ΔΙΑΒΑΖΩ:
Διαμάχη μεταξύ Πατριαρχείου - Εκκλησίας της Ελλάδος
Του Νικου Παπαχρηστου
Αυστηρό μήνυμα στην Εκκλησία της Ελλάδος να σέβεται τα κανονικά και πνευματικά δικαιώματα του Οικουμενικού Θρόνου έστειλε χθες το Φανάρι. Αφορμή στάθηκε η απόφαση που έλαβε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, την περασμένη Παρασκευή, να αγνοήσει το Πατριαρχείο που την καλούσε να παραπέμψει σε δευτεροβάθμιο εκκλησιαστικό δικαστήριο τον καθηρημένο Μητροπολίτη Παντελεήμονα προκειμένου η υπόθεσή του να τελεσιδικήσει. Ο κ. Παντελεήμονας είχε προσφύγει στο Φανάρι ζητώντας να κρίνει την υπόθεσή του σε ανώτατο βαθμό. Η ΔΙΣ, ωστόσο, δήλωσε ότι δεν μπορεί να τον παραπέμψει, επικαλούμενη νόμο της Πολιτείας και αποφάσισε να πληρώσει τις νέες μητροπόλεις που προέκυψαν από τη διχοτόμηση της Μητρόπολης Αττικής.
Με την όλη στάση της και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις της η Αθήνα αμφισβητούσε, επί της ουσίας, ένα κορυφαίο κανονικό και πνευματικό δικαίωμα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, το οποίο συνδέεται άμεσα με την οικουμενικότητά του, να κρίνει σε τελικό βαθμό τις υποθέσεις κληρικών όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών. «Αποτελεί αναφαίρετον κανονικόν δικαίωμα αυτού, το οποίον ουδείς επιτρέπεται να αμφισβητήση», σημειώνεται στο ανακοινωθέν που εξέδωσε χθες το Φανάρι. «Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον εκτιμά την δήλωσιν της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος ότι αποδέχεται εις το σύνολόν των τον Πατριαρχικόν Τόμον του 1850 και την Πατριαρχικήν και Συνοδικήν Πράξιν του 1928, εκφράζει όμως την απογοήτευσιν και λύπην του, διότι, εν αντιθέσει προς την δήλωσιν ταύτην, επικαλουμένη σχετικόν νόμον της Ελληνικής Πολιτείας, η Ιερά Σύνοδος παρακάμπτει και εν τη ουσία ακυρώνει την ως άνω απόφασιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Υπενθυμίζεται ότι κατά τον ιδρυτικόν της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος Τόμον του 1850 η διοίκησις αυτής οφείλει να ασκήται κατά τους ιερούς κανόνας ακωλύτως από πάσης κοσμικής επεμβάσεως», επισημαίνεται και καθίσταται σαφές ότι το Πατριαρχείο με την παρέμβασή του αυτή ενδιαφέρεται για την τήρηση των Ιερών Κανόνων και όχι «να υποστηρίξει συγκεκριμένα πρόσωπα». Την καλεί δε, να μην προχωρήσει στην πλήρωση των δύο μητροπόλεων μέχρι να ολοκληρωθεί η δικαστική διαδικασία για την υπόθεση του κ. Παντελεήμονα.
Αντιδράσεις
Στο μεταξύ, στην Αρχιεπισκοπή έφτασαν επιστολές αρκετών Μητροπολιτών, μεταξύ των οποίων -σύμφωνα με πληροφορίες- του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου, Φιλίππων Προκοπίου, Ιωαννίνων Θεοκλήτου, Μυτιλήνης Ιακώβου, Μηθύμνης Χρυσοστόμου, οι οποίοι ζητούν από τον κ. Ιερώνυμο να μην πραγματοποιηθούν οι εκλογές διότι κάτι τέτοιο θα θίξει ένα κορυφαίο κανονικό δικαίωμα του Οικουμενικού Θρόνου. Μάλιστα κάποιοι αφήνουν να εννοηθεί πως δεν προτίθενται να συμπράξουν σε κάτι τέτοιο.
Υπό το βάρος αυτών των εξελίξεων ο κ. Ιερώνυμος προσανατολίζεται, σύμφωνα με κύκλους της Αρχιεπισκοπής, να συγκαλέσει εκτάκτως την Παρασκευή τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο προκειμένου να επανεξετάσει τη στάση της. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στις προθέσεις του Αρχιεπισκόπου «δεν ήταν και δεν είναι να αμφισβητήσει τα δικαιώματα της πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας».
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Κυριακή, 14 Φεβρουαρίου 2010
Θέατρο…
Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2010
Θέατρο… (2)
Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2010
Θέατρο… (3)
Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009
Βαρθολομαίος: «εικόνισμα του 20ου αιώνα, η Κόκα Κόλα»
Βαρθολομαίος
Η... "πρωτόθρονη (αλά πάπα) Εκκλησία της Ορθοδοξίας"...
...και το σήμα κατατεθέν της!..
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ Ή ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ Coca Cola;
OLA SKATA
11 σχόλια:
Είναι το ίδιο θέμα που θέσαμε πριν λίγες μέρες:
Το ΝΠΔΔ που αποκαλείται "Εκκλησία της Ελλάδος" διέπεται από τους νόμους της Εκκλησίας ή από τους νόμους της Πολιτείας; Γιατί δεν μπορεί να διέπεται και από τους δυο ταυτοχρόνως (και με τον Χριστό και με τον Μαμμωνά)!
Αν διέπεται από τους νόμους της Εκκλησίας (που δεν διέπεται), τότε (είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει) θα κάνει υπακοή στο Φανάρι.
Αν διέπεται από τους νόμους της Πολιτείας (της οποίας είναι οργανισμός), τότε θα προχωρήσει, όπως ο νόμος ορίζει, αγνοώντας το Φανάρι.
Ξεκάθαρα πράγματα.
ΙΚ
http://xairete.blogspot.com/search/label/OLA%20SKATA
Έχουμε πει από πολύ παλιά, κ. Καρδάση, ότι η διαφορά Αθήνας – Φαναρίου έχει να κάνει με διαφορετικούς ομοφυλοφιλικούς κύκλους…
Αυτοί οι κύκλοι ήταν αντίπαλοι στην εποχή του Χριστοδούλου και γι αυτό επήλθε και εκείνη η κρίση…
Τώρα φαίνεται ότι ταυτίζονται…
Με αυτές τις πλάτες λοιπόν εκείνη η Σύνοδος των 7 νάνων «αθώωσε» πρόσφατα τον Παντελεήμονα… Τον αγαπημένο του Βαρθολομαίου…
Γι αυτό και δεν τον δίκασε η «Εκκλησία» της Ελλάδος… Γι αυτό και δεν έλαβε ποτέ υπόψη της τις ροζ κασέτες του… Έβγαλε μάλιστα και απόφαση ότι η ομοφυλοφιλία των δεσποτάδων είναι προσωπικό τους δεδομένο και δεν θίγεται!
Από αυτήν λοιπόν του κώλου την «Εκκλησία», την ηγεσία τής σκατο - «Εκκλησίας» της Ελλάδος, πώς να περιμένουμε αντρίκια στάση όταν «κάθεται» σαν κοκότα στον Παντελεήμονα και στον Βαρθολομαίο;
Πώς να στείλει στον διάβολο τον Βαρθολομαίο, την ουρά του αντίχριστου πάπα των παπικών; Πώς θα του πει ότι είναι ελεύθερη Εκκλησία σε ελεύθερο κράτος και δεν είναι πια υπό την κατοχή του Τούρκου ούτε διοικείται από τον νομάρχη Ισταμπούλ όπως το Φανάρι;
Οι δυο Εκκλησίες είναι ισότιμες!
Είναι αδελφές Εκκλησίες, σύμφωνα με τους νόμους και τους κανόνες της Εκκλησίας… Δεν υπάρχει πια η σχέση μητέρας - μητριάς - αφέντρας (από πλευράς Τουρκίας) και κόρης - παραδουλεύτρας – σταχτοπούτας (από την πλευρά της Ελλάδας)!
Αλλά πού να το παραδεχτούν αυτό οι σφουγγοκωλάριοι του Βαρθολομαίου, αυτού του σκατόψυχου που αφόρισε έναν Νικόλαο Σωτηρόπουλο!
Αίσχος και φτου, και σταματάω για να μη ξεράσω από την περεταίρω θέα αυτή των καθικοκέφαλων (με τα καθίκια – μίτρες στο κεφάλι δηλαδή) που μας διαφεντεύουν!
Ουστ!..
Από την ηγεσία τής σκατο-Εκκλησίας της Ελλάδος, πώς να περιμένουμε αντρισμό όταν κάθεται σαν κοκότα στον Παντελεήμονα και στον Βαρθολομαίο?
http://xairete.blogspot.com/2010/02/blog-post_7798.html
Πάλι, είτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει, οι Εκκλησίες Κων/πολης και Ελλάδος είναι σχέσεις Μητέρας -Θυγατέρας και όχι σχέσεις αδελφών, γιατί η τελευταία είναι η μόνη από τις 14 Ορθόδοξες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες, η οποία δεν έχει προκαθήμενο (τον Αρχιεπίσκοπο), αλλά προκαθημένη (την ΔΙΣ), βάσει του ιδρυτικού τόμου του 1850 και αυτό ανεξάρτητα από τις σεξουαλικές προτιμήσεις των Προέδρων της.
ΙΚ
Για ψάξτε καλύτερα, και θα δείτε ότι από τότε που η Εκκλησία μας έγινε Αυτοκέφαλη, αποκαλείται - με βάση εκείνες τις συμφωνίες - ως «αδελφή Εκκλησία», με αυτήν στην Κωνσταντινούπολη…
Αλλά η δειλία μας δεν είναι μόνο σε εθνικό επίπεδο… Δεν περιορίζεται στο να παραδίδουμε στην Τουρκία εθνικά μας δικαιώματα, να διαιρούμε (στην ουσία) το Αιγαίο κλπ…
Επεκτείνεται, και, στον εκκλησιαστικό τομέα! Όταν ανεχόμαστε τον όρο «νέες χώρες»… Όταν ανεχόμαστε την διαίρεση της Ελλάδας μας σε παλαιές και νέες… «χώρες»!.. Και τον Τούρκο αξιωματικό Βαρθολομαίο να μιλάει για… «εδάφη» του!!!..
Για ψάξτε καλύτερα, να δείτε τι λένε οι ιεροί κανόνες σχετικά με τα όρια μιας Εκκλησίας… Θα δείτε ότι τα ταυτίζουν με τα όρια του κράτους στο οποίο βρίσκεται η κάθε Εκκλησία.
Η Εκκλησία της Ελλάδος λοιπόν, σε ποιο κράτος βρίσκεται; Σε αυτό που τότε δεν είχε ελευθερωθεί πλήρως από τους Τούρκους, και περιοριζόταν στην σημερινή κεντρική Ελλάδα; Και υπάρχει ακόμα και σήμερα ένας πασάς που έχει απόλυτο λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα του έθνους μας, και αποκαλεί «εδάφη» του την Κρήτη μας, τα νησιά του Αιγαίου και… τις «νέες χώρες», την Μακεδονία μας;
«Σεξουαλικές προτιμήσεις των Προέδρων της»; Ποιας; Της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Είπα εγώ τέτοιο πράγμα;
Εγώ έχω αναφερθεί σε ομοφυλοφιλικούς κύκλους που υποστηρίζουν το Φανάρι, το οποίο έχει και χαρτιά για τα «κουσούρια» της Εκκλησίας της Ελλάδος, και με αυτά την κρατάει…
Την ύπαρξη αυτών των κύκλων είχε καταγγείλει τότε η εκκλησιαστική κατάσταση επί Χριστόδουλου, σαν υπεύθυνη της κρίσης με το οικουμενικό Πατριαρχείο… Ότι δηλαδή αυτοί οι κύκλοι (οι ομοφυλοφιλικοί, οι προσκείμενοι στον Βαρθολομαίο) ήταν που έκαναν τον πόλεμο στον Χριστόδουλο!
Η απάντηση τότε από το Φανάρι (μέσω του «Ορθόδοξου Τύπου») ήταν ότι και ο Πατριάρχης έχει στο συρτάρι του στοιχεία για άλλους ομοφυλοφιλικούς κύκλους (κουδουνάτους δεσποτάδες προφανώς) που αυτοί όμως υποστηρίζουν τον Χριστόδουλο… Και ότι τα χαρτιά αυτά του Βαρθολομαίου θα είναι τα βέλη στη φαρέτρα του με τα οποία και θα απαντήσει…
Πού πήγαν λοιπόν τότε εκείνα τα στοιχεία από το συρτάρι του Βαρθολομαίου; Στα δημοσιογραφικά γραφεία και στα κανάλια μήπως; Διότι αμέσως μετά άρχισαν οι «αποκαλύψεις» για τα εκκλησιαστικά σκάνδαλα… Θυμάστε;
Το: "cujus regio, ejus religio" (ούτινος το κράτος, εκείνου και η εκκλησία) είναι προτεσταντικό δόγμα και αναπτύχθηκε το 1833, όταν έγινε η απόσχιση της Εκκλησίας της Ελλάδος από την Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης, οπότε δημιουργήθηκε η "Εκκλησία του Βασιλείου της Ελλάδος" με αρχηγό ένα Ρωμαιοκαθολικό, τον Όθωνα !!! Αυτή η Εκκλησία τελικά υποτάχθηκε στην Πολιτεία και έγινε ένας από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας. Η απόσχιση αυτή πυροδότησε και την δημιουργία των εθνικών Εκκλησιών Σερβίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, ο δε εθνοφυλετισμός καταδικάστηκε από τη Σύνοδο του 1872.
ΙΚ
«Σχέσεις Μητέρας –Θυγατέρας», λέτε κ. Καρδάση! Και μέχρι πότε μια μητέρα θα μπορεί να εξουσιάζει μια θυγατέρα της; Αιωνίως;
Δεν ενηλικιώνεται ποτέ αυτή η θυγατέρα; Δεν κάνει δικό της σπιτικό κάποτε; Δεν αποκτά δική της γνώμη, και δεν απελευθερώνεται ποτέ στη ζωή της;
Κλειδωμένη και με αλυσίδες (να σαπίζει μέσα στα ίδια της τα κόπρανα) σε κάποιο σκοτεινό υπόγειο (για να μη τη χάσει) την έχει την κόρη της – Εκκλησία της Ελλάδος - αυτή η τουρκάλα «μητέρα»;
Ιωάννης Καρδάσης είπε... - P. MICHALOPOULOS είπε...
http://xairete.blogspot.com/2010/02/blog-post_2186.html
Καλησπέρα σας κ. Καρδάση! Ενώ σας απαντούσα τμηματικά στο πρώτο σας σχόλιο, εσείς στο μεταξύ είχατε στείλει και ένα επόμενο σχόλιο το οποίο μόλις τώρα το είδα και το δημοσίευσα, και είναι ανάμεσα στις απαντήσεις μου που σας έλεγα…
Ευχαριστώ λοιπόν για τη συμμετοχή σας! Ας μην κουράζουμε λοιπόν άλλο τους αναγνώστες μας που θα έχουν ήδη βγάλει τα συμπεράσματα τους. Τέλος!
Δημοσίευση σχολίου