Βερολίνο και Παρίσι πιέζουν για να αγοράσουμε αυτοκίνητα, όπως, φυσικά, πιέζουν –σε υψηλότερο επίπεδο- για να αγοράσουμε μαχητικά 4ης γενιάς, φρεγάτες και άρματα.
Εάν, όμως, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι θέλουν να αγοράζουμε αυτοκίνητα (κάτι που θα προκαλέσει σημαντική κινητικότητα χρήματος στην εσωτερική αγορά) και να μην κλείσουν εργοστάσια, πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να συνδράμουν. Γιατί η απόσυρση θα προκαλέσει αύξηση του ελλείμματος.
Δεν γίνεται, λοιπόν, και η πίτα ολάκερη και ο σκύλος χορτάτος.
Πιθανολογώ πως σε μία Ευρώπη που υπακούει, πλέον, στο σύνθημα «ο σώζων εαυτόν σωθήτω», εάν ο Παπαθανασίου το χειριστεί καλά, το παζάρι θα καταλήξει θετικά.
Όλα αυτά, βεβαίως, συνιστούν διαχείριση σε καιρούς χαλεπούς και περιστάσεις έκτακτες. Διότι, υπό κανονικές συνθήκες, μια σοβαρή χώρα δεν πρέπει να εξαρτά τη φιλική αντιμετώπιση των εταίρων της από το πόσα SUV ή πόσα υβριδικά θα αγοράσει. Από την άλλη, όμως, καλό είναι να κοιτάζουμε και το συμφέρον μας. Διότι, παλαιότερα, και αεροσκάφη και αυτοκίνητα αγοράζαμε από φίλους και συμμάχους αλλά τα «χαστούκια» στα εθνικά μας θέματα τα τρώγαμε…
Σεραφείμ Κοτρώτσος. Ελεύθερος Τύπος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου