Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2016

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Η Thania Makradima ενημέρωσε την εικόνα του προφίλ της.
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;
Thania Makradima 

https://m.facebook.com/story.php...
Panagiotis Michalopoulos 

ΔΕΝ ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ.
Thania Makradima 

Τώρα πρεπει ν ανοίγει.
Panagiotis Michalopoulos 

Ευχαριστώ!
Πράγματι, άνοιξε, και διάβασα όλα τα σχετικά.
Αναρωτιέμαι όμως, ποια να είναι άραγε η αξιόπιστη πηγή που τα βεβαιώνει όλα αυτά; 

Είναι πράγματι το πατριαρχείο Ιεροσολύμων;
Panagiotis Michalopoulos 

ΔΙΑΒΑΖΩ:
«Το Πάσχα του 1549 μ.Χ. οι Αρμένιοι κατώρθωσαν να δωροδοκήσουν τον Τούρκο Διοικητή, και να εκδώση απαγορευτική διαταγή προς τον Έλληνα–Ορθόδοξο Πατριάρχη Σωφρόνιον Δ΄, ώστε να μην έχει πρόσβαση εντός του Ναού δια την τελετήν του Αγίου Φωτός.»
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:  

Είναι κάπου γραμμένα αυτά; Ή μήπως ειναι φήμες –από στόμα σε στόμα, σαν πολλές από τις προφητείες του γέροντα Παΐσιου;
 

Panagiotis Michalopoulos 
Διαβάζω:
«Οι φρουροὶ έκλεισαν την Αγία Θύρα (Πόρτα) και ο Πατριάρχης Σωφρόνιος Δ΄ με το ιερατείον και τους Ορθόδοξους πιστούς του παρέμειναν έξω προσευχόμενοι, αναμένοντες τήν έκβασιν των γεγονότων. Πράγματι η απάντησις τοῦ Κυρίου μας ήταν άμεση. Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του Αρμένιου Πατριάρχη, το Άγιον Φως δεν έλαμψε εις το ιερόν Κουβούκλιον ή εις άλλον σημείον εντός του Ναού.»
Σχολιάζω:
1. Μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι αναγκαστικά ο πατριάρχης που θα κάνει το φως να λάμψει, πρέπει να είναι όχι μόνο και ορθόδοξος αλλά.. και έλληνας!
2. Πώς τότε θύμωσε το άγιο φως και βγήκε από την κολώνα, και δεν θυμώνει και τώρα;
Ξέρετε ότι στον τάφο του Χριστού μπαίνουν μαζί και οι τρεις πατριάρχες, και ο ορθόδοξος και ο αρμένιος και ο κόπτης; Ότι μαζί προσεύχονται; Ότι ο ορθόδοξος δίνει πρώτα στους αιρετικούς το φως, και μετά στους ορθόδοξους;


Thania Makradima 

Ο καθένας είναι ελεύθερος να ερευνήσει την αλήθεια.
 

Panagiotis Michalopoulos 
NA EΡΕΥΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, για την... σχισμένη κολώνα!
ΓΡΑΦΕΙ Ο κ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ...

Ένα άλλο σημείο, λοιπόν, στο οποίο θα πρέπει να σταθούμε, είναι η περιβόητη σχισμένη κολώνα και το θαύμα που (θρυλείται ότι) συνδέεται μ’ αυτήν.
Ακόμα και σκληροπυρηνικοί απολογητές, στην περίπτωση αυτή συνιστούν επιφυλακτικότητα!

Panagiotis Michalopoulos 

ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:
Λέγεται, πως το 1549 μ.Χ. οι Αρμένιοι δωροδόκησαν τον σουλτάνο Μουράτ, για να τους δώσει την άδεια να εισέλθουν στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως και να βγάλουν αυτοί από τον Πανάγιο Τάφο το Άγιο Φως. Πράγματι, ο σουλτάνος τους έδωσε την άδεια και οι Αρμένιοι μπήκαν μέσα στον Ναό και τον κλείδωσαν. Γεμάτος απελπισία, ο Ορθόδοξος Πατριάρχης όταν είδε τους Αρμένιους να βρίσκονται μέσα στον Πανάγιο Τάφο, γονάτισε έξω στην είσοδο του Ναού κοντά σε μία από τις κολόνες. Ξαφνικά η κολόνα σχίστηκε και βγήκε το Άγιο Φως ανάβοντας τις λαμπάδες του Πατριάρχη. Ο Αγαρηνός Εμίρης παρακολουθούσε τα γεγονότα από τον μιναρέ του τζαμιού που βρίσκονταν απέναντι από τον Ναό. Μόλις είδε τα γεγονότα φώναξε «Μεγάλη η πίστη των Χριστιανών! ‘Ένας είναι ο αληθινός Θεός, ο Θεός των Χριστιανών. Πιστεύω στον Αναστάντα εκ νεκρών Χριστόν. Τον προσκυνώ ως Θεό μου». Μετά από αυτή την ομολογία του πήδησε από τον μιναρέ. Κατά την πτώση του όμως δεν έπαθε τίποτα. Τότε οι μουσουλμάνοι τον έπιασαν και τον αποκεφάλισαν.
Panagiotis Michalopoulos 

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ:
Εδώ όμως προκύπτουν κάποιοι προβληματισμοί. Το σχίσιμο της κολώνας, για παράδειγμα (το οποίο εστιάζεται κυρίως στο κατώτερο τμήμα της), δεν είναι διαμπερές! Συνεπώς, θα πρέπει να δοθεί μια λογική εξήγηση για το πώς (αλλά κυρίως ΓΙΑΤΙ) το φως διαπερνώντας το υλικό εμπόδιο τού κίονα άφησε τα ίχνη του μόνο από την εξωτερική πλευρά. Εκτός κι αν …το σχίσιμο προκλήθηκε από έξω προς τα μέσα, και όχι από μέσα προς τα έξω!
Panagiotis Michalopoulos 

Ο Ιάσωνας Ευαγγέλου, στο «Θρησκευτικό φαινόμενο», κάνει λόγο για φθορά «από την πυρκαγιά του 1808», ενώ ο Κ. Καλοκύρης (καθ. Βυζαντινής Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ) υποστηρίζει, ότι επρόκειτο για λάμψη κεραυνού, χωρίς ωστόσο να δίνει περαιτέρω πληροφορίες ή να διευκρινίζει πόθεν τούτο τεκμαίρεται.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει η εικασία του, ότι ο θρύλος περί θαυματουργικής εμφάνισης τού φωτός μέσα από την κολώνα, «πιθανόν να σχετίζεται με την παλαιά παράδοση που διασώζει ο Κλήμης ο Αλεξανδρέας κατά την οποία ο Θεός «και τω πυρί δεδίττεται - δηλαδή εκπλήσσει, φοβίζει - τους ανθρώπους ανάπτων εκ κίονος την φλόγα» (…). Και εδώ όμως ο Θεός «δεδίττεται» με τη φλόγα του κεραυνού που (…) έσχισε την κολώνα»!

Panagiotis Michalopoulos

Ο προβληματισμός, σε σχέση με την αυθεντικότητα τού εν λόγω «θαύματος», γίνεται όμως ακόμα πιο βασανιστικός, όταν αναρωτιόμαστε, πως είναι δυνατόν οι Αρμένιοι να βίωσαν μπροστά στα μάτια τους αυτό το απίστευτο θαύμα, κι όμως αντί να αποκηρύξουν πάραυτα τα σφαλερά τους πιστεύω και να ασπαστούν το ορθόδοξο δόγμα, απλώς έφυγαν με σκυμμένο το κεφάλι; Γιατί δεν έκαναν αυτό που έκανε ο μουσουλμάνος μουεζίνης;
Και καλά, για τον άλφα ή για τον βήτα λόγο, δεν το έκαναν. Έκτοτε όμως έχουν παρέλθει πάνω από 400 χρόνια και οι Αρμένιοι έχουν βιώσει το θαύμα ισάριθμες φορές, και μάλιστα από απόσταση αναπνοής! Ακόμα να πιστέψουν;

Panagiotis Michalopoulos 

Εδώ πράγματι, όπως με χιούμορ σχολιάζει ο Μιχάλης Καλόπουλος στο βιβλίο του «ΘΑΥΜΑ Ή ΑΠΑΤΗ ΤΟ «ΑΓΙΟΝ» ΦΩΣ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ;», ο Αρμένιος παρατηρητής πρέπει σίγουρα να είναι «ο πιο δύσπιστος χριστιανός όλων των εποχών! (…). Μόνον ο διάβολος θα είχε τόσο αρνητισμό!».
Ι.Κ.
Thania Makradima
Τέλος συζήτησης! Σε διαγράφω από φίλο, και σε μπλοκάρω αμέσως τώρα!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206339152148548&set=a.1596967094958.81443.1559419990&type=3&theater

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η σχισμένη κολώνα:
Ένα άλλο σημείο, στο οποίο θα πρέπει να σταθούμε, είναι η περιβόητη σχισμένη κολώνα και το θαύμα που (θρυλείται ότι) συνδέεται μ’ αυτήν. Ακόμα και σκληροπυρηνικοί απολογητές, στην περίπτωση αυτή συνιστούν επιφυλακτικότητα!
Λέγεται, πως το 1549 μ.Χ. οι Αρμένιοι δωροδόκησαν τον σουλτάνο Μουράτ, για να τους δώσει την άδεια να εισέλθουν στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως και να βγάλουν αυτοί από τον Πανάγιο Τάφο το Άγιο Φως. Πράγματι, ο σουλτάνος τους έδωσε την άδεια και οι Αρμένιοι μπήκαν μέσα στον Ναό και τον κλείδωσαν. Γεμάτος απελπισία, ο Ορθόδοξος Πατριάρχης όταν είδε τους Αρμένιους να βρίσκονται μέσα στον Πανάγιο Τάφο, γονάτισε έξω στην είσοδο του Ναού κοντά σε μία από τις κολόνες. Ξαφνικά η κολόνα σχίστηκε και βγήκε το Άγιο Φως ανάβοντας τις λαμπάδες του Πατριάρχη. Ο Αγαρηνός Εμίρης παρακολουθούσε τα γεγονότα από τον μιναρέ του τζαμιού που βρίσκονταν απέναντι από τον Ναό. Μόλις είδε τα γεγονότα φώναξε «Μεγάλη η πίστη των Χριστιανών! ‘Ένας είναι ο αληθινός Θεός, ο Θεός των Χριστιανών. Πιστεύω στον Αναστάντα εκ νεκρών Χριστόν. Τον προσκυνώ ως Θεό μου». Μετά από αυτή την ομολογία του πήδησε από τον μιναρέ. Κατά την πτώση του όμως δεν έπαθε τίποτα. Τότε οι μουσουλμάνοι τον έπιασαν και τον αποκεφάλισαν.
Εδώ όμως προκύπτουν κάποιοι προβληματισμοί. Το σχίσιμο της κολώνας, για παράδειγμα (το οποίο εστιάζεται κυρίως στο κατώτερο τμήμα της), δεν είναι διαμπερές! Συνεπώς, θα πρέπει να δοθεί μια λογική εξήγηση για το πώς (αλλά κυρίως ΓΙΑΤΙ) το φως διαπερνώντας το υλικό εμπόδιο τού κίονα άφησε τα ίχνη του μόνο από την εξωτερική πλευρά. Εκτός κι αν … το σχίσιμο προκλήθηκε από έξω προς τα μέσα, και όχι από μέσα προς τα έξω!
Ο Ιάσωνας Ευαγγέλου, στο «Θρησκευτικό φαινόμενο», κάνει λόγο για φθορά «από την πυρκαγιά του 1808», ενώ ο Κ. Καλοκύρης (καθ. Βυζαντινής Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ) υποστηρίζει, ότι επρόκειτο για λάμψη κεραυνού, χωρίς ωστόσο να δίνει περαιτέρω πληροφορίες ή να διευκρινίζει πόθεν τούτο τεκμαίρεται.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει η εικασία του, ότι ο θρύλος περί θαυματουργικής εμφάνισης τού φωτός μέσα από την κολώνα, «πιθανόν να σχετίζεται με την παλαιά παράδοση που διασώζει ο Κλήμης ο Αλεξανδρέας κατά την οποία ο Θεός «και τω πυρί δεδίττεται - δηλαδή εκπλήσσει, φοβίζει - τους ανθρώπους ανάπτων εκ κίονος την φλόγα» (…). Και εδώ όμως ο Θεός «δεδίττεται» με τη φλόγα του κεραυνού που (…) έσχισε την κολώνα»!
Ο προβληματισμός, σε σχέση με την αυθεντικότητα τού εν λόγω «θαύματος», γίνεται όμως ακόμα πιο βασανιστικός, όταν αναρωτιόμαστε, πως είναι δυνατόν οι Αρμένιοι να βίωσαν μπροστά στα μάτια τους αυτό το απίστευτο θαύμα, κι όμως αντί να αποκηρύξουν πάραυτα τα σφαλερά τους πιστεύω και να ασπαστούν το ορθόδοξο δόγμα, απλώς έφυγαν με σκυμμένο το κεφάλι; Γιατί δεν έκαναν αυτό που έκανε ο μουσουλμάνος μουεζίνης;
Και καλά, για τον άλφα ή για τον βήτα λόγο, δεν το έκαναν. Έκτοτε όμως έχουν παρέλθει πάνω από 400 χρόνια και οι Αρμένιοι έχουν βιώσει το θαύμα ισάριθμες φορές, και μάλιστα από απόσταση αναπνοής! Ακόμα να πιστέψουν;
Εδώ πράγματι, όπως με χιούμορ σχολιάζει ο Μιχάλης Καλόπουλος στο βιβλίο του «ΘΑΥΜΑ Ή ΑΠΑΤΗ ΤΟ «ΑΓΙΟΝ» ΦΩΣ ΤΗΣ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ;», ο Αρμένιος παρατηρητής πρέπει σίγουρα να είναι «ο πιο δύσπιστος χριστιανός όλων των εποχών! (…). Μόνον ο διάβολος θα είχε τόσο αρνητισμό!».

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστούμε θερμά!