Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Καλημέρα, καλό μήνα! Χαίρετε! (και Μιλάμε…)

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ignatios Stavropoulos
31 Μαρτίου στις 5:45 μ.μ.

Μια επίκαιρη ερώτηση:
"Μπορει άραγε με καταγγελια του κρατικού μητροπολιτη της Εκκλησίας Ελλαδος,
να συλλαμβάνεται, για ποινικό αδίκημα ένας ιερομόναχος με την κατηγορία, οτι ταχα τελεί στο μοναστήρι του παράνομες θείες λειτουργίες; & Αντιποίηση Αρχής;"
- Δεκτές σοβαρές απαντήσεις.
- Μπορει να απαντήσει και ο τοπικός μητροπολιτης Ναυπακτου.
ΣΧΟΛΙΑ:

Γιάννης Ρέντζος
Κρατικός ποιος είναι πάτερ Ιγνατιε; Ο κάθε μητροπλίτης ή εκείνος της κρατικής μας πρωτεύουσας;
Ignatios Stavropoulos

Ο καθε τοπικός μητροπολιτης, ειναι ο διοικητικός προϊστάμενος του νομικού προσώπου δημοσίου δικαιου της τοπικής μητρόπολης.
Ολοι οι Έλληνες μητροπολίτες της Εκκλησιας Ελλαδος, και ο Αρχιεπισκοπος Αθηνων, αλλα και ολοι οι διορισμένοι στην Εκκλ. Ελλ. Ελληνες η αλλοδαποί κληρικοι, ειναι ως προς το δημόσιο δίκαιο, δημόσιοι κρατικοί λειτουργοί.
- τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους άλλους ορθόδοξους κληρικούς στην Ελλάδα (πχ παλαιού ημερολογίου, άλλων πατριαρχειων, εθνικών ορθοδόξων εκκλησιών όπως Σέρβοι, Βούλγαροι, κλπ)
(Ωραία η ερώτηση. Ευχαριστω)
Panagiotis Michalopoulos

Επιτρέπετε να απαντήσω, και, εγώ;
Νομίζω ότι με το «κρατικός μητροπολίτης Ελλάδος» εννοούμε εκείνον τον μητροπολίτη που ασκεί κρατική εξουσία και όχι εκκλησιαστική. Εκείνον που με τις αυθαιρεσίες του, αποτελεί «κράτος εν κράτει»! Τον αισχρά διαπλεκόμενο με την κακώς εννοούμενη πολιτική εξουσία, εκείνη δηλαδη των διεφθαρμένων, των άθλιων πολιτικάντηδων.
Και φυσικά «κρατικό», εννοούμε γενικά και τον κάθε μισθωτό ποιμένα… Κρατικό υπάλληλο μπορούμε να τον πούμε, και όχι ποιμένα της Εκκλησίας του Χριστού.
Συμφωνείτε;
Γιάννης Ρέντζος
"Τον αισχρά διαπλεκόμενο" εννοούμε (ερωτώ) σε εργασιακή σχέση με το κράτος ή σε ιδιαίτερη οικονομική διαπλοκή;
Panagiotis Michalopoulos

Γενικά!
Γιάννης Ρέντζος
Εκείνο όμως που δεν καταλαβαίνω (και το βρίσκω αντίθετο με την ανεξαρτησία της καθε πόλης θεωρούμενης ως μητρόπολης), είναι η κυριαρχία της αθηναϊκής μητρόπολης σε όλη την επικράτεια. Γιατί; (Το είχα αρχίσει πριν να δω το μήνυμα του Π. Μιχ. Θα το δω τώρα.)
Panagiotis Michalopoulos

Νομίζω ότι ο Αρχιεπίσκοπος μας, απλά προεδρεύει στη Σύνοδο. Λέγεται δε και Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος. Αλλά είναι μόνο Αθηνών, αφού δεν φτάνει μέχρι και την Κρήτη η εξουσία του. Και πάλι, ούτε και Αθηνών είναι, δεν ποιμαίνει όλη την Αθήνα. Μέχρι τη λεωφόρο Συγγρού, στα νότια, σε κάποιο σημείο της, εκεί σταματά και αρχίζει άλλη μητρόπολη. Έτσι δεν είναι;
Ignatios Stavropoulos

Συμφωνώ με την προσέγγιση ΠΜ
- Η τοποθετηση μου, ειναι προσέγγιση απο Νομικης πλευράς.
- Ως προς την πνευματική εκκλησιολογικη, μπορούμε να πούμε πολλα. Προσωπικα με εκφράζει ο πολυ ουσιαστικός λόγος της Γραφής: "...ο θελων πρώτος ειναι εστω πάντων εσχατος..."
Panagiotis Michalopoulos
Μου αρέσει!
Γιάννης Ρέντζος

Εγώ προσωπικά κλίνω προς την μη αθηναϊκή (δηλαδή ανεξάρτητα περιφερειακή) λειτουργία της κάθε μητρόπολης. 
Ignatios Stavropoulos
 -Στην ορθόδοξη Θεολογικη παράδοση καθε τοπικη εκκλησία/μητροπολη, ειναι αυτοτελής, αυτοδιοικητος.
-Αυτο δεν "βόλευε" την διαπλοκή κράτους-εκκλησιας, και εξωθηθηκαν τα πράγματα, στο να έχουμε σημερα την Σύνοδο, Αθηνων, ως υπέρ-εξουσία, κεντρική διοίκηση. Αυτο ειναι συστημα δυτικής ρωμαιοκαθολικης προέλευσης και οχι ανατολικής ορθόδοξης.

Ignatios Stavropoulos
Ειναι όμως αλήθεια, πικρή για μας, οτι πολλές φορές, στους ρωμαιοκαθολικους στη δυση, έχουν σημερα. ως εκκλησιαστικοί οργανισμοί στην πράξη πολυ πιο ορθόδοξη εκκλησιολογικη συμπεριφορά, απο οτι οι δικοί μας, στην εδώ ορθόδοξη ανατολή. Εδώ καταντησαμε να γεμίσει ο τόπος "αλαθητους" σατραπες/παπες/δεσποτάδες, που συντηρούν την αγραμματοσύνη του κλήρου.
Ενώ αντίθετα, στη Ρωμαιοκαθολικη παραγματηκοτητα ο Παπας, και οι επισκοποι, έχουν "διορθωθεί" σε πολλα, και κυρίως αναβαθμίσανε τον κλήρο τους, διεθνώς.
Sofia Koutsogianni

Μάλλον χρειάζεται ο χωρισμός κράτους - Εκκλησίας.
Ignatios Stavropoulos
Οτι και να συμβεί, αν δεν σταματήσει η θεοκρατικου τύπου υστεροβουλη παρέμβαση των διαπλεκόμενων επισκοπων στα της πολιτείας, δεν θα προ κόψει ο τόπος εύκολα.
Βλέπε σχετικά:

Αρχιμ. Δρ Ιγνάτιος Σταυρόπουλος
Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014
Η Θεοκρατία, ως ασθένεια του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Panagiotis Michalopoulos
Μιλάμε για σοβαρά θέματα, όπως εκκλησία, ορθοδοξία, θέματα διοίκησης κλπ, και ο νους μας πάει στο Φανάρι και στις σχέσεις του με του Βατικανό, και μας κυριεύει μια απέραντη θλίψη. 
Μιλάμε για το μυστήριο της ιεροσύνης, και εξοργιζόμαστε βλέποντας το πόσο έχει καταπέσει αυτό το αξίωμα, του ιερέα δηλαδη, κυρίως στην παρουσία του στα μυστήρια του γάμου και της βάφτισης. 
Μιλάμε για εκκλησιασμό, και τα σκιάζει όλα η εικονογράφηση με εικόνες παπικής δοξασίας, με εικόνες σκεπασμένες με τάματα κλπ… 
Μιλάμε για την αποκλειστικότητα μας στην ορθή πίστη (όλοι οι άλλοι είναι αιρετικοί), και όλα συνοψίζονται στις παντόφλες του γέροντα Παΐσιου που τέθηκαν και αυτές προχθές σε προσκύνηση! 
Μιλάμε… 
Αλλά καλύτερα να σωπαίνουμε και να θρηνούμε για όλα αυτά!

https://www.facebook.com/ignatios.stavropoulos/posts/10202896850821910

Δεν υπάρχουν σχόλια: