Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

Προσευχή για τους συνανθρώπους μας που εκοιμήθησαν

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Ιωσήφ Μυριανθόπουλος από Χώρα του Αχωρήτου
11 Δεκεμβρίου στις 10:19 μ.μ. 
Προσευχή για τους συνανθρώπους μας που εκοιμήθησαν
ΣΧΟΛΙΑΖΩ:
Panagiotis Michalopoulos
(13 hours ago)
Διαβάζω: «Κύριε ο Θεός μας… Συγχώρησέ, τους κοιμηθέντες δούλους σου για όσα τυχόν αμαρτήματα διέπραξαν ακουσίως ή εκουσίως, καί δώσε να παραστέκουν πλησίον τους άγγελοι αγαθοί.»
Σχολιάζω:
Δεν ξέρετε ότι δεν υπάρχει μετάνοια μετά θάνατον; Δεν ξέρετε ότι από την στιγμή που φεύγουμε από αυτήν την ζωή έχουμε ήδη κριθεί;
Πώς λοιπόν θα αλλάξετε με προσευχές, με τρισάγια, με κομποσκοίνια και μνημόσυνα την κρίση του θεού;
Μόνο τι λένε οι παπάδες και κάποιοι γέροντες ακούτε; Το ευαγγέλιο και την παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου, δεν τα έχετε διαβάσει ποτέ;

https://www.facebook.com/joseph.myrianthopoulos/posts/10203426022867674
 

ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΑ:
Ιωάννης Λεων προς Panagiotis Michalopoulos
(26 minutes ago)
Διαβάστε τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό και άλλους Πατέρες και θα δείτε πως ναι μεν μετά τον Άδη ουκ έστι μετάνοια, όμως οι προσευχές και οι μνημονεύσεις των ζώντων πράγματι μπορεί να βοηθήσουν τους κεκοιμημένους.
Εξάλου όπως η Βασιλεία των ουρανών έχει ποιότητα και ποσότητα έτσι και η κόλαση έχει διαβαθμίσεις γι'αυτό και η εκκλησία μας στην Θεία Λειτουργεία πάντα μνημονεύει τους κεκοιμημένους.
Τέλος μη ξεχνάτε ότι η Τελική Κρίση δεν έγινε ακόμη και.....Τα αδύνατα παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστιν” [Λουκ. ιη'22-27].
Ας αφήσουμε λοιπόν την νομοδιδασκαλία και ας επικαλεστούμε το έλεος του Θεού, γιατί τελικά αυτό είναι που σώζει τον άνθρωπο.
Καλή σας μέρα
Ι.Κωνσταντέλλης

Panagiotis Michalopoulos προς Ιωάννης Λεων

(a few seconds ago)
Καλημέρα και σε εσάς, φίλτατε!
Το τι επικαλούνται οι παπάδες για να τεκμηριώσουν τα τυχερά τους, από όλη αυτήν την ευρεσιτεχνία (μνημόσυνα και τρισάγια), θυμίζει και την παραφιλολογία για το τι είπε και δεν είπε ο γέροντας Παΐσιος, και όχι μόνον αυτός.
Εκεί φτάσαμε δυστυχώς σήμερα, στην δημοσιοϋπαλληλική
μας Εκκλησία. Σταματήσαμε να λέμε το «είπεν ο Κύριος», και πιπιλάμε καθημερινά το… «είπεν ο γέροντας».
Και αυτό που είπεν ο Κύριος στην παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λάζαρου δεν έχει καμιά σχέση με το εμπόριο
της μετά θάνατον σωτηρίας ψυχών! Έφρασαν σε σημείο να λένε ότι το κομποσκοίνι του παπα-Χαράλαμπου, έβγαζε ψυχές από την κόλαση και τις πήγαινε στον παράδεισο! Άλλαζε δηλαδη την ήδη εκφρασμένη κρίση του θεού! Διότι η κρίση έχει γίνει για τους νεκρούς, οι οποίοι με τον τρόπο αυτό, μας έχουν προλάβει στη Δευτέρα Παρουσία! Ο χρόνος που εμείς οι ζωντανοί περιμένουμε να γίνει αυτό, είναι χρόνος μηδέν μπροστά στην αιωνιότητα! Τίποτε πια δεν μπορεί να αλλάξει, για όσους έφυγαν αμετανόητοι, όσο κι αν εσείς αλλάζετε το λόγο του θεού, την καινή διαθήκη, τις παραβολές του Χριστού, και τις ονομάζετε… νομοδιδασκαλία!
http://greekpress.gr/religion-gr/agiologio/item/12744-prosefxi-gia-tous-synanthropous-mas-pou-ekoimithisan


ΣΧΕΤΙΚΟ:

Ω, ταλαίπωροι ιερείς της εμπορικής Εκκλησίας! Ω παμπόνηροι διαστροφείς των Γραφών και των Πατέρων! Άλλο πράγμα είναι -ρε σεις- η τιμή για τους πεθαμένους μας, και άλλο η ανάπαυση που πουλάτε με τρισάγια, με κομποσκοίνια και με μνημόσυνα υπέρ… των τυχερών σας!

11 σχόλια:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

NEA ΣΧΟΛΙΑ!
Ιωάννης Λεων προς Panagiotis Michalopoulos
(2 hours ago)
Ουσιαστικά λοιπόν λέτε ότι και οι Πατέρες της εκκλησίας που ήταν ιερείς και τελούσαν και μνημόνευαν τους κεκοιμημένους ήταν πλανημένοι και το έκαναν για τον μαμωνά.
Δεν χρειάζεται να επανέλθω στο θέμα, με καλύψατε....
Σας ευχαριστώ
Καλό Σαββατοκύριακο

Απάντηση
Panagiotis Michalopoulos προς Ιωάννης Λεων
(a few seconds ago)
Εγώ δεν σας μιλώ με αοριστολογίες, του στυλ «κάπου πήγα, κάποιον είδα, κάτι μου είπε να σας πω!».
Σας ανέφερα για επιχείρημα την Αγία Γραφή, τα λόγια του ίδιου του Χριστού. Για να με καλύψετε λοιπόν κι εσείς, πριν φύγετε οριστικά για να πάτε στο καλό, πείτε μου: Ποιοι πατέρες της Εκκλησίας έκαναν μνημόσυνα; Ονόματα και πηγή, παρακαλώ!

Ανώνυμος είπε...

Η Παράδοση περί ιερών μηνημοσύνων βρίσκεται στα εκκλ. βιβλία:

1/ Τωβίτ, 4. 17
2/ Μακκαβαίων Β΄, 12. 39-46
3/ Αποστολικές Διαταγές, Βιβλίο Η΄, κεφ. μα΄- μδ΄
4/ απ. Παύλου, Τιμ. Β΄ 1. 16-18
5/ Λειτουργία Ιακώβου αδελφοθέου
6/ Λειτουργία απ. Μάρκου
7/ Λειτουργία απ. Πέτρου
8/ Λειτουργία απ. Κλήμη Ρώμης
9/ Λειτουργία Μ. Βασιλείου
10/ λειτουργία Γρηγορίου Θεολόγου
11/ Τερτυλιανός (De corona militis c. 3)
12/ Ωριγένης (εις Ρωμαίους, βιβλίο θ΄ 12)
13/ Κυπριανού Καρθαγένης (επιστολή 37)
14/ Γρηγορίου Θεολόγου (επιτάφιος εις Καισάριον)
15/ Κυρίλλου Ιεροσολύμων (θ. μυσταγωγία, περί της μνήμης των κεκοιμημένων, Κατήχηση Ε΄ 9)
16/ Αμβροσίου Μεδιολάνων (De obitu Valentiniani)
17/ Επιφανίου Κύπρου (κατά Αρείου, οε΄)
18/ Αυγουστίνου Ιππώνος (De cura pro mortuis)
19/ Ιω. Χρυσοστόμου (ερμηνεία προς Φιλιππησίους και Γαλάτας)
20/ Αναστασίου Αντιοχείας (κβ΄ ερώτηση)
21/ Ιω. Δαμασκηνού (περί των εν πίστει κεκοιμημένων, τ. Α΄, σελ. 585-595)
22/ Νεκταρίου Πενταπόλεως (περί αθανασίας της ψυχής και ιερών μνημοσύνων)

ΙΚ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Η δική σας γνώμη, ποια είναι κ. Καρδάση; Ότι καλώς γίνονται τα μνημόσυνα έτσι όπως γίνονται; Ότι όλα είναι σύμφωνα με την παράδοση που λέτε; Σύμφωνα και με την προαναφερόμενη Παραβολή του Κυρίου τη σχετική με τον πλούσιο και το φτωχό Λάζαρο;

ΠΡΟΣ BLOG XAIRETE είπε...

- Το βιβλίο "Τωβίτ" δεν είναι γνήσιο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, δεν αναφέρεται στον "Κανόνα" των γνήσιων βιβλίων της Αγίας Γραφής της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Είναι προσθήκη ετεροδόξων.
- Το βιβλίο "Μακκαβαίων Β'" δεν είναι γνήσιο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, δηλ. δεν αναφέρεται στον Κανόνα των βιβλίων της Αγίας Γραφής της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Είναι προσθήκη ετεροδόξων.
- Οι "Αποστολικές Διαταγές" δεν είναι γνήσιες διαταγές των Αποστόλων και το βιβλίο δεν περιέχεται στα γνήσια βιβλία της Καινής Διαθήκης.
- Στο όντως Γνήσιο βιβλίο της Καινής Διαθήκης, επιστολή προς Τιμόθεον Β' του Αποστόλου Παύλου, τα χωρία κεφ. 1 16-18 αναφέρονται σε ζωντανούς και όχι σε νεκρούς ούτε σε μνήμη νεκρών ούτε σε μνημόσυνα.
Τα υπόλοιπα της λίστας του ΙΚ είναι κείμενα ανθρώπων. Σαφώς θα πιστψουμε στο ό,τι λέει ο λόγος του Κυρίου, η Αγία Γραφή π.χ. η παραβολή του Λαζάρου, η θεόπνευστη Αγία Γραφή και η Ορθόδοξη Εκκλησία(η διαχρονική Αγνή Νύμφη του Χριστού κι όχι η πεπτωκυϊα) .- Τα σωστά μνημόσυνα είναι οι εκδηλώσεις μνήμης, των ζώντων προς τους κεκοιμημένους, συγγενείς κατά σάρκα ή πνεύμα, είναι η μνήμη της στρατευομένης εκκλησίας των ζώντων προς τα μέλη της που είναι πλέον μέλη της θριαμβεύουσας εκκλησίας των κεκοιμημένων αγίων, είναι η τιμή και η ευγνωμοσύνη προς τους μάρτυρες, τους ποιμένες και διδασκάλους μας. Και ανθρωπίνως, εκφράζουμε την ευχή για αιωνία ανάπαυση εν σκηναίς δικαίων του κεκοιμημένου αγίου αδελφού μας, εφόσον αγωνίστηκε τον καλόν αγώνα της Πίστεως, κάτι που ασφαλώς θα κρίνει ο Δίκαιος Κριτής, εκφράζοντας τη βεβαιότητα της σωτηρίας που παρείχε ο Κύριος και προς όλους τους αγίους, όλους όσους πιστεύουμε σε Αυτόν. Σε καμμιά περίπτωση τα μνημόσυνα δεν πρέπει να είναι απόπειρες επηρεασμού της Κρίσης του Δίκαιου Κριτού και αλλαγής των αιωνίων λόγων Του που είναι καταγεγραμμένοι στην Αγία Γραφή και να καταντήσουν αντίστοιχα με τα κατακριτέα έναντι αμοιβής "συγχωροχάρτια".

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Εγώ δεν έχω δική μου γνώμη, αλλά ακολουθώ τη θέση της Εκκλησίας του Χριστού (και όχι του Χριστόδουλου).
Στα 22 κείμενα που παρατίθενται (θα σταλούν τα σχετικά κείμενα) δεν αναφέρονται προσφορές σε ιερείς, αλλά μόνο σε πτωχούς, κάτι βέβαια που δεν τηρείται στη σημερινή εποχή.
Όσον αφορά στην γνησιότητα των βιβλίων:
α/ Το βιβλίο "Τωβίτ" υπάγεται στον κανόνα των 49 βιβλίων της Π.Δ. στα ιστορικά βιβλία.
β/ Το βιβλίο "Β΄ Μακκαβαίων" υπάγεται στον κανόνα των 49 βιβλίων της Π.Δ. στα ιστορικά βιβλία.
γ/ Οι Αποστολικές Διαταγές θεωρούνται "νόθα". Ο Κλήμης Αλεξανδρείας και ο Ωριγένης τις θεωρούν, ως τμήμα της αγίας Γραφής, ο Μ. Αθανάσιος τις απορρίπτει, ο άγιος Νικόδημος τις αποδέχεται.
δ/ Στον Τιμόθεο Β΄, ο Παύλος μιλάει για τον Ονησιφόρο, που είχε κοιμηθεί, να τον ελεήσει ο Κύριος εκείνη την ημέρα.
ε/ Τα υπόλοιπα κείμενα είναι κείμενα αγίων Πατέρων της Εκκλησίας (Ιάκωβος, Μάρκος, Πέτρος, Κλήμης, Μ. Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Κυπριανός, Κύριλλος, Αμβρόσιος, Επιφάνιος, Αυγουστίνος, Χρυσόστομος, Αναστάσιος, Δαμασκηνός, Νεκτάριος).
στ/ Το πότε γίνονται μνημόσυνα και πότε όχι (π.χ. Μ. Τεσσαρακοστή) διαλαμβάνουν οι κανόνες νβ΄ ΣΤ' Οικουμενικής, καθώς και οι μθ΄ και να΄ της Λαοδίκειας.

ΙΚ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Διαβάζω, χριστουγεννιάτικα, στο… athriskos.gr: Πόσο βρώμικη ψυχή πρέπει να έχει κάποιος ώστε να εισπράττει χρήματα από ψυχές πεθαμένων!

http://xairete.blogspot.gr/2013/12/athriskosgr.html

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ είπε...

Και βέβαια είναι βρώμικο πράγμα η είσπραξη χρημάτων για μνημόσυνα, τρισάγια, ακόμη και για να διαβαστούν ονόματα με τα πρόσφορα.
Βλέπετε, η ψυχή σκιρτά και αγάλλεται με τον ήχο των νομισμάτων, κατά τα παπικά πρότυπα των "συγχωροχαρτιών" των Λατίνων ή των "ψυχοχαρτιών" των Ορθοδόξων. Ίδια γεύση.

ΙΚ

ΠΡΟΣ BLOG XAIRETE είπε...

22 και όχι 49 τα Γνήσια Βιβλία της Π.Δ.

"...Τὸν κατάλογο τοῦ Κανόνος τῆς Χριστιανικῆς ἐκκλησίας συνέταξε τὸ 367 μετὰ ἀπὸ ἔρευνα ὁ Μ. Ἀθανάσιος ἐπίσκοπος Ἀλεξανδρείας κατ’ ἀνάθεσι καὶ ἐντολὴ καὶ ὡς πληρεξούσιος σ’ αὐτὸ τῆς Α’ οἰκουμενικῆς συνόδου. ἡ σύνοδος ἀνέθεσε στὸν ἑκάστοτε ἐπίσκοπο Ἀλεξανδρείας νὰ γράφῃ καὶ νὰ στέλνῃ κάθε χρόνο καὶ γιὰ πάντα μιὰ ἐγκύκλιο ἐπιστολὴ πρὸς ὅλες τὶς ἐκκλησίες τῆς οἰκουμένης, στὴν ὁποία πρῶτον νὰ προσδιορίζῃ τὴν ἡμερομηνία τοῦ πάσχα τοῦ ἑπομένου ἔτους καὶ δεύτερον νὰ σχολιάζῃ σ’ αὐτὴ τὰ κύρια ζητήματα πίστεως καὶ ὁμολογίας ποὺ εἶχαν ἀνακύψῃ στὴ χριστιανικὴ οἰκουμένη κατὰ τὸ προηγούμενο ἔτος. ἔτσι κατὰ τὰ ἔτη 326-328 τὴν ἐπιστολὴ αὐτή, ποὺ λεγόταν ἑορταστικὴ ἐπιστολή, ἔγραφε ὁ Ἀλέξανδρος Ἀλεξανδρείας, κατὰ δὲ τὰ ἔτη 329 - 373 ὁ Μ. Ἀθανάσιος. στὴν Ἑορταστικὴ Ἐπιστολή του ΛΘ’ τοῦ ἔτους 367 ὁ Ἀθανάσιος ἔδωσε τὸν κατάλογο τοῦ Κανόνος, τὸν ὁποῖο δέχεται ἡ Χριστιανικὴ ἐκκλησία.
...
ΛΘ’ Ἑορταστικὴ ἐπιστολὴ τοῦ Μ. Ἀθανασίου
"... Ἔστι τοίνυν τῆς μὲν Παλαιᾶς Διαθήκης βιβλία τῷ ἀριθμῷ τὰ πάντα εἴκοσι δύο..."

Μετὰ τὸ 1830 στὴν ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ ἐκκλησία οἱ διάφοροι ἐκδότες καὶ ἔμποροι τῆς Βίβλου ἐπέβαλαν σιωπηρῶς τὸν παπικὸ κατάλογο τοῦ Κανόνος ... (49)

Ἀσφαλῶς τὸ ὅτι οἱ ἐκδότες καὶ οἱ ἔμποροι πλασσάρουν στὴν ἐκκλησία τὴν Π. Διαθήκη ὡς συλλογὴ βιβλίων παίρνοντάς την ἀπὸ τοὺς παπικοὺς δὲν σημαίνει ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ Κανὼν τῆς ἐκκλησίας. ὁ Κανὼν τῆς ἐκκλησίας εἶναι αὐτὸς τὸν ὁποῖο προσδιώρισε ὁ Μ. Ἀθανάσιος ὡς ἐντεταλμένος τῆς Α’ οἰκουμενικῆς συνόδου καὶ εἶχε ἡ ἐκκλησία μέχρι τὸ 1830.

http://www.philologus.gr/4/68-2010-01-01-01-22-30/88-2009-02-01-20-33-58

stavroula είπε...

Καποτε ειχα ακουσει, οτι τα μνημοσυνα εχουν περισσοτερο σημασια για τους ζωντανους,για να υπενθυμισουν την ματαιοτητα του κοσμου παρα για πεθαμενους και φυσικα δεν πρεπει να τελουνται την Κυριακη.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Έτσι ακριβώς είναι Σταυρούλα, και σε ευχαριστώ που μας θύμησες την ορθή διδασκαλία πάνω σε αυτό το θέμα! Ευαγγέλιο τα λόγια σου! Λίγα λόγια και καλά, λόγια ορθόδοξα -χριστιανικά! Όλα τα άλλα, τα περισσότερα, αυτά τα τωρινά -τα παπαδίστικα τα λόγια, είναι εκ του Πονηρού!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

ΕΛΑΒΑ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ
Χθες, στις 8:28 μ.μ.
από ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ
Προς εμένα

Αγαπητέ Παναγιώτη
Όλο το σχετικό υλικό για την ανάγκη τέλεσης των ιερών μνημοσύνων
ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ.doc
Φιλικά
ΙΚ

http://xairete.blogspot.gr/2014/12/blog-post_31.html