Τετάρτη, 26 Ιουλίου 2017
Οπαδός της κιναιδικής βουδιστικής λατρείας (κεριά, λιβάνια, καντήλια, κλπ)… Αλλά και χρήστης του βουντού, ο άγιος Δημήτριος Θεσσαλονίκης; Εμφανίστηκε λέει επανειλημμένα στον καντηλανάφτη του ναού του, εκεί που είναι το λείψανο του, και του είπε -αγριεμένος, να μη σβήνει πρόωρα τα κεριά (αυτά τα βουδιστικά) αλλά να τα αφήνει να καίγονται μαζί με τις αμαρτίες αυτών που τα ανάβουν! Βουντού!
Ο εκλεκτός συνεργάτης μας, είπε...
Πολυέλαιος (πολύ έλαιον) κι όχι πολυέλεος (πολύ έλεος).
Πριν από λίγες δεκαετίες οι Ναοί φωτιζόταν με πολυελαίους με κεριά ή με κανδήλια. Επίσης, ανάβοντας το κερί του στα μανουάλια, αλλά τότε εντός των Ναών, το εκκλησίασμα συμμετείχε στον φωτισμό του Ναού. Η αποστολή των κεριών και των λαμπάδων ήταν ο φωτισμός του ναού όπως οι λαμπάδες που φώτιζαν τις λατρευτικές συνάξεις των πιστών της πρώτης αυθεντικής Εκκλησίας, όπως διαβάζουμε στις Πράξεις, τότε με τον Εύτυχο (που πιθανώς ζαλίστηκε από το μονοξείδιο ή διοξείδιο του άνθρακα των λαμπάδων).
Εἀν, όταν καίγεται το κερί ή το λαδάκι στο καντηλάκι, καίγονταν οι αμαρτίες και εάν αυτό συμβολίζει το κερί και το καντήλι (πολύ έλεος) γιατί καταργήθηκαν τα "τόσο συμβολικά" κεριά και τα καντήλια με το ελαιόλαδο στους πολυελαίους των εκκλησιών και έχουν αντικατασταθεί με ηλεκτρικές λάμπες;
Και τίθεται το κρίσιμο ερώτημα:
Γιατί ενώ για λόγους πρακτικούς και υγείας (καρκινογόνες αναθυμιάσεις από την καύση παραφίνης, επιβάρυνση της ατμόσφαιρας και πιθανή δηλητηρίαση ("μαστούρα") από μονοξείδιο ή διοξείδιο του άνθρακα σε συνδυασμό με την ατελή καύση των κάρβουνων και τους καπνούς από το θυμίαμα, κίνδυνος πυρκαϊάς και πυρολατρικών εκτροπών) καταργήθηκαν τα κεριά και τα καντήλια στους πολυελαίους των ναών και πλέον οι ηλεκτρικές λάμπες στους πολυελαίους και σε κάποια μανουάλια φωτίζουν τους ναούς, γιατί άραγε, στα μανουάλια που ανάβει το εκκλησίασμα το κεράκι του, συνεχίζεται και διδάσκεται ως δήθεν υποχρεωτική πράξις ευλαβείας, να ανάβεται το "κεράκι" των πιστών και δη το κερί παραφίνης, το επιβλαβές, που ρυπαίνει την ατμόσφαιρα;
Το ερώτημα εντείνεται διότι πλέον, τα μανουάλια είναι τοποθετημένα έξω από τους Ναούς (εκτοπίστηκαν στον πρόναο) συνεπώς καταργήθηκε ο αρχικός και μοναδικός ουσιαστικός σκοπός τους (να φωτίζουν τον Ναὀ με προσφορά των πιστών σε κεριά).
Ούτε οι αμαρτίες καίγονται με το κερί, ούτε είναι αναγκαίο να ανάβουμε κάθε Κυριακή κερί διότι δήθεν... συμβολίζει το λιώσιμο των αμαρτιών μας. Στο κάτω κάτω για τον συμβολισμό δεν είναι απαραίτητο το επιβλαβές για την ατμόσφαιρα άναμμα κεριού, όλοι γνωρίζουμε πώς καίγεται.
Ακατανόητον λοιπόν πνευματικώς.
Εάν επιμείνω να κατανοήσω τον λόγο που "διδάσκεται" ως δήθεν Ορθόδοξη πράξη ότι είναι "υποχρεωτική" πράξις ευσεβείας να ανάψεις κεράκι πριν να εισέλθεις στον Ναό για να εκκλησιαστείς, η μοναδική απάντηση που δίνω, είναι ... το παγκάρι!
Θρησκεία που εξυπηρετεί το παγκάρι, τους τύπους, σε βάρος της υγιαίνουσας διδασκαλίας.
Όχι ότι βλάπτει αυτό καθαυτό το άναμμα του κεριού με το κέρμα ή το χαρτονόμισμα στο παγκάρι, όπως δεν θα έβλαπτε να πραγματοποιείται και η περιτομή στους εθνικούς, αλλά ο Απ. Παύλος δεν την επέτρεψε και μάλιστα με αποφασιστικότητα διότι η μια υποχώρηση στην Πίστι φέρνει την άλλη και η ουσία αντικαθίσταται από τους τύπους.
Αυταπατώμαστε ότι εκπληρώνουμε τα "θρησκευτικά μας καθήκοντα" ανάβοντας ένα κεράκι και πραγματοποιώντας μια λειψανοπροσκύνηση.
Αντί Θεό θα καταντήσουμε να προσκυνήσουμε τα κάστανα και τα πασούμια και ο σκοπός "που θα αγιάζει τα μέσα" θα είναι τα έσοδα.
Αν, υποθετικά, επιτρεπόταν μεν το άναμμα κεριού στον πρόναο ή ναό, αλλά με τον όρο ότι το κερί θα το έφερνε ο καθένας πιστός από το σπίτι του και θα καιγόταν μέχρι το τέλος του, δηλαδή εάν απαγορευόταν αυστηρά η πώληση κεριών από τους Ναούς, έχω τη διαίσθηση ότι σε μερικές εβδομάδες θα είχαν καταργηθεί τα κεριά στα μανουάλια ως ρυπογόνα και ανθυγιεινά, όπως καταργήθηκαν στους πολυελαίους, όπως καταργήθηκαν αυτονόητα, τα λυχνάρια και οι λάμπες πετρελαίου μετά τον ηλεκτροφωτισμό.
(26 Ιουλίου 2017 - 7:44 μ.μ.)
https://xairete.blogspot.gr/2017/07/blog-post_77.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου