Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Κωλοφωτιά- firefly- πυγολαμπίδα (φως από τον πανάγιο τάφο), ή σκατο-κωλόμυγα (απάτη, για τάχα θαύμα με φως εξ ουρανού), όλη αυτή η υπόθεση με το λεγόμενο «άγιο φως» το Ιεροσολυμήτικο;

Κωλοφωτιά- firefly- πυγολαμπίδα (φως από τον πανάγιο τάφο), ή σκατο-κωλόμυγα (απάτη, για τάχα θαύμα με φως εξ ουρανού), όλη αυτή η υπόθεση με το λεγόμενο «άγιο φως» το Ιεροσολυμήτικο;

Νέες αναφορές του Νο1 εκλεκτού μας συνεργάτη (του Νο1, μετά την πρώτη και καλή Σταυρούλα μας, -κατά σειρά αρχαιότητας, και μια θέση πριν από τον «Επισκέπτη» σχολιαστή μας), σχετικά με το «άγιο φως». 
Παραθέτω μερικά αποσπάσματα:

Απάνθισμα:
 
Αγαπητέ Παναγιώτη
 

1. Η δεητική ευχή, λέγει την πάσα αλήθεια.

2. Είναι γεγονός, ότι πεισματικά δεν θέλουμε να γνωρίζουμε το περιεχόμενο της ευχής, γιατί σ' αυτό βρίσκεται η όλη αλήθεια και εμείς θέλουμε να ζούμε στο ψέμα και δεν θέλουμε να γνωρίζουμε την αλήθεια, που μας «ελευθερώνει», όπως λέγει ο ίδιος ο Κύριος.


3. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια, τι συμβαίνει, καθώς και όλη την τελετή του αγίου φωτός. Όπως:
-Ο Πατριάρχης αναπέμπει την δεητική ευχή για τον αγιασμό του φωτός, το οποίον λαμβάνει από την (αναμμένη) ακοίμητη κανδήλα, με τις λαμπάδες που φέρει μαζί του,
-δίνει το αγιασμένο φως, που πήρε από την (αναμμένη) κανδήλα και δίνει αυτό το φως πρώτα στον αιρετικό Αρμένιο κληρικό που βρίσκεται εντός του Τάφου και βέβαια συμπροσεύχεται με τον Πατριάρχη,
-ακολούθως δίνει το φως ο Πατριάρχης, στους Ορθοδόξους από μια οπή και ο Αρμένιος στους Αρμένιους από άλλη οπή,
-κατόπιν ανοίγει η θύρα και εισέρχονται στον Τάφο δύο αιρετικοί κληρικοί, Κόπτης και Συροϊακωβίτης και λαμβάνουν το φως από τον Πατριάρχη,
-έπειτα εξέρχεται ο Πατριάρχης του Τάφου και δίνει το φως στον αιρετικό Εβραίο διοικητή και
-ακολούθως δίνει το φως στους Ορθοδόξους πιστούς, που αναμένουν στην είσοδο του Τάφου.
(Αυτά καταγράφονται λεπτομερώς στην τελετή αφής του αγίου φωτός από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, όπου πουθενά δεν αναφέρεται κάθοδος αγίου φωτός εξ ουρανού.)
 

4. Το θέμα της επιθεώρησης του Τάφου γίνεται για να μην υπάρξει άλλη κανδήλα ή άλλη πηγή φωτός εκτός εκείνης, της «ακοίμητης» που θα τοποθετηθεί αναμμένη επί του Τάφου και η οποία έρχεται με πομπή από το Σκευοφυλάκειο στον Τάφο. Τούτο αναφέρεται σαφώς σε άλλο σημείο της τελετής.

5. Τη λέξη αναμμένη (καντήλα) δεν την καταγράφει η περιγραφή της τελετής, αλλά την αναφέρει η δεητική ευχή, που διαβάζει ο Πατριάρχης, όπου χαρακτηριστικά αναγράφεται: «Διὰ τοῦτο ἐκ τοῦ ἐπὶ τοῦτον τὸν φωτοφόρον σου Τάφον ἐνδελεχῶς καὶ ἀειφώτως ἐκκαιομένου φωτὸς εὐλαβῶς λαμβάνοντες διαδιδόαμεν τοῖς πιστεύουσιν εἰς σὲ τὸ ἀληθινὸν φῶς καὶ παρακαλοῦμεν καὶ δεόμεθά σου, Πανάγιε Δέσποτα, ὅπως ἀναδείξῃς αὐτὸ ἁγιασμοῦ δῶρον καὶ πάσης θεϊκῆς σου χάριτος πεπληρωμένον διὰ τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου καὶ φωτοφόρου Τάφου σου καὶ τοὺς ἁπτομένους εὐλαβῶς αὐτοῦ εὐλογήσῃς καὶ ἁγιάσῃς»
Με απλά ελληνικά ο Πατριάρχης λέγει, ότι παίρνει το φως από το φως που καίει συνέχεια και δεν το αφήνουμε να σβήσει («ενδελεχώς και αειφώτως εκκαιομένου φωτός») και δέεται να αγιασθεί αυτό το φως («όπως αναδείξης αυτό αγιασμού δώρον»).
Το τραγελαφικό είναι να θεωρούμε ότι το φως έρχεται εξ ουρανού (άρα ήδη αγιασμένο) και εμείς να παρακαλούμε να ξανααγιασθεί αυτό το -υποτίθεται- θεόσταλτο φως!!!

6. Πουθενά στην περιγραφή της τελετής δεν αναφέρεται, ότι γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στον Πατριάρχη. Απλώς ο Πατριάρχης, αλλά και όλοι οι κληρικοί, απεκδύονται πάσης στολής και παραμένουν με το λευκό εσώρασο, σε ένδειξη άκρας ταπείνωσης. Διαφορετικά, ποιά αρχή είναι ανώτερη του Πατριάρχη, για να τον ψάξει; Η Ι. Σύνοδος; Αλλά και τα μέλη αυτής απεκδύονται πάσης στολής («απαντες οι κληρικοί»).

7. Προφανώς, κάποιος κοροϊδεύει, αλλά το ποιός δεν γνωρίζω. Υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας εκπομπής στο MEGA το Πάσχα του 2001, όπου εκεί παρακολούθησα τη συνέντευξη του Πατριαρχεύοντος Πέτρας Κορνήλιου και κατέγραψα τις δηλώσεις του:
Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος: Οι ευχές έχουν τη δύναμη να αγιάσουν το φυσικό φως.
Δημοσιογράφος¬: Εδώ μιλάμε για φυσικό φως…
Μητροπολίτης Πέτρας Κορνήλιος: Ναι εδώ μιλάμε για φυσικό φως, αλλά… … … οι ευχές οι οποίες αναγιγνώσκονται υπό του Πατριάρχου ή του Αρχιερέως καθαγιάζουν και το φυσικό φως και επομένως έχει (το φυσικό φως!) τη χάρη του αγίου φωτός!
.....................................................................
Ο ανωτέρω πήρε το άγιο φως το Μ. Σάββατο του 2001 και λέγει, ότι αγιάζεται το φυσικό φως με τη δεητική ευχή και δεν μιλάει για φως θεόσταλτο.
Αν κοροϊδεύει, τότε κοροϊδεύουμε.

 

Φιλικά
ΙΚ


ΣΧΕΤΙΚΟ:
Τετάρτη, 7 Ιανουαρίου 2015

Στο λάκκο (του facebook) με τα φίδια του παλαιού ημερολογίου. (Σημερινός δημόσιος διάλογος)

 Τα φίδια του παλαιού ημερολογίου
http://xairete.blogspot.gr/2015/01/facebook_7.html

ΣΧΕΤΙΚΟ:

ο Εκλεκτός συνεργάτης μας, είπε: "Που είναι άραγε η ευπρέπεια... και ποιοι ύβρισαν πρώτοι...;" (Ένας διάλογος για τα παλαιοημερολογίτικα Χριστούγεννα, που πήρε διαστάσεις… αγίου φωτός!..)

6 σχόλια:

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ο Kyprianos Christodoulides, αν και δήλωσε ότι ολοκλήρωσε τον σχολιασμό του, και με ευχαρίστησε για την φιλοξενία, επανέρχεται με νέο σχόλιο του λίγο πριν, στις 7:26μ.μ.
1. Και για να με μαλώσει για τον τίτλο της ανάρτησης μου: «Κωλοφωτιά- firefly- πυγολαμπίδα (φως από τον πανάγιο τάφο), ή σκατο-κωλόμυγα (απάτη, για τάχα θαύμα με φως εξ ουρανού), όλη αυτή η υπόθεση με το λεγόμενο «άγιο φως» το Ιεροσολυμήτικο;».
2. Και για να απευθυνθεί και πάλι στον κ. Καρδάση, ο οποίος έχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα να γράφει στα σχόλια του μπλογκ, και μου στέλνει μέηλ, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια αρρυθμία στον διάλογο.
Πέρα από αυτά όμως, δεν θα είχα πρόβλημα να δημοσιεύσω και αυτό το σχόλιο του, κι ας με μαλώνει για το πώς διαχειρίζομαι τους τίτλους στις αναρτήσεις μου.
Δεν το δημοσιεύω όμως, διότι βλέπω να επιστρατεύει κάτι αλαμπουρνέζικα (κατά τη ταπεινή μου γνώμη) σαν τάχα νέα επιχειρήματα του. Και δεν έχω όρεξη να τον τιμήσω άλλο εδώ σαν σχολιαστή, και να αρχίσει νέος κύκλος αντιπαράθεσης. Είχε άλλωστε ουσιαστικά τον τελευταίο λόγο διότι αυτός σχολίαζε σε κανονικό χρόνο, και οι αμέσως μετά θέσεις του κ. Καρδάση αφορούσαν προγενέστερα σχόλια του, αφού έπρεπε μετά εγώ μετά τη λήψη των μέηλ να τα δημοσιεύσω σαν μηνύματα που έλαβα. Αρρυθμία και σύγχυση δηλαδη.
Επειδή λοιπόν μια ανάρτηση ιστολογίου δεν είναι φόρουμ ιστοσελίδας, αναγκαστικά τον κόβω εδώ τον κύριο αυτόν, και έτσι η συζήτηση μαζί του σταματάει εδώ.
Ελπίζω να είναι ικανοποιημένος για την ανοχή που του δείξαμε μέχρι τώρα. Αρκετά είπε εδώ, ας πάει και αλλού, με την ευχή του θεού, να πει περισσότερα.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Και κάτι ακόμη, για να τελειώνουμε με την ιστορία αυτή.

Πως θα μπορούσε να εμφανιστεί, ότι το φως είναι θεόσταλτο; Μα με πλαστογραφία.

Ευσεβής χείρ αφαίρεσε από τη δεητική ευχή το σημείο "ενδελεχώς και αειφώτος εκκαιομένου φωτός", οπότε όλα καλώς καμωμένα.

Έτσι, βάζομε το βαμβάκι στον Τάφο και ω του θαύματος, ανάβει από μόνο του!

Έτσι, τι χρείαν έχομεν μαρτύρων;

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Περάστε κόσμε! Μετά την αγιοποίηση από χθες του κωλόγερου Παΐσιου, και με αυτήν την ατραξιόν κάθε Πάσχα στον τάφο του Χριστού -με το «άγιο» κωλο-φως… Πόσο πιο πολύ Καρνάβαλος και τσίρκο μπορεί να γίνει αυτή η λεγόμενη «Ορθόδοξη Εκκλησία»; Χα!

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Τώρα θα χρειαστούν τόννοι χώματος να προστεθούν στον τάφο του στη Σουρωτή, αφού κοντεύουν να τον ξεθάψουν παίρνοντας χώμα από τον τάφο του και ρίχνοντας το σε ποτήρι με νερό, απ' όπου πίνουν καθημερινά, σαν αγίασμα, οι πιστοί της Μιάς, Αγίας κ.λπ. κ.λπ. Εκκλησίας!

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΜΗΝΥΜΑ:
Σήμερα στις 8:54 π.μ.
Με ρωτούν...
«Γιατί δεν ασχολείστε με τους νεοαγίους του Οικ. πατριάρχη;»
ΑΠΑΝΤΩ:
Αναφερθείτε παρακαλώ ονομαστικά, για ποιους νεοαγίους πρόκειται, και θα δούμε αν έχουμε ασχοληθεί…

P. MICHALOPOULOS είπε...

ΜΕΟ ΜΗΝΥΜΑ:
Σήμερα στις 11:10 π.μ.
Μου απαντάει...
Σημασία δεν έχουν τα ονόματα