Στυλιανὸς Μακρῆς
Panagiotis Michalopoulos
Η άποψή μας (και ό,τι μας κάνει εντύπωση), να λέγεται και να καταγράφεται
Χαίρετε!
Με την χαρά, νικούμε την θλίψη από τα κακώς κείμενα στον τόπο μας και στην τοπική μας εκκλησία και στην Εκκλησία γενικότερα!
Με χαρά εργαζόμαστε, και, προς την κατεύθυνση της ομολογίας της Πίστεώς μας, της ενίσχυσης του πλησίον μας, αλλά και προς την κατεύθυνση της κάθαρσης…
Ώστε, να απολαμβάνουμε τη χαρά της χριστιανικής ζωής μέσα σε μια καθαρή εκκλησία, και έτσι να δικαιούμαστε να ακούσουμε και το: «μακάριοι, άγιοι, είστε εσείς που αγαπάτε την ευπρέπεια του οίκου του Θεού»
Κινητό: 698. 098.04.06
Σταθερό: 210. 96.46.971
ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΝΗ
Και η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΝΗ όλων αυτών που εκμεταλλεύονται τον γέροντα Παΐσιο είναι ότι σε υποχρεώνουν να τον πιστέψεις σαν αλάθητο σε όσα είπε ή είπαν ότι είπε, διαφορετικά σε κατατάσσουν στους αιρετικούς, αφού λένε δεν παραδέχεσαι ΟΛΕΣ τις απόψεις ενός ΑΓΙΟΥ (;;;!!!) της Εκκλησίας μας..
Και ποιοι τα λένε αυτά (ότι «πας μη Παΐσιακός, είναι αιρετικός»);
Τα λένε κάποιες «ομάδες», λαϊκών κυρίως, ύποπτης προέλευσης, που εμφανίστηκαν πρόσφατα και δρουν με τις ευλογίες υψηλά ισταμένων εκκλησιαστικών προσώπων, ομάδες - σφουγγοκωλάριοι της Δεσποτοκρατίας αλλά και υποστηρικτές της ομοφυλοφιλίας στον εκκλησιαστικό χώρο!!!..
http://kalogeropaisios.blogspot.com/2008/07/blog-post_3715.html
...Στα Ιστολόγια του Παναγιώτη θα βρείτε την αντίσταση στις... «λεγεώνες» του κακού (εκκλησιαστικού και όχι μόνο) κατεστημένου.
Ο Παναγιώτης (του Νέου) προς τον κ. Άγγελο (Παλαιού):
Υπάρχει ένα κοσμικό ρητό επ' αυτού, το: «δεν μας χέζεις, ρε Νταλάρα!»..
Το χαβά σας εσείς! Είμαστε αιρετικοί εμείς, και ορθόδοξοι εσείς οι παλαιοημερολογίτες διότι δεν τρώτε και εσείς από την κρατική κουτάλα!
Αυτή είναι η «δογματική» σας σε τελική ανάλυση, αυτό και το πρόβλημα σας για το οποίο κατά βάθος κόπτεστε!
ΧΑΙΡΕΤΕ!
Με την χαρά, νικούμε την θλίψη από τα κακώς κείμενα στον τόπο μας και στην τοπική μας εκκλησία και στην Εκκλησία γενικότερα!
Με χαρά εργαζόμαστε, και, προς την κατεύθυνση της ομολογίας της Πίστεώς μας, της ενίσχυσης του πλησίον μας, αλλά και προς την κατεύθυνση της κάθαρσης…
Έτσι, ώστε να απολαμβάνουμε τη χαρά της χριστιανικής ζωής μέσα σε μια καθαρή εκκλησία, και έτσι να δικαιούμαστε να ακούσουμε και το:
«μακάριοι, άγιοι, είστε εσείς που αγαπάτε την ευπρέπεια του οίκου του Θεού»Τελείως απνευμάτιστη η τοπική μας εκκλησία, και πλήρως εκκοσμικευμένη, διατείνεται ότι επιτελεί… «μυστήρια» στις διάφορες τελετές «γάμου» και «βάφτισης» στις οποίες εντελώς θεατρικά παίρνει μέρος…
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ «ΧΑΙΡΕΤΕ»:
http://xairete.blogspot.com/2008/07/blog-post_3790.html
http://xairete.blogspot.com/2010/09/1-2010_25.html
Εκατοντάδες χρόνια, στις χιλιάδες ορθόδοξες εκκλησίες όλου του κόσμου, οι ιερείς έπαιρναν το Φως από την «ακοίμητη κανδήλα», η οποία βρίσκεται στην Αγία Τράπεζα του κάθε ιερού. Αυτό ήταν το θαύμα: η φλόγα στο αναμμένο καντήλι γινόταν αναστάσιμο Φως. Τώρα, η «ακοίμητη κανδήλα» δεν αρκεί. Για να είναι άγιο το Φως πρέπει να μεσολαβήσουν υπουργοί, αστυνομία, στρατός, η Ολυμπιακή και το κόκκινο χαλί.
http://xairete.blogspot.com/2010/04/blog-post_9259.html
Με όλα αυτά που βλέπουν τα μάτια μας, αναρωτιόμαστε αν τα 2.000 χρόνια αυτά, άλλαξε πράγματι η θρησκεία στην Ελλάδα, ή αν απλά άλλαξαν ρούχα εκείνοι οι ιερείς των ειδώλων και εμφανίζονται πλέον σαν ιερείς του Χριστού, χωρίς ωστόσο να έχουν απαρνηθεί τους θεούς εκείνους όπως τον Ερμή και την Αφροδίτη.
http://xairete.blogspot.com/2009/11/blog-post_2891.html
7 σχόλια:
Η Γονυκλισία κατά τις Κυριακές
Του αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χριστοδούλου (+)
http://www.ecclesia.gr/greek/archbishop/christodoulos.asp?id=178&what_main=1&what_sub=8&lang=gr&archbishop_heading=Εγκύκλιοι
Την θ. λειτουργία δεν τελεί ο λαός δια του ιερέως, αλλά ο Χριστός με το Σώμα του (την Εκκλησία) και την προσφέρει στον Πατέρα Του, όπως φαίνεται σε πολλές ευχές του ιερέα (π.χ. η ευχή της προσκομιδής: "Κύριε ο Θεός ο παντοκράτωρ, ο δεχόμενος θυσίαν αινέσεως.....Δια των οικτιρμών του μονογενούς σου Υιού.....").
Επειδή ο Χριστός δεν είναι ορατός, η ορατή μορφή Του είναι ο ιερέας, ο οποίος είναι εις τύπον Χριστού.
Όσον αφορά το "στώμεν καλώς", όπου είναι η αρχή της αγίας Αναφοράς, αυτό διαρκεί μέχρι τέλους της, που είναι: "Και έσται τα ελέη του μεγάλου Θεού.....". Σ' όλη αυτή τη διάρκεια, που περιλαμβάνει και την μεταβολή των τιμίων δώρων, δεν γονατίζουμε, διότι ισχύει το "στώμεν καλώς" (από Ι. Φουντούλη: Λειτουργικά θέματα).
ΙΚ
"Στώμεν καλώς", όρθιοι, …και γονατισμένοι, …στώμεν καλυτέρα, πιο σταθερά!
Έχεις δει αθλητές στην εκκίνηση για αγώνα δρόμου, σε τι στάση είναι για την στιγμή της προώθησης τους, τη στιγμή που θα εκτιναχτεί το σώμα προς την πορεία που θα ακολουθήσουν;
Αλλά θα μου πεις, ότι η διαφορά μας με τους παπικούς είναι ότι αυτοί κάθονται στην λειτουργία (εξ ου και το «καθολικοί») ενώ εμείς είμαστε όρθιοι, εξ ου και το «ορθόδοξοι»!
Σε καλό σου ρε φίλε!
Και αυτό αν παρέλειψες, με έκανες ωστόσο και γέλασα πάλι σήμερα… με τα αποκόμματα, τα κείμενα συραμμένα κατά το δοκούν…
Με έκανες και γέλασα πάλι και με την γνωστή αμπελοφιλοσοφία!
Να είσαι καλά φίλε!
Αν είναι να γελάμε με αναλύσεις της θ. λατρείας θεωρόντας τις αμπελοφιλοσοφίες..... κατά το δοκούν, τότε τι να πούμε;
"Στώμεν" είναι από το "ίσταμαι", στέκομαι όρθιος και όχι γονατιστός, ούτε έχει καμιά σχέση με το στόμα, όπως νομίζουν ορισμένοι, ότι σημαίνει να κλείνουμε το στόμα, να μη μιλάμε.
Όσον αφορά τους καθολικούς, δεν σημαίνει κάτω ολικά, το δε Ορθόδοξοι, όρθιοι να δοξάζουμε. Εξ άλλου η λέξη "Καθολική" βρίσκεται στο Σύμβολο Πίστης, η δε λέξη "Ορθοδοξία" στη Σύνοδο της Λαοδίκειας, χωρίς αυτά να αποτελούν αμπελοφιλοσοφίες, αλλά στοιχειώδεις γνώσεις λατρείας, μιας Πίστης, την οποίαν όλοι οφείλουμε να γνωρίζουμε (άγνοια της Πίστης δεν συγχωρείται).
ΙΚ
Γνωστό το σχετικό περιστατικό από τον μύθο, με εκείνη την αλεπού που της έπιασε το δόκανο την ουρά και που την έκοψε για να ελευθερωθεί, ...
και που μετά συμβούλευε η πονηρή και τις άλλες αλεπούδες να κόψουν την ουρά τους, για να μη φαίνεται μόνο αυτή κολοβή, και προσπαθούσε να τις πείσει με το «σοφό» επιχείρημα ότι ...
έτσι – κολοβές - θα είναι πιο όμορφες από το να έχουν αυτήν την φουντωτή τους την ουρά…
Το θυμήθηκα τώρα αυτό, με αφορμή τη συζήτηση μας αυτή, και γέλασα πάλι μεγάλε!..
Γέλασα, υποψιασμένος ότι κάποιο πρόβλημα (αιμορροΐδες ίσως) πρέπει να έχουν κάποιοι…
Πρόβλημα στο να μπορούν να κάθονται ...
και βγάζουν κανόνες ότι πρέπει να στεκόμαστε όρθιοι…
Ή κάποια άλλα προβλήματα (λουμπάγκο, δισκοπάθεια, τενοντίτιδα, κλπ) με τη μέση και τα γόνατα...
Και πάνε λοιπόν μετά από όλα αυτά τα κουσούρια τους, πάνε να βγάλουν και εμάς να φαινόμαστε ανάπηροι… Να μη μπορούμε (με τις αμπελοφιλοσοφίες που διακηρύττουν) ούτε να καθόμαστε, ούτε και να γονατίζουμε!
(Χαααα! – για να μην πω: πριτς!)
Πρὸς τὸν ἀγαπητὸ ἀνώνυμο σχολιαστὴ: α) Πράγματι ὀ Χριστὸς εἶναι ὀ προσφέρων καὶ προσφερόμενος, ὀ Μέγας Ἀρχιερεύς, ὀ μόνος Ἀρχιθύτης καὶ τὸ μόνο θύμα ταυτόχρονα, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει πὼς ὀ λαὸς δὲν τελεῖ διὰ τοῦ ἱερέως τὴν λειτουργία, διότι πρῶτον ἡ ἴδια ἡ ἐτυμολογία τῆς λέξης (λεῖτος=λαὸς + ἔργον) αὐτὸ ὑποδηλώνει καὶ δεύτερον διότι, σὲ περίπτωση ποὺ ἴσχυε ἀποκλειστικὰ τὸ παραπάνω, θὰ ἦταν δυνατὸν ὀ ἰερέας νὰ τελέσῃ λειτουργία μόνος του, ὅπερ ἀδύνατον στὴν ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. (Οἱ παπικοὶ ἱερεῖς τελοῦν καὶ μόνοι τους, ἄνευ λαοῦ, τὴν "λειτουργία" τους). β) Ποιός σᾶς εἶπε ὅτι ὀ Χριστὸς δὲν εἶναι ὁρατός; Καὶτοι "ὧδε ἀοράτως συνών", ἐντούτοις εἶναι...ὀρατότατος! γ) Τὸ "Στῶμεν καλῶς καὶ μετὰ φόβου", δὲν εἶναι ἠ ἀρχὴ τῆς ἁγίας ἀναφορᾶς. Ἡ ἀρχὴ αὑτῆς εἶναι αμέσως μετὰ τὴν κέλευση "Εὐχαριστήσωμεν τῷ Κυρίῳ" καὶ τὴν ἀπόκριση τοῦ λαοῦ "Ἄξιον καὶ δίκαιον", μὲ τὴν εὐχὴ δηλαδὴ "Ἄξιον καὶ δίκαιον Σὲ ὑμνεῖν...". δ) Τὸ ῥῆμα ἴσταμαι δὲν σημαίνει ἀποκλειστικῶς στέκομαι ὄρθιος. Σημαίνει καὶ αὐτό, ἀλλὰ ὄχι μόνον αὐτό. "...ἵνα ἐπὶ στόματος δύο μαρτύρων ἢ τριῶν σταθῇ πᾶν ῥῆμα"...δηλαδὴ τὸ ῥῆμα...θὰ σταθῇ ὄρθιο! Ὁ Στέφανος εἶδε τὸν Κύριο "ἐστῶτα ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ " Πατρός. Τὸ σύμβολο πίστεως λέει καθήμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός. Τελικὰ ὄρθιος στέκεται ἢ καθήμενος ὁ Χριστός μας ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός; "Οἱ δὲ ἔστησαν αὐτῷ τριάκοντα ἀργύρια"...Ὄρθια τὰ βάλανε τὰ νομίσματα; Λοιπόν, ἄλλο τὸ στῶμεν καλῶς κι ἄλλο τὸ "ὀρθοί". Τὸ δεύτερο εἶναι συγκεκριμένο κέλευσμα ἐντὸς λειτουργίας, σαφὲς καὶ ξεκάθαρο, τὸ πρῶτο ὅμως ἔχει βαθύτερη πνευματικὴ ἔννοια καὶ δὲν συνεπάγεται ἀποκλειστικῶς τὴν ὄρθια στάση. Συμφωνῶ μαζί σας καὶ μὲ τὸν μέγιστο διδάσκαλο, μοναδικὸ καὶ ἀνεπανάληπτο λειτουργιολόγο μακαριστὸ Φουντούλη, ὅτι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ἀναφορᾶς εἴμαστε ὄρθιοι, ἀλλὰ ἡ κλίση τὴν ὥρα τῆς μεταβολῆς δείχνει σεβασμὸ στὸν Κύριο. Ὁμολογῶ πὼς κι ἐγὼ γιὰ ἕνα διάστημα δὲν γονάτιζα ὡς νέος κληρικός, ἐπιθυμῶντας νὰ εἶμαι συνεπέστερος λειτουργικὰ καὶ Κανονικά, ἐπηρεαζόμενος ἀπὸ κάτι τέτοιες ἀπόψεις, ἀλλὰ νομίζω πὼς ἔσφαλα, γιατὶ ὁ Χριστὸς εἶναι παρὼν ἐκείνη τὴ στιγμὴ καὶ δὲν εἶναι ὀ...γείτονας τῆς διπλανῆς οἰκοδομῆς, τὸ καρντάσι μας, ὁ προϊστάμενός μας, ὀ ὑπουργός ἢ ὅποιος ἄλλος. Ἀλλὰ κι αὐτὸ ποὺ ἄλλοι κάνουν δὲν τὸ κρίνω. Εἶναι θέμα πῶς αἰσθάνεται κανείς. Προσωπικῶς δὲν μπορῶ νὰ μὴν γονατίζω στὸν παρόντα Βασιλέα. Ἐσεῖς κάνετε ὅ,τι θέλετε. Καὶ πρὸς Θεοῦ! Δὲν λέω ὅτι εἶμαι εὐσεβέστερος ἀπὸ ἐσᾶς.
Ο πατήρ Στυλιανός Μακρής, σε διάλογο με τον γνωστό ανώνυμο - κ. Ιωάννη Καρδάση, στο ιστολόγιο xairete!..
http://xairete.blogspot.com/2011/05/xairete.html
Δημοσίευση σχολίου