Δευτέρα 26 Μαρτίου 2018

ΣΧΟΛΙΟ: Panagiotis Michalopoulos, προς την φίλη του κ. Κατερίνα Ευθυμίου… «Και ξέρετε τι γελοιοποίηση του μυστηρίου του ευαγγελισμού έχει προκαλέσει αυτή η αυθαιρεσία. Ότι τάχα η Μαριάμ μύρισε τον κρίνο, και έτσι συνέλαβε τον Ιησού! Και βέβαια, τα εκκλησιαστικά μας κείμενα δεν λένε κάτι τέτοιο.»

ΔΙΑΒΑΖΩ:
Κατερίνα Ευθυμίου
17 ώρες πριν
Ο κρίνος της Παναγίας, ( Lilium candidum ) για τη χριστιανική θρησκεία είναι άνθος ιερό. Αντιπροσωπεύει τη θεία πρόνοια και την άδολη, ακέραια, έντιμη, ειλικρινή πίστη.
Η λευκότητά του συμβολίζει την αγνότητα, την καθαρότητα, την ειρήνη, την ανάσταση. Το σχήμα του εκφράζει την καρπερότητα, τη γονιμότητα. Το στέλεχός του συμβολίζει το θείο πνεύμα. Τα φύλλα του συμβολίζουν την ταπεινότητα, την ταπεινοφροσύνη.
ΣΧΟΛΙΑ:
Panagiotis Michalopoulos 

ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΛΕΕΙ ΑΥΤΑ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΡΙΝΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ; 
Κατερίνα Ευθυμίου 
Η παράδοσή μας κ. Μιχαλόπουλε. 
Καλό βράδυ. 
Panagiotis Michalopoulos 
Καλό βράδυ, Κατερίνα!
Ήθελα να πω, ποια είναι η πηγή σου. 

Εσύ, από πού το αντέγραψες αυτό το κείμενο.
Κατερίνα Ευθυμίου
Καλημέρα κ. Μιχαλόπουλε. 
Υπάρχουν πολλές πηγές που αναφέρονται στην ιδιότητα του κρίνου. 
Τα εκκλησιαστικά μας κείμενα, η λαϊκή μας παράδοση, η λαογραφία μας και αρκετά βιβλία που αναλύουν την ιστορία και το συμβολισμό του κάθε λουλουδιού. 
Το λευκό χρώμα ανέκαθεν συμβόλιζε την αγνότητα ακόμη και από τα αρχαία χρόνια και έχουν ξεχωριστή σημασία σε όλες τις θρησκείες. 
Ο κρίνος έχει συνδεθεί με την Παναγία, όπως και η παπαρούνα με τα πάθη του Χριστού, και στα αρχαία χρόνια με τη θεά Δήμητρα. 
Υπάρχει ένα βιβλίο που αναφέρεται στους συμβολισμούς και στην ιστορία του κάθε λουλουδιού είναι του Γιώργου Σφήκα: Αγριολούλουδα της Ελλάδας. 
Καλή συνέχεια και καλή εβδομάδα!!! 
Panagiotis Michalopoulos 
Καλημέρα και σε εσένα, αγαπητή Κατερίνα! 
Και καλή εβδομάδα!
Panagiotis Michalopoulos 

Αλλά το θέμα μας δεν είναι οι ιδιότητες των λουλουδιών, αν ο βασιλικός για παράδειγμα κάνει για τον αγιασμό (τότε έχουμε βασιλικά -στα Θεοφάνια), ή το δεντρολίβανο για τα αγιο-λούλουδο στην εορτή της σταυροπροσκυνήσεως (τώρα είναι ανθισμένο, και αυτό). Το θέμα είναι τι μπαίνει στη λατρεία μας. Το τι προσκυνάμε στις εικόνες, και αν αυτό είναι κάτι το αυθεντικό ή κάτι το αυθαίρετο που μετατρέπει την εικόνα σε γελοιογραφία και σε είδωλο.
Και αναφέρομαι συγκεκριμένα, στην εικόνα του Ευαγγελισμού, όπως αυτή στην Τήνο, όπου ο Άγγελος φαίνεται να προσφέρει ένα κρίνο στην Μαριάμ (τώρα ανθίζουν και οι κάλλες, οι παρθενικοί κρίνοι), ενώ παράλληλα -εντελώς αυθαίρετο και αυτό, πετάει και ένα περιστέρι από πάνω!
Θρύλοι και παραμύθια όπως και με την παπαρούνα –για το πώς κοκκίνισε, που ανθίζει την εποχή του Πάσχα.
Panagiotis Michalopoulos 

Και ξέρετε τι γελοιοποίηση του μυστηρίου του ευαγγελισμού έχει προκαλέσει αυτή η αυθαιρεσία. Ότι τάχα η Μαριάμ μύρισε τον κρίνο, και έτσι συνέλαβε τον Ιησού! 
Και βέβαια, τα εκκλησιαστικά μας κείμενα δεν λένε κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, η 7η οικουμενική σύνοδος απαγορεύει ρητά και κατηγορηματικά, το να ζωγραφίζουμε (αγιογραφούμε) κάτι το φανταστικό, κάτι που δεν το έχουμε δει εμείς, ή που δεν το περιγράφει -ως έτσι παρουσιαζόμενο, ο λόγος του θεού.

Panagiotis Michalopoulos 
Ένα άλλο παράδειγμα είναι και η λεγόμενη απεικόνιση της αγίας τριάδας, αυτής με το περιστέρι -πνεύμα, και τον γέρο -πατέρα. Αυτή που έχει χαρακτηριστεί ως αιρετική από την ίδια σύνοδο, αλλά βρίσκεται παντού στη λατρεία μας, σε όλες σχεδόν τις εκκλησίες μας ως εικόνες φορητές ή τοιχογραφίες, ή στα ιερά σκευή, ή στα άμφια των ιερέων, κλπ.
Ξέρετε, καλή μου φίλη! Αίρεση δεν είναι μόνον όταν κόβεις κάτι από την αλήθεια, αλλά και το όταν προσθέτεις στην αλήθεια και το ψέμα!

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=577728642606102&set=a.213524472359856.1073741828.100011069130223&type=3&theater
ΣΧΕΤΙΚΟ -ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ: 
Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Μια ερώτηση κρίσεως με αφορμή τη σημερινή σταθερή εορτή της σύναξης του αρχαγγέλου Γαβριήλ: Ποιος συνέλαβε τον θεόν; Τι μας λέει το σημερινό απολυτίκιο του Αρχιστράτηγου Γαβριήλ, του αρχηγού αυτού των τάξεων των ασωμάτων;

Δεν υπάρχουν σχόλια: