Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Γ. Α. Παπανδρέου: Άγιος ο Θεός, Παναγιότατος τούτος εδώ! Επισκίασε την λάμψη του Θεού, που είναι πια πίσω μας, ανύπαρκτος! Δοξάστε τον!


Ladies and gentlemen!
His Holiness Bartholomew! Glory Him!

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάποια στοιχεία από την εκκλησιαστική ιστορία ίσως βοηθήσουν στην κατανόηση κάποιων τίτλων:

Επιστολή Αντιοχείας Ιγνατίου προς Σμύρνης Πολύκαρπο:

"Ιγνατιος, ο και Θεοφόρος, Πολυκάρπω επισκόπω εκκλησίας Σμυρναίων, μάλλον επισκοπημένω υπό Θεού Πατρός και Κυρίου Ιησού Χριστού, πλείστα χαίρειν

Ι/ 1.- Αποδεχόμενός σου την εν θεώ γνώμην ηδρασμένην ως επί πέτραν ακίνητον..........
ΙΙ-VI/ ..........
VII/ 1.- Επειδή η Εκκλησία η εν Αντιοχεία της Συρίας ειρηνεύει.....
2.- πρέπει, Πολύκαρπε, θεομακαριστότατε, συμβούλιον, αγαγείν θεοπρεπέστατον και χειροτονήσαι τινά..........
VIII/............

Παρατηρήσεις:

1/ Η επιστολή αυτή είναι γνήσια και γράφτηκε μεταξύ 98-107, δηλ. την πρωτοχριστιανική περίοδο.

2/ Ο άγιος Ιγνάτιος αυτοαποκαλείται "Θεοφόρος".

3/ Ο άγιος Ιγνάτιος αποκαλεί τον άγιο Πολύκαρπο "θεομακαριστότατε".

4/ Από την επιστολή φαίνεται, ότι οι προσφωνήσεις των σημερινών Ορθοδόξων Επισκόπων, για τις οποίες παραπονούνται οι Προτεστάντες, είναι ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Και, "Η αγία επιστολή", ...γνήσια είναι κι αυτή! ΧΑ, ΧΑ, ΧΑΑΑ!..

Ανώνυμος είπε...

Η "αγία επιστολή" είναι ένα χεζό-χαρτο παπικής προέλευσης.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

Η θεωρία της "εξέλιξης"...

ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΟ:
Παναγία (πάνω από όλους τους αγίους), Θεοφόρος (έχει μέσα του Θεό), θεομακαριστότατος (υπεράξιος να μακαρίζεται σαν άνθρωπος του Θεού),

ΣΤΟ ΚΑΚΟ:
Παναγιότατος (πάνω από τον Άγιο Θεό), θεός μετά θεόν («αντ Αυτού», για την Παναγία)

Ανώνυμος είπε...

Όλοι αυτοί οι τίτλοι: Παναγιώτατε για τον ΚΠόλεως ή Πατέρα Πατέρα, Ποιμένα Ποιμένων, τρίτος και δέκατος των Αποστόλων και Κριτής της Οικουμένης, για τον Αλεξανδρείας κ. λπ. δεν έχουν καμία αξία ως προς την αγιότητα. Απλώς υπήρχαν από ιδρύσεως της Εκκλησίας.
Ας θυμηθούμε τον εγωϊσμό του Πέτρου, κατά τη Σύνοδο των Ιεροσολύμων (Πράξεις 15. 6-7), όπου σηκώθηκε και είπε, ότι σ' αυτόν έδωσε την εντολή ο Θεός να διδάξει το Ευαγγέλιο σ' όλα τα έθνη. Βέβαια οι άλλοι Απόστολοι ούτε που έδωσαν σημασία στα λόγια του.

Όσον αφορα τη Θεοτόκο (Παναγία) ή και άλλους αγίους (π.χ. Πανάγιε Νικόλαε) αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πάνω από τον Άγιο Θεό. Αυτό το ζούμε κάθε Κυριακή στη θ. λειτουργία (αν συμμετέχουμε βέβαια):
Ιερέας: "Τα άγια τοις αγίοις"
Χορός: "Εις άγιος, εις Κύριος Ιησούς Χριστός.....".

Επομένως κανείς δεν είναι άγιος, παρ' όλους τους βαρύγδουπους τίτλους, που μπορεί να φέρει.

ΙΚ

P. MICHALOPOULOS είπε...

"Κριτής της Οικουμένης", για τον Αλεξανδρείας, "από ιδρύσεως της Εκκλησίας."!!!.. Χα!