Ο εκλεκτός συνεργάτης -Σχολιαστής μας, ο «Επισκέπτης», έγραψε:
Καλήν εσπέραν άρχοντες, αν είναι ορισμός σας, Χριστού την θείαν γέννησιν να ειπώ στ΄αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει, οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η κτίσις όλη... (έστω και ετεροχρονισμένα, δηλ. από 5 Σεπτεμβρίου στις 25 Δεκεμβρίου που εορτάζουμε Χριστούγεννα).
[…] διαβάζοντας τα κανονικά Ευαγγέλια των αυτοπτών και θεόπνευστων και αξιόπιστων μαρτύρων (και Μαρτύρων με τη ζωή που επιβεβαιώνει την αξιοπιστία τους) και όχι τα απόκρυφα με τους τρείς (!!!) μάγους, με το δήθεν σπήλαιο και με τα δήθεν εισόδια όπου η Μαρία δήθεν έμεινε 12 χρόνια στο ναό, ή την κατά τα απόκρυφα εν σώματι μετάστασή της στους ουρανούς, που δεν το λέει κανένα Κανονικό Ευαγγέλιο, με δήθεν όοολους τους αποστόλους να μαζεύονται από όοοολα τα πέρατα της οικουμένης εν μέσω διωγμών, που τα βρήκαν αυτά; Κι έριξε και τη ζώνη της; ... που τα βρήκαν αυτά!!!
Έτσι και για το δισκοπότηρο, διαβάζω πώς παρέδωκε ο Κύριος το Μυστήριο. Χωριστά τον οίνον χωριστά τον άρτον. Δεν πήρε κοχλιάριον, να ανακατέψει οίνον και άρτον. Και ενώ είπε, ο Κύριος, "τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν" εμείς σαν να το κάνουμε επίτηδες, δεν ντρεπόμαστε που αλλοιώσαμε τόσο πολύ ξεκάθαρα ακόμα και το απλό τελετουργικό; Για χάρι της κοινωνίας των νηπίων, με το δήθεν "χρυσό δοντάκι" με το κουταλάκι γίναμε όλοι νήπιοι και ξεκουτιασμένοι.
Κατά τα άλλα, με τα νηπιοβαπτίσματα και με τις λατέρνες και με τα χαϊμαλιά, λατρεύοντας ζωγραφιές ανθρώπων δήθεν ακολουθούμε την παράδοση... την παράδοση των ανθρώπων ναι, την ιερά παράδοση όχι.
Καλά Χριστούγεννα. Καλή Σωτηρία.
http://xairete.blogspot.gr/2015/12/blog-post_35.html
ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΟ:
Επισκέπτης είπε...
Εἶναι εὐχάριστη ἔκπληξι, ὁ καταρτισμένος ἐκλεκτὸς ἰστολὀγος κύριος Παναγιώτης Μιχαλόπουλος νὰ θεωρῆ ἄξια λόγου καὶ διαλόγου κάποια ταπεινὰ σχόλια καὶ νὰ τὰ δημοσιεύει, καίτοι γνωρίζει ὅτι μεγάλη μερίδα τῶν δῆθεν εὐσεβῶν (κατὰ τεκμήριο ἀκαταρτίστων) θρησκευομένων θὰ τὰ θεωρήσῃ αἱρετικὰ, νεωτεριστικὰ καὶ ...μὴ συμβατικὰ μὲ τὴν δῆθεν ἱερὰ παράδοσι.
Καὶ ὅμως! Πρόσφατα, διαπίστωσα ὅτι σὲ Ὀρθόδοξο ἱερὸ Ναὸ οἱ λειτουργοὶ κοινώνησαν τοὺς μεταλαμβάνοντες χωριστὰ μὲ τὸν Ἄρτον (τίμιο Σῶμα) καὶ χωριστὰ μὲ τὸν Οἶνον (τίμιο Αἷμα τοῦ ἀναστάντος Χριστοῦ) διότι τέλεσαν μία "ἀρχαία θ. λειτουργία", τὴν λεγομένη τοῦ Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου.
Ἐρευνῶντας στὸ διαδίκτυο ἀνέγνωσα ὅτι τελεῖται ἀρκετὰ συχνά, ἀλλὰ μὲ θλῖψι διάβασα καὶ κάποια ἐναντίον της βέλη ὑπὸ κάποιων "ὑπερμάχων τῶν ἱερῶν παραδόσεων" διότι, ἰσχυρίζονται,πὼς ἡ συχνὴ τέλεση αὐτῆς τῆς θ. λειτουργίας, ξεφεύγει ἀπὸ τὴν... παράδοσι (!!!) καὶ τοὺς κανόνες καὶ μπορεῖ νὰ γίνῃ...δούρειος ἵππος τῶν αἱρετικῶν!
Ἀσφαλῶς δὲν κατανοοῦν ὅτι ἀληθινὴ ἱερὰ παράδοσι εἶναι ὅ,τι παραδόθηκε ἀπό τὸν Κύριο, τοὺς Ἀποστόλους, τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν πρώτη Ἐκκλησία καὶ ὑπερέχει ἀπὸ ὅλες τὶς ἐνδιάμεσες "παραδόσεις ἀνθρώπων" τοῦ τύπου "τὸ ἀλλάζω καὶ τὸ παραδίδω μεταλλαγμένο"!
Καὶ εἶναι ἀρκετὰ ἀνεύθυνο νὰ ἀποποιούμεθα οἱουδήποτε σωστοῦ ἐπειδὴ τὸ ἐφαρμόζουν καὶ κάποιοι αἱρετικοί!
Καταντήσαμε, κάποιοι "Ὀρθόδοξοι" νὰ ὑποτιμοῦν τὴ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς, διότι, λένε, "τὴ μελετοῦν οἱ προτεστάντες"!
Ἔτσι καὶ γιὰ τὴν ἀρχαία λειτουργία τοῦ Ἰακώβου:
διαδίδουν ὅτι εἶναι "προτεσταντικὸς καὶ παπικὸς δούρειος ἵππος" ἐπειδὴ προϋποθέτει φανερὴ τέλεσι τῆς θ.Εύχαριστίας καὶ κοινωνία χωριστὰ τιμίου Σώματος καὶ τιμίου Αἵματος Ἀναστάντος Χριστοῦ!
Μά, ἀγαπητοί, προσεγγίζει κάπως στὴν τέλεσι τοῦ Μυστηρίου ὅπως ὁ ἴδιος ὁ Κύριος τὸ παρέδωσε στὸν μυστικὸ Δεῖπνο καὶ ὅπως τὸ ἐφάρμοσαν οἱ Ἀπόστολοι καὶ ἡ Ἐκκλησία τῶν πρώτων αἰώνων. Ἄς μὴν ἄλλαζαν τὴν ἱερὰ Παράδοσι οἱ ὁμόφρονές σας τῶν προηγούμενων αἰώνων χἀριν τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ.
Σᾶς εὐχαριστῶ, χαίρετε.
Ἐπισκέπτης
23 Νοεμβρίου 2017 - 12:47 π.μ.
https://xairete.blogspot.gr/2017/11/blog-post_436.html
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΡΔΑΣΗΣ, σχολίασε:
[...]
Ο Μυστικός Δείπνος άρχιζε με την βρώση του σώματος του Κυρίου και τελείωνε ("μετά το δειπνήσαι") με την πόση του αίματος του Κυρίου.
Το ίδιο κάνουν στη θ. λειτουργία οι ιερείς.
Οι λαϊκοί κοινωνούν διαφορετικά, δηλ. το σώμα και το αίμα μαζί, κατά παράβαση του ρα΄ Κανόνα της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που λέγει ότι ο πιστός λαμβάνει το σώμα στα σταυρωμένα χέρια του (το δεξί πάνω και το αριστερό κάτω) και κατόπιν πίνει από το κοινό ποτήριο το αίμα του Κυρίου γονατιστός, γι' αυτό ο ιερέας μετά τη θ. κοινωνία καλεί τους πιστούς να σηκωθούν με το "ορθοί μεταλαβόντες των θείων, αγίων, αχράντων, αθανάτων.....".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου