Πρωτοδίκως η κατηγορουμένη είχε καταδικαστεί σε ποινή κάθειρξης 15 ετών καθώς το δικαστήριο είχε κρίνει ανάρμοστη την συμπεριφορά του αρχιμανδρίτη, στοιχείο που λειτούργησε αρχικά ως ελαφρυντικό για την Γιαννακοπούλου.
(www.skai.gr. 25/11/2003)
«Πρωινό της 22ας Ιουλίου του 1997. Ο ήλιος καίει το τσιμέντο των πολυκατοικιών της Νέας Σμύρνης. Είναι ακόμα νωρίς, μόλις 10.00, αλλά ο καύσωνας έχει αρχίσει για τα καλά. Μια περίεργη γυναίκα που οδηγεί ένα σκούρο μπλε Sουzοuκι παρκάρει ανάποδα στον μονόδρομο της οδού Φιλαδέλφειας. Κατεβαίνει από το αυτοκίνητο και στήνεται έξω από το νούμερο 8. Φοράει μαύρα δερμάτινα ρούχα, γυαλιά ηλίου, περούκα, ένα καπελάκι και κρατάει μια τσάντα φουσκωμένη στη μια της άκρη. Στις 10.30 ακριβώς οι μηχανικοί του διπλανού συνεργείου δεν αργούν να καταλάβουν ότι η παράξενη γυναίκα δεν είχε ραντεβού με κανέναν, αλλά είχε πάει εκεί για να σκοτώσει. Ακούγονται οκτώ πυροβολισμοί. Ο αρχιμανδρίτης Άνθιμος Ελευθεριάδης σωριάζεται νεκρός στην άσφαλτο τη στιγμή που πάει να πατήσει το ένα του πόδι στο μαύρο τζιπ. Η γυναίκα που κρύβει το πιστόλι των 7.65 στην τσάντα της και το βάζει στα πόδια είναι 42 ετών και λέγεται Αικατερίνη Γιαννακοπούλου. Κάτοικος στην οδό Κέκροπος 43, στην Καλλιθέα. Όταν αργότερα συλλαμβάνεται και ομολογεί τη δολοφονία, η κοινή γνώμη αντιλαμβάνεται ότι μια συνηθισμένη γυναίκα της διπλανής πόρτας πάτησε την κόκκινη γραμμή, ξεπέρασε το όριο και πνίγηκε στο πάθος και στην αδυναμία της.»
Δώδεκα χρόνια πίσω μας πήγε ο κ. Στέφανος Χίος με το ρεπορτάζ του (χτες 10/2/2009) στην Εσπρέσο, για αυτό το «έγκλημα πάθους» από μια 42χρονη γυναίκα που έφτασε στο φόνο του… «επίγειου θεού της», όπως είχε αποκαλέσει τον ρασοφόρο 60χρονο εραστή της - η Γιαννακοπούλου - στο ακροατήριο, ενώπιον του εμβρόντητου συζύγου της.
Η επικαιρότητα, έγκειται στο ότι υπάρχουν φήμες ότι θα της δοθεί χάρη και έτσι ίσως να αποφυλακιστεί…
Χάρη, διότι ο άνθρωπος που σκότωσε ήταν ο εξομολόγος της (στην Παναγίτσα, στο Παλαιό Φάληρο), ήταν ο άνθρωπος που του έδινε τα χρήματα της (έτσι δεν είναι κ. Χίο;) και που άρχισε ερωτικές σχέσεις μαζί της, αλλά μετά την περιφρονούσε (αν θυμάμαι καλά).
Η επικαιρότητα, έγκειται ακόμα και στο ότι ο αδελφός του αρχιμανδρίτη (58χρονος επιχειρηματίας) αντέδρασε έντονα στη φήμη για αποφυλάκιση:
«Δεν θα το επιτρέψω ποτέ», «θέλω να σαπίσει στη φυλακή», είπε στον κ. Χίο, με θολωμένο μάτι…
...«κοιτάζοντας στον τοίχο του σπιτιού του τη φωτογραφία του μακαρίτη που ετοιμαζόταν να γίνει δεσπότης»!!!..
Να προσθέσω: Και άξιος δεσπότης μάλιστα, αφού σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο αδελφός του σκοτωμένου αρχιμανδρίτη είπε χτες στον κ. Χίο, και τα εξής:
«Ο αδελφός μου δεν ήταν αδερφή, ήταν άντρας. Αλλά οπωσδήποτε κάθε άνθρωπος έχει αδυναμίες.»
Στην εκδίκαση της υπόθεσης της Κάτιας Γιαννακοπούλου, δεν έχει ληφθεί υπ’ όψιν ότι είναι μια κλασσική περίπτωση σεξουαλικής παρενόχλησης. Η δράστης, θρησκόληπτη νοικοκυρά, με προσωπικά προβλήματα, βρισκόμενη σε αδιέξοδο αναζητά καταφύγιο στην εκκλησία. Το θύμα, αρχιμανδρίτης, ψηλά στην ιεραρχία της εκκλησίας παίζει το ρόλο του πνευματικού πατέρα. Στη μεταξύ τους σχέση που δημιουργείται στο χώρο κάποιου ναού, ο αρχιμανδρίτης έχει κυρίαρχη θέση την οποία και εκμεταλλεύεται.
Η Κάτια Γιαννακοπούλου έπεσε θύμα συναισθηματικής, ερωτικής και σεξουαλικής εκμετάλλευσης.
Ακόμα και οικονομικά την εκμεταλλευόταν ο καπάτσος ιερέας. Φημολογείται ότι της είχε φάει περί τα 27 εκατομμύρια δραχμές.
Ο όρος «ανάρμοστη συμπεριφορά του θύματος» που είχε χρησιμοποιηθεί πρωτόδικα για να περιγράψει το ελαφρυντικό της Κάτιας, είναι πολύ ήπιος και δεν περιγράφει σωστά τη βαρύτητα της κατάστασης.
Μιλάμε για σεξουαλική παρενόχληση, κάτι σα βιασμό δηλαδή.
Να συμπληρώσω ότι η δίκη της Κάτιας Γιαννακοπούλου είναι μια κλασσική δίκη υπόθεσης σεξουαλικής παρενόχλησης και η ελληνική δικαιοσύνη (επέβαλε ισόβια) φάνηκε πολύ κατώτερη των περιστάσεων.
Επίσης, τώρα που αποκαλύφθηκαν οι διασυνδέσεις ιερέων με δικαστικούς λειτουργούς, και μάθαμε όλοι πως δίκαζαν τα δικαστήρια τις υποθέσεις που αφορούσαν σε παπάδες, μπορούμε να καταλάβουμε πόσο δίκαιη ήταν η δίκη της Κάτιας Γιαννακοπούλου.
Το ΕΠΣΕ και οι γυναικείες οργανώσεις τι λένε γι’ αυτά;
(Αthens.indymedia.org.Wednesday February 23 2005)
(ΤΑ ΝΕΑ. 29 Ιουλίου 1997)
Ισόβια στην Κ. Γιαννακοπούλου
«Ολα ξεκίνησαν από την εξομολόγηση»
H KAΘHMEPINH. 9/11/2001
ΣΧΕΤΙΚΟ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου