γράφεται η απαγόρευση συνεύερεση του γιού με την μάνα του; Δεν είναι εξ αίματος συγγενείς; Και γιατί παραλείπει την κόρη με τον πατέρα της, αφού και αυτοί είναι εξ αίματος συγγενείς;

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Σας ευχαριστώ και εσάς φίλτατε κ. Καρδάση μας, για το σχόλιο σας.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Εγώ βέβαια, είχα και την απορία σχετικά με έναν άλλον βαθμό συγγενείας.
Ρώτησα αν ήταν αποδεκτό (κοινωνικά και θρησκευτικά) εκείνη την αποχή και σε εκείνα τα μέρη…
Το να συνευρεθεί η μητριά (η Μαρία για παράδειγμα, που πήρε τον χήρο Ιωσήφ), με κάποιον θετό της γιο (με τον Ιάκωβο τον αδελφόθεο, για παράδειγμα), μιας και ο 80χρονος αρραβωνιαστικός, ήταν ανίκανος για τεκνοποίηση.
Για να εξηγήσουμε δηλαδή, και το πώς το δέχτηκαν έτσι εύκολα, χωρίς καμία απορία, οι συμπατριώτες, εκεί στη Ναζαρέτ, τη γέννηση του Χριστού.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Μη ξεχνάμε ότι ο Ιωσήφ, μόλις άρχισε να διαφαίνεται η εγκυμοσύνη της Παναγίας (νωρίτερα δεν το ήξερε, διότι η Παναγία το έκρυβε), θέλησε να την διώξει, για να μην αναγκαστεί να την λιντσάρει, να την διαπομπεύσει (σύμφωνα με το νόμο), σαν μοιχαλίδα.
Και ποιος θα είχε το θράσος να το κάνει αυτό; Ο 80χρονος Ιωσήφ, που «αρραβωνιάστηκε» μια… 15χρονη!
Και που τελικά δεν την διαπόμπευσε, μετά το μήνυμα του αγγέλου προς αυτόν.
Και η Μαρία κυκλοφορούσε έγκυος, ελεύθερα παντού… Και έκανε και το ταξίδι στη βηθλεέμ για την απογραφή…
Και κανένας δεν απορούσε αν ήταν του Ιωσήφ το παιδί!

Ανώνυμος είπε...

Δεν εμπέδωσα ποια είναι η απορία σας αγαπητέ κε Μιχαλόπουλε. Δεν αναφέρεται στην Κ.Δ. ότι ο Ιωσηφ ήταν γέρος ή ηλικιωμένος ή χήρος, ή ότι είχε παιδιά ούτ περί Ιωακείμ και Ἀννας, αφιερώσεως της Μαρίας στο ναό και δήθεν μνηστεύσεώς της από τους ιερείς. Από τα απόκρυφα είναι και την απορία μου την είχε λύσει κάποτε ο υπέροχος Ι.Κ.

Νεότατος, περίπου 30 το ανώτερο 40 χρονών θα ήταν ο Ιωσήφ κι η Μαρία περίπου 20. Άντεξε ο Ιωσήφ τα ταξίδια, την φυγή και παραμονή στην Αίγυπτο, άντεχε έπειτα να εργάζεται σε σκληρές οικοδομικές και ξυλουργικές εργασίες μαζί με τον Χριστό για τουλάχιστον άλλα 30 χρόνια μετά τη γέννηση του Κυρίου, αν πέθανε στα 60 -70 του. Ταιριαστό ζευγάρι νέων ήταν ο Ιωσήφ και η Μαρία, παρθένοι αμφότεροι που μνηστεύθηκαν με σκοπό το γάμο και τη δημιουργία οικογένειας. Για τους γονείς τους ξέρουμε τα γενεαλογικά δέντρα (γενεές δεκατέσσαρες) που αναφέρουν οι Ευαγγελιστές. Εκ γένους Δαυίδ, ο Ιακώβ εγέννησε τον Ιωσήφ. Εκ γένους Δαυίδ καταγόταν και η Μαρία. Το τι είναι η μνηστεία και ο γάμος, περιγράφεται στην Παλαιά Διαθήκη. Οι γονείς μνήστευαν τα παιδιά ή ο πατέρας του γαμπρού ή ο ίδιος ο γαμπρός ζητούσε από τον πατέρα της κοπέλας την υποψήφια νύφη, συμφωνώντας τι προίκα θα δώσει ο γαμπρός στον πατέρα της νύφης, γινόταν η μνηστεία (αρραβώνας) και η νύφη παρέμενε παρθένος μέχρι να συνευρεθούν, π.χ. να ετοιμαστεί το νέο σπίτι τους ή ο γαμπρός να αποπληρώσει τον πεθερό, (π.χ. εργαζόμενος ως βοσκός του ποιμνίου του για κάποια περίοδο αν αυτό σας θυμίζει κάτι), ενώ μόνον όταν η νύφη και ο γαμπρός συνευρίσκοντο σαρκικά, τότε θεωρείτο ότι ήσαν σύζυγοι κι ότι είχε γίνει ο γάμος και έκτοτε συζούσαν στο ίδιο σπίτι. Αυτό αναφέρει κι η Καινή Διαθήκη, όταν λέει ότι όποιος νομίζει ότι ασχημονεί εις την εαυτού παρθένον (τη μνηστή του) γαμείτωσαν (ας παντρευτούν, δηλ ας συνευρεθεί ο παρθένος άντρας με την παρθένο μνηστή του και ας γίνει ο γάμος, μετά τη μνηστεία, διότι καλύτερα γαμείν ή πυρούσθαι) και ας αφήσουν τις αποχές για δήθεν πνευματικούς λόγους.

Εκείνη τη μέρα, του γάμου, ο πατέρας της νύφης έπαιρνε και φύλαττε τα αποδεικτικά στοιχεία της παρθενίας της κόρης του (το ματωμένο σεντόνι) ώστε αν τυχόν έπειτα ο γαμπρός τολμούσε να ισχυριστεί ότι η κόρη του δεν ήταν παρθένος, να προσκομίσει τα αποδεικτικά στοιχεία ενώπιον των δικαστών.

Η Ελισάβετ, η συγγενής της παρθένου Μαρίας και μητέρα του Ιωάννη του βαπτιστή, που συνέλαβε με φυσικό τρόπο, αλλά θαυμαστώς διότι ήταν εκείνης ο άντρας ο Ζαχαρίας γέρος κι εκείνη γριά και στείρα, ήταν εκείνη που λόγω ηλικίας ντράπηκε κι έκρυβε για 5 μήνες την εγκυμοσύνη της. Στον 6ο μήνα έγινε ο Ευαγγελισμός της Μαρίας. Η παρθένος Μαρία επισκεύτηκε την συγγενή της Ελισάβετ, σκίρτησε το βρέφος Ιωάννης, προφήτευσε η Ελισάβετ και η παρθένος Μαρία έμεινε εκεί για 3 μήνες.

Η Μαρία ενώ ήταν μνηστευμένη με τον Ιωσήφ, δεν ζούσε στο σπίτι του Ιωσήφ, όπως εξηγήσαμε παραπάνω, αλλά σε άλλο σπίτι (πιθανώς στο πατρικό της, έπειτα πήγε για 3 μήνες στης συγγενούς της Ελισάβετ).

Ὀταν κατέστη έγκυος εκ Πνεύματος Αγίου και ο Ιωσήφ ο αρραβωνιαστικός της είχε το δικαίωμα να την παραδειγματίσει, ώστε εκείνη να τιμωρηθεί πιθανώς και με ποινή θανάτου. Αλλά εκείνος ήταν καλόκαρδος και θέλησε να την απολύσει λάθρα, να την απαλλάξει από τη μνηστεία "και να πάει στο καλό". Αυτά έγιναν ΠΡΙΝ από το μήνυμα του αγγέλου προς τον Ιωσήφ. Μετά το μήνυμα του αγγέλου ο Ιωσήφ "παρέλαβε την γυναίκα αυτού". Την παρέλαβε δηλαδή στο σπίτι του ως νόμιμη σύζυγο και ως να είχε γίνει ο γάμος.

Συγνώμη για την πολυλογία. Χαίρετε.

Ανώνυμος είπε...

Και τελευταίο: Οι ποινές που προβλεπόταν στην Π.Δ. για παρθένο μνηστευμένη, αν συνευρισκόταν στην πόλη με άλλον άντρα (πριν δηλαδή από τον γάμο με τον μνηστήρα κι υποψήφιο σύζυγό της). Πώς να αποδείκνυε η παρθένος Μαρία τα περί Ασπόρου Συλλήψεως ή και πώς να πειθόταν οι δικαστές ότι εκείνο που νόμιζαν συνέβη στην εξοχή και όχι στην πόλη. Γι αυτό ο θεωρών τον εαυτό του "προδομένο" δίκαιος Ιωσήφ παρά την αρχική πίκρα του δεν θέλησε να την παραδειγματίσει αλλά να την αφήσει να πάει στο καλό, απαλλάσσοντάς την από τη μνηστεία, λάθρα απολύσας αυτήν, να την ξε-μνηστευτεί χωρίς διαπόμπευση. Και βέβαια μετά την άμεση παρέμβαση του Αγγέλου, ο δίκαιος Ιωσήφ συμμετείχε στο θείο σχέδιο ως ο προστάτης και νομιζόμενος πατέρας του μικρού Ιησού.

Δευτ. 22, 23-24: Ἐὰν δὲ γένηται παῖς παρθένος μεμνηστευμένη ἀνδρὶ καὶ εὑρὼν αὐτὴν ἄνθρωπος ἐν πόλει κοιμηθῇ μετ᾿ αὐτῆς, ἐξάξετε ἀμφοτέρους ἐπὶ τὴν πύλην τῆς πόλεως αὐτῶν καὶ λιθοβοληθήσονται ἐν λίθοις καὶ ἀποθανοῦνται· τὴν νεᾶνιν, ὅτι οὐκ ἐβόησεν ἐν τῇ πόλει, καὶ τὸν ἄνθρωπον, ὅτι ἐταπείνωσε τὴν γυναῖκα τοῦ πλησίον· καὶ ἐξαρεῖς τὸν πονηρὸν ἐξ ὑμῶν αὐτῶν.

Δευτ. 22,25-27: ἐὰν δὲ ἐν πεδίῳ εὕρῃ ἄνθρωπος τὴν παῖδα τὴν μεμνηστευμένην καὶ βιασάμενος κοιμηθῇ μετ᾿ αὐτῆς, ἀποκτενεῖτε τὸν κοιμώμεμον μετ᾿ αὐτῆς μόνον καὶ τῇ νεάνιδι οὐ ποιήσετε οὐδέν· οὐκ ἔστιν ἁμάρτημα θανάτου, ὅτι ὡς εἴ τις ἐπαναστῇ ἄνθρωπος ἐπὶ τὸν πλησίον καὶ φονεύσῃ αὐτοῦ ψυχήν, οὕτω τὸ πρᾶγμα τοῦτο, ὅτι ἐν τῷ ἀγρῷ εὗρεν αὐτήν, ἐβόησεν ἡ νεᾶνις ἡ μεμνηστευμένη, καὶ οὐκ ἦν ὁ βοηθήσων αὐτῇ.

Μετάφραση:

Εάν κόρην παρθένον μνηστευμένην την συναντήση ένας ανήρ εντός της πόλεως και κοιμηθή μαζή της, θα οδηγήσετε και τους δύο εις την πύλην της πόλεως, όπου το δικαστήριον της γερουσίας, και θα καταδικάσετε αυτούς στον δια λιθοβολισμού θάνατον. Την μεν κόρην διότι, καίτοι ευρισκομένη εις την πόλιν, δεν εφώναξε, τον δε άνδρα διότι διέφθειρε την μνηστήν του πλησίον. Ετσι θα βγάλετε εκ μέσου του ισραηλιτικού λαού τον πονηρόν.

Εάν ένας ανήρ συναντήση εις την ύπαιθρον κόρην μνηστευμένην και χρησιμοποιών βίαν κοιμηθή μαζή της, θα φονεύσετε μόνον τον άνδρα, που εκοιμήθη με αυτήν. Εις την κόρην δεν θα επιβάλετε καμμίαν τιμωρίαν. Δεν διέπραξεν αυτή αμάρτημα συνεπαγόμενον τον θάνατον· διότι το πάθημα της νεάνιδος είναι, ως εάν ένας ωπλισμένος άνθρωπος επιτεθή εναντίον αόπλου και τον φονεύση. Εις τον αγρόν ευρήκεν εκείνος την μνηστευμένην κόρην. Εφώναξεν εκείνη, αλλά δεν υπήρχε κανείς να σπεύση εις βοήθειάν της.