13. Ὡς πρὸς τὴν «βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Εἴδαμε πιὸ πάνω ὅτι ὁ Αὐγουστίνος καὶ οἱ Παπικοὶ δέχτηκαν τὴν αἵρεση ὅτι στὸ Θεὸ «οὐσία καὶ ἐνέργεια» ταυτίζονται. Συνέπεια τῆς αἵρεσής του αὐτῆς ἦταν νὰ δεχθοῦν ὅτι ἡ ἄκτιστη καὶ πανταχοῦ παροῦσα δόξα, ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι «γινόμενα καὶ ἀπογινόμενα» κτίσματα. Δὲν γνωρίζουν ὅτι ἡ «βασιλεία τῶν οὐρανῶν», ἡ «δόξα» τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἄκτιστη ἐνέργειά Του, τὴν ὁποία βλέπει ὁ πιστὸς ὅταν ἀξιωθεῖ νὰ φτάσει στὴ κατάσταση τοῦ δοξασμοῦ, ἢ θέωσης. Τὸ πόσο σοβαρὴ αἵρεση εἶναι ἡ διδασκαλία αὐτὴ τοῦ Αὐγουστίνου ὅτι «οἱ προφῆται δὲν εἶδαν τὸν ἄκτιστο Λόγο ἐν τῇ ἀκτίστῳ δόξῃ αὐτοῦ, ἀλλὰ μόνον γινόμενα καὶ ἀπογινόμενα κτίσματα», φαίνεται ξεκάθαρα ἀπὸ τὴν πολεμικὴ κατὰ τῆς διδασκαλίας αὐτῆς ἀπὸ τὸν ἅγιο Γρηγόριο Παλαμά, ποὺ ἐπαναλάμβανε ὁ Βαρλαὰμ τὸν 14ο αἰώνα! Εἴδαμε πιὸ πάνω νὰ γίνεται λόγος γιὰ τὴ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ». Τί εἶναι αὐτὴ ἡ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ», ἢ «βασιλεία τῶν οὐρανῶν»; Ἡ Ὀρθοδοξία δέχεται ὅτι ἡ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ» εἶναι ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, τὴν ὁποία βλέπει ὁ πιστὸς ὅταν ἀξιωθεῖ νὰ φτάσει στὴ κατάσταση τοῦ δοξασμοῦ, ἢ θέωσης. Τότε ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ ἀποκτήσει μέθεξη, δηλ. νὰ ἑνωθεῖ μαζί της. Ἡ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ» εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, τὸν ὁποῖο μπορεῖ νὰ ἰδεῖ ὁ ἄνθρωπος, ἂν γίνει καὶ αὐτὸς κατὰ χάρη θεός. Ὁρᾶται ὁ Χριστός, ὄχι στὴν οὐσία Του, ἀλλὰ στὴν ἄκτιστη δόξα Του. Αὐτό, στὴ γλώσσα τῆς θεολογίας λέγεται «Παράδεισος». Ὁ Παράδεισος εἶναι ὁ Χριστός. Ὁ Αὐγουστίνος καὶ οἱ Παπικοὶ δέχονται ὅτι ἡ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ» εἶναι κτιστὴ πραγματικότητα, ὅπως καὶ οἱ «θεοφάνειες» εἶναι κτιστές, εἶναι δηλαδὴ «γινόμενα καὶ ἀπογινόμενα», τὰ ὁποῖα σὲ κάποια στιγμὴ ὁ Θεὸς φέρνει στὴν ὕπαρξη γιὰ νὰ ὁραθοῦν καὶ τὰ ὁποῖα στὴ συνέχεια, ἀφοῦ ὁράθηκαν ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, τὰ ἐξαφανίζει. Ἔτσι, οἱ προφῆτες δὲν εἶδαν τὸν ἄκτιστο Λόγο στὴν ἄκτιστη δόξα, ἀλλὰ μόνο «γινόμενα καὶ ἀπογινόμενα» κτίσματα! Οἱ Δυτικοί, Παπικοὶ καὶ Προτεστάντες, ἐπειδὴ θεωροῦν τὴν «βασιλεία τοῦ Θεοῦ» κτίσμα, τὴν ὀνομάζουν «βασίλειο τοῦ Θεοῦ», δηλ. κράτος τοῦ Θεοῦ, τὴν ὁποία μάλιστα πολλὲς φορὲς ταυτίζουν μὲ τὴν Ἐκκλησία, ἄποψη τὴν ὁποία δέχτηκαν καὶ πολλοὶ δικοί μας, ὑποτιθέμενοι Ὀρθόδοξοι θεολόγοι. Οἱ Παπικοί, στὸ κράτος αὐτὸ τοῦ Θεοῦ ἔχουν δώσει ὅλη τὴν ἐξουσία, σὰν σὲ ἀπόλυτο μονάρχη, στὸν Πάπα, ὁ ὁποῖος γιὰ νὰ ἀσκεῖ αὐτὴ τὴν ἐξουσία θέσπισε τὸ 1870 τὰ δόγματα τοῦ «Πρωτείου» του καὶ τοῦ «ἀλαθήτου» του! Ἑπομένως, γιὰ τοὺς Παπικοὺς καὶ ὁ Παράδεισος εἶναι κτιστός. Ἡ Κόλαση, γιὰ τοὺς Ὀρθοδόξους εἶναι ἐπίσης ἄκτιστη ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ. Εἶναι καὶ αὐτὴ ὁ Χριστός. Ἡ διαφορά της μὲ τὸν Παράδεισο εἶναι τὸ ὅτι κατʼ ἐκείνην τὴν ἡμέρα τῆς Κρίσεως, ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, εἴτε τὸ θέλουμε, εἴτε ὄχι, θὰ συναντηθοῦμε μὲ τὸν Χριστὸ καὶ θὰ δοῦμε τὴν θεία δόξα Του. Καὶ ὅσοι θεράπευσαν τὸ «πεπτωκὸς μέρος τῆς ψυχῆς» τους, δηλ. τὸν νοῦ τους, θὰ ἰδοῦν τὸν Χριστό, ὡς φῶς καὶ ζωή, καὶ θὰ ἔχουν μέθεξη μαζί Του, πρᾶγμα τὸ ὁποῖο εἶναι ἡ «βασιλεία τῶν οὐρανῶν», ἢ ὁ Παράδεισος! Ἀντίθετα, οἱ ἀθεράπευτοι, οἱ ἀμετανόητοι, θὰ ἰδοῦν τὸ Χριστὸ «ὡς πῦρ καταναλίσκον» ποὺ καίει! Αὐτὸ εἶναι ἡ Κόλαση. Εἶναι καὶ αὐτὴ ἄκτιστη, εἶναι ὁ Χριστός, ὅπως καὶ ὁ Παράδεισος, μὲ τὴ διαφορὰ ὅτι οἱ κολασμένοι δὲν θὰ ἔχουν μέθεξη μὲ τὸ Χριστό. Οἱ Παπικοὶ κηρύττουν ὅτι καὶ ἡ Κόλαση εἶναι κτιστή, ὅτι τὸ «πῦρ» της, οἱ «φωτιές» της εἶναι κτιστές, δηλ. ὑλικές. Ἡ κακοδοξία αὐτὴ γέννησε τὴν ἀντίληψη ὅτι κόλαση εἶναι τὰ «καζάνια» στὰ ὁποῖα θὰ βράζουν μὲ φωτιὲς οἱ κολασμένοι! Ἐπίσης, οἱ Παπικοὶ πιστεύουν ὅτι ὁ Παράδεισος καὶ ἡ Κόλαση ἔχουν τοπικὸ χαρακτήρα, ὑπὸ τὴν ἔννοια ὅτι Παράδεισος εἶναι ὅπου εἶναι ὁ Χριστὸς καὶ Κόλαση εἶναι ὅπου δὲν εἶναι ὁ Χριστός. Οὔτε αὐτὸ ὅμως εἶναι σωστό. Γιατί Ὁ Θεὸς εἶναι «πανταχοῦ παρών». Εἶναι καὶ στὴν Κόλαση, ἀφοῦ ἄλλωστε Παράδεισος καὶ Κόλαση εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. Παράδεισος γιὰ τοὺς σε σωσμένους καὶ Κόλαση γιὰ τοὺς κολασμένους.
Σχόλιο Ιστολογίου:
Λέει ο κ. θεολόγος: Ἡ «βασιλεία τοῦ Θεοῦ» εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, τὸν ὁποῖο μπορεῖ νὰ ἰδεῖ ὁ ἄνθρωπος, ἂν γίνει καὶ αὐτὸς κατὰ χάρη θεός. Ὁρᾶται ὁ Χριστός, ὄχι στὴν οὐσία Του, ἀλλὰ στὴν ἄκτιστη δόξα Του. Αὐτό, στὴ γλώσσα τῆς θεολογίας λέγεται «Παράδεισος».Παρατήρηση Ιστολογίου: Δηλαδή; Πώς θα τον δούμε τον... "παράδεισο-Χριστό"; Χωρίς μάτια θα τον δούμε; Και εκείνος μόνο πνεύμα θα είναι; Δεν θα έχει το αναστημένο σώμα του; Ούτε κι εμείς θα έχουμε σώμα; Αν είναι να είμαστε... φαντάσματα, τότε για πια ανάσταση νεκρών κάνουμε λόγο στο Σύμβολο της Πίστεως;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου