Στέφανος Κασιμάτης: «Από πλευράς μου, περιορίζομαι στην επισήμανση ότι η ειρωνεία δεν αφορούσε τα σύμβολα καθαυτά, αλλά τον τρόπο που χρησιμοποιήθηκαν...».
Ευαγγελος Ι. Λαζαριδης - Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας:
Δεν υπάρχει «Παναγίτσα», αλλά πρόκειται για την εικόνα της Παναγίας της Αθηναίας, την οποία φιλοτέχνησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς, ήρθε στη Μονή κατά θαυματουργό τρόπο, κατά την παράδοση, χτίστηκε, η Μονή, το 386 από τους μοναχούς Σωφρόνιο και Βαρνάβα, στο Ορος Μελά. Ονομάστηκε/εκφέρεται «Παναγία Σουμελά», από την ένωση της λέξης (όρος) Μελά και του ποντιακού «σου», που σημαίνει «στο»: Σου Μελά, η Παναγία Σουμελά (όχι Σουμελάς). Η Παναγία Σουμελά δεν είναι σύμβολο, είναι το προσκύνημα, σημείο αναφοράς εκατομμυρίων Ποντίων.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_17/11/2009_361627
3 σχόλια:
"Η ορθόδοξη παράδοση αποδίδει τις πρώτες εικόνες της Παναγίας στον Ευαγγελιστή Λουκά.....Σήμερα υπάρχουν περίπου δέκα εικόνες στη Ρωσική Εκκλησία της Παναγίας, που αποδίδονται στον Ευαγγελιστή Λουκά. Επί πλέον υπάρχουν είκοσι μία στη Δύση και το Άγιον Όρος, από τις οποίες οκτώ βρίσκονται στη Ρώμη. Ασφαλώς δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε πως οι εικόνες αυτές είναι ζωγραφισμένες από το χέρι του Ευαγγελιστή. Τίποτε δικό του δεν διεσώθη (δεν υπάρχουν τέτοια "πρωτότυπα" πριν το ζ΄ αιώνα). Οι εικόνες, που αποδίδονται στον άγιο Λουκά συμπεριλαμβάνονται σε μια παράδοση, σύμφωνα με την οποία ο άγιος Λουκάς παρέδωσε τα πρωτότυπα, δηλ. είναι εικόνες αντίγραφα των προτύπων που άφησε ο άγιος Λουκάς"
(Λεων. Ουσπένσκυ. Η Θεολογία της εικόνας στην Ορθόδοξη Εκκλησία, σελ. 51-52).
Αιρετικός
Παρασκευή, 14 Αύγουστος 2009
Ποια είναι η «Παναγία Σουμελά»; Την ξέρετε;
[...]
Παρά ταύτα, αυτή η «Σουμελά», φαίνεται να λατρεύεται σαν θεά, σαν είδωλο, και να θεωρείται σαν κάτι το διαφορετικό…
Σαν να μην είναι μια απλή τιμή σε ένα και μοναδικό πρόσωπο (το πρόσωπο της Παναγιάς), σαν να είναι κάτι το διαφορετικό το εικόνισμα αυτό, από ένα σύμβολο.
Έτσι, φτιάχνουν αντίγραφα της εικόνας αυτής, στα οποία δίνουν ειδική σημασία. Στα είδωλα αυτά, αποδίδουν ξεχωριστές ιδιότητες, διότι προέρχονται από «διάσημα» πρωτότυπα!!!
Παρόμοια φαινόμενα είχαμε και με άλλη ζωγραφιά της Παναγίας, τη ζωγραφιά – στάμπα, αντίγραφο ενός άλλου «επώνυμου» πρωτότυπου, της… «Παναγίας από τα Ιεροσόλυμα». Ήρθε και εδώ στην Ελλάδα το αντίγραφο αυτό, πρόσφατα, και του αποδόθηκαν ξεχωριστές τιμές, όχι γιατί απλά απεικόνιζε την Παναγία, αλλά διότι ήταν κόπια της εικόνας που βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα!!!..
Θα λέγαμε ότι πρόκειται για ειδωλολατρία μόνο, αν δεν πονηρευόμαστε ότι πίσω από αυτήν την τακτική κρύβεται η αγυρτεία, η εκμετάλλευση του θρησκευτικού συναισθήματος του πιστού λάου, για να γεμίζουν οι τσέπες των παπάδων, με όλα αυτά τα… επώνυμα εικονίσματα και τα φωτοαντίγραφα τους, τα… εξίσου θαυμαστά και θαυματουργικά (για τα παγκάρια) όπως και τα «σπέσιαλ» πρωτότυπα!..
http://xairete.blogspot.com/2009/08/blog-post_6371.html
Πολύ σωστά.
Με όλα αυτά τα καραγκιοζιλίκια και τους θεατρινισμούς, που κάνουμε (εμείς και οι Παπικοί), δίνουμε τροφή στους Προτεστάντες, που μας κατηγορούν, ότι μετατρέψαμε τη λατρεία της Αστάρτης, σε λατρεία της Παρθένου, σύμφωνα με τον Ιερεμία, που επικρίνει τους Ιουδαίους, για τη λατρεία τους προς την Αστάρτη: "..... ότι δίχως άλλο θα εκπληρώνατε τα τάματά σας, να θυμιάζετε δηλαδή στη Βασίλισσα του Ουρανού (την Αστάρτη) και να της προσφέρετε σπονδές" (44. 25).
Όσο για την Ιεροσολιμίτισσα Φραγκοπαναγιά με τον στρουμπουλό Χριστό, τι σχέση μπορεί να έχει με την Ορθόδοξη Παράδοση της εικονογραφίας; Όση σχέση έχει και ο αναστημένος Χριστός, μπροστά στον Πανάγιο Τάφο, που πετάγεται σαν ελατήριο από τον Τάφο με τα λάβαρα, μπροστά στους έντρομους φρουρούς, κάτι άγνωστο αγιογραφικά, γιατί η Ανάσταση του Χριστού έγινε αθόρυβα και χωρίς να την αντιληφθεί κανείς.
Αυτά και άλλα παρόμοια αποδεικνύουν, ότι ζούμε έντονα μια ειδωλολατρική "Ορθοδοξία" την οποίαν οι (μισθωτοί) ποιμένες μας φροντίζουν να σερβίρουν στα απολωλότα πρόβατα.
Αιρετικός
Δημοσίευση σχολίου