Το είδαμε και το ακούσαμε κι αυτό το αστείο: Σε «γκαλόπ» της εκπομπής «Παραπληροφόρηση» της τηλεόρασης του “alpha”, και σε ερώτηση «τι σημαίνει ΟΠΑΠ;», η απάντηση ήταν ότι σημαίνει… «Οργανισμός, Παπάδων»!
Στην προηγούμενη δε εκπομπή, στις μεσημεριανές ειδήσεις (του Σαββάτου 11/6/2005), στην κανονική δηλαδή πληροφόρηση, είχαμε δει και το σοβαρό: Τον Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό να καταγγέλλει τους «ιερόσυλους» που έγδυσαν την εικόνα της Παναγίας (από μοναστήρι του Πύργου της Ηλείας), από όλα τα «ανεκτίμητης» (αμύθητης;) άξιας κοσμήματα – τάματα που «φορούσε» η… Παναγία!
Συνδυάζοντας λοιπόν αυτά τα δύο (το αστείο και το σοβαρό), αναρωτιέμαι: Τι «οργανισμός» να είναι στ’ αλήθεια η Εκκλησία μας; Άραγε, οι πραγματικοί και μεγάλοι ιερόσυλοι είναι «πανταλονάδες» (λαϊκοί) και κοινοί κλέφτες; Και ευρίσκονται εκτός Εκκλησίας; Ή μήπως είναι οι ρασοφόροι, αυτοί δηλαδή που καλλιεργούν και ανέχονται αυτήν την ασέβεια και την πρόκληση με τα μη εκποιούμενα τάματα να κρέμονται πάνω στις εικόνες;
Μετά τιμής,
Παναγιώτης Μιχαλόπουλος
(δημοσιεύθηκε στην "μετρό")
Αγαπητέ μου κ. Μιχαλόπουλε,
Σ’ ευχαριστώ δια την αποστολή του από Σάββατο 11-6-2005 ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ σου, εις το οποίο αναφέρεσαι και στην ταπεινότητά μου.
Σ’ αυτό θέλω να σου διευκρινίσω:
Πρώτον, ότι στις δηλώσεις μου βεβαίως κατέκρινα τους ληστές – μπορεί να υπάρξει άλλη θέση της Εκκλησίας μας απ’ αυτήν; - αλλά στηλίτευσα και την Πολιτεία, τους φορείς την κοινωνία και τον εαυτό μου, που δεν ενδιαφερόμεθα όσο πρέπει δια τους πτωχούς και πεινώντας συνανθρώπους μας, ενώ εμείς τρώμε, πίνουμε και γλεντάμε.
Σου στέλνω το δημοσίευμα μιας εκ των τοπικών εφημερίδων, δια το πλήρες κείμενο των δηλώσεών μου, τις οποίες ξαφνικά μου ζήτησαν τα τοπικά Κανάλια και οι Εφημερίδες, και προφορικά τους τις έδωκα.
Και δεύτερον. Τα τάματα των χριστιανών δεν είναι εύκολο να σταματήσουν ούτε να τα εκποιούμε. Διότι το μεν πρώτον έχει χρόνια χρήση και ρίζα στο Λαό, τα οποία μαζί με την αμάθειά του δεν είναι εύκολο να σταματήσει, το δε δεύτερον, διότι οι χριστιανοί θέλουν και απαιτούν τα αφιερώματά τους να παραμένουν εις τις εικόνες να τα βλέπουν, αλλά και διότι δεν είναι τόσον καλόν να εκποιούμε (!) κάθε τόσο τα τάματα του Λαού.
Δια τούτο δεν καταλαβαίνω τη θέση σου: «Άραγε οι πραγματικοί και μεγάλοι ιερόσυλοι είναι “παντελονάδες” και κοινοί κλεφτές; Και ευρίσκονται εκτός Εκκλησίας; Ή μήπως είναι ρασοφόροι που καλλιεργούν και ανέχονται αυτήν την ασέβεια και πρόκληση με τα μη εκποιούμενα τάματα να κρέμονται πάνω στις εικόνες;». Νομίζω ότι είσαι στο σημείο αυτό όχι μόνον υπερβολικός αλλά και άδικος κριτής.
Σου στέλνω ένα σύντομο Σημείωμά μου για τα τάματα από το βιβλίο μου «Πλάνες και η Αλήθεια».
Επί τούτοις διατελώ,
Με θερμές ευχές για σένα και την οικογένειά σου.
+ Ο Ηλείας Γερμανός
Σεβασμιώτατε, ευλογείτε!
Έτσι είναι, όπως τα λέτε: «Δεν ενδιαφερόμεθα όσο πρέπει δια τους πτωχούς και πεινώντας συνανθρώπους μας, ενώ εμείς τρώμε, πίνουμε και γλεντάμε»… Είναι πρόκληση αυτό, Σεβασμιώτατε, όπως πρόκληση είναι και το φαινόμενο με τα τάματα… Και απορώ γιατί μου λέτε ότι είμαι «όχι μόνον υπερβολικός αλλά και άδικος κριτής»! Ο Κριτής, ο Ιησούς, πήρε φραγγέλιο για παρόμοια περίπτωση, και στην τελική κρίση Του έχει ετοιμάσει και μια Κόλαση για τους αμετανόητους «εκκλησιαστικούς», τους ιερόσυλους (όπως αυτούς της εποχής Του αλλά και) όλων των αιώνων. Προσκυνάμε «ξόανα» Σεβασμιώτατε (για να θυμηθούμε και τον μητροπολίτη Ιωαννίνων) όταν αντί για την εικόνα προσκυνάμε όλα τα «ανεκτίμητης αξίας» τάματα (λίρες και κοσμήματα) με τα οποία ήταν πλήρως σκεπασμένη η μορφή της Παναγίας, όπως παραστατικότατα περιέγραψε μπροστά στις κάμερες η γερόντισσα του μοναστηριού όπου έγινε η κλοπή. Και ποιοι ευθύνονται για την ασέβεια αυτή;
Τα κοσμήματα, γενικά, είναι (κατά την Γραφή) αμαρτία να τα φοράνε οι χριστιανές γυναίκες, και πώς ανεχόσαστε (ως Διοικούσα και Ποιμένουσα Εκκλησία) να τα «φοράνε» σαν τάματα οι «πιστοί» σας, στην Παναγία μας; «Οίκος ένοχης» και «οίκος εμπορίου» σου λέει ο άλλος!
Και το ερώτημα παραμένει: Οι παπάδες μας, μόνο την ανέχονται άραγε την κατάσταση αυτή; Ή εφαρμόζουν το… «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» καλλιεργώντας (ακόμα) την κατάσταση αυτή ώστε να έχει «μπεζαχτά» το «μαγαζί» το… «γωνιακό» (!) για να θυμηθούμε και την έκφραση του μακαρίτη Σεραφείμ για την Ελλαδική Εκκλησία, έκφραση («γωνιακό μαγαζί») που την επανέλαβε υιοθετώντας την και ο εν ζωή (;) Αρχιεπίσκοπός μας ο κ. Χριστόδουλος;
Ασπάζομαι με σεβασμό την δεξιά σας,
Παναγιώτης Μιχαλόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου