Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 2015

Μπορεί να έρχονται Χριστούγεννα -σε λίγες μέρες… Αλλά ο φίλος Nikolaos Giannakopoulos, θυμήθηκε ξανά σήμερα την γέννηση της Παναγίας (που την γιορτάσαμε στις 8 Σεπτεμβρίου). Και με την ευκαιρία αυτή, τα είπαμε πάλι και όλα τα σχετικά με την… «θεά-Παναγία»! Σαν φίλοι βέβαια, μέσα σε μια… «ωραία ατμόσφαιρα»!

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ο Nikolaos Giannakopoulos, ανάρτησε (55 λεπτά πριν) την αγιογραφία...
Το γενέσιον της Θεοτόκου. 

(Τοιχογραφία. — στην Βρανα Ηλειας)

ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos
«Το γενέσιον της Θεοτόκου»
Τι σημαίνει αυτό; 

Ότι γεννήθηκε αυτή, που γέννησε τον θεό! 
Ο άνθρωπος, γεννάει άνθρωπο, άρα η Παναγία, είναι και θεά εδώ (αφού μύρισε τον κρίνο, έγινε ΚΑΙ θεά), και γι αυτό μπορεί και να γεννάει… θεό! 
Και επειδή είναι μάνα του, είναι και αρχαιότερη του, άρα είναι και ανώτερη τού θεού! 
Μπορεί δε και να τον μαλώνει –να τον κατσαδιάζει τον Χριστό, να του τραβάει και το αυτί, και να του ρίχνει και καμιά ξυλιά στον ποπό! 
Και πάρα ταύτα, να μην αμαρτάνει διότι είναι, και, αναμάρτητη! 
Και μας σώζει ΑΥΤΗ, αφού λέμε… «Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς!».
Και βέβαια δεν πέθανε, αλλά κοιμήθηκε για τρεις μέρες, και αμέσως μετά αναλήφθηκε ζωντανή στους ουρανούς!
Σωστά;
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=103294740041909&set=a.101103940260989.1073741829.100010841490970&type=3&theater

2 σχόλια:

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Όχι σωστά:

1/ Η Παναγία ΔΕΝ είναι θεά και ας γέννησε Θεό και άνθρωπο. Ποιό ευαγγέλιο το λέει ότι είναι θεά; Κανένα. Μάλιστα στα ευαγγέλια, τις πράξεις και τις επιστολές ουδαμού αναφέρεται η μητέρα του Χριστού. Μάλιστα, ο ίδιος ο Χριστός δεν την αναφέρει ως μητέρα του, αλλά ως γυναίκα: "Τι εμοί και συ γύνε; ούπω ήκει η ώρα μου". "Ιωάννη, ιδού η μήτηρ σου". Μόνο στα απόκρυφα κείμενα αναφέρονται λεπτομέρειες της γέννησης και ανατροφής του Ιησού.
2/ Ο όρος "Θεοτόκος" είναι καταχρηστικός, γιατί είναι μονοφυσίτικος όρος. Η Παναγία ΔΕΝ έτεκε Θεόν. Έτεκε Θεόν και άνθρωπον, έτεκε τον Χριστόν. Θα πρέπει λοιπόν να λέγεται Θεανθρωποτόκος ή Χριστοτόκος, αφού Χριστός σημαίνει Θεός και άνθρωπος.
3/ Η μυρωδιά του κρίνου δεν έχει να κάνει με την σύλληψη. Ο Ι. Δαμασκηνός λέγει ότι η Παναγία συνέλαβε δια της ακοής. Επομένως δεν συνέλαβε δια της οσφρήσεως.
4/ Όλοι οι άνθρωπο είναι αμαρτωλοί, ακόμη και οι άγιοι, γι' αυτό δεν βρίσκονται ΤΩΡΑ στη Βασιλεία των Ουρανών, αλλά στον Παράδεισο. Στον Παράδεισο όλοι είναι αμαρτωλοί και αναμένουν την τελική κρίση. Τότε και μόνον τότε, δηλ. με την β΄ παρουσία θα καταστούν αναμάρτητοι, δηλ. θα τους αφεθούν οι αμαρτίες.
5/ Ποιός είπε, ότι η Παναγία είναι αναμάρτητη; Οι παπικοί; Οι Πατέρες (Ι. Χρυσόστομος, Κύριλλος Αλεξανδρείας, κ.ά.) αναφέρουν 3 αμαρτήματα της Παναγίας:
α/ Τότε, που 12ετή έψαχνε τον Χριστό και ήθελε να δείξει ότι τον κουμαντάρει.
β/ Κατά τον γάμα στην Κανά, όπου επέδειξε κενοδοξία, ως η μάνα του θαυματοποιού.
γ/ Κάτω από τον σταυρό, όταν λύγισε μπροστά στον θάνατο του Χριστού, καθότι δεν είχε καταλάβει ακόμη τα γενόμενα.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστώ θερμά, φίλτατε κ. Καρδάση μας!
Και εγώ αυτήν την άποψη είχα, αλλά το σχόλιο το δικό μου είχε σκοπό να προκαλέσει την τοποθέτηση του συνομιλητή μου -στο Φ/Β, γι αυτό ήταν τόσο ακραίο, εκφράζοντας όχι εμένα βεβαία, αλλά τις λανθασμένες τοποθετήσεις πολλών και διαφόρων.
Καλό σας βράδυ! Χαίρετε!
ΥΓ
Είναι γνωστο αλλωστε ότι την Παναγία στην ορθοδοξία, την ονομάζουμε και «Θεοτόκο», και «θεομήτορα», και «θεογεννήτρια»…
Την ονομάζουμε δε ακόμα, και… «θεόν -μετά τον θεόν»!..