Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Tην κατάργηση του θρησκευτικού σώματος στις Ένοπλες Δυνάμεις, ζητά, με ερώτησή του προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο βουλευτής κ. Γρ. Ψαριανός.

Διαβάζω:

Tην κατάργηση του θρησκευτικού σώματος στις Ένοπλες Δυνάμεις, ζητά, με ερώτησή του προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο βουλευτής κ. Γρ. Ψαριανός.

Έχει θεσμοθετηθεί, λέει ο βουλευτής, με χουντικά διατάγματα. 

Διαφωνεί με το να υπάρχουν ιερείς στο στράτευμα που εξομολογούν τους στρατιώτες, συζητούν μαζί τους, τελούν θείες λειτουργίες, επισκέπτονται νοσοκομεία κ.λπ. 

Διερωτάται «για ποιο λόγο θα πρέπει ο έλληνας πολίτης να διαπαιδαγωγηθεί για μια ακόμη φορά χριστιανικά, τη στιγμή που επί 12 χρόνια, σε Δημοτικό και Γυμνάσιο-Λύκειο, η χριστιανική κατήχηση είναι αδιάλειπτη».

Η ύπαρξη στρατιωτικών ιερέων προσιδιάζει σε θεοκρατικό καθεστώς και όχι σε δημοκρατικό κράτος και δεν είναι δίκαιο για τους αλλόθρησκους, υποστηρίζει ο Γρ. Ψαριανός, ζητώντας την κατάργησή τους αμέσως από το στράτευμα.

Πηγή: Το Παρόν

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Που να ήξερε ο κ. Ψαριανός, ότι το θεσμό των στρατιωτικών ιερέων απαγορεύουν οι Ι. Κανόνες;

"Τους άπαξ εν Κλήρω τεταγμένους και μοναστάς, ωρίσαμεν μήτε επί στρατείαν, μήτε επί αξίαν κοσμικήν έρχεσθαι. 'Η τούτω τολμώντες..... αναθεματίζεσθαι" (ζ΄ κανόνας Δ΄ Οικουμενικής).

Και όπως ερμηνεύει ο άγιος Νικόδημος:

"Ορίζει ο παρών Κανών, ότι οι Κληρικοί και Μοναχοί, μήτε στρατιώται να γίνωνται..... οι δε ταύτα τολμώντες..... να αναθεματίζωνται" (ΠΗΔΑΛΙΟ, σελ. 190).

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

άρα είναι κακό να είναι κάποιος στρατιώτης ε;άρα καλά έκαναν και δεν πολέμησαν οι χιλιάδες χιλιάδων καλόγερων στην Κωνσταντινούπολη εναντίον του Μωάμεθ,άρα ο Σαμούλ στο Κούγκι,ο Γαβριήλ στο Αρκάδι,ο Σαλώνων Ησαίας,ο Αθανάσιος Διάκος,ο Παπαφλέσσας,βρίσκονται στην κόλαση αγαπητέ ΙΚ;αυτό θέλετε να πείτε;
ή μήπως οι στρατιώτες που σκοτώνονται στον πόλεμο θα έπρεπε να παραχώνονται κάπου αδιάβαστοι σαν σκυλιά;αφού άλλωστε έκαναν και τέτοιο κακό που πολέμησαν...αυτό θέλετε να πείτε φίλτατε IK;

Ανώνυμος είπε...

Όχι, δεν θέλω να πω αυτό και δεν θέλω να πω τίποτα αφ' ευατού μου.

Απλώς, μεταφέρω τους Νόμους, που έχει θεσπίσει η Εκκλησία σχετικά με τη διπλή ιδιότητα του κληρικού και του στρατιώτη.

Αν, αυτός ο νόμος δεν σας αρέσει, ο αποδέκτης των παραπόνων σας είναι άλλος, πάντως όχι εγώ.

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

όχι ο "νόμος" δεν μας αρέσει για τους λόγους που αναφέρω παραπάνω και πραγματικά αν κάποιος έκανε ότι έλεγε το Πηδάλιο θα τρελαινόταν πολύ σύντομα!
Η δική σας άποψη ποια είναι φίλτατε ΙΚ;ποιος θα διαβάζει τους στρατιώτες;ποιος θα τους εξομολογεί;ποιος θα τους στηρίζει;κοιτάτε το γράμμα και χάνετε το πνεύμα μου φαίνεται!άλλωστε διαφωνείτε με τον υπέρ των πεσόντων υπέρ πατρίδος μνημόσυνο που γίνεται πάντα στις λειτουργίες;πόσοι και πόσοι κληρικοί δεν είναι ανάμεσα σε αυτούς που πραγματικά πολέμησαν;μην πω πόσοι και πόσοι θα έπρεπε να το κάνουν (αναλογιζόμενος την άθλια στάση που τήρησαν στην Άλωση)

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν σας αρέσει αυτός ο νόμος, βγάλτε άλλον δικό σας, βγάλτε δικό σας ΠΗΔΑΛΙΟ.

Όσον αφορά τους στρατιώτες θα τους διαβάζει και θα τους εξομολογεί ένας ιερέας, αλλά όχι στρατιώτης και δόξα τω Θεώ, έχουμε 10000 στη χώρα μας.

Δεν διαφωνούμε για κανένα μνημόσυνο, είτε γίνεται υπέρ πίστεως, είτε γίνεται υπέρ πατρίδος.

Και βέβαια υπάρχουν κληρικοί, που πολέμησαν υπέρ πατρίδος, αλλά κανέναν δεν αγιοποίησε η Εκκλησία.

ΙΚ

Ανώνυμος είπε...

Δεν θα λύσω εγώ τώρα το θέμα του Πηδαλίου!Εν συντομία λέγεται πηδάλιο και όλοι ξέρουμε τι παθαίνει το πηδάλιο αν κολλάει,το πλοίο βρίσκει βράχια!
Δηλαδή το πρόβλημά σας είναι το τυπικό να μην ονομάζεται "στρατιώτικός" ο ιερέας;λες και κάνει τίποτε στρατιωτικό;και που θα βρεθεί ο ιερέας μέσα στον πόλεμο έτσι ξεκρέμαστος;επίσης δεν ξέρετε ότι τόσο ο πόλεμος όσο και η θητεία κτλ είναι πολύ ειδικές καταστάσεις και χρειάζονται ειδικευμένους ιερείς;επίσης ιστορικά υπήρξε ποτέ στρατός που να μην είχε ιερείς;(όποιας θρησκεία,γενικά μιλάω)
Επίσης,εσείς δηλαδή λέτε πως κακός πολέμησαν αυτοί οι ιερείς;(μην ξεχνάτε βέβαια ότι ο Ησαϊας κατέθεσε τα άμφια πριν πολεμήσει,με τη σύμφωνη γνώμη του Π.Π.Γερμανού,οποίος κι αυτός μπορεί να μην έπιασε όπλο,όπως και πολλοί άλλοι αλλά σαν να έκαναν πόλεμο δεν είναι η δράση τους;)και καλώς φυσικά οι χιλιάδες χιλιάδων καλόγεροι (κάποιοι μιλάνε και για 100.000,όταν ο καημένος ο Κωνσταντίνος είχε 2000 παλικάρια μόνο Έλληνες και 5000 ξένους) μέσα στην Πόλη άφησαν τον Μουχαμέτη να μπει καβαλάρης;(και για να λέμε του στραβού το δίκηο,όχι μόνο αυτό,εξ'αρχής συνεργάστηκαν μαζί του και μετά...μάλλον καλοπέρασαν πολλοί παπάδες με τους Τούρκους και μετά βρήκαν θρησκευτικές δικαιολογίες για να καλύψουν την αδράνεια),γιατί δεν λέτε ευθέως την άποψή σας;μου φαίνεται ότι τα μασάτε κάπως...
Το αν αγίασαν δε ο Θεός το ξέρει...για πολλούς είμαι σίγουρος!
Φαντάζομαι βέβαια θα είστε και αντίθετος με την κατάταξη στο αγιολόγιο του Χρυσοστόμου Σμύρνης,υποθέτω σωστά;(τολμώ να υποθέσω από το γεγονός ότι συνήθως άνθρωποι με παρόμοιες απόψεις εκφράζουν τέτοιο ζήτημα),εσείς αγαπητέ οικοδεσπότη κ.Μιχαλόπουλε τι λέτε για το θέμα;

sapphire είπε...

και για να πω κι ένα αστείο,λέτε να άφηνε ο μέγας Τούρκος (Βαρθολομαίος) να αγιοποιηθεί κανένας "ξυπόλητος που έκανε επανάσταση κάτω εκεί στο Μοριά και χάλασε τόσους αιώνες αρμονικής συμβίωσης των δύο λαών" όπως είπε;
ο Αθανάσιος Διάκος δεν έπεσε και για την αγία πίστη;δεν μαρτύρησε φρικτά;ή μήπως σκότωσε λιγότερα άτομα σε σχέση με άλλους στρατιωτικούς-αγίους;πόσοι και πόσοι άγιοι δεν ήταν στρατιωτικοί;εκτός κι αν υπάρχει κι εκεί πρόβλημα (γιατί μερικοί αναρχο-ορθόδοξοι το λένε κι αυτό...),ή μήπως κάποιοι "λαμπροί,Ρωμαίοι βασιλείς" που αγιοποιήθηκαν δεν έσφαξαν τόσο κόσμο;ακόμα και μάλιστα για να αναγκάσουν να πιστέψουν στην ορθοδοξία;γιατί καλό είναι να τα λέμε όλα,δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από την αλήθεια ούτε ως χριστιανοί ορθόδοξοι ούτε ως Έλληνες...ευχαριστώ πολύ!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Εγώ, αγαπητέ Ανώνυμε, παρακολουθώ με ενδιαφέρον τον διάλογο σας.

Και αφού ζητάτε την άποψη μου, θα σας πω ότι αν και δεν είμαι γνώστης πολλών από αυτά τα… νομοκανονικά να πούμε, θα προτιμούσα να στρατεύονται όλοι οι Έλληνες…
...Και να μην έβρισκαν το ράσο σαν δικαιολογία για αποφυγή του χρέους τους προς την Πατρίδα κάποιοι κουραμπιέδες, σαν καταφυγή, κάποιες «κυρίες»…

Αυτά, ως λαϊκοί, να εκπαιδεύονται κανονικά, πριν να χειροτονηθούν. Και μετά, σε καιρό πολέμου να υποχρεώνονται να δίνουν κι αυτοί το παρόν στη μάχη, όπως όλοι!

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ευχαριστώ κι εγώ (ευχαριστώ θερμά) sapphire!
Σας ευχαριστώ όλους τους σχολιαστές!

Καληνύχτα σας, καλό ξημέρωμα, και… χαίρετε! :D

P. MICHALOPOULOS είπε...

Εγώ, αγαπητέ Ανώνυμε, παρακολουθώ με ενδιαφέρον τον διάλογο σας.

http://xairete.blogspot.com/2011/09/blog-post_21.html

Ανώνυμος είπε...

Και για να τελειώνουμε:

1/ Δεν έχει πρόβλημα, για να λύσει το ΠΗΔΑΛΙΟ (και όχι το Πηδάλιο). Μάλλον εμείς έχουμε πρόβλημα.

2/ Το ΠΗΔΑΛΙΟ είναι το βιβλίο που περιέχει τους Κανόνες της Εκκλησίας.

3/ Όσοι ευρίσκονται εντός Εκκλησίας έχουν υποχρέωση να τηρούν τους Κανόνες της, είτε τους αρέσουν, είτε όχι. Αν δεν τους αρέσουν, τότε κάλλιστα μπορούν να εξέλθουν του θεανθρώπινου αυτού καθιδρύματος και να ιδρύσουν την δική τους "εκκλησία" με το δικό τους πηδάλιο.

4/ Για να εξηγούμεθα: Οι Κανόνες απαγορεύουν σε ιερέα να φέρει στρατιωτική στολή ή να έχει οποιονδήποτε στρατιωτικό βαθμό, π.χ. Αρχιμανδρίτης-Αντισυνταγματάρχης.

5/ Άλλο το "σαν" και άλλο να έπιασε όπλο. Οι Κανόνες της Εκκλησίας απαγορεύουν σε ιερέα να φέρει όπλο, ακόμη και κυνηγετικό και του απαγορεύει ακόμη και τη θήρα.

6/ Μιλήσαμε για ιερείς και όχι για μη ιερείς (καλόγηρους), αν και οι τελευταίοι θεωρούνται κατά κόσμον "νεκροί".

7/ Ασφάλώς, ο ουνίτης Κων/νος πολέμησε για την πατρίδα και όχι για την πίστη, την οποίαν μαγάρισε, με επίσημη τελετή στην Αγία Σοφία, στις 12.12.1452, κατά τον άγιο Νεκτάριο (αν βέβαια το γνωρίζετε).

8/ Και βέβαια ο Θεός γνωρίζει ποιοί είναι οι άγιοι, άσχετα αν η Εκκλησία δεν αγιοποιεί πεσόντας υπέρ πατρίδος.

9/ Δεν είμαι αντίθετος σε καμία αγιοποίηση. Εξ άλλου η Εκκλησία (στην οποίαν θέλω να πιστεύω, ότι ανήκω) έχει αγιοποιήσει ληστές, ειδωλολάτρες, εικονομάχους, αιρετικούς και τούτο προς το συμφέρον των μελών της. Γιατί να μην αγιοποιήσει και έναν μασόνο;

10/ Βεβαίως και στρατιωτικοί υπήρξαν άγιοι, αλλά όλοι αυτοί μαρτύρησαν για την Πίστη και όχι για την Πατρίδα (Γεώργιος, Δημήτριος, Μηνάς, Θεόδωρος κ.ά.).

ΙΚ