Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2009

Αναπαύτηκε ο μητροπολίτης Γόρτυνος, Ιερεμίας Φούντας!


Η "συγνώμη" του Γόρτυνος Ιερεμία για την "Ομολογία Πίστεως"


ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΕΡΕΣ ΜΟΝΕΣ
Περί ἀναιρέσεως τῆς ὑπογραφῆς μου σέ κυκλοφορηθέν κείμενο

Ἀγαπητοί μου Συλλειτουργοί ἀδελφοί καί Ὁσιώτατοι Μοναχοί καί Μοναχέςτῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως,

Θά ἔχετε ἀκούσει ὅτι ἀπό ἕνα κείμενο λεγόμενο «Ὁμολογία Πίστεως» ἀπέσυρα τήν ὑπογραφή μου, πού εἶχα θέσει ὡς Ἐπίσκοπος μαζί μέ ἄλλους τρεῖς Ἀρχιερεῖς εἰς αὐτό. Στήν ἐπιστολή μου αὐτή πρός σᾶς θά ἤθελα νά σᾶς ἐξηγήσω τούς λόγους γιά τούς ὁποίους προέβηκα στήν πράξη μου αὐτή. Παρακαλῶ νά τούς κατανοήσετε, ἀλλά καί νά λάβετε τό βαθύτερο μήνυμα, πού ἔχω νά σᾶς δώσω ὡς Ἐπίσκοπός σας μέ τήν ἐνέργειά μου αὐτή. [...]

Ἀλλά στήν περίπτωσή μου, εὐλαβέστατοι Συλλειτουργοί ἀδελφοί, καί Ὁσιώτατοι Πατέρες καί Μητέρες, στήν περίπτωσή μου, λέγω, συνετάραξε τήν συνείδησή μου καί ἄλλο γεγονός, τό ὁποῖο μέ ἔπεισε νά ἀνακαλέσω τήν ὑπογραφή μου στό ἐν λόγω κείμενο. Θά σᾶς τό ἀναφέρω καί αὐτό: Ἐπρόκειτο νά ἔλθει στήν Τρίπολη ὁ Πατριάρχης τοῦ Γένους μας Κος Κος ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ, προσκεκλημένος ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαντινείας καί Κυνουρίας κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ.

Ἐνθουσιασμός, ξεσηκωμός καί λαμπρές προετοιμασίες στήν πρωτεύουσα τῆς Ἀρκαδίας γιά τήν ὑποδοχή τοῦ Πατριάρχου! Στήν Ἀρκαδία ὅμως ἀνήκει καί ἡ ἱστορική Δημητσάνα, ἡ ἕδρα τῆς Μητροπόλεώς μας. Ἄρχοντες καί ἐπίσημα πρόσωπα τῆς Γορτυνίας μοῦ εἶπαν νά καλέσω μέ τήν εὐκαιρία αὐτή καί στήν Δημητσάνα τόν Πατριάρχη καί μάλιστα γιά τό μεγάλο γεγονός νά θέσει θεμέλιο λίθο γιά τόν Ναό τοῦΔημητσανίτου Ἁγίου μας Ἱερομάρτυρος Πατριάρχου Γρηγορίου Ε´. Ἐγώ δέν εἶμαι ἕτοιμος ἀκόμη τυπικῶς γιά τόν θεμέλιο λίθο τοῦ Ναοῦ αὐτοῦ, γιατί δέν ἔχει ἐκδοθεῖ ἀκόμη ἡ ἀναγκαία ἄδεια. Οἱ ἄρχοντες ὅμως μέ διαβεβαίωσαν ὅτι θά τό φροντίσουν αὐτοί συντόμως καί θά ἐκδοθεῖ ἡ δέουσα ἄδεια. Ἔτσι λοιπόν καί ἐγώ ἐκάλεσα τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας, νά διαθέσει ἕνα μόνο ἀπογευματινό καί νά ἔλθει καί στήν Δημητσάνα μας, γιά νά μᾶς εὐλογήσει καί μάλιστα γιά τόν μεγάλο σκοπό πού σᾶς ἀνέφερα, τόν θεμέλιο λίθο γιά τόν Ναό τοῦ προκατόχου Του Ἁγίου Πατριάρχου.

Ἡ ἀπάντηση τοῦ Πατριάρχου ἦταν ἀρνητική, δικαιολογημένη ὅμως, ὅτι εἶχε ἤδη καθοριστεῖ τό πρόγραμμά Του, εἶπε ὅμως εὐγενῶς ὅτι θά ἔλθει κάποια ἄλλη φορά. Ἀλλά ἐγώ ἑρμήνευσα διαφορετικά τήν ἄρνηση τοῦ Παναγιωτάτου Πατριάρχου μας. Ἤδη, ἀπό Σεβασμιώτατο Ἱεράρχη, γνωρίζοντα τά πράγματα, εἶχα ἀκούσει ὅτι ὁ Πατριάρχης εἶναι πικραμένος μαζί μου γιά τήν ὑπογραφή πού ἔθεσα στό κείμενο γιά τό ὁποῖο μιλᾶμε καί μάλιστα ἔμαθα ὅτι εἶπε: «Πῶς τό ἔκανε αὐτό ὁ Γόρτυνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου αὐτός, πού πρέπει νά βλέπει μέ θεολογική εὐρύτητα τά πράγματα;».

Συνεδύασα λοιπόν τήν ἀκουομένη πικρία τοῦ Πατριάρχου γιά τήν ὑπογραφή μου μέ τήν ἄρνησή του νά ἔρθει στήν Δημητσάνα καί αὐτό πιά μοῦ ἔγινε μεγαλύτερη ὀδύνη καί βάσανος, γιατί ἔγινα ἐγώ αἰτία νά στερηθεῖ ἡ Ἐπαρχία μου τῆς εὐλογίας τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου, τοῦ Πατριάρχου τοῦ Γένους μας κ. κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ. Μετά πιά ἀπό αὐτό συνέταξα σύντομα ἕνα κείμενό μου πρός τόν Πατριάρχη, τό ὁποῖο ἀπέστειλα μέ fax στό Πατριαρχεῖο.

Στό κείμενό μου αὐτό ζητῶ συγγνώμη ἀπό τόν Πατριάρχη μας γιά τήν πικρία πού τοῦ ἐπροξένησα, ἐξηγῶ ὅτι ὑπέγραψα τό κείμενο νομίσας ὅτι θά ὑπογραφεῖ ἀπό πολλούς Ἱεράρχες καί ὄχι μόνο ἀπό τρεῖς καί ἐν τέλει δηλώνω ἐπί λέξει: «Ἡ ἀλήθεια, Παναγιώτατε, εἶναι ὅτι μέ συγκινοῦν καί μέ ἠλεκτρίζουν οἱ ὑπέρ τῆς πίστεως ἀγῶνες καί καταθέτω τόν ἑαυτόν μου μέ τήν μικράν του δύναμιν ὡς στρατιώτην Σας διά τοιούτους ἀγῶνας, πρόθυμον εἰς τά κελεύσματά Σας μέχρι θυσίας. Οὐδέποτε ὅμως θέλω νά φαίνεται ὅτι προπορεύομαι ἐγώ μετ᾿ ἄλλων, δίχα καί ἐν ἀγνοίᾳ τῆς Κεφαλῆς τῶν Ὀρθοδόξων, τῆς Ὑμετέρας, λέγω, Παναγιότητος ἤ τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας μετά τοῦ Προέδρου Αὐτῆς, προσκυνητοῦ μοι καί πολυσεβάστου Ἀρχιεπισκόπου κ. Ἱερωνύμου».

Ἀναπαύθηκα, ὦ Ἱερεῖς, Μοναχοί καί Μοναχές τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως, ἀναπαύθηκα, λέγω, ὅταν ἐπί τέλους ἀπέστειλα τήν ἐπιστολή μου αὐτή πρός τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη μας, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καί ἀνάκληση τῆς τεθείσης ὑπογραφῆς μου στό κείμενο τῶν ὀλίγων συντακτῶν του, μέ τόν τίτλο «Ὁμολογία Πίστεως». Ἡ ἐπιστολή μου αὐτή πρός τόν Πατριάρχη πῆρε ἀπό πάνω μου ὅλο τόν προηγούμενο ἔλεγχο τῆς συνειδήσεώς μου πού σᾶς ἀνέφερα παραπάνω καί χάρηκα, γιατί εἶμαι καί ἐγώ τώρα, μέ τήν ἄρση τῆς ὑπογραφῆς μου, ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἱεράρχες τῆς Ἑλλαδικῆς μας Ἐκκλησίας. Ἀναπαύθηκα πραγματικά καί εἶχα μεγάλη χαρά ἐκείνη τήν ἡμέρα.

Τήν πράξη μου αὐτή τήν γνωστοποίησα καί σέ ἄλλους Πατέρες Ἱεράρχες καί ἔτσι ἔγινε γνωστή στήν Ἑλλαδική μας Ἐκκλησία. Ἡ χαρά μου ὅμως γινόταν ἀκόμη μεγαλύτερη ὅταν ἄκουα τά συγχαρητήρια γιά τήν ἀνάκληση τῆς ὑπογραφῆς μου ἀπό Ἱεράρχες Πατέρες καί εὐλαβεστάτους καί μορφωμένους κληρικούς ἐξ Ἀθηνῶν καί ἀπό ἀλλοῦ, ἀλλά ἡ ἀκόμη μεγαλύτερή μου χαρά ἦταν κατά τήν συνάντησή μου μέ τόν Πατριάρχη στήν Τρίπολη. Τόν εἶδα πολύ χαρούμενο καί εὐνοϊκό ἀπέναντί μου καί ἐξέφρασε μάλιστα καί ἀλλοῦ τήν χαρά του αὐτή γιά τό πρόσωπό μου, γιά τήν ἀνάκληση τῆς ὑπογραφῆς μου ἀπό τό ἐν λόγῳ κείμενο.



Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2012

Μητροπολίτης Γόρτυνος, Ιερεμίας (Παναγιώτης) Φούντας: «Το Corpus Christi είναι ακριβώς περίπτωση Σοδόμων και Γομόρρων»

8 σχόλια:

P. MICHALOPOULOS είπε...

Επιστολή του Μητροπολίτη Πειραιώς στον Μητροπολίτη Γόρτυνος

http://xairete.blogspot.com/2009/10/blog-post_9560.html

Ανώνυμος είπε...

Προκειται περί ανισοροπου και ψυχασθενους.
Ολοι το ομολογούν αυτό όσοι τον γνωρίζουν.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ποιον εκλέγουν λοιπόν για μητροπολίτη κάθε φορά;

http://xairete.blogspot.com/2009/10/blog-post_50.html

Μεγαλοπολίτης είπε...

Δυστυχώς, αυτός είναι ο μητροπολίτης Ιερεμίας. Γνωρίζοντάς τον τα τρία τελευταία χρόνια που μας τον φυτέψανε στη Μεγαλόπολη για μητροπολίτη, σας γνωρίζω ότι αυτή είναι η συμπεριφορά του. Δεν έχω άποψη για την "Ομολογία Πίστεως" αλλά όπως αναφέρει και στο κείμενό του, ζήτησε από τον Πατριάρχη να πραγματοποιήσει, κατά την επικείμενη επίσκεψή του στην Τρίπολη (έγινε προ δεκαημέρου), επίσκεψη στην ιστορική Δημητσάνα όπως του είχαν ζητήσει οι Δημητσνίτες και ο Πατριάρχης αρνήθηκε. Λογικό δεν είναι;
Αυτός είναι ο τρόπος που ενεργεί ο Ιερεμίας. Τη μια μέρα λέει, την επομένη ανακαλεί. Τη μια μέρα φωνάζει και απειλεί και υβρίζει ιερεία, επιτρόπους και απλούς χριστιανούς, την άλλη μέρα μετανιώνει, πηγαίνει και τους ζητάει συγγνώμη (όπως τώρα με τγον πατριάρχη). Πέρσι, κατά την αρχιεπισκοπική εκλογή, υποστηρίζοντας τον Δημητριάδος Ιγνάτιο (λόγω του Καλλινίκου), κατηγορούσε τον Μητροπολίτη Σπάρτης ότι δεν κάνει για Αρχιεπίσκοπος γιατί είναι αμόρφωτος. Αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας ήταν να μην έρθει στη Μεγαλόπολη κατά τον εορτασμό του πολιούχου μας Αγίου Νικολάου ο Σπάρτης Ευστάθιος όπως κάνει ανελλιπώς από το 1980 που έγινε μητροπολίτης (καθώς πριν ήταν ιεροκήρυκας στη Μεγαλόπολη). Λογικό δεν είναι; Είμαι σίγουρος πως του έχει ζητήσει συγγνώμη και όλα μέλι γάλα.
Αυτά κάνει συνέχεια και μετά νομίζει ότι όλα μέλι γάλα.
Τον επηρεάζουν κληρικοί και μοναχές που τον περιστοιχίζουν. Κληρικοί από την περιοχή έφυγαν για άλλες μητροπόλεις και μαζεύονται κληρικοί από τη Μάντρα και αλλού.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

P. MICHALOPOULOS είπε...

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2008 6:35 πμ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:

Ποιον εκλέγουν λοιπόν για μητροπολίτη κάθε φορά;

Κάποιον που μπορεί να ελέγχεται, κάποιον προβληματικό, κάποιον διαπλεκόμενο με συμφέροντα, κάποιον με κουσούρι, κάποιον προβοκάτορα που τον θέλουν ξένες και αντίθεες δυνάμεις, ...

...και στην καλύτερη περίπτωση κάποιον («απλά») με σαλεμένο το νου, που και αυτός μανιπουλάρεται εύκολα!..

Ανάλογα εκλέγουν λοιπόν, και «όπως τους κάτσει» (όχι το άγιο Πνεύμα βέβαια), κάθε φορά.

Κρίμα!!!..

http://xairete.blogspot.com/2008/12/blog-post_9233.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Όταν ήμουν δόκιμο μέλος της ορθόδοξης ιεραποστολικής αδελφότητος «ο Σταυρός» (μετά το στρατιωτικό μου), το 1969 – 1970, εγώ κρατούσα το βιβλιοπωλείο, και η μητέρα μου βοηθούσε στη κουζίνα, μαζί με την κυρία Γιαννούλα την μητέρα του σημερινού μητροπολίτη κ. Φούντα…

Του κ. Φούντα, που ήταν και εκείνος μέλος (νεαρός λαϊκός θεολόγος τότε) στο «Σταυρό» (του π. Αυγουστίνου Καντιώτη).

Στο μικρό διάστημα που η μητέρα μου μπόρεσε να αντέξει στη συνεργασία αυτή, διαπίστωσε τέτοια αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά εκ μέρους της κυρίας αυτής, που σκέφτηκε να την κάνει γνωστή στον π. Αυγουστίνο, αλλά την απέτρεψαν!..

...Την απέτρεψαν, με το σκεπτικό ότι δεν πρέπει να μάθει τίποτε ο π. Αυγουστίνος ούτε κανένας άλλος έξω από την αδελφότητα, διότι αυτό θα έκανε κακό στην καριέρα του γιου της!

Έλεγαν χαρακτηριστικά:

«Ποια θα είναι αύριο η θέση του Παναγιώτη Φούντα, αν τον δείχνουν σαν… γιο μιας κυρίας με τέτοια προβλήματα συμπεριφοράς;»!!!..

P. MICHALOPOULOS είπε...

Μητροπολίτης Γόρτυνος «Ιερεμίας» (Παναγιώτης) Φούντας: Η Ετικέτα μας

http://xairete.blogspot.com/2009/10/blog-post_8909.html

P. MICHALOPOULOS είπε...

Επιστολογράφος:
«Ο Μητροπολίτης Αλεξ/πολεως Άνθιμος, έκανε και πάλι το θαύμα του.»

http://xairete.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4452.html