Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Όταν ο Παναγιώτης Μιχαλόπουλος, ανακάλυψε τυχαία τη σπηλιά του Νταβέλη… Το 1953 μ.Χ.

Panagiotis Michalopoulos 
TI EINAI AYTO;
Sergio Xfree
Γκράφιτι έξω απ' τη σπηλιά του Νταβέλη στην Πεντέλη.
Ο λήσταρχος με τα φλουριά και το σπήλαιο...
Panagiotis Michalopoulos 
Τι μου θυμίσατε τώρα!
Μια ιστορία πριν από 60 με 65 χρόνια!
Τη δεκαετία του ’50, ήμουν μαθητής του δημοτικού σχολείου στη Δάφνη, στην Αθήνα.
Εκεί λοιπόν στην Πεντέλη, κοντά στο αστεροσκοπείο, έμενε η γιαγιά μου, και τα καλοκαιρία την επισκεπτόμασταν τακτικά. Εγώ, χανόμουν από το σπίτι, και αλήτευα εκεί γύρω… Μια μέρα, εκεί μπροστά στο μοναστήρι, στην πόρτα του, έπεσα τυχαία πάνω στον αρχιεπίσκοπο Κύπρου και εθνάρχη, τον Μακάριο που είχε έρθει επίσκεψη, και τον πλησιάσαμε και μας μίλησε. Μου άρεσε δε, να μπαίνω στο μοναστήρι και να ακολουθώ αντίθετα στη ροή του το ρυάκι που περνούσε μέσα από το μοναστήρι, και έφτανα μέχρι την άλλη άκρη, ψηλά στην πηγή, σε μια άλλη περιοχή, όπου ήταν το ξωκλήσι της αγίας τριάδας. Εκεί, χάζευα που γίνονταν τακτικά βαφτίσεις, και μια φορά στο πανηγύρι, βοηθούσα με τη ντουντούκα, στο τσαντίρι με το τέρας, για να με αφήνουν μετά να μπαίνω μέσα τσάμπα.
Μια άλλη δε μέρα αλητείας, εκεί που πήγαινα, πήγαινα, στα πέριξ, έφτασα τελικά σε μια ερημιά, σε ένα αδιέξοδο. Φαινόταν κάτι σαν γκρεμός μπροστά μου. Λέω, πού να είμαι άραγε. Τότε άκουσα από κάτω ομιλίες, και πλησίασα πιο κοντά. Σε λίγο κατάλαβα, από τα λόγια κάποιου ξεναγού, ότι ακριβώς από κάτω, ήταν η σπηλιά του Νταβέλη!
Αξέχαστα χρόνια!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1609398166041920&set=a.1384761938505545.1073741828.100009152562273&type=3&theater

ΣΧΟΛΙΑ:
Sergio Xfree 

Προφανώς βρεθήκατε στα λατομεία του πεντελικού μαρμάρου!!! 
Χαίρομαι που με τη φωτο μου "ταξιδέψατε" στις παιδικές σας αναμνήσεις!!!
Panagiotis Michalopoulos 

Στη σπηλιά βρέθηκα, και μάλιστα μια δεκαετία πριν γίνει αυτή γνωστή στο ευρύ κοινό… Κατέβηκα μετά, και πλησίασα, και την είδα -έτσι όπως την παρουσιάσατε στη φωτογραφία σας. Μετά δε από αυτήν την πρώτη μου την «ανακάλυψη», επέστρεψα ξανά και με τη μητέρα μου στο χώρο.
Panagiotis Michalopoulos 
Διαβάζω:
Η μυστηριώδης σπηλιά του Νταβέλη. Αρχαίο λατομείο-λατρευτικός χώρος και αναρριχητικό πεδίο μαζί.
Panagiotis Michalopoulos 

Διαβάζω:
Η σπηλιά πήρε το όνομα της από τον Λήσταρχο Νταβέλη, προφανώς, την χρησιμοποιούσε σαν κρησφύγετο.
Στην ουσία είναι το στόμιο των παλαιών λατομείων της Πεντέλης. Η σπηλιά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Στο βάθος της βρίσκονται δυο μικρά ανοίγματα που έχουν σκοπίμως κλειστεί, προφανώς για την αποφυγή ατυχημάτων.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1609398166041920&set=a.1384761938505545.1073741828.100009152562273&type=3&theater

Δεν υπάρχουν σχόλια: