Εικονογραφίες (www.iconspainter.com)
2 hrs ago
Πόσων ετών κοιμήθηκε η Παναγία μας;
Η Παναγία μας προσφέρθηκε 3 ετών στο Ναό, από τους γονείς Της Ιωακείμ και Άννα. Εκεί έμεινε 12 έτη.
Σε ηλικία 15 ετών μνηστεύθηκε τον Ιωσήφ.
Σε ηλικία 16 ετών η Παναγία εγέννησε τον Ιησού.
33 χρόνια μετά, ήταν παρούσα στα φρικτά Πάθη και στην Σταύρωση του Υιού Της.
Έζησε μετά την Ανάληψη του Κυρίου, άλλα 10 χρόνια...
Και σε ηλικία 59 ετών, μετέστη πρὸς τὴν ζωήν, μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς.
https://www.facebook.com/eikonografies/posts/744145652298184
Η Απόδοσις της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ή Τα «Εννιάμερα της Παναγίας»
Κάθε χρόνο στις 23 Αυγούστου γιορτάζεται η Απόδοση της Κοίμησης της Θεοτόκου και η Εκκλησία κλείνει με την ίδια πανηγυρική διάθεση την Κοίμηση και τη Μετάσταση της Παναγίας, που τιμάται την 15 Αυγούστου.
«Απόδοσις» στην εκκλησιαστική γλώσσα σημαίνει την ολοκλήρωση μιας μεγάλης χριστιανικής εορτής που ξεκίνησε πριν από οκτώ ημέρες.
Είναι συνήθεια που παρέλαβαν οι Χριστιανοί από τους Ιουδαίους.
Ο λαός δίνει άλλο τόνο στη γιορτή και την αποκαλεί τα «Εννιάμερα της Παναγίας». Τη σκέφτεται σαν μνημόσυνο προς τη Μητέρα του Θεού, όπως πράττει, άλλωστε, και για τους δικούς του ανθρώπους.
6 σχόλια:
Τα «εννιάμερα» της Παναγίας σήμερα...
Όπως διαβάζουμε στο "tameteora.gr" είναι η "απόδοση" δηλ. η ολοκλήρωση, της εορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου, εορτής που ξεκίνησε στις 15 Αυγούστου. Το έθιμο αυτό της "απόδοσης" μεγάλων εορτών μετά από 8 μέρες, το παρέλαβαν οι Χριστιανοί από τους Ιουδαίους και ειδικά για την κοίμηση της Θεοτόκου, επειδή στις 15 Αυγούστου πανηγυρίζουν πάμπολλοι ναοί, μερικοί ναοί και μονές επιλέγουν να πανηγυρίζουν στην απόδοση της γιορτής, στις 23 Αυγούστου, οπότε και σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας γιορτάζουν σήμερα η Μαρία, ο Μάριος, ο Παναγιώτης, η Παναγιώτα και η Δέσποινα.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε όσους κι όσες γιορτάζουν.
Δεν γνωρίζουμε από τι πέθανε η Παναγία, ούτε που, ούτε σε ποια ηλικία. Τα δήθεν περί αναστάσεως, σωματικής μεταστάσεως, συνάξεως των Αποστόλων, χωρίου Γεσθημανή, πετάγματος της ζώνης της Παναγίας" κ.λπ. δεν έχουμε καμιά υποχρέωση να τα δεχτούμε σαν έγκυρα.
Δεν είμαστε επίσης υποχρεωμένοι να δεχόμαστε τις αφηγήσεις όπως αυτή: "Η Παναγία μας προσφέρθηκε 3 ετών στο Ναό, από τους γονείς Της Ιωακείμ και Άννα. Εκεί έμεινε 12 έτη".
Αυτά νομίζω ότι είναι εκ του πονηρού. Αναφέρονται στα απόκρυφα βδελυρά "ευαγγέλια" για τα παιδικά της χρόνια και την δήθεν αφιέρωσή της στο ναό, για τα δήθεν ονόματα των γονέων της, για τον δήθεν κρίνο που της έδωσε ο αρχάγγελος, για το ότι ο μικρός Ιησούς δήθεν έπλαθε πουλάκια με πηλό που ζωντάνευαν και άλλες ανοησίες.
Ο αντίδικος ημών διάβολος, με κάθε τρόπο θέλει να βάλει στο μυαλό των πιστών αμφιβολίες για την αγνότητα της Θεοτόκου! Και αυτό επιδιώκουν τα "απόκρυφα", αφού, αν η νέα και ωραία κόρη έμενε στην πραγματικότητα με τους ιερείς στο ναό από νήπιο μέχρι κοπέλλα για γάμο, ο πονηρός θα μπορούσε να βάζει διαχρονικά ανά τους αιώνας στο μυαλό των πιστών τον εξής πειρασμό αμφιβολίας και απιστίας: "οι ιερείς έκαναν κατσουκανιά, κι έπειτα την αρραβώνιασαν όταν έμεινε έγκυος". Και πάλι, όταν ο Κύριος έλεγε "ο οίκος του Πατρός μου" για τον Ναό, ο πονηρός θα έβαζε στο μυαλό των πιστών τον πονηρό πειρασμό ... πατέρα του εννοεί τον ιερέα... Αλλά ΟΧΙ, ούτε Ιωακείμ ούτε Άννα, ούτε αφιέρωση της Παναγίας στο Ναό, ούτε παραμονή της με τους ιερείς ... Παρθένος, νέα αγνή και πιστή που ζούσε στο σπίτι της ... (συνεχίζεται)
Καταπληκτικό και αυτό το σχόλιο σας!
Μας ανοίξατε και πάλι τα μάτια (σε εμένα δε προσωπικά, το έχετε κάνει πολλές φορές, αυτόν τον λίγο καιρό που είστε εδώ μαζί μας), και σας ευχαριστούμε θερμά!
Παρακαλώ, κι εγώ ευχαριστώ για τη φιλοξενία των σχολίων και διότι κι εσείς, με πολλές αφορμές π.χ. πρόσφατα με τον συνειρμό "διιπετές" και "αχειροποίητος" διευρύνατε τον ορίζοντα των δικών μου γνώσεων.
Αφού στα σχόλιά μου αντιγράφω κάποιες μελέτες και θέσεις πιστών κληρικών και λαϊκών, οι ευχαριστίες ανήκουν πολλαπλώς και σε αυτούς, που μας επιτρέπουν με ορθόδοξη προσέγγιση να ξεστραβωθούμε από τους σκοταδισμούς και τις μυθοπλασίες.
Τι σημασία έχουν αυτές οι λεπτομέρειες; Έχουν!
Εξομολογούμαι:
Από το σχολείο κι απο το κατηχητικό μας είχαν διδάξει τον μύθο με την δήθεν αφιέρωση της Παναγίας από τον Ίωακείμ και την Άννα στο ναό από την παιδική ηλικία μέχρι την νεανική ηλικία γάμου, όπου έμενε με τους ιερείς. Κι όταν μεγάλωσε, δήθεν, οι ιερείς την αρραβώνιασαν με έναν ηλικιωμένο χήρο"..., τον Ιωσήφ.
Τα παραμύθια αυτά τα πίστευα ως αλήθειες της εκκλησίας μας. Και ως την ηλικία των 45-50 ετών, ο σατανάς, κάποιες φορές μου έβαζε τον εξής πειρασμό λογισμού αμφισβήτησης: " -χε χε αφελή ... η Μαρία ζούσε στο Ναό με τους ιερείς, όταν έγινε κοπέλα της παντρειάς φαίνεται πως έκανε κάποια "κατσουκανιά" κάποιος ιερέας, κι η κοπέλα έμεινε έγγυος, και για να "καλυφτεί" η υπόθεση οι ιερείς φρόντισαν και την αρραβώνιασαν με έναν ηλικιωμένο χήρο, που άλλο που δεν ήθελε κι αυτός μια νέα, κι έπειτα αυτή για να καλύψει την εγγυμοσύνη είπε σ' αυτόν ψέμματα, τα περί ευαγγελισμού κ.λπ. για να μην την διώξει!!! (Ας με συγχωρήσει ο θεός, αλλά επιβάλλεται να δημοσιοποιήσω τον πειρασμό διότι ο σατανάς επί αιώνες προφανώς προσπαθεί με αυτόν να βάλει πειρασμούς απιστίας σε χιλιάδες εκλεκτούς πιστούς και διότι πλέον και το παραμύθι και ο πειρασμός αναιρείται!!!)
Αυτά μου έβαζε σαν λογισμό ο πονηρός, λογισμούς που αμέσως απομάκρυνα με χίλια δυο άλλα χωρία της βίβλου, όπως π.χ. ότι και στον Ιωσήφ εμφανίστηκε ο Άγγελος μετά τον Ευαγγελισμό κι όχι μια φορά, ότι η Παναγία προφήτευσε, και χίλια άλλα χωρία αποδεικτικά της θεότητος του Χριστού, ως και ότι ο Χριστός Αναστήθηκε και αρκετές προσωπικές αποδείξεις από τη ζωή μου. Αλλά ώρες ώρες, π.χ. όταν διάβαζα να αποκαλεί ο Κύριος τον ναό "οίκο του πατρός του" ο πονηρός μου έβαζε τον ίδιο πονηρό λογισμό... (ότι δηλ. πατέρα του εννοεί κάποιον ιερέα που έκανε ότι έκανε).
Μου άνοιξε τα μάτια αρχικά ο Ι. Καρδάσης σε κάποιο άλλο ιστολόγιο, όταν απαντώντας σε σχόλιό μου έγραψε ότι αυτές οι αφηγήσεις είναι από τα απόκρυφα. Και στη συνέχεια διάβασα και το άρθρο - μελέτη του Κ. Σιαμάκη που αναλυτικά παραθέτει ποιες είναι οι έγκυρες πληροφορίες για τη ζωή το θάνατο της Παναγίας και ότι δεν ξέρουμε ούτε τα ονόματα των γονέων της Μαρίας, ούτε ήταν αφιερωμένη στο ναό, ούτε ζούσε με τους ιερείς εκεί, ούτε ο Ιωσήφ ήταν ηλικιωμένος και χήρος...
Σατανικά λοιπόν τα "απόκρυφα", έτσι προσωπικά τα θεωρώ, έτσι πρέπει να τα θεωρούμε όλοι μόνο και μόνο επειδή οι συγγραφείς τους έκαναν την εξής "σατανική" ιεροσυλία: Ενώ τα έγρψαν 300 - 400 χρόνια μετά Χριστόν έβαλαν ότι τα έγραψε "ο απόστολος τάδε". Είναι σατανικά, κατακριτέα και απόβλητα, σιχαμερά, με τα οποία ο πονηρός προσπαθεί να πειράσει τους εκλεκτούς, και καλά έκανε η Εκκλησία και ποτέ δεν τα ενέταξε στον κανόνα της Καινής Διαθήκης και δεν τα θεωρεί γνήσια, ποτέ δεν τα διαβάσει στους ναούς και κακώς μπήκαν σε μερικούς ύμνους ή σε φυλλάδες.
Παρακαλώ, κι εγώ ευχαριστώ για τη φιλοξενία των σχολίων και διότι κι εσείς, με πολλές αφορμές π.χ. πρόσφατα με τον συνειρμό "διιπετές" και "αχειροποίητος" διευρύνατε τον ορίζοντα των δικών μου γνώσεων.
Αφού στα σχόλιά μου αντιγράφω κάποιες μελέτες και θέσεις πιστών κληρικών και λαϊκών, οι ευχαριστίες ανήκουν πολλαπλώς και σε αυτούς, που μας επιτρέπουν με ορθόδοξη προσέγγιση να ξεστραβωθούμε από τους σκοταδισμούς και τις μυθοπλασίες.
Τι σημασία έχουν αυτές οι λεπτομέρειες; Έχουν!
Εξομολογούμαι:
Από το σχολείο κι απο το κατηχητικό μας είχαν διδάξει τον μύθο με την δήθεν αφιέρωση της Παναγίας από τον Ίωακείμ και την Άννα στο ναό από την παιδική ηλικία μέχρι την νεανική ηλικία γάμου, όπου έμενε με τους ιερείς. Κι όταν μεγάλωσε, δήθεν, οι ιερείς την αρραβώνιασαν με έναν ηλικιωμένο χήρο"..., τον Ιωσήφ.
Τα παραμύθια αυτά τα πίστευα ως αλήθειες της εκκλησίας μας. Και ως την ηλικία των 45-50 ετών, ο σατανάς, κάποιες φορές μου έβαζε τον εξής πειρασμό λογισμού αμφισβήτησης: " -χε χε αφελή ... η Μαρία ζούσε στο Ναό με τους ιερείς, όταν έγινε κοπέλα της παντρειάς φαίνεται πως έκανε κάποια "κατσουκανιά" κάποιος ιερέας, κι η κοπέλα έμεινε έγγυος, και για να "καλυφτεί" η υπόθεση οι ιερείς φρόντισαν και την αρραβώνιασαν με έναν ηλικιωμένο χήρο, που άλλο που δεν ήθελε κι αυτός μια νέα, κι έπειτα αυτή για να καλύψει την εγγυμοσύνη είπε σ' αυτόν ψέμματα, τα περί ευαγγελισμού κ.λπ. για να μην την διώξει!!! (Ας με συγχωρήσει ο θεός, αλλά επιβάλλεται να δημοσιοποιήσω τον πειρασμό διότι ο σατανάς επί αιώνες προφανώς προσπαθεί με αυτόν να βάλει πειρασμούς απιστίας σε χιλιάδες εκλεκτούς πιστούς και διότι πλέον και το παραμύθι και ο πειρασμός αναιρείται!!!)
Αυτά μου έβαζε σαν λογισμό ο πονηρός, λογισμούς που αμέσως απομάκρυνα με χίλια δυο άλλα χωρία της βίβλου, όπως π.χ. ότι και στον Ιωσήφ εμφανίστηκε ο Άγγελος μετά τον Ευαγγελισμό κι όχι μια φορά, ότι η Παναγία προφήτευσε, και χίλια άλλα χωρία αποδεικτικά της θεότητος του Χριστού, ως και ότι ο Χριστός Αναστήθηκε και αρκετές προσωπικές αποδείξεις από τη ζωή μου. Αλλά ώρες ώρες, π.χ. όταν διάβαζα να αποκαλεί ο Κύριος τον ναό "οίκο του πατρός του" ο πονηρός μου έβαζε τον ίδιο πονηρό λογισμό... (ότι δηλ. πατέρα του εννοεί κάποιον ιερέα που έκανε ότι έκανε).
Μου άνοιξε τα μάτια αρχικά ο Ι. Καρδάσης σε κάποιο άλλο ιστολόγιο, όταν απαντώντας σε σχόλιό μου έγραψε ότι αυτές οι αφηγήσεις είναι από τα απόκρυφα. Και στη συνέχεια διάβασα και το άρθρο - μελέτη του Κ. Σιαμάκη που αναλυτικά παραθέτει ποιες είναι οι έγκυρες πληροφορίες για τη ζωή το θάνατο της Παναγίας και ότι δεν ξέρουμε ούτε τα ονόματα των γονέων της Μαρίας, ούτε ήταν αφιερωμένη στο ναό, ούτε ζούσε με τους ιερείς εκεί, ούτε ο Ιωσήφ ήταν ηλικιωμένος και χήρος...
Σατανικά λοιπόν τα "απόκρυφα", έτσι προσωπικά τα θεωρώ, έτσι πρέπει να τα θεωρούμε όλοι μόνο και μόνο επειδή οι συγγραφείς τους έκαναν την εξής "σατανική" ιεροσυλία: Ενώ τα έγρψαν 300 - 400 χρόνια μετά Χριστόν έβαλαν ότι τα έγραψε "ο απόστολος τάδε". Είναι σατανικά, κατακριτέα και απόβλητα, σιχαμερά, με τα οποία ο πονηρός προσπαθεί να πειράσει τους εκλεκτούς, και καλά έκανε η Εκκλησία και ποτέ δεν τα ενέταξε στον κανόνα της Καινής Διαθήκης και δεν τα θεωρεί γνήσια, ποτέ δεν τα διαβάσει στους ναούς και κακώς μπήκαν σε μερικούς ύμνους ή σε φυλλάδες.
Και πάλι, σας ευχαριστώ θερμά! Δεν μπορώ να πω περισσότερα τώρα, διότι είναι μεγάλη η συγκίνηση μου.
Να πω μόνο, ότι σας ευχαριστώ θερμά, όλους εσάς… Και τους τρεις αγγέλους του ιστολογίου αυτού… Τους αγγέλους, που έχουν εμφανιστεί (εμμέσως ή αμέσως) από παλιά έως πρόσφατα:
Τον κ. Καρδάση βέβαια, εσάς φίλτατε «επισκέπτη» μας, και τον μέχρι τώρα άγνωστο μου, τα άρθρα του οποίου μας γνωστοποιείτε, τον κ. Κ. Σιαμάκη, δηλαδή!
Δημοσίευση σχολίου