Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2009

ΑΡΧΕΙΟ: Δεν σε ενοχλεί η ασέβεια , να... «πετάει» ο παπάς τον σταυρό στη θάλασσα;

o YANNIS εγραψε:
Όποιος δεν έχει πάει να δει πως βγαίνει το Άγιο Φως, εκφράζει την κακή του διάθεση. Επειδή υπάρχει και άλλο επαναλαμβανόμενο γεγονός, θαύμα και αυτό, που μόνο η Ορθοδοξία έχει τη δυνατότητα να κηρύττει παγκοσμίως. Εννοώ τον Αγιασμό των Φώτων, που το αγιασμένο νερό παραμένει καθαρό για χρόνια χωρίς δυσωδία!! Μάλιστα πριν 25 χρόνια έκανα το πείραμα με ένα άπιστο.. και μέχρι σήμερα παραμένει ατόφιο στη βιβλιοθήκη μου.
Είναι τι ίδιο Θαύμα με το Φως.! Γιατί δεν μιλάει κανείς; Μήπως και αυτό το αμφισβητούν κάποιοι; Μπορεί να τελέσει Ορθόδοξο αγιασμό, ο Καθολικός, Προτεστάντης, Μουσουλμάνος, Βουδιστής κλπ. κληρικός; Γιατί μόνο όποιος πιστεύει σε Τριαδικό Θεό, μπορεί να κάνει τέτοια σημεία. Επί τη ευκαιρία οι Καθολικοί βάζουν αλάτι στον αγιασμό, δεν τον πίνουν, και απλά ραντίζονται...


2. Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2008 11:45 μμ
ο Forum EPISKEPTHS έγραψε:

Γεια σου, αγαπητέ Γιάννη! :-)

Θα ήθελα να παρατηρήσω σχετικά με τον αγιασμό που λες, ότι ο ιερέας δεν επικαλείται να κατέλθει εξ' ουρανού κάποιο ειδικό ύδωρ, αγιασμένο, αλλά αγιάζει αυτό που έχει μπροστά του. Έτσι δεν είναι; «Αγίασε, το ύδωρ τούτο», λέει στην σχετική ευχή. Αν κάνω λάθος, σε παρακαλώ να με διορθώσεις.
Το ίδιο συμβαίνει και με την προσευχή του πατριάρχη στον τάφο του Χριστού: Δεν γίνεται καμιά επίκληση για να κατεβεί κάποιο φως από τον ουρανό. Σωστά;

Και στην περίπτωση του φωτός, δεν έχουμε κανένα θαύμα επομένως, αφού ο πατριάρχης ανάβει τα κεριά από το καντήλι που είναι στον τάφο του Χριστού, αλλά ούτε και με τον αγιασμό έχουμε κανένα θαύμα, διότι νερό ήταν και νερό παρέμεινε! Αμφιβάλεις;

Μην ξεχνάς ότι και τη θάλασσα «αγιάζουμε», όπως στο λιμάνι του Πειραιά, δεν ξέρω όμως αν μετά από αυτό θα τολμούσε ο μητροπολίτης να πιει λίγο από το «αγιασμένο» αυτό θαλασσινό νερό του λιμανιού, το οποίο εξακολουθεί να είναι μέχρι αηδίας (σωστό βοθρόλυμα) μολυσμένο!
Μην ξεχνάς ότι έχουμε και περιπτώσεις που έχουν πνιγεί και βουτηχτές κατά την διάρκεια τέτοιας τελετής. Πώς το ερμηνεύεις αυτό;

Και με την ευκαιρία θα ήθελα να σε ρωτήσω:

1. Δεν σε ενοχλεί αισθητικά αυτό το έθιμο (με μια ιερή τελετή υποτίθεται), δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ αυτή η σχετική γύμνια με τους βουτηχτές;

2. Ακόμα πιο πολύ, δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ (η ασέβεια κατ' εμέ), το να... «πετάει» ο παπάς τον σταυρό στη θάλασσα;

Και μια και το έφερε η κουβέντα, θα ήθελα να σε ρωτήσω: Ποια η διαφορά (σε ποιότητα, και σε αξία, ας πούμε), μεταξύ του «μικρού αγιασμού» (που τελείται κάθε πρώτη του μήνα, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις), και του «μεγάλου αγιασμού» που τελείται κάθε χρόνο στην μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης; Ξέρεις;
Συμφωνείς με αυτούς (τους βλάσφημους και ανόητους) που λένε ότι ο «μεγάλος αγιασμός» είναι κάτι σαν... την θεία μετάληψη;

Κάτι τέτοιο ξεστόμισε πέρσι τέτοια μέρα ο Χριστόδουλος στη Χαλκίδα, και καλούσε τους πιστούς να πιουν από αυτόν τον «μεγάλο» αγιασμό, για να γιατρευτούν (έτσι μαγικά) από οποιαδήποτε αρρώστια και αν έχουν, και να τον φυλάξουν για ώρα μεγάλης ανάγκης!!! Αυτός το έκανε;
Τα είδες μετά τα χαΐρια του, ε;

Αυτά τα λίγα είχα, προς το παρόν να σου γράψω, και ελπίζω να τα ξαναπούμε.

Χαίρε! :-)

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

EFOSON EHOME VRI APO TOUS GONIS MAS TOUS DIDASKALOUS MAS, TOUS KATIHITAS MAS AFTIN TIN OREA TELETI TOU AGIAZMOU,
DEN INE KE KAKO, NA TIN EHOME STO SPITI MAS???
ALA TO NA PISTEVI KANIS.
EAN DEN PISTEVIS, OSO AGIAZMO, KE EAN PERNIS APO TIN EKKLISIA,
OSES PROSEFHES, KE EAN KANIS???
OSO AGIAZMO, KE RIHNIS STON AROSTO,
DEN GINETE TIPOTA.
PREPI NA PISTEVI KANIS, STON TRIADIKO MAS THEO.
YIATI I PISTIS SOZI.
EVGENIA

P. MICHALOPOULOS είπε...

Και με την ευκαιρία θα ήθελα να σε ρωτήσω:

1. Δεν σε ενοχλεί αισθητικά αυτό το έθιμο (με μια ιερή τελετή υποτίθεται), δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ αυτή η σχετική γύμνια με τους βουτηχτές;

2. Ακόμα πιο πολύ, δεν σε ενοχλεί ΚΑΙ (η ασέβεια κατ' εμέ), το να... «πετάει» ο παπάς τον σταυρό στη θάλασσα;

Και μια και το έφερε η κουβέντα, θα ήθελα να σε ρωτήσω: Ποια η διαφορά (σε ποιότητα, και σε αξία, ας πούμε), μεταξύ του «μικρού αγιασμού» (που τελείται κάθε πρώτη του μήνα, αλλά και σε άλλες περιπτώσεις), και του «μεγάλου αγιασμού» που τελείται κάθε χρόνο στην μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης; Ξέρεις;
Συμφωνείς με αυτούς (τους βλάσφημους και ανόητους) που λένε ότι ο «μεγάλος αγιασμός» είναι κάτι σαν... την θεία μετάληψη;

Κάτι τέτοιο ξεστόμισε πέρσι τέτοια μέρα ο Χριστόδουλος στη Χαλκίδα, και καλούσε τους πιστούς να πιουν από αυτόν τον «μεγάλο» αγιασμό, για να γιατρευτούν (έτσι μαγικά) από οποιαδήποτε αρρώστια και αν έχουν, και να τον φυλάξουν για ώρα μεγάλης ανάγκης!!! Αυτός το έκανε;
Τα είδες μετά τα χαΐρια του, ε;

Αυτά τα λίγα είχα, προς το παρόν να σου γράψω, και ελπίζω να τα ξαναπούμε.

Χαίρε! :-)

Ανώνυμος είπε...

ke vevea me enohli.
i gdimia.
ke poson malon, eho akousi, ke kopelies tora arhisan na voutoun.
mporoun kalista, ean theloun na tirisoun to ethimo, pio efprepizmena dimenoi. pou pane? stin thalassa yia mpanio????
oso yia ton agiazmo??
den simfono ke ego, oti o megalos agiazmos, ine san thia kinonia.
ke edo to akousa, to ipe, o papas.
ala ke aftoi, ine plisi egefalou, apo alous pio megalous.......
ti na pi kanis??
ola ehoun halasi,
ola ehoun alaksi.
ala opos sas ipa ke se alo email mou,
enas koukos den ferni tin aniksi...
prepi olos o orthodoksos kozmos na ksipnisi.....
evgenia

P. MICHALOPOULOS είπε...

Ποιος είναι ο κούκος;

Από ό,τι ξέρω, έχετε αμέτρητες γνωριμίες. Έχετε και μέηλ επικοινωνία με αμέτρητους, επίσης ανθρώπους σε όλον τον κόσμο!

Μη ντρέπεστε λοιπόν… για τον ένα τον «κούκο» - τον φίλο σας τον Παναγιώτη - και κάνετε επιτέλους γνωστά σε όλους αυτούς με τους οποίους καθημερινά επικοινωνείτε (η ΟΟΔΕ εξαιρείται) όλα τα - σχετικά με αυτήν την «άνοιξη» - θέματα που συζητάμε εδώ, ώστε οι κούκοι να γίνουμε πολλοί...

stavroula είπε...

Prospa8oume na feroume k allous
koukous gia thn anoi3h...
Sta Xairetismata hmoun polu
en8ousiasmenh...otan omws kapoioi apofashsan na ta kleisoun eniwsa
poso upokrites mporei na ginoun
merikoi...Fimwnoun thn alh8eia k
prokaloun m enan anadro k gleiwdes tropo.
Gi auto to "XAIRETAI" to fernw k
sto profil mou!

Σ είπε...

Γεια σας, θα ήθελα να εκφράσω μία απορία μου, που μου δημιουργήθηκε καθώς διάβαζα την ανάρτηση αυτή από εδώ:
http://xairete.blogspot.gr/2012/09/blog-post_7433.html

Βγαίνει από το θέμα αλλά δεν μπορώ να καταλάβω κάτι.

Εφόσον προσπαθούμε με τη βοήθειά Του να αγιάζουμε τις δραστηριότητές μας (και τη ζωή μας σ'αυτόν τον κόσμο), δεν μπορούμε να εργαστούμε για την αλλαγή του περιβάλλοντος ;

Εδώ και πάρα πολύ καιρό, πολύς λόγος γίνεται για τη μόλυνση του περιβάλλοντος, από κάθε είδους ανθρώπινη δραστηριότητα (είτε βιομηχανίες, είτε πυρηνικά, είτε οτιδήποτε). Γίνετε μάλιστα με τέτοιο τρόπο που στην ουσία έχει τη ρητορική της "συλλογικής ευθύνης" είτε ρυπαίνεις, είτε όχι, πράγμα που προσωπικά το θεωρώ στείρο αφού στοχοποιούνται 6 δις άνθρωποι και παραβλέπονται οι "μεγάλοι παίκτες", πχ τα εργοστάσια.

Δεν θα μπορούσε ένας Χριστιανικός κόσμος, μία θάλασσα πίστης (αληθινής), να ζητήσει από το Θεό τη χάρη Του ώστε να εξαλειφθεί η μόλυνση είτε όπως αυτή στη θάλασσα του Πειραιά είτε ατμοσφαιρική;

Ξεφεύγω από το θέμα και πολυλογώ αλλά αναρωτιέμαι: αυτό που λέω είναι τόσο προκλητικό όσο το "κατέβα από το Σταυρό για να πιστέψουμε" ή εφικτό όπως έχουν δείξει πολλά παραδείγματα όπου η πίστη των ανθρώπων κάνει τα "αδύνατα για τους ανθρώπους, δυνατά από το Θεό" ;

και αν είναι εφικτό, γιατί η Εκκλησία δεν κατευθύνεται προς τα εκεί αλλά ακολουθεί την επικρατούσα ρητορική στο θέμα;

P. MICHALOPOULOS είπε...

Μα εμείς (η Εκκλησία του κώλου) έχουμε τον λεγόμενο «πράσινο πατριάρχη», που ασχολείται με το περιβάλλον.
Και όπως ο άλλος φίλαρχος, ο πατριάρχης Ιεροσολύμων προσεύχεται και κατεβάζει άγια φώτα κάθε Πάσχα, έτσι κι αυτός, ο τούρκος ο Βαρθολομαίος.

Αυτός, λοιπόν, ο «πράσινος» που λέγαμε, κάνει κοινές προσευχές με τους πιο απίθανους τύπους διαφόρων θρησκειών και αιρέσεων, και με μάγους ακόμα, προσευχές για το περιβάλλον, ώστε αν δεν τους ακούσει ο θεός, να τους ακούσει (το πιο σίγουρο) ο διάβολος…
Αυτός που σαν φίδι είχε από την αρχή της δημιουργίας βάλει την ουρά του στις σχέσεις θεού και πρωτόπλαστων με αποτέλεσμα να χάσουν οι τελευταίοι τον Παράδεισο, να αγριέψει όλη η πλάση…

Όσο λοιπόν ο κόσμος αυτός, όλος, κείται εν τω Πονηρώ… το κακό θα χειροτερεύει συνεχώς, μέχρι την συντέλεια, μέχρι τότε που δεν θα μείνει τίποτε από αυτόν τον κόσμο!..

Σ είπε...

σας ευχαριστώ για την απάντηση!

P. MICHALOPOULOS είπε...

:D